Vad vill du veta om Watch Dogs?

Robot
Vad vill du veta om Watch Dogs?

Passa på att ställa dina frågor om Ubisofts intressanta övervakningssamhälle.

#ubisoft, #watch-dogs


Medlem
Vad vill du veta om Watch Dogs?

Multiplayer? Kommer de finnas och hur kommer de se ut om det finns? Max antal? Hur stor kommer världen att vara?

Medlem

Kommer världen vara öppen som tex. GTA spelen? Om inte, hur kommer det vara?

Medlem

I filmsekvensen ovan så stoppar huvudkaraktären ett brott men kommer liknande situationer gå att lösa på ett mindre våldsamt sätt? Känns moraliskt ifrågasättbart att rädda ett liv genom att ta ett/kanske flera andra samt skapa totalt kaos.

ZF
Medlem

kommer det krävas nån form av minispel för vissa intrång eller är allt som det verkar hittills "press x to hack" på allt?

Medlem

Hur kommer spel-upplägget se ut, kommer vi att styras in på huvudstoryn och vara tvungna att spela den för att låsa upp områden i staden eller kommer vi fritt få utforska staden och utföra illdåd o goda gärningar från start?


signatur

Nämen!

Inaktiv

Stöd för riktig co-op? Är spelet exklusivt för Ubisofts egen "klient"? Är PC-spelet ännu en värdelös portning från konsolutvecklingen?

Medlem

Är sidouppdragen, tex småbrotten vi sett huvudkaraktären stoppa i filmerna, begränsade eller skapar spelet hela tiden nya i likhet med Skyrim? Vore kul om det fanns ett obegränsat antal så att man hade något att göra istället för i GTA stil bara åka runt och köra på folk när man är klar.

Inaktiv
Skrivet av ZF:

kommer det krävas nån form av minispel för vissa intrång eller är allt som det verkar hittills "press x to hack" på allt?

Jag vill ha svar på samma fråga, hur fungerar interaktionen med omvärlden, kräver den någon insats eller räcker det att trycka på en knapp?

I filmklippet ovan ser vi, precis när tåget kommer, att man får upp en meny med diverse olika alternativ. Hur fungerar dessa, och är det olika svårigheter beroende på vad man vill göra? Dvs slå ut en kamera kan ju gå fort, men att stänga av polisens larm lite svårare (påhittade exempel)

Uppskattar ärliga raka svar på dessa frågor. Dvs inget "vi försöker göra spelet uppskattat för alla och satsar på att ha en hög integrering med omvärlden", som egentligen inte ger ett svar på våra frågor, pretty please

Medlem

Always DRM? Eller har de lärt sig av tidigare misstag och pågående kontroverser?
Hur ser de på ovanstående frågor rent generellt?


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av mats:

Always DRM? Eller har de lärt sig av tidigare misstag och pågående kontroverser?
Hur ser de på ovanstående frågor rent generellt?

Jag vill veta samma sak.
DRM eller ej?

Inaktiv

Hur interaktiv är världen?

Det vill säga, kommer alla NPCs utgöra någon funktion, hur än liten, annat än utfyllnad?
Hur öppet har man möjligheten att utforska?
Samt hur annorlunda kan ens spelupplevelse bli beroende på ens spelstil? (styrs man till att spela på vissa sätt / hur flexibelt är det)

Medlem

Jag är nyfiken på om det finns en omvärld runtomkring staden vi har fått se? Samt om det kommer finnas fordon i luften som helikoptrar? (Hacka flygledningen?)

Medlem

Vad är den största skillnaden med WD emot Assassins Creed (eller för den delen GTA) ?

Inaktiv

Blir det ett fullskaligt spel eller kommer ni släppa DLC/mikrotranskationer m.m?

Medlem
Medlem

Fråga om det kommer kännas lika uttjatat som Assassins Creed när det kommer. Skulle inte förvåna mig om det visar sig att dom har tagit all känsla, animationer och allt från AC och bara gjort en modern stad. Precis som dom gör med Splinter Cell.

Medlem

Kan man customize:a sin karaktär på något sätt? Kläder, frisyrer ... kön?

Medlem

Är alla events (som man fick se på gameplay, där han jagar en person i gränden) väldigt skriptad eller kan ai´n välja olika vägar
så att det inte blir enformigt.

Tex att ai´n har 10 olika alternativ per event eller bara ett.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad kommer driva storyn? Vad är karaktärens syfte förutom att leka polis.

Medlem

Ungefär hur långt i speltimmar kommer spelet att vara för en genomsnittlig spelare (inklusive respektive exklusive sido-uppdrag) Snackar vi 6-8 timmar eller 20-30 timmar?

Medlem

Mods? Riktigt långskott detta haha...

Kommer det finnas spelbara dinosauriekaraktärer, gärna Triceratops horridus...

(fniss)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur stort fokus kommer ligga på att gör staden "levande"?
Samt hur öppen kommer världen vara?

Inaktiv

Egentligen inte, men kör till: med eller utan DRM?

Medlem

Kommer det finnas mycket fordon t.ex. land, luft och vattenfordon?

Medlem
Skrivet av Segas:

Stöd för riktig co-op? Är spelet exklusivt för Ubisofts egen "klient"? Är PC-spelet ännu en värdelös portning från konsolutvecklingen?

Jag tror du vet svaret redan på de två sista frågorna

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Är alla events (som man fick se på gameplay, där han jagar en person i gränden) väldigt skriptad eller kan ai´n välja olika vägar
så att det inte blir enformigt.

Tex att ai´n har 10 olika alternativ per event eller bara ett.

Också intresserad av att veta mer om detta för som det är nu verkar det som att samma sak kommer ske hela tiden och personligen ser jag mycket hellre att AI´n baserar sina val på ögonblicksbeslut än att den följer någon enstaka väg. Jag tror dock jag redan vet svaret på den här frågan då AI är väldigt krävande så lär det inte bli så som jag hoppas att det ska bli. En sak som hade varit riktigt intressant hade varit om den man jagade var en mänsklig spelare som också hade ett uppdrag och kanske är det så här de tänkt kring hela MP delen (att de blandar NPC med mänskliga spelare).

Medlem

Lite bakgrundshistoria vill jag få reda på. Vi vet att spektaklet utspelar sig i en stad, där ALLT är uppkopplat och bevakat? Men vem är man? Vad har man för roll, och vad är ens uppgift i spelet? Trailern att döma så känns man som en form av prisjägare/lönnmördare, men that's pretty much it, vad jag förstått.

Medlem

Kommer det vara likt Assassins Creed och Far Cry 3 på upplägget?

12
Skriv svar