Kritiserad trophy i God of War byter namn

Robot
Kritiserad trophy i God of War byter namn

"Bros before Hos" blir "Bros before Foes" efter kritik mot ursprungsnamnet.

#sce-santa-monica-studio, #god-of-war-ascension


Medlem
Kritiserad trophy i God of War byter namn

Inte för att vara sådan men Bro´s before Ho´s är ändå ett ganska känt uttryck, förstår inte riktigt varför man skulle ta illa upp av det. Bara roligt när utvecklare har lite humor när det gäller troféer och inte bara döper dem till "Döda 10 fiender".

Medlem

boss death spoiler!!

Medlem

Ännu ett offer för PK-vågen.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

ZF
Medlem
Skrivet av joonsson:

Inte för att vara sådan men Bro´s before Ho´s är ändå ett ganska känt uttryck, förstår inte riktigt varför man skulle ta illa upp av det. Bara roligt när utvecklare har lite humor när det gäller troféer och inte bara döper dem till "Döda 10 fiender".

det är iof "lazy niggers" och andra charmanta men lite nedvärderande uttryck också.

Inaktiv

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av kronic:

boss death spoiler!!

Är det någon som överlever i GoW spelen?

Medlem

Men va fan...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Minns att det finns en achievement i WoW som nästa är exakt likadan, konstigt ingen klagar på det?

http://www.wowhead.com/achievement=1686/bros-before-ho-ho-hos

Redaktör
Ponny
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av kronic:

boss death spoiler!!

Är det någon som överlever i GoW spelen?

Å andra sidan är fiender i GoW-spelen sjukt tåliga. Att stampa fiender på huvudet brukar inte räcka på långa vägar. Men efter att du har slitit upp deras bröstkorg, karvat ut deras hjärna och spetsat deras ögon (eller öga) - då kan vi snacka! Kanske.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av SToFo:

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.

De flesta använder väl inte uttrycket seriöst, jag tycker mest man kan se det i komedier och liknande där man skämtar över det. Jag tycker man kan sluta ta illa upp över småsaker och bara låta folk tycka saker är roliga även om man själv inte gör det.

Medlem

Skönt att de tar sin community på allvar och visar respekt för deras önskemål liksom klagomål - trist dock att en sådan harmlös achivement som också symboliserar det brutala i spelet skall tas så seriöst.

Någon gräns får man väl ändå dra - med tanke på hur illa alla tar vid sig idag så kommer vi snart inte ha några spel kvar där karaktärerna får uttrycka sig som de sig bör i linje med respektive roll utan att någon skall ta illa vid sig och skriva en insändare. Detsamma gäller naturligtvis achivements liksom allt annat material. Sedan är det väl också olika hur långt utvecklingen går - en tid sedan vart det nästan som om allt fler satsade på mer sexuellt material, inte av det sexuella syftet utan snarare för att göra spelen mer realistiska och trovärdiga. Exempel är Heavy Rain där de faktiskt har sex (vill jag minnas). Nu tycks trenden gå i motsatt riktning där det arbetas stenhårt med att ändra normen av att objektifiera kvinnor i tv-spel.0 Ett jättebra initiativ men nackdelen är dock att de ej tycks hitta någon balans mellan vad som är okej, vad är humor och vad är nedvärderande.

Liten notis bara från mig, sedan är det upp till var och en hur det hela skall tolkas.

ZF
Medlem
Skrivet av CptEight:

Sedan är det väl också olika hur långt utvecklingen går - en tid sedan vart det nästan som om allt fler satsade på mer sexuellt material, inte av det sexuella syftet utan snarare för att göra spelen mer realistiska och trovärdiga. Exempel är Heavy Rain där de faktiskt har sex (vill jag minnas). Nu tycks trenden gå i motsatt riktning där det arbetas stenhårt med att ändra normen av att objektifiera kvinnor i tv-spel.0

nu är inte det här sexuellt utan sexististiskt, det är en avgrund av skillnad. att God även har sexuellt innehåll och sexism även i själva spelet har det redan sen början varit kontroverser runt. men det är viktigt att skilja på bananer och persikor.

Skrivet av Epoxlol:

Minns att det finns en achievement i WoW som nästa är exakt likadan, konstigt ingen klagar på det?

http://www.wowhead.com/achievement=1686/bros-before-ho-ho-hos

läser du beskrivningen så har den lite mer relevant ordvitskoppling på ett par olika sätt, och så var den redan mer med endast antydan kopplad liksom den här i ämnet för artikeln vilken nu i sin tur ligger mer i linje med med ditt exempel efter ändringen.

fortfarande i tveksam smak tycker jag dock.

Inaktiv

Så jävla fånigt. Haters gonna hate men man kör på ändå och visar de mer intelligenta att man inte bryr som om vad puckon känner

Medlem
Skrivet av SToFo:

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.

Tycker synd om din omgivning =/

Medlem

Ooook, backa bandet. För att få lite perspektiv kan vi summera följande:

- Protagonisten är ett muskelberg och också en schablonbild av manligheten och allt som är skevt med det
- Spelet går ut på att döda. Allt.
- I achievmenten framgår att man skall stampa huvudet av något, vilket ingen heller ifrågasätter

Att däremot säga "hoes", det är verkligen inte helt adekvat? Kan vi inte bara slappna av, tänka till själva och sedan bara visa hänsyn till varandra IRL/AFK?

Medlem
Skrivet av SToFo:

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.

Dumheten är tämligen långt ifrån utrotningshotad, och är knappast på något vis kopplad till ett sådant här uttryck. Det finns alltid någon som tar illa upp oavsett vad man säger eller tar sig till, och vad tycker du själv låter mest vettigt av de två följande tillvägagångssätten:

1: Att försöka förbjuda eller på annat sätt stoppa väldigt många människor från att säga/göra vad det nu är som du tar illa upp av tills det inte finns något kvar som någon någonstans kan finna stötande.

2: Att själv skaffa dig lite jävlar anamma och skinn på näsan och sluta hänga upp dig på rena låtsasproblem när det finns gott om riktiga problem att ta itu med.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Ooook, backa bandet. För att få lite perspektiv kan vi summera följande:

- Protagonisten är ett muskelberg och också en schablonbild av manligheten och allt som är skevt med det
- Spelet går ut på att döda. Allt.
- I achievmenten framgår att man skall stampa huvudet av något, vilket ingen heller ifrågasätter

Att däremot säga "hoes", det är verkligen inte helt adekvat? Kan vi inte bara slappna av, tänka till själva och sedan bara visa hänsyn till varandra IRL/AFK?

Jo precis.

Det är väldigt fånigt att det är Ok att slakta en j*la massa människor, men man skall passa sig för vilka ord man använder - för det kan ju vara skadligt för barnen. *facepalm*


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Ooook, backa bandet. För att få lite perspektiv kan vi summera följande:

- Protagonisten är ett muskelberg och också en schablonbild av manligheten och allt som är skevt med det
- Spelet går ut på att döda. Allt.
- I achievmenten framgår att man skall stampa huvudet av något, vilket ingen heller ifrågasätter

Att däremot säga "hoes", det är verkligen inte helt adekvat? Kan vi inte bara slappna av, tänka till själva och sedan bara visa hänsyn till varandra IRL/AFK?

Och det som gör det hela värre, den hette tydligen "hos" inte "hoes", så varför ta illa upp? Skriker ju skämtsamt

Inaktiv

Jag som tyckte God of War serien var framgångsrik då den behandlade både kvinnliga och manliga fiender lika.
Spelade ingen roll om det var monster eller människor, alla dog ändå.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Landelusen:

Ooook, backa bandet. För att få lite perspektiv kan vi summera följande:

- Protagonisten är ett muskelberg och också en schablonbild av manligheten och allt som är skevt med det
- Spelet går ut på att döda. Allt.
- I achievmenten framgår att man skall stampa huvudet av något, vilket ingen heller ifrågasätter

Att däremot säga "hoes", det är verkligen inte helt adekvat? Kan vi inte bara slappna av, tänka till själva och sedan bara visa hänsyn till varandra IRL/AFK?

Jo precis.

Det är väldigt fånigt att det är Ok att slakta en j*la massa människor, men man skall passa sig för vilka ord man använder - för det kan ju vara skadligt för barnen. *facepalm*

Håller med er båda. Det finns ingen gräns för idioti ibland.

Medlem

Efter kritik så ändrade dom. För det var ingen som fattade från början varför det var ett apkasst namn på en trofé/achievement.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Shogunshaman:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Landelusen:

Ooook, backa bandet. För att få lite perspektiv kan vi summera följande:

- Protagonisten är ett muskelberg och också en schablonbild av manligheten och allt som är skevt med det
- Spelet går ut på att döda. Allt.
- I achievmenten framgår att man skall stampa huvudet av något, vilket ingen heller ifrågasätter

Att däremot säga "hoes", det är verkligen inte helt adekvat? Kan vi inte bara slappna av, tänka till själva och sedan bara visa hänsyn till varandra IRL/AFK?

Jo precis.

Det är väldigt fånigt att det är Ok att slakta en j*la massa människor, men man skall passa sig för vilka ord man använder - för det kan ju vara skadligt för barnen. *facepalm*

Håller med er båda. Det finns ingen gräns för idioti ibland.

Ni tre verkar ju ha missat poängen med att i största möjliga mån ta bort onödig sexism. Att ni nötter ens jämför sexism och dess konsekvenser med videovåld är ju helt galet.

Spana in begreppet 'kulturell reproduktion'.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av SToFo:

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.

Dumheten är tämligen långt ifrån utrotningshotad, och är knappast på något vis kopplad till ett sådant här uttryck. Det finns alltid någon som tar illa upp oavsett vad man säger eller tar sig till, och vad tycker du själv låter mest vettigt av de två följande tillvägagångssätten:

1: Att försöka förbjuda eller på annat sätt stoppa väldigt många människor från att säga/göra vad det nu är som du tar illa upp av tills det inte finns något kvar som någon någonstans kan finna stötande.

2: Att själv skaffa dig lite jävlar anamma och skinn på näsan och sluta hänga upp dig på rena låtsasproblem när det finns gott om riktiga problem att ta itu med.

Att säga att man väljer vänskap (dvs bros) över att knulla brudar (dvs hos, alla tjejer refereras alltså till som horor) är något som är jävligt onödigt och ju mer det finns sådant skitsnack desto mer kommer det användas och det är en liten del i ett större problem. Jag förstår att det är svårt för vissa att se "the big picture" men det betyder inte att sådant snack är ok för det. Jag tycker att det är jävlar anamma och skinn på näsan att säga ifrån ang det som man tycker är (som i det här fallet är ett klockrent exempel på) puckat, onödigt och dessutom en del av ett större problem som knappast gynnar någon.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av SToFo:

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.

Tycker synd om din omgivning =/

Tycker synd om dig att du känner dig träffad.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

asså allt detta ändrande i spel nu för tiden såfort någon gnällig liten bitch är sur över något?? Åhh nej ja gilla inte slutet i det spelet.. Åh nej vilka fula ord dom använder i det "splatterspelet"???? Fan utvecklarna borde stå på sig mera och stå för vad dom skapar.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av SToFo:

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.

Dumheten är tämligen långt ifrån utrotningshotad, och är knappast på något vis kopplad till ett sådant här uttryck. Det finns alltid någon som tar illa upp oavsett vad man säger eller tar sig till, och vad tycker du själv låter mest vettigt av de två följande tillvägagångssätten:

1: Att försöka förbjuda eller på annat sätt stoppa väldigt många människor från att säga/göra vad det nu är som du tar illa upp av tills det inte finns något kvar som någon någonstans kan finna stötande.

2: Att själv skaffa dig lite jävlar anamma och skinn på näsan och sluta hänga upp dig på rena låtsasproblem när det finns gott om riktiga problem att ta itu med.

Att säga att man skiter i vänskap (dvs bros) för att få knulla brudar (dvs hos, alla tjejer refereras alltså till som horor) är något som är jävligt onödigt och ju mer det finns sådant skitsnack desto mer kommer det användas och det är en liten del i ett större problem. Jag förstår att det är svårt för vissa att se "the big picture" men det betyder inte att sådant snack är ok för det. Jag tycker att det är jävlar anamma och skinn på näsan att säga ifrån ang det som man tycker är (som i det här fallet är ett klockrent exempel på) puckat, onödigt och dessutom en del av ett större problem som knappast gynnar någon.

Fan va sexistisk du är. Du vet väll att män också kan vara horor?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vänta nu.. Man stampar henne i ansiktet och det är Bros before Hos man har funderingar över.. lol..

Tycker även jag att det är ett jäkligt dåligt uttryck i allmänhet, men i kontexten blir det lite.. meh. Sammantaget, handlingen och uttrycket, ger dock en bild av mentaliteten hos vår hjälte som inte gör honom direkt charmant.


signatur

K9
:.:

Medlem

spelet är ju rated "M" för en anledning....


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av SToFo:

Vaddå "pk-vågen"? Snarare intelligens-vågen. Dumma människor håller på att bli utrotade tillsammans med deras uttryck, som sig bör. "Bros before hos" är infantilt och alla som jag känt som använt uttrycket har varit riktiga douchebags i alla fall.

Dumheten är tämligen långt ifrån utrotningshotad, och är knappast på något vis kopplad till ett sådant här uttryck. Det finns alltid någon som tar illa upp oavsett vad man säger eller tar sig till, och vad tycker du själv låter mest vettigt av de två följande tillvägagångssätten:

1: Att försöka förbjuda eller på annat sätt stoppa väldigt många människor från att säga/göra vad det nu är som du tar illa upp av tills det inte finns något kvar som någon någonstans kan finna stötande.

2: Att själv skaffa dig lite jävlar anamma och skinn på näsan och sluta hänga upp dig på rena låtsasproblem när det finns gott om riktiga problem att ta itu med.

Att säga att man skiter i vänskap (dvs bros) för att få knulla brudar (dvs hos, alla tjejer refereras alltså till som horor) är något som är jävligt onödigt och ju mer det finns sådant skitsnack desto mer kommer det användas och det är en liten del i ett större problem. Jag förstår att det är svårt för vissa att se "the big picture" men det betyder inte att sådant snack är ok för det. Jag tycker att det är jävlar anamma och skinn på näsan att säga ifrån ang det som man tycker är (som i det här fallet är ett klockrent exempel på) puckat, onödigt och dessutom en del av ett större problem som knappast gynnar någon.

Fan va sexistisk du är. Du vet väll att män också kan vara horor?

Är det dock inte det som är problemet här? Att det kvinnliga monstret kallas för hora utan någon annan anledning annan än att hon är kvinna? Om hon betedde sig horaktigt, så kanske det hade varit mer "okej". Nu tycker jag att deras kompromiss är perfekt. Alla kommer fatta vad Bros Before Foes refererar till och ingen kan ta illa upp. Riktigt smart faktiskt

123
Skriv svar