Starcraft 2: Heart of the Swarm

Robot
Starcraft 2: Heart of the Swarm

Trots högtravande tramshistorier och mycket hålla handen från Blizzards håll så är Heart of the Swarm en expansion som vrider om kärnmekaniken i esportens flaggskepp.

#blizzard, #starcraft-ii, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #diablo, #warcraft-3, #starcraft-ii-legacy-of-the-void


Medlem
Starcraft 2: Heart of the Swarm

Instämmer med recensionens betyg. Grymt spel, riktigt grymt, men man känner igen det mesta. En fortsättning mer än utveckling. Men så bör ju bra expansioner vara också.

Skribent

Spelade tre uppdrag igår. Herre min je.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det är märkligt ändå, Starcraft II Heart of the Swarm måste vara Blizzards "tystaste" release på väldigt länge. Jag blev chockad i början på Mars när det var så nära release.

Har inte känt suget efter att testa det heller, det har änna känts som att fortsättningen på kampanjen kommer lite långt efter, har svårt att minnas Wings Of Liberty sådär "färskt". Får väl se, en god recension som får mig att överväga ett köp iaf


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Det är märkligt ändå, Starcraft II Heart of the Swarm måste vara Blizzards "tystaste" release på väldigt länge. Jag blev chockad i början på Mars när det var så nära release.

Har inte känt suget efter att testa det heller, det har änna känts som att fortsättningen på kampanjen kommer lite långt efter, har svårt att minnas Wings Of Liberty sådär "färskt". Får väl se, en god recension som får mig att överväga ett köp iaf

Tror inte du har lagt märket till 24 hour stream tills release, samt en global turnering i alla regioner där alla Pro-spelare fick spela och alla kända Casters var på plats. inte nog med det, många av Blizzards personal var ute på plats på scen och såg på matcherna. `

Vart har du varit?

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av Struggle:

Det är märkligt ändå, Starcraft II Heart of the Swarm måste vara Blizzards "tystaste" release på väldigt länge. Jag blev chockad i början på Mars när det var så nära release.

Har inte känt suget efter att testa det heller, det har änna känts som att fortsättningen på kampanjen kommer lite långt efter, har svårt att minnas Wings Of Liberty sådär "färskt". Får väl se, en god recension som får mig att överväga ett köp iaf

Tror inte du har lagt märket till 24 hour stream tills release, samt en global turnering i alla regioner där alla Pro-spelare fick spela och alla kända Casters var på plats. inte nog med det, många av Blizzards personal var ute på plats på scen och såg på matcherna. `

Vart har du varit?

Jo, det har jag sett och hört! Men det är just det, det känns som att E-Sport´s delen av Gaming Världen har kokat lite om det, men det är ändå lite "kyligt" i och med att det kokades redan för typ ett halvår sedan då de började streama beta matcher kring det.

Det är inte det sedvanliga kaoset som brukar vara med Blizzards lanseringar bara, saker som att internet går under, servrar slocknar, tv-ads kors och tvärs, alla blickar riktade. Det känns lite "bakom-kulisserna" liksom. Det kanske är som du säger, så det bara är jag som upplever det så men, det känns jämfört med alla andra Blizzard releaser ganska lugnt.


signatur

Nämen!

Medlem

vafäan....vill lira som Space marine och inte någon insekt :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

vafäan vill lira som Space marine och inte någon insekt :/

Så..spela wings of liberty då?

Medlem

Jag håller med om betyget. Multiplayer håller extremt hög klass. Däremot så är singleplayer-kampanjen otroligt löjlig och hela individualiseringen av Zerg känns oerhört fånig i det stora hela.
Sen vill jag passa på att gnälla över svårighetsgraden. Jag plöjde igenom kampanjen på 6 timmar med Brutal som svårighetsgrad. Inget uppdrag kunde mäta sig med "All in" eller "In Utter Darkness".

Spontant så känns det väldigt tramsigt att man ska behöva förklara varenda pinal av storyn, särskilt när det kommer till svärmen.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Fördummat som alla andra blizzard spel och saknar stöd för 3 skärmar. Tror jag passar på det här spelet i väntan på Company of Heroes 2 eller ett nytt Dawn of War.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Extremt linjär kampanj, trots illusionen av valfrihet"

Ser bara jag som ett pluss, för mycket valfrihet förstör bara berättandet. Det som gjorde att vanliga SC2 kampanjen inte var så underhållande som den kunde, blev för mycket meningslösa sidospår.

Medlem

Gött som fan, SC2 behövde lite nytt innehåll

Medlem

Bra recension! Har förhoppningsvis spelet på måndag och då blir det verkligen att söndra & härska.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fördummat som alla andra blizzard spel och saknar stöd för 3 skärmar. Tror jag passar på det här spelet i väntan på Company of Heroes 2 eller ett nytt Dawn of War.

Varför är det fördummat? Och varför ska du spela spelet på 3 skärmar?


signatur

IDKFA

Medlem

Jag kanske köper detta spelet i framtiden, men just nu vill jag mest se vad folk tycker generellt i nån månad framåt innan jag slår till. jag kommer ALDRIG köpa ett spel igen av blizzard i god tro att det per automatik är ett bra spel bara för att blizzard gjort det. inte efter Diablo-fadäsen...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fördummat som alla andra blizzard spel och saknar stöd för 3 skärmar. Tror jag passar på det här spelet i väntan på Company of Heroes 2 eller ett nytt Dawn of War.

Lol, Starcraft på 3 skärmar... Måste vara extremt svårt att spela.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Bra rec.

BTW, vem vann den fina CE:n?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av marcus8958:

Fördummat som alla andra blizzard spel och saknar stöd för 3 skärmar. Tror jag passar på det här spelet i väntan på Company of Heroes 2 eller ett nytt Dawn of War.

Varför är det fördummat? Och varför ska du spela spelet på 3 skärmar?

För blizzard gick bakåt med utvecklingen av RTS i SC2. Vi har haft spel som Total Annihilation, Supreme Commander, Dawn of War, Company of Heroes, Dawn of War 2 som alla fört in nya saker i RTS som vi länge saknat.
En otroligt stor grej var att lägga in hur terräng påverkar enheter samt olika träffområden. Vilket gjorde att man förde över fokus från micro och mer fokus på strategi.
Att just SC2 är enkelt gör spelet till det perfekta e-sport för att det är enkelt och repetitivt. RTS världens motsvarighet till Call of Duty.

Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av marcus8958:

Fördummat som alla andra blizzard spel och saknar stöd för 3 skärmar. Tror jag passar på det här spelet i väntan på Company of Heroes 2 eller ett nytt Dawn of War.

Lol, Starcraft på 3 skärmar... Måste vara extremt svårt att spela.

Trodde inte man behövde förklara varför det inte är svårare att spela på 3 skärmar.

Tror du det är svårare att spela på en 23" skärm än en 14"?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Zerg i all ära men Tyranids är hundra gånger hårdare.

Får se, blir väll att skaffa detta när tid/pengar tillåter


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Fick min Collector's Edition i Tisdags och klarade ut kampanjen igår.

Fantastiskt spel. Blizzard är så jävla bra!

Men spelet flyter fan inte på skit bra iallafall......... Någon annan med samma problem? Har max 50 fps. Och typ på ett uppdrag i början spawnar man typ 150 banelings och 100 zerglings och då har man typ 20 fps så fort de kommer på skärmen...

Icke bra...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hade det vart ett spel med handling och djup så hade jag spelat det, synd att de slösat bort den lilla story som är i ett RTS.

Medlem

Bre recension, ser också fram emot många roliga proffs matcher

En liten rättning dock, swarmhosts spawnar inte Roaches (vilket är en gammal hederlig WOL enhet), utan Locusts.

Medlem

Kommer aldrig köpa ett spel till från Blizzard sämsta skit företag som finns.

Medlem

I Wings of Librety fick du göra vissa val som ändrade utgångsläget lite längre fram vilket inte hände alls i Heart of the Swarm, du fick inte ändra storyn alls, spelet var överdrivet lätt till och med på Hard, jag som suger asmycket på RTS spel klarade precis Hard, fick starta om endast en bana, failade aldrig någon bana annars, vilket jag gjorde väldigt mycket i wings of librety.

Medlem

För den som inte är ute och svinar så är det MLG med några av de bästa i Starcraft. Det håller på hela helgen så det är bara att kika!


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Tyckte det räckte med det första starcraft spelet fast storyn var mer tecknad. Egentligen samma handling och nämnas bör att jag tröttnat på online delen. Så den äldre versionen duger enligt mig.
Men vi tycker oftast olika ofta beroende på ålder antar jag


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Cove:

Bre recension, ser också fram emot många roliga proffs matcher

En liten rättning dock, swarmhosts spawnar inte Roaches (vilket är en gammal hederlig WOL enhet), utan Locusts.

Jag skulle bara se om ni verkligen läste Skämt åsido, vilket pinsamt hjärnsläpp. Tack för rättelsen!

Medlem

Warcraft 4, känner detsamma. Time will tell om de blir!

Medlem
Skrivet av Remus:

Fick min Collector's Edition i Tisdags och klarade ut kampanjen igår.

Fantastiskt spel. Blizzard är så jävla bra!

Men spelet flyter fan inte på skit bra iallafall......... Någon annan med samma problem? Har max 50 fps. Och typ på ett uppdrag i början spawnar man typ 150 banelings och 100 zerglings och då har man typ 20 fps så fort de kommer på skärmen...

Icke bra...

Har det inte med skuggor att göra då, så att det är processorn som blir överbelastad av att hantera alla skuggor?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Remus:

Fick min Collector's Edition i Tisdags och klarade ut kampanjen igår.

Fantastiskt spel. Blizzard är så jävla bra!

Men spelet flyter fan inte på skit bra iallafall......... Någon annan med samma problem? Har max 50 fps. Och typ på ett uppdrag i början spawnar man typ 150 banelings och 100 zerglings och då har man typ 20 fps så fort de kommer på skärmen...

Icke bra...

Har det inte med skuggor att göra då, så att det är processorn som blir överbelastad av att hantera alla skuggor?

Tack för ditt svar. Jag funderar på att sänka dem rejält. Se hur det blir då. Jag misstänker att skuggor är förbannat krävande. Det mest krävande som finns. Speciellt med många enheter och byggnader som kastar varsin skugga.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar