SimCity – största lanseringen i seriens historia

Medlem

Med andra ord kommer EA inte att lära sig av sitt misstag...

Inaktiv
Skrivet av Aresz:
Skrivet av miffot:
Skrivet av Aresz:

Fyfan alltså, vi behöver lagar som tvingar företag att även ta tillbaks defekta digitala produkter.

Helt jävla otroligt ju, skeppa skit, hypa up skiten och det säljer som fan, därefter ignorerar man sina kunder. Och sen skryter man om sina försäljningssiffror...

Saknar ord

1.1 miljoner såld, och nästan hälften till överpris i Origin...
Kanske det man borde livnära sig på istället, begå bedrägeri via internet, så länge som man kallar det för "spel" eller "kultur" så kommer man ju undan.

håller med där, fast dom ignorerar ju inte sina kunder, då dom gav gratis spel för besvären, men tycker odm skulle ha erbjudit att man kundde få en återbetalning också.

Tyvärr så ignorerar dom visst sina kunder fortfarande, spelet är ju bara en muta och ursäkt för en kass lansering. Till det har vi trasigt gameplay och trasiga features, samt lögner om hur spelet fungerar med simulering och DRM, för att nämna något.

Detta svarar dom inte på, eller ja jo Bradshaw skrev ju några rader om det på sin blogg, men undvek a la
politician att svara på något överhuvudtaget.

http://www.ea.com/news/simcity-update-straight-answers-from-l...

Kolla även de första kommentarerna efter bloggen

Bara för att sammanfatta vad denna EA representant säger med ALL tydlighet: "Vi bryr oss inte om vad våra kunder vill ha för det är inte förenligt med vår vision". Finns det fortfarande folk som tar Maxis/EA i försvar?

Inaktiv

Jag vet inte varför folk försvarar dom? Kanske "nostalgiskuld" från gamla tider, eller så hänger man inte med i nyhetssnacket om vad som händer.

Hittade denna på Sweclockers:
http://embed.verite.co/timeline/?source=0Al8Cv3gWzEeCdGN6cEEx...

En timeline som visar lanseringen och alla fails därefter, samt en del man missat. Dock inte komplett, men nära på.

Ni som klagar på oss som klagar för att vara "hate EA" utan anledning, det är ju ni som inte har koll ffs.

Exempelvis så blockerar dom användare från att posta nummret till sin egna support:

http://www.destructoid.com/ea-censors-its-own-support-number-...

"On EA's forum, users discover that posting EA's support number (866-543-5435) is not allowed anymore. If anyone tries to do so, the number is automatically edited by the forum software."

Det är som att EA inte vet att det finns ett internet och att alla skriver precis vad dom vill, och berättar vad som händer, oavsett dom dom censurerar eller inte.

Medlem

Ju fler förhandsbokningar desto mindre energi behöver man lägga på spelet. Det var därför detta spel och Diablo 3 bara blev skit.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av massej:

En sak är säker: EA tackar just nu spelgudarna för att spelare köper förhandsbokningar.

Ja alla vi som köper spel måste ju garanterat sluta med det, vi blir ju bara blåsta. Nu har vi väl ändå lärt oss?

Blir att kolla på företagets andra produkter istället för spelets historia framöver. Jag hade t.ex inte tvekat att förhandsboka ett spel av CDProjekt eller Valve. De har inte gjort mig besviken ännu med något av sina spel för min del.

Rockstar tror jag nog fungerar också, lite vingligt enligt mig men fortfarande helt okej. De kan få mina pengar också. Blizzard, Ubisoft, spel under EAs namn tror jag nog att jag avvaktar med och köper först när spelet faktiskt är färdigt och är spelbart.

Kickstarters får givetvis all support som bara möjligt! (Såvida det faktiskt är något jag vill supporta det vill säga, så klart.)

Medlem

största...men också den sämsta

Testpilot

Shit va mycket buggar spelet verkar ha också!
Deras patchantering verkar vara långsam som en snigel med tanke på att deras fix för biltrafiken är annonserad men ej implementerad!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Jag vet inte varför folk försvarar dom? Kanske "nostalgiskuld" från gamla tider, eller så hänger man inte med i nyhetssnacket om vad som händer.

Hittade denna på Sweclockers:
http://embed.verite.co/timeline/?source=0Al8Cv3gWzEeCdGN6cEEx...

En timeline som visar lanseringen och alla fails därefter, samt en del man missat. Dock inte komplett, men nära på.

Ni som klagar på oss som klagar för att vara "hate EA" utan anledning, det är ju ni som inte har koll ffs.

Exempelvis så blockerar dom användare från att posta nummret till sin egna support:

http://www.destructoid.com/ea-censors-its-own-support-number-...

"On EA's forum, users discover that posting EA's support number (866-543-5435) is not allowed anymore. If anyone tries to do so, the number is automatically edited by the forum software."

Det är som att EA inte vet att det finns ett internet och att alla skriver precis vad dom vill, och berättar vad som händer, oavsett dom dom censurerar eller inte.

Nej det har snarare att göra med att "vi" anser att ni klagar för mycket. Ni klagar inte bara på saker de gör dåligt utan på exakt allt.
Som citatet från dig "Tyvärr så ignorerar dom visst sina kunder fortfarande, spelet är ju bara en muta och ursäkt för en kass lansering. "
Att ge bort ett spel som ursäkt är ett sätt att be om ursäkt och kompensera sina kunder, det är något positivt. Sen kanske man inte behöver tycka att det räcker, men att bara avfärda det som en muta känns löjligt.

Ett annat exempel:
Tråden om att EA stöder homosexuellas rättigheter fylldes med folk som bara skulle spy galla över hur dåliga EA. Att det var marknadsföringstrick etc.. seriöst stödja homosexuellas rättigheter och ha det med i spel, marknadsföringstrick... USA....

Finns fler exempel.... Men många på fz vägrar acceptera att EA någonsin gör något bra samt vägrar acceptera några ursäkter EA har.

Ifall ett bra spel släpps med EA som utgivare är det alltid "trots EA", om ett misslyckat spel släpps är det pga av EA.

Spiken i kistan är när folk seriöst går in på omröstningar för världens sämsta/ondaste bolag och ser till att EA vinner(kanske ska säga förlorar) den omröstningen. Är egentligen inte ens värt att bemöta, är så sjukt oseriöst och bevis på sådan avsaknad av någon som helst verklighetsuppfattning att man bara tröttnar.

BTW innan någon klagar, ja lanseringen av Sim city har varit under all kritik.

PS: Jag tror många förlorar på att kritiken på internet är så otroligt överdriven i sin retorik. Jag tror de flesta utvecklare slutar läsa feedback direkt om den börjar med "Ni suger!!!" "Ni skiter i era kunder! etc. Sannolikheten att någon konstruktiv feedback når utvecklarna i havet av skit är rätt låg.

Medlem

Det tyder faktiskt på att de flesta tycker att det är värt pengarna.

Annars får man ju erkänna att man inte drar sig för att köpa grisen i säcken och sen ändå klaga på att det inte var en tillräckligt fin gris.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Aresz:

Jag vet inte varför folk försvarar dom? Kanske "nostalgiskuld" från gamla tider, eller så hänger man inte med i nyhetssnacket om vad som händer.

Hittade denna på Sweclockers:
http://embed.verite.co/timeline/?source=0Al8Cv3gWzEeCdGN6cEEx...

En timeline som visar lanseringen och alla fails därefter, samt en del man missat. Dock inte komplett, men nära på.

Ni som klagar på oss som klagar för att vara "hate EA" utan anledning, det är ju ni som inte har koll ffs.

Exempelvis så blockerar dom användare från att posta nummret till sin egna support:

http://www.destructoid.com/ea-censors-its-own-support-number-...

"On EA's forum, users discover that posting EA's support number (866-543-5435) is not allowed anymore. If anyone tries to do so, the number is automatically edited by the forum software."

Det är som att EA inte vet att det finns ett internet och att alla skriver precis vad dom vill, och berättar vad som händer, oavsett dom dom censurerar eller inte.

Nej det har snarare att göra med att "vi" anser att ni klagar för mycket. Ni klagar inte bara på saker de gör dåligt utan på exakt allt.
Som citatet från dig "Tyvärr så ignorerar dom visst sina kunder fortfarande, spelet är ju bara en muta och ursäkt för en kass lansering. "
Att ge bort ett spel som ursäkt är ett sätt att be om ursäkt och kompensera sina kunder, det är något positivt. Sen kanske man inte behöver tycka att det räcker, men att bara avfärda det som en muta känns löjligt.

Ett annat exempel:
Tråden om att EA stöder homosexuellas rättigheter fylldes med folk som bara skulle spy galla över hur dåliga EA. Att det var marknadsföringstrick etc.. seriöst stödja homosexuellas rättigheter och ha det med i spel, marknadsföringstrick... USA....

Finns fler exempel.... Men många på fz vägrar acceptera att EA någonsin gör något bra samt vägrar acceptera några ursäkter EA har.

BTW innan någon klagar, ja lanseringen av Sim city har varit under all kritik.

Tyvärr drabbas många av att ni inte ser vad EA pysslar med, det är ni (den stora massan) som EA lyssnar på och med detta menar jag era pengar. De som är i minoritet är inget som EA ens orkar bry sig om, att dessa en gång i tiden köpte merparten av vad de gav ut spelar föga roll när det idag finns en ännu större marknad som inte är lika "kräsen" (och med kräsen menar jag köpare som bara begär en bra produkt, inget mer).

Om EA gör något bra så brukar jag även skriva om det (som att de gick med på att släppa Wasteland 1 gratis till de som donerat pengar till Wasteland 2) men det är väldigt sällan detta sker eller så är det positiva inte i närheten av det mer negativa. Som att Maxis Bradshaw blundar för alla problem och gång på gång säger hur bra spelet är och hur glada alla är för att spelet har alltid Online. Att många vill ha tillbaka sina pengar, att de då rakt inte är nöjda med den väg som SimCity tagit är något som de inte ens nämner.

Så länge EA fortsätter att vara oärliga mot sina kunder så länge kommer jag att kritisera detta företag och se gratis spel som ett sätt att köpa tillbaks folk. Tror du de hade gett dessa spel om det inte blivit sådan uppståndelse kring SimCity? De gör det garanterat för de är medvetna om att de måste göra något för att dämpa den ilska som råder hos många köpare som känner sig lurade.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Aresz:

Jag vet inte varför folk försvarar dom? Kanske "nostalgiskuld" från gamla tider, eller så hänger man inte med i nyhetssnacket om vad som händer.

Hittade denna på Sweclockers:
http://embed.verite.co/timeline/?source=0Al8Cv3gWzEeCdGN6cEEx...

En timeline som visar lanseringen och alla fails därefter, samt en del man missat. Dock inte komplett, men nära på.

Ni som klagar på oss som klagar för att vara "hate EA" utan anledning, det är ju ni som inte har koll ffs.

Exempelvis så blockerar dom användare från att posta nummret till sin egna support:

http://www.destructoid.com/ea-censors-its-own-support-number-...

"On EA's forum, users discover that posting EA's support number (866-543-5435) is not allowed anymore. If anyone tries to do so, the number is automatically edited by the forum software."

Det är som att EA inte vet att det finns ett internet och att alla skriver precis vad dom vill, och berättar vad som händer, oavsett dom dom censurerar eller inte.

Nej det har snarare att göra med att "vi" anser att ni klagar för mycket. Ni klagar inte bara på saker de gör dåligt utan på exakt allt.
*snip*

BTW innan någon klagar, ja lanseringen av Sim city har varit under all kritik.

Tyvärr drabbas många av att ni inte ser vad EA pysslar med, det är ni (den stora massan) som EA lyssnar på och med detta menar jag era pengar. De som är i minoritet är inget som EA ens orkar bry sig om, att dessa en gång i tiden köpte merparten av vad de gav ut spelar föga roll när det idag finns en ännu större marknad som inte är lika "kräsen" (och med kräsen menar jag köpare som bara begär en bra produkt, inget mer).

Om EA gör något bra så brukar jag även skriva om det (som att de gick med på att släppa Wasteland 1 gratis till de som donerat pengar till Wasteland 2) men det är väldigt sällan detta sker eller så är det positiva inte i närheten av det mer negativa. Som att Maxis Bradshaw blundar för alla problem och gång på gång säger hur bra spelet är och hur glada alla är för att spelet har alltid Online. Att många vill ha tillbaka sina pengar, att de då rakt inte är nöjda med den väg som SimCity tagit är något som de inte ens nämner. Kort sagt, så länge EA fortsätter att vara oärliga mot sina kunder så länge kommer jag och de som resonera som jag gör att kritisera detta företag och se på det gratis spel som ett sätt att köpa tillbaks folk. Tror du de hade gett dessa spel om det inte blivit sådan uppståndelse kring SimCity? De gör det garanterat för de är medvetna om att de måste göra något för att dämpa den ilska som råder hos många köpare som känner sig lurade.

Har inte sagt något om att kritisera sim city lanseringen, Säger ju tillochmed att det är rätt. Ares ställde frågan om varför så många försvarar EA rent allmänt? Jag gav en anledning. Jag har knappt sätt någon som försvarar sim city lanseringen, en del kritiserar dock kritikernas retorik. Det är inte samma sak.

Ställer mig lite skeptisk till en del i dina kommentarer. Ett bolag med många kunder kommer aldrig kunna göra alla nöjda. Att begära att ett bolag tar hänsyn till alla minoriteter är rätt extremt.

Sen har maxi och EA sagt att många är missnöjda, det de säger är också att de finns många nöjda. Men jag har inte sett några citatet där de påstår att alla är glada. På vilket sätt är det att ljuga att säga att det även finns många nöjda kunder? Det är ju snarare alla poster på forum som detta som försöker få det att låta som att alla hatar spelet och vill ha tillbaka sina pengar som är de som ljuger.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Ställer mig lite skeptisk till en del i dina kommentarer med, ett bolag med många kunder kommer aldrig kunna göra alla nöjda. Att begära att ett bolag tar hänsyn till alla minoriteter är rätt extremt. De man ska klaga på är när de som i sim citys fall lanserar en trasig produkt.

Sen har maxi och EA sagt att många är missnöjda, det de säger är också att de finns många nöjda. Men jag har inte sett några citatet där de påstår att alla är glada. På vilket sätt är det att ljuga att säga att det även finns många nöjda kunder? Det är ju snarare alla poster på forum som detta som försöker få det att låta som att alla hatar spelet och vill ha tillbaka sina pengar som är de som ljuger.

Självklart inte men de borde kunna lära sig av historien, de borde kunna förstå att de är på väg att upprepa den.

De har pratat om en avancerad simulering men än så länge har jag inte sett något som visar att så är fallet (inte så avancerad som de själva påstått), de har sagt att offline varit ett krav för spelet när mycket pekar på att inte heller detta är sant. Att det finns många som är nöjda tvivlar jag inte på men jag tvivlar inte heller på att det finns en stor skara som är väldigt missnöjda och att merparten av dessa är de som spelat SimCity sedan första spelet släpptes.

Vad jag kritiserar är att EA hela tiden pratar om hur nöjda alla är och försöker få det att låta som att nästan alla som köpt spelet är det och att det bara är en väldigt liten del som inte är det. Det är på grund av denna vägran till insikt och öppenhet som de är där de är idag. Om de varit ärliga från allra första början hade de aldrig råkat ut för all den kritik som nu riktas mot de och de har inga andra än sig själva att skylla på. Hade de även gjort ett riktigt beta test så hade de kanske förstått att de kommer behöva mer servrar. Att basera antalet servrar på spelare som spelar en begränsad tid är skrattretande. Sedan så är det ännu mer skrattretande att de säger att folk som spelar tog upp plats för andra något de inte räknat med. Ja där har du EA i ett nötskal.

Om EA inte börjar förstå att vad de håller på med nu inte kommer fungera så är de nog som sagt var rätt så körda i den här industrin framtiden får utvisa om jag har rätt eller inte.

SimCity är inte ett SimCity spel, de säger själva att fokus varit på MP delen och de sociala aspekterna. Låter inte det som The Sims?

EA Admits SimCity Could Have Run Offline

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Om EA inte börjar förstå att vad de håller på med nu inte kommer fungera så är de nog som sagt var rätt så körda i den här industrin framtiden får utvisa om jag har rätt eller inte.

Det kommer handla om majoriteten av köparna är tillräckligt upprörda eller inte. Inbitna gamers som skriver forumposter är inte majoriteten som sagt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:

Om EA inte börjar förstå att vad de håller på med nu inte kommer fungera så är de nog som sagt var rätt så körda i den här industrin framtiden får utvisa om jag har rätt eller inte.

Det kommer handla om majoriteten av köparna är tillräckligt upprörda eller inte. Inbitna gamers som skriver forumposter är inte majoriteten som sagt.

Företaget är på väg att drunkna de håller sig flytande tack vare att folk köper DLC och liknande saker till sina spel. De trodde att Old Republic skulle bli vändningen vilket ju floppade rejält. SimCity kan mycket väl vara det spel som kommer vara avgörande för deras framtid, säljer inte detta så bra som väntat kommer de nog sakta men säkert att gå mot en konkurs.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ju fler förhandsbokningar desto mindre energi behöver man lägga på spelet. Det var därför detta spel och Diablo 3 bara blev skit.

Precis, Diablo 3 samt Simcity hade inte sålt i närheten så många ex , om inte förhands-bokningar hade existerat.
Det är dåligt/farligt att förboka spel tbh. (Aliens Colonial Marines är ännu ett prakt exempel)

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av AHTF:

Ställer mig lite skeptisk till en del i dina kommentarer med, ett bolag med många kunder kommer aldrig kunna göra alla nöjda. Att begära att ett bolag tar hänsyn till alla minoriteter är rätt extremt. De man ska klaga på är när de som i sim citys fall lanserar en trasig produkt.

Sen har maxi och EA sagt att många är missnöjda, det de säger är också att de finns många nöjda. Men jag har inte sett några citatet där de påstår att alla är glada. På vilket sätt är det att ljuga att säga att det även finns många nöjda kunder? Det är ju snarare alla poster på forum som detta som försöker få det att låta som att alla hatar spelet och vill ha tillbaka sina pengar som är de som ljuger.

Självklart inte men de borde kunna lära sig av historien, de borde kunna förstå att de är på väg att upprepa den.

De har pratat om en avancerad simulering men än så länge har jag inte sett något som visar att så är fallet (inte så avancerad som de själva påstått), de har sagt att offline varit ett krav för spelet när mycket pekar på att inte heller detta är sant. Att det finns många som är nöjda tvivlar jag inte på men jag tvivlar inte heller på att det finns en stor skara som är väldigt missnöjda och att merparten av dessa är de som spelat SimCity sedan första spelet släpptes.

Vad jag kritiserar är att EA hela tiden pratar om hur nöjda alla är och försöker få det att låta som att nästan alla som köpt spelet är det och att det bara är en väldigt liten del som inte är det. Det är på grund av denna vägran till insikt och öppenhet som de är där de är idag. Om de varit ärliga från allra första början hade de aldrig råkat ut för all den kritik som nu riktas mot de och de har inga andra än sig själva att skylla på. Hade de även gjort ett riktigt beta test så hade de kanske förstått att de kommer behöva mer servrar. Att basera antalet servrar på spelare som spelar en begränsad tid är skrattretande. Sedan så är det ännu mer skrattretande att de säger att folk som spelar tog upp plats för andra något de inte räknat med. Ja där har du EA i ett nötskal.

Om EA inte börjar förstå att vad de håller på med nu inte kommer fungera så är de nog som sagt var rätt så körda i den här industrin framtiden får utvisa om jag har rätt eller inte.

SimCity är inte ett SimCity spel, de säger själva att fokus varit på MP delen och de sociala aspekterna. Låter inte det som The Sims?

EA Admits SimCity Could Have Run Offline

Återigen vet jag inte var citatet är att få är missnöjda? Eller att de ens antyder att det är få... De flesta poster jag har sett säger saker som "we know that many of you are disappointed".

Jag delar återigen kritiken om lanseringen.

Däremot att de är onda som inte gör sim spelen som de tidigare sim city spelen... om de försökte påstå att det här är som orginal sim city hade det varit en sak. Men det har de aldrig gjort, de har sagt att det här ska vara multiplayer inriktat.

Sure att man inte behöver vara nöjd med det beslutet, men att påstå att företaget skiter i kunder etc för det..... Att begära att utvecklarna ständigt ska fortsätta göra exakt de spel orginal fansen vill ha är löjligt, varför skulle de vara tvunga att göra detta. Så länge de är ärliga med att de gör något annat. Jag antar att de har kommit fram till att fler vill ha ett annat spel och att de vill göra den stora massan nöjda. Att de skulle göra ett företag till någon som skiter i sina kunder känns lite långsökt.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:

Om EA inte börjar förstå att vad de håller på med nu inte kommer fungera så är de nog som sagt var rätt så körda i den här industrin framtiden får utvisa om jag har rätt eller inte.

Det kommer handla om majoriteten av köparna är tillräckligt upprörda eller inte. Inbitna gamers som skriver forumposter är inte majoriteten som sagt.

Företaget är på väg att drunkna de håller sig flytande tack vare att folk köper DLC och liknande saker till sina spel. De trodde att Old Republic skulle bli vändningen vilket ju floppade rejält. SimCity kan mycket väl vara det spel som kommer vara avgörande för deras framtid, säljer inte detta så bra som väntat kommer de nog sakta men säkert att gå mot en konkurs.

Några heta tips till EA: 1) Lyssna på vad era kunder vill ha. 2) Bygg det kunderna vill ha 3) Kunden har alltid rätt 4) Ljug inte för era kunder 5) Jävlas inte med era kunder. 6) Bra spel säljer bättre än dåliga 7) Kvalitet är viktigt 8 ) Förtroende och respekt tar tid att bygga upp men snabbt att rasera.

Ser inte varför det skulle vara svårare än så. EAs varumärke är så pass trashat av detta epic fail att de kan få det svårt i framtiden. Förhoppningsvis går de i putten men det lär nog inte hända eftersom folk inte verkar bry sig nämnvärt.

Om det fanns en fuskbyggarna för spelbranschen skulle EA vara med i alla episoder.

Det mest tragiska är att de med väldigt enkla medel hade kunnat göra detta till en epic framgång istället och även skapat en vinstmaskin för åratal framöver.

Medlem

Sen i nyheten under denna så avgår EA's vd för sviktande siffror...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Något som har börjat förvåna mig ännu mer är just 1.1 miljoner spelare.. Diablo 3, Starcraft 2 som exempel, de klarade av ett servertryck på x3 (minst?)
medan SimCity föll pladask på mage, de hävdade väl att de hade sett över hur Blizzard hade gjort och förberett sig?
vilken ren lögn. och sedan så måste de ju förstå att de som förhandsbokar på origin kanske bara är en 1/3 eller 1/4 av alla som köper spelet, varför inte då fixa x2-x3 serverkapacitet ? Känns så konstigt bara.

Du vet alltså inte hur mycket server kapacitet kostar? Man försöker ju maxa servrarna så in åt helvete mycket för att hålla nere onödiga kostnader

Medlem
Skrivet av Aresz:

Fyfan alltså, vi behöver lagar som tvingar företag att även ta tillbaks defekta digitala produkter.

Helt jävla otroligt ju, skeppa skit, hypa up skiten och det säljer som fan, därefter ignorerar man sina kunder. Och sen skryter man om sina försäljningssiffror...

Saknar ord

1.1 miljoner såld, och nästan hälften till överpris i Origin...
Kanske det man borde livnära sig på istället, begå bedrägeri via internet, så länge som man kallar det för "spel" eller "kultur" så kommer man ju undan.

Lagarna finns men ingen har tagit det till domstol ännu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Ztreek:

Något som har börjat förvåna mig ännu mer är just 1.1 miljoner spelare.. Diablo 3, Starcraft 2 som exempel, de klarade av ett servertryck på x3 (minst?)
medan SimCity föll pladask på mage, de hävdade väl att de hade sett över hur Blizzard hade gjort och förberett sig?
vilken ren lögn. och sedan så måste de ju förstå att de som förhandsbokar på origin kanske bara är en 1/3 eller 1/4 av alla som köper spelet, varför inte då fixa x2-x3 serverkapacitet ? Känns så konstigt bara.

Du vet alltså inte hur mycket server kapacitet kostar? Man försöker ju maxa servrarna så in åt helvete mycket för att hålla nere onödiga kostnader

Spelar ingen roll vad de kostar, som kund har man rätt att spela spelet på releasedatumet, finns ingen ursäkt för ett företag som har en utgivare som EA att snåla på serverkapacitet.

Medlem

Jag blev lika irriterad när Blizzard stolt lutade sig mot sanslösa försäljningssiffror efter Diablo 3 anstormningen.

All försäljning skedde p g a seriens historia, förbeställningar och falsk marknadsföring!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av zobino:

Du vet alltså inte hur mycket server kapacitet kostar? Man försöker ju maxa servrarna så in åt helvete mycket för att hålla nere onödiga kostnader

Tvingar du in kunden i ett hörn och omöjliggör offlineläge så får du 100% skylla dig själv om du missbedömer kapaciteten som krävs för att det ska funka.

De kunde lätt ha utvecklat spelet för både online och offline. De VALDE att inte göra så.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av AHTF:

Däremot att de är onda som inte gör sim spelen som de tidigare sim city spelen... om de försökte påstå att det här är som orginal sim city hade det varit en sak. Men det har de aldrig gjort, de har sagt att det här ska vara multiplayer inriktat.

Sure att man inte behöver vara nöjd med det beslutet, men att påstå att företaget skiter i kunder etc för det..... Att begära att utvecklarna ständigt ska fortsätta göra exakt de spel orginal fansen vill ha är löjligt, varför skulle de vara tvunga att göra detta. Så länge de är ärliga med att de gör något annat. Jag antar att de har kommit fram till att fler vill ha ett annat spel och att de vill göra den stora massan nöjda. Att de skulle göra ett företag till någon som skiter i sina kunder känns lite långsökt.

http://uk.pc.gamespy.com/pc/sim-city-5/1221798p1.html

"And this is something else we’ve been meaning to mention. This notion that SimCity was born in Maxis’s womb as a permanently online, perpetually social game, is somewhat at odds with, well, Maxis’s own words from just a year ago. Back then they made it clear to the press that the internet would only be needed to boot the game, and then it could run offline after that. These straight answers seem as wobbly as the new SimCity’s roads. A game that was always intended to be so intrinsically online that no offline mode was even conceivable, except for last March, a year before the end of development, when it was.

Obviously we would still desperately love to hear from Maxis to explain the discrepancies we’ve discussed. To ask why it was repeatedly claimed that the servers were so integral for running the core game, when all people needed to do to prove otherwise was pull the ethernet cable out the back of their machine. We want to know how a game that a year ago only needed the internet to launch, is now a game that was originally conceived to be permanently online. If this is a confusion, then please do clear it up for us."

Kan rekommendera att du ser den här http://www.gametrailers.com/videos/mklgd2/annoyed-gamer-roads... (3,28 min)

Detta och mycket annat är orsaken till att folk inte gillar EA, hade de varit ärliga så hade de heller inte fått så mycket kritik. De tror att deras kunder är idioter som inte ser vad de håller på med och detta lär knappast bättra på deras rykte som en av de värsta utgivarna någonsin. Att EA skulle vara ärliga mot sina köpare ser jag som osannolikt, allting de har gjort den senaste tiden har snarare handlat om raka motsatsen.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Ztreek:

Något som har börjat förvåna mig ännu mer är just 1.1 miljoner spelare.. Diablo 3, Starcraft 2 som exempel, de klarade av ett servertryck på x3 (minst?)
medan SimCity föll pladask på mage, de hävdade väl att de hade sett över hur Blizzard hade gjort och förberett sig?
vilken ren lögn. och sedan så måste de ju förstå att de som förhandsbokar på origin kanske bara är en 1/3 eller 1/4 av alla som köper spelet, varför inte då fixa x2-x3 serverkapacitet ? Känns så konstigt bara.

Du vet alltså inte hur mycket server kapacitet kostar? Man försöker ju maxa servrarna så in åt helvete mycket för att hålla nere onödiga kostnader

Spelar ingen roll vad de kostar, som kund har man rätt att spela spelet på releasedatumet, finns ingen ursäkt för ett företag som har en utgivare som EA att snåla på serverkapacitet.

Bandbredd kostar oftast mer än hårdvara. Den här typen av servrar är oftast mainstream PC:n till ringa kostnad. Virtualisering finns också och då utan kostnaden för hårdvaruinvesteringar. Dessutom elastiskt där man inte tar in mer kapacitet än nödvändigt. Mer servrar innebär dock inte att deras skräp skalar. De har enligt egen utsago även en central databas som får svettas hårt. Då hjälper inte fler servrar utan det förvärrar bara situationen. Bortsett från att spelet verkar trasigt i sig är nog hela server arkitekturen det också. En härlig mix av usel planering och inkompetens.

Förmodligen hade det blivit avsevärt billigare och enklare med ett offline läge. Online kunde de erbjuda till dem som vill umgås med morons. Men NÄ det är ju inte förenligt med deras vision av SimCity. Det, samt DRM och DLC går före vad den breda betalande kundmassan vill ha.

Inaktiv

Är inte rubriken felstavad? Det borde väl ändå stå "SimCity – största misslyckandet i seriens historia"

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av zobino:

Du vet alltså inte hur mycket server kapacitet kostar? Man försöker ju maxa servrarna så in åt helvete mycket för att hålla nere onödiga kostnader

Tvingar du in kunden i ett hörn och omöjliggör offlineläge så får du 100% skylla dig själv om du missbedömer kapaciteten som krävs för att det ska funka.

De kunde lätt ha utvecklat spelet för både online och offline. De VALDE att inte göra så.

nej och de tycker jag även var väldigt dåligt. Och att även dra till med att simulationer görs på serversidan var väldigt lågt av EA..

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av AHTF:

Däremot att de är onda som inte gör sim spelen som de tidigare sim city spelen... om de försökte påstå att det här är som orginal sim city hade det varit en sak. Men det har de aldrig gjort, de har sagt att det här ska vara multiplayer inriktat.

Sure att man inte behöver vara nöjd med det beslutet, men att påstå att företaget skiter i kunder etc för det..... Att begära att utvecklarna ständigt ska fortsätta göra exakt de spel orginal fansen vill ha är löjligt, varför skulle de vara tvunga att göra detta. Så länge de är ärliga med att de gör något annat. Jag antar att de har kommit fram till att fler vill ha ett annat spel och att de vill göra den stora massan nöjda. Att de skulle göra ett företag till någon som skiter i sina kunder känns lite långsökt.

http://uk.pc.gamespy.com/pc/sim-city-5/1221798p1.html

"And this is something else we’ve been meaning to mention. This notion that SimCity was born in Maxis’s womb as a permanently online, perpetually social game, is somewhat at odds with, well, Maxis’s own words from just a year ago. Back then they made it clear to the press that the internet would only be needed to boot the game, and then it could run offline after that. These straight answers seem as wobbly as the new SimCity’s roads. A game that was always intended to be so intrinsically online that no offline mode was even conceivable, except for last March, a year before the end of development, when it was.

Obviously we would still desperately love to hear from Maxis to explain the discrepancies we’ve discussed. To ask why it was repeatedly claimed that the servers were so integral for running the core game, when all people needed to do to prove otherwise was pull the ethernet cable out the back of their machine. We want to know how a game that a year ago only needed the internet to launch, is now a game that was originally conceived to be permanently online. If this is a confusion, then please do clear it up for us."

Kan rekommendera att du ser den här http://www.gametrailers.com/videos/mklgd2/annoyed-gamer-roads... (3,28 min)

Detta och mycket annat är orsaken till att folk inte gillar EA, hade de varit ärliga så hade de heller inte fått så mycket kritik. De tror att deras kunder är idioter som inte ser vad de håller på med och detta lär knappast bättra på deras rykte som en av de värsta utgivarna någonsin. Att EA skulle vara ärliga mot sina köpare ser jag som osannolikt, allting de har gjort den senaste tiden har snarare handlat om raka motsatsen.

Jag fattar verkligen inte dina svar till mig. Jag har skrivit i varje post att jag tycker lanseringen varit under all kritik.

Men hela tiden kommer du tilbaka med klipp till mig som visar att lanseringen varit skräp... vad vill du säga?
Det jag sa emot var att du påstod att EA har påstått i din första post att "alla är nöjda" och i din andra post påstått att de sagt "att det är få missnöjda".

Du börjar med att svara på en post från mig till någon annan varför folk försvarar ea i allmänt, där jag också kommenterade att lanseringen var skräp.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Jag fattar verkligen inte dina svar till mig. Jag har skrivit i varje post att jag tycker lanseringen varit under all kritik.

Men hela tiden kommer du tilbaka med klipp till mig som visar att lanseringen varit skräp... vad vill du säga?
Det jag sa emot var att du påstod att EA har påstått i din första post att "alla är nöjda" och i din andra post påstått att de sagt "att det är få missnöjda".

Du börjar med att svara på en post från mig till någon annan varför folk försvarar ea i allmänt, där jag också kommenterade att lanseringen var skräp.

Du skriver att de är ärliga, jag ger dig många exempel på att de inte är det. Om du kollar på nästan samtliga uttalande från EA/Maxis så pratar de hela tiden om hur glada alla är och hur många som uppskattar kravet på Online. Ta en titt på Amazon och se alla de recensioner som finns om spelet, ta även en titt på Metacritic. Det visar på att väldigt många är missnöjda och inte bara ett fåtal som EA/Maxis får det att framstå som.

De länkar jag postat har inte att göra med lanseringen av SimCity, jag postade dessa för att visa hur EA har sagt saker som inte stämmer om spelet, således att de har ljugit för sina köpare. Detta kallas för falsk marknadsföring och är olagligt.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av zobino:

Verkar som att dom flesta på fz tror att ALLA hatar simcity... -.-

Precis som att alla hatar cod -_-

Och även diablo 3 O_o

123
Skriv svar