Vill ha fler spel med humor.

Vill ha fler spel med humor.

Make me laugh, please!

Humor är viktigt för mig, den upplyftande känslan som sitter i timmar efter något riktigt roligt inträffat.
Sen finns det olika form av humor, men jag föredrar den ickekonfronterande typen, den jag kan skratta med folk, inte åt. Men alla har väll olika smak såklart.
Spelen som oftast hamnar på mina topplistor har nästan alla gemensamt att de får mig att skratta och må bra.

Då frågar jag nu er andra, vilka eller vilket är ert favoritspel som har humor som grund.

Toonstruck?
Något av Tim Schaffers alster.
eller...Mr Bones? får bra musik med det saturn spelet.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Vill ha fler spel med humor.

Jag gillar subtil, mörk humor. Eller vriden humor. Bara den är lite knepig så går jag igång skulle jag tro.

PS:T, fallout, dungeon keeper. Ja sån humor är svårslagen för min del. När humorn egentligen går stick i stäv med känslan i spelet och det blir på gränsen till absurt. Sen är ju gammal hederlig schaffer aldrig fel. Monkey Island humor är ju liksom given.

Medlem

Lite fler spel med mycket humor i hade ju aldrig skadat.

Call of Cthulhu är ett av de spel jag har skrattat mest åt, men man bör kanske ha pysslat lite med Lovecrafts "Lord of Darkness" för att uppskatta spelet till 100%


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Som trasapa säger, humorn i Fallout tycker jag är helskön, då den inte egentligen förstör stämningen men fortfarande är rolig.

Men det behövs mer lättsamma spel, det håller jag med om helt och hållet. Det känns som att spelindustrin har fastnat i krig och seriöshet.

Tower Wars är ett otroligt underhållande spel däremot! Även om namnet hintar på krig såklart, så är det endast tower defence med coop och multiplayer. Mycket värt den lilla kostnaden det har, och otroligt kul humor i det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Grim Fandango....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Jag tycker det går upp och ned. Om dagen har varit becksvart då vill jag gärna ta med all negativitet in i spelens värld och plåga ihjäl massor NCP:er bara för att jag kan. När jag är glad vill jag gärna skratta mer, då kan det finnas spel som lyfter humöret.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ibland så kan det ju däremot behövas lite skratt efter en kass dag också!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

Hector: Badge of Carnage

Enligt mig ett av dom bättre äventyrsspelen på senare år

1
Skriv svar