"Playstation 4 är som den perfekta gaming-datorn"

Medlem
Skrivet av Aresz:

Bra då säljer min mus, tgb, gtx 670 o 27" Dell skärm då
eftersom ps4 ahahahahaha ohh laard

Haha

*insert random duke nukem quote*

CFW
Medlem

Vill gärna prova det han röker, damn.

Medlem
Skrivet av maucau:

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
Ungefär 20% av marknaden. Det kommer förmodligen dröja 2 år till innan det är nere på nivåer som går att ignorera. Visst en del utvecklare kommer göra spel som knappt går att spela på en halvmodern dator (CryTek *host*),men vill man tjäna pengar så försöker man få det spelbart på så många maskiner som möjligt.
Visst kan de släppa flera binärer för stöd av både 32- och 64-bitar, men man får ju räkna med kraftigt ökade supportkostnader.
Unreal engine 4 skulle ju vara så skalbart, så förstår inte varför det skulle vara så orimligt att få det att rulla på en XP-burk när man kan få det att rulla på en Iphone.

Jag tror knappas att du kan gå efter vilken webbläsare som används, då många använder 32-bitars-versionen även i sitt 64-bitars-OS. Detta pga plugins och liknande som fortfarande använder 32.

// edit

Skrivet av maucau:

Ha, hittade OS- statistiken i Steam (mycket mer intressant):
Windows 7 64 bit55.11%-0.37%
Windows 7 13.40% -0.43%
Windows 8 64 bit 9.92% +1.03%
Windows XP 32 bit 8.35% -0.62%
Windows Vista 64 bit 3.87% +0.57%
Windows Vista 32 bit 2.72% +0.18%

Vad blir det? 24,47% 32-bitars system. Det är var fjärde poteniell kund.

Detta är mer intressant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Förstår inte varför så många gnäller. Ser man det ur konsollperspektiv så är detta fantastiska nyheter och funktioner som inte funnits på konsoll tidigare. Att sen jämföra med vad man kan göra med en PC o inte är meningslöst då de inte har något med varandra att göra. En konsoll är gjord för spel o en PC är gjord för att arbeta på i första hand. Det faktum att en "spel" pc kostar 3-4ggr så mkt som en konsoll när den är splitterny o inte hänger med ens hälften så länge prestandamässigt som konsolerna verkar ingen bry sig i.

Om du läser artikeln så var det ju Mark Rain som jämförde PS4 med PC. Är det då så konstigt att folk diskuterar det i artikelns kommentarer?

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Förstår inte varför så många gnäller. Ser man det ur konsollperspektiv så är detta fantastiska nyheter och funktioner som inte funnits på konsoll tidigare. Att sen jämföra med vad man kan göra med en PC o inte är meningslöst då de inte har något med varandra att göra. En konsoll är gjord för spel o en PC är gjord för att arbeta på i första hand. Det faktum att en "spel" pc kostar 3-4ggr så mkt som en konsoll när den är splitterny o inte hänger med ens hälften så länge prestandamässigt som konsolerna verkar ingen bry sig i.

Fast nu säger han "perfekta gaming-datorn" och menar att PS4 är överlägsen andra plattformar för spel. Något som verkligen inte är sant. Så att påpeka att PC-plattformen har haft samma styrkor i ett decennium är knappast irrelevant.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Dice sloppade support för win xp och vista(?) Spelet sålde som smör.. varför inte skippa 32bit? Tror tidenr inne.. endast 20-25% använder 32bit numera.. man ska gå efter den stora massan har jag lärtmig av spelföretag. Så gör det då mdd 64bit

Medlem

Smaken är som baken! Delad och hårig! Allt passar inte alla. Trodde vi hade lärt oss det vid det här laget. Jag är en PC kille som har ett PS3, som jag ibland pillar på när jag känner för det!

Om ett par månader kommer jag vara en PC kille som pillar lite mer på ett PS3 då The Last of Us kommer.
Om ett par månader till kommer jag vara en PC kille som pillar mer på ett PS4 och en mängd fina titlar!

Och under tiden kommer jag spela på min PC. Och pilla lite på PS3.

"Gamers.. We are united!"


signatur

Niet.

Medlem

Inte så konstigt han sågar Wii-U då, som jag sade förut, han har emot företag som inte använder den senaste tekniken, och visst på ett sätt kan jag hålla med honom. Men däremot håller jag med honom om att PS4/720 kommer bli grymma konsoller, bara vissa idioter här på FZ jämför äpplen med päron, tror att t.ex en gpu på en pc är likvärdig på en konsoll, vilket inte stämmer. Utvecklarna vet ju exakt vad det är för hårdvara i varje ps4, så dom kan optimera spelen, och verkligen klämma ut varje lilla prestanda ur hårdvaran på ett helt annat sätt än på pc (där alla har olika hårdvara), som inte alls går optimera på samma sätt. Jag är en PC gamer, men jag stör mig på folk som inte har en aning vad dom pratar om, och låter sig själv och andra tro saker som inte stämmer alls. Och alla ni som hatar konsoller, var jävligt tacksamma att dom finns, fanns dom inte så skulle vi knappt få spel till pc alls. Det är tyvärr dagens verklighet. Och nu kommer spelen bli ännu bättre på pc, då vi slipper bli handikappade av den gamla hårdvaran i 360/ps3. Så alla pc spelare (som jag) borde vara glada för nya generationen, det kommer betyda bra saker för alla gamers i längden.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det kommer bli bra det här ska ni se!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Förstår inte varför så många gnäller. Ser man det ur konsollperspektiv så är detta fantastiska nyheter och funktioner som inte funnits på konsoll tidigare. Att sen jämföra med vad man kan göra med en PC o inte är meningslöst då de inte har något med varandra att göra. En konsoll är gjord för spel o en PC är gjord för att arbeta på i första hand. Det faktum att en "spel" pc kostar 3-4ggr så mkt som en konsoll när den är splitterny o inte hänger med ens hälften så länge prestandamässigt som konsolerna verkar ingen bry sig i.

Vilket inte stämmer längre, datorn kostar inte de mängderna mer än en ny konsol och så länge konsolerna finns så hänger datorn med i prestanda racet då konsolerna begränsar vad spelutvecklarna kan göra.

Hell byggde en HTPC i Julas för typ 6000 och den sparkar röven med alla moderna konsoler, Ja den kostar mer än vad denna generationens konsoler kostar just nu men inte 4 ggr så mycket och den ger betydligt mer än vad konsolen ger. snyggare spel, bättre flyt i spel, möjligheter att spela upp alla typer av media osv.

Det finns argument för konsoler men att köra på linjen att en spel pc måste kosta 20 000:- och bara duger 1 år är inte relevant. Argumenten som däremot går att köra på är t.ex. att det är enklare för slutanvändaren att använda en konsoll.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wookiee:

Perfekt speldator? Då antar jag att mus ingår?

Måste ju ingå mekaniskt tangntbord samt ett par bra hörlurar då med, antar jag?

Medlem

Själv tycker jag om variation. Visst är PC bra till spel som Crysis och Diablo men när det kommer till spel som GTA och Mortal Kombat eller Tekken så tycker iaf jag att det körs bäst på konsol oavsett om nu PC ligger 10 år framåt i tiden prestandamässigt. Sen tycker jag även att det är sjukt jobbigt att behöva lägga ner en massa tusenlappar på att uppgradera hårdvaran i en PC vilket du inte behöver göra i en konsol utan där är det bara tuta och köra tills nästa generation dyker upp.

Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Ja jävlar vilket säljarsnack..
Är ju bara förolämpande att tro att man fortfarande sitter på ett 32bits-OS i denna dag, iallafall bland gamers.

Och att stoltsera över att man har 16x mer ram än föregångaren är ju bara ett töntigt sifferspel då föregångaren hade patetiska 512mb (varav 256mb var reserverat för OS'et om jag inte minns fel), så i slutändan så skryts det över en mängd RAM som jag haft i min gamingburk sen flera år tillbaka - grattis, ni är nästan ikapp!

Kul att han skryter över multitasking också, det är ju inte som att PC har haltat efter på den fronten precis..

Nej, det här är bara tom hype och jag tycker synd om de som går på såna här tafatta fintar.

Mängden minne är inte direkt imponerande men hastigheten (om det är jämförbart med vad som sitter på dagens prestanda gkort) är det desto mer. Då det inte går att köpa än kan du knappast sitta på ett sådant minne och även om det gick det hade det kostat en hel del pengar, mer än vad de flesta är beredda att ge för det iaf.

Sedan har vi det här med antalet processorer och deras hastighet, PC är inte en optimal plattform för spel eftersom det finns så många varianter som utvecklarna måste ta hänsyn till (detta är en av orsakerna till att en smartphone med Android inte är jämförbar med samma hårdvara om det rör sig om en mobil med IOS). Konsoler har en väldigt stor fördel och det är att utvecklarna kan optimera spelen för de (exklusiva spel) och dessa spel kommer flyta på bättre än ett spel utvecklat för mer än en konsol. Det går bort en hel del på grund av overhead (där Windows står för en hel del). Till sist så är det inte alltid som fler kärnor innebär mer prestanda, detta ser man gång på gång där många verkar tro att man kan jämföra hårdvara efter antalet när det till och med kan vara sämre om man har fler kärnor, allting handlar återigen om optimering.

Medlem

Det jag hoppas, verkligen hoppas, HOPPAS SÅ JÄKLA MYCKET på, är att det i framtiden inte kommer att finnas spel som ME3 (Om ni förstår vad jag menar).
Exempelvis så var Bioware tvungna att ta bort vissa animationer i ME3 för att minnesmängden tog slut både i PS3 och 360, de var också tvungna att använda sig av rena 2D-modeller (finns gott om bilder på ME3-Reddit) på saker som låg lite på avstånd (Men som ändå var helt tydliga) eftersom kapaciteten hos konsolerna inte räckte.
Detta ledde tyvärr till att PC också (helt i onödan) fick dras med samma problem eftersom spelet anpassades efter konsolerna.
Om det blir en positiv förändring nu med tanke på att Sony verkar ha förstått greppet, så kommer nog vi alla att bli nöjda.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:

Greppar man efter strån så gör man.. "Galna, absurda ideer". Ja, ja.. utveckla era jävla spel till PC så kan ni göra "Galna, absurda saker" hela tiden. Varenda jävla gång.

Men nu ÄR faktiskt PS4 riktigt kraftfull. Det är inte helt ur arslet han talar. Konsoler optimeras för spel, så man får alltid mer ut av hårdvaran än en motsvarande PC.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Dice sloppade support för win xp och vista(?) Spelet sålde som smör.. varför inte skippa 32bit? Tror tidenr inne.. endast 20-25% använder 32bit numera.. man ska gå efter den stora massan har jag lärtmig av spelföretag. Så gör det då mdd 64bit

Jag tror det är ett svårare steg att slopa 32-bitarsversionsstöd tyvärr.
gemene man tänker nog inte "ah, jag måste installera om min dator med ett 64-bitars operativsystem nu". Utan blir mest frustrerade över att "det står att det stöder windows 8, men det funkar inte"
problemet ligger väl främst hos de oem-tillverkare som länge envetnades med att leverera datorer med 32-bitars operativsystem av någon outgrundlig anledning.

Medlem
Skrivet av Segas:

Bästa Gaming PC...ja, för uppskattningsvis 10 år sedan så hade jag hållt med, nu är konsoler bara käppar i hjulet för utveckling. Här hyllar Epic 32-bitars arkitekturen, haha. Välkommen in till 2000-talet, snart kanske det används mus och tangentbord också till konsoler, så går det att spela alla dessa skitspel som normalt sett nyttjas med mus och tangentbord.

Idioter.

Skitspel, beror på vad man gillar själv anser jag att det finns tillräckligt många bra spel för att motivera ett köp av konsol där det finns få eller inga liknande spel för PC. Jag föredrar utan tvekan mus och tbord men vissa spel är betydligt lättare att spela med en handkontroll (som sportspel, bilspel om man inte äger en ratt, plattformspel, fightingspel) så det handlar mer om vilket spel det är än att det skulle vara ett spel som spelas på PC.

Ozo
Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av azynkron:

Greppar man efter strån så gör man.. "Galna, absurda ideer". Ja, ja.. utveckla era jävla spel till PC så kan ni göra "Galna, absurda saker" hela tiden. Varenda jävla gång.

Men nu ÄR faktiskt PS4 riktigt kraftfull. Det är inte helt ur arslet han talar. Konsoler optimeras för spel, så man får alltid mer ut av hårdvaran än en motsvarande PC.

Så du menar att Sony sitter och moddar hårdvaran i PS4 för att få ut maximal prestanda i spel?
Det är väl ändå de som utvecklar hårdvaran som står för krämen i maskinen, samma kräm som du kan köpa till din PC.

Medlem
Skrivet av Ozo:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av azynkron:

Greppar man efter strån så gör man.. "Galna, absurda ideer". Ja, ja.. utveckla era jävla spel till PC så kan ni göra "Galna, absurda saker" hela tiden. Varenda jävla gång.

Men nu ÄR faktiskt PS4 riktigt kraftfull. Det är inte helt ur arslet han talar. Konsoler optimeras för spel, så man får alltid mer ut av hårdvaran än en motsvarande PC.

Så du menar att Sony sitter och moddar hårdvaran i PS4 för att få ut maximal prestanda i spel?
Det är väl ändå de som utvecklar hårdvaran som står för krämen i maskinen, samma kräm som du kan köpa till din PC.

Om man kollar på Apple och deras datorer så presterar dessa bättre än en liknande PC dator och skälet till det är optimering, Apple gör sina egna datorer och behöver såldes inte göra ett OS som har stöd för andra komponenter än deras egna. Ett OS har även en hel del overhead något som inte behövs på en konsol då själva systemet finns lagrat i minnet. Detta påverkar i allra högsta grad eftersom de resurser som annars hade använts av ett OS nu kan läggas på att driva spelen.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Inte så konstigt han sågar Wii-U då, som jag sade förut, han har emot företag som inte använder den senaste tekniken, och visst på ett sätt kan jag hålla med honom. Men däremot håller jag med honom om att PS4/720 kommer bli grymma konsoller, bara vissa idioter här på FZ jämför äpplen med päron, tror att t.ex en gpu på en pc är likvärdig på en konsoll, vilket inte stämmer. Utvecklarna vet ju exakt vad det är för hårdvara i varje ps4, så dom kan optimera spelen, och verkligen klämma ut varje lilla prestanda ur hårdvaran på ett helt annat sätt än på pc (där alla har olika hårdvara), som inte alls går optimera på samma sätt. Jag är en PC gamer, men jag stör mig på folk som inte har en aning vad dom pratar om, och låter sig själv och andra tro saker som inte stämmer alls. Och alla ni som hatar konsoller, var jävligt tacksamma att dom finns, fanns dom inte så skulle vi knappt få spel till pc alls. Det är tyvärr dagens verklighet. Och nu kommer spelen bli ännu bättre på pc, då vi slipper bli handikappade av den gamla hårdvaran i 360/ps3. Så alla pc spelare (som jag) borde vara glada för nya generationen, det kommer betyda bra saker för alla gamers i längden.

Äntligen nån som fattar...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Om man kollar på Apple och deras datorer så presterar dessa bättre än en liknande PC dator och skälet till det är optimering, Apple gör sina egna datorer och behöver såldes inte göra ett OS som har stöd för andra komponenter än deras egna. Ett OS har även en hel del overhead något som inte behövs på en konsol då själva systemet finns lagrat i minnet. Detta påverkar i allra högsta grad eftersom de resurser som annars hade använts av ett OS nu kan läggas på att driva spelen.

Jag får högre FPS på min macbook om jag kör spelen i Windows och Bootcamp än om jag kör samma spel i OS X.

Medlem
Skrivet av Ozo:

Så du menar att Sony sitter och moddar hårdvaran i PS4 för att få ut maximal prestanda i spel?
Det är väl ändå de som utvecklar hårdvaran som står för krämen i maskinen, samma kräm som du kan köpa till din PC.

Ja? Eftersom alla kommer att använda samma hårdvara så kan man sätta ihop delarna utan att behöva tänka på att den ska passa med obegränsat antal andra hårdvarukombinationer, operativsystem och drivrutiner. Det går även lägga till diverse "hjälpchip" som är optimerade för att sköta vissa specifika funktioner.

Med tanke på att Sony lät en legendarisk spelutvecklare vara chefsdesigner till hårdvaran i PS4 så är den nog ganska inriktad på att vara optimerad för spel.

Medlem

Hade dom fixat så att man kunde spela med mus och tangentbord. så hade dom nog fått många pc spelare att gå över till konsol.

Medlem

Hahahahahaha vilket skämt......gjorde min morgon


signatur

För att spel ska vara kul ^^

"You never go full retard..."

"Oh, he did..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ozo:

Så du menar att Sony sitter och moddar hårdvaran i PS4 för att få ut maximal prestanda i spel?
Det är väl ändå de som utvecklar hårdvaran som står för krämen i maskinen, samma kräm som du kan köpa till din PC.

Nja... men eftersom de har EN specifik hårdvara att jobba med, kan de skriva sitt operativsystem för just den hårdvaran, snarare än att behöva stödja flera hårdvaror. Det gör att de inte behöver använda sig av lika många abstraktionslager, vilket i sin tur gör att den blir snabbare. Snarare moddar de mjukvaran än hårdvaran.

utöver det har speltillverkaren också en målplattform att sikta på, snarare än att behöva skriva för flera olika. Det är därför det skulle vara snudd på omöjligt att porta t.ex. uncharted 3 till xbox. det nyttjar för mycket hårdvaruspecifika funktioner i PS3 för att kunna vara så snyggt som det är.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Segas:

Bästa Gaming PC...ja, för uppskattningsvis 10 år sedan så hade jag hållt med, nu är konsoler bara käppar i hjulet för utveckling. Här hyllar Epic 32-bitars arkitekturen, haha. Välkommen in till 2000-talet, snart kanske det används mus och tangentbord också till konsoler, så går det att spela alla dessa skitspel som normalt sett nyttjas med mus och tangentbord.

Idioter.

Skitspel, beror på vad man gillar själv anser jag att det finns tillräckligt många bra spel för att motivera ett köp av konsol där det finns få eller inga liknande spel för PC. Jag föredrar utan tvekan mus och tbord men vissa spel är betydligt lättare att spela med en handkontroll (som sportspel, bilspel om man inte äger en ratt, plattformspel, fightingspel) så det handlar mer om vilket spel det är än att det skulle vara ett spel som spelas på PC.

Exklusivitiet är egentligen bara korkat och är ett underbart sätt att stjälpa utveckling och utbud. Gällande mus och tangentbord...vänd på konceptet - det finns handkontroller till PC, men inte tvärtom.

PC är, och kommer alltid att vara tiotal steg före vartenda next-gen konsol som spottas ut. Utbud, utveckling och anpassning...ledord för PC som fullständigt saknas hos konsolen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ozo:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av azynkron:

Greppar man efter strån så gör man.. "Galna, absurda ideer". Ja, ja.. utveckla era jävla spel till PC så kan ni göra "Galna, absurda saker" hela tiden. Varenda jävla gång.

Men nu ÄR faktiskt PS4 riktigt kraftfull. Det är inte helt ur arslet han talar. Konsoler optimeras för spel, så man får alltid mer ut av hårdvaran än en motsvarande PC.

Så du menar att Sony sitter och moddar hårdvaran i PS4 för att få ut maximal prestanda i spel?
Det är väl ändå de som utvecklar hårdvaran som står för krämen i maskinen, samma kräm som du kan köpa till din PC.

Om man kollar på Apple och deras datorer så presterar dessa bättre än en liknande PC dator och skälet till det är optimering, Apple gör sina egna datorer och behöver såldes inte göra ett OS som har stöd för andra komponenter än deras egna. Ett OS har även en hel del overhead något som inte behövs på en konsol då själva systemet finns lagrat i minnet. Detta påverkar i allra högsta grad eftersom de resurser som annars hade använts av ett OS nu kan läggas på att driva spelen.

Vad jag vet så är det tvärt om angående apple-burkar. De har sämre performance i OsX än i Win på samma maskin. Anledningen är inte så värst konstig heller. Varken AMD eller nVidia kan sälja lösa kort till dessa maskiner och har därför inget större intresse av att optimera sina drivrutiner till OsX. Det är ju ingen slump att de båda företagen släpper drivrutiner i samband med varje större spelsläpp till pc. Varje FPS extra de kan få ut kan sälja dem ett kort mer än konkurrenten, hur obetydlig skillnaden än må vara. Bara deras stapel är längre än motståndarens i graferna. Apples egna intresse att sälja iMacs för spel måste ju var extremt begränsat.

När det kommer till konsoler så är det en annan femma, Sony har ju såklart ett mycket starkt intresse av att sälja sin maskin för just spel. Att vinna prestandakronan ligger i deras intresse. De arbetar såklart nära med AMD för att få ut maximalt av hårdvaran. Så länge Windows huvudsyfte inte är spel så kommer spel prestera sämre än på konsoler med motsvarande hårdvara.

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ozo:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av azynkron:

Greppar man efter strån så gör man.. "Galna, absurda ideer". Ja, ja.. utveckla era jävla spel till PC så kan ni göra "Galna, absurda saker" hela tiden. Varenda jävla gång.

Men nu ÄR faktiskt PS4 riktigt kraftfull. Det är inte helt ur arslet han talar. Konsoler optimeras för spel, så man får alltid mer ut av hårdvaran än en motsvarande PC.

Så du menar att Sony sitter och moddar hårdvaran i PS4 för att få ut maximal prestanda i spel?
Det är väl ändå de som utvecklar hårdvaran som står för krämen i maskinen, samma kräm som du kan köpa till din PC.

Om man kollar på Apple och deras datorer så presterar dessa bättre än en liknande PC dator och skälet till det är optimering, Apple gör sina egna datorer och behöver såldes inte göra ett OS som har stöd för andra komponenter än deras egna. Ett OS har även en hel del overhead något som inte behövs på en konsol då själva systemet finns lagrat i minnet. Detta påverkar i allra högsta grad eftersom de resurser som annars hade använts av ett OS nu kan läggas på att driva spelen.

Vad jag vet så är det tvärt om angående apple-burkar. De har sämre performance i OsX än i Win på samma maskin. Anledningen är inte så värst konstig heller. Varken AMD eller nVidia kan sälja lösa kort till dessa maskiner och har därför inget större intresse av att optimera sina drivrutiner till OsX. Det är ju ingen slump att de båda företagen släpper drivrutiner i samband med varje större spelsläpp till pc. Varje FPS extra de kan få ut kan sälja dem ett kort mer än konkurrenten, hur obetydlig skillnaden än må vara. Bara deras stapel är längre än motståndarens i graferna. Apples egna intresse att sälja iMacs för spel måste ju var extremt begränsat.

När det kommer till konsoler så är det en annan femma, Sony har ju såklart ett mycket starkt intresse av att sälja sin maskin för just spel. Att vinna prestandakronan ligger i deras intresse. De arbetar såklart nära med AMD för att få ut maximalt av hårdvaran. Så länge Windows huvudsyfte inte är spel så kommer spel prestera sämre än på konsoler med motsvarande hårdvara.

Avsåg dock inte Mac som en dator för spel utan mer att deras OS är optimerat för deras datorer. Eftersom Microsoft inte själva gör datorer så kan de inte heller optimera Windows eftersom det finns säkerligen tusentals om inte hundratusentals varianter som de måste ta hänsyn till. Anledningen till att spelen flyter på bättre även på en Mac beror nog väldigt mycket på att Mac knappast är en prioritet hos utvecklarna, de koncentrerar sig främst på Windows eftersom det är här merparten av köparna finns. Hade mer än gärna sett att utvecklarna stödde Linux då Microsoft börjar tro att de är Apple och har rätten att tjäna pengar på en dator som man själv har byggt.

Medlem

Jag tycker det är rätt underhållande och se alla dessa smörjiga kommentarer utvecklare gör, då kan man se hur duktiga dom är på att få saker och ting låta bra. Ett gott skratt förlänger dagen, i detta fall flera månader.

Skriv svar