Simcity får välbehövd uppdatering
Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.
Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.
Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.
Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.
Du satte ord på mina känslor....jag.....jag älskar dig?!
Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.
Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.
Du kommer nog få en chans att betala för lite större yta ganska snart
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Allting jag läst och sett från det här spelet får mig mer att tänka på The Sims än ett SimCity. Allting som tilltalade med de tidigare delarna verkar vara borta ersatta med ett system som säger en sak till spelaren men beräknar en helt annan, alltså ger en illusion av något det inte är. Det kommer nog krävas mer än patchar för att fixa detta spel som mer och mer börjar likna det skämt det verkar vara (mycket tack vare EA´s minst sagt konstiga reklambaserade DLC som inte har någon förankring med företaget som står bakom de).
Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.
Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.
Har spenderat otroligt mycket tid i tidigare simcity spel men vid detta släpp valde jag att vänta på grund av att jag både arbetar och studerar. Jag har helt enkelt inte ens testat det än.
Till poängen med detta. Det är så fruktansvärt tragiskt att läsa att ett problem som begränsade kartor uppstår. Inget illa menat mot dig utan mot Maxis. Poängen med SimCity var väl ändå att man ville se sin stad utvecklas till något groteskt mäktigt? Det var det iaf för mig.
Den största gamebreaking bugen då? att man inte behöver varken Industrial och Commercial för att göra en framgångsrik stad?
"• Residential Tuning: Residential-only cities have failure state.
- Buildings are prevented from going up in density when they don’t have power or water.
- The amount of happiness gained from low taxes, police, fire, and health outreach has been lowered.
- Fixed some cases where buildings would not go abandoned when they should have.
- Higher density residential buildings are no longer blocked from going abandoned due to not having enough money.
- Happiness from low taxes does not double up every time it is given.
- Losing happiness due to not having a job is more impactful. "
Låter som att det blir fixat?
Sedan är det ju självklart att man kan ha en resident only city, så länge du har en angränsade commercial / industrial stad:)
Men jag antar att du menar en ensam residentstad utan några kopplingar.
"• Residential Tuning: Residential-only cities have failure state.
- Buildings are prevented from going up in density when they don’t have power or water.
- The amount of happiness gained from low taxes, police, fire, and health outreach has been lowered.
- Fixed some cases where buildings would not go abandoned when they should have.
- Higher density residential buildings are no longer blocked from going abandoned due to not having enough money.
- Happiness from low taxes does not double up every time it is given.
- Losing happiness due to not having a job is more impactful. "
Låter som att det blir fixat?
Sedan är det ju självklart att man kan ha en resident only city, så länge du har en angränsade commercial / industrial stad:)
I teorin, ja. Men, inte i en större skala. I och med att man endast har en motorvägsingång, en tåg och eventuella båtar. I praktiken så kan jag bara säga lycka till med att få 10000+ arbetare (och X tusen "shoppers") att hinna till jobbet/affären i tid utan att din motorväg ser ut något i stil med det här.
Men jag antar att du menar en ensam residentstad utan några kopplingar.
Antar jag också.
"• Residential Tuning: Residential-only cities have failure state.
- Buildings are prevented from going up in density when they don’t have power or water.
- The amount of happiness gained from low taxes, police, fire, and health outreach has been lowered.
- Fixed some cases where buildings would not go abandoned when they should have.
- Higher density residential buildings are no longer blocked from going abandoned due to not having enough money.
- Happiness from low taxes does not double up every time it is given.
- Losing happiness due to not having a job is more impactful. "
Låter som att det blir fixat?
Sedan är det ju självklart att man kan ha en resident only city, så länge du har en angränsade commercial / industrial stad:)
I teorin, ja. Men, inte i en större skala. I och med att man endast har en motorvägsingång, en tåg och eventuella båtar. I praktiken så kan jag bara säga lycka till med att få 10000+ arbetare (och X tusen "shoppers") att hinna till jobbet/affären i tid utan att din motorväg ser ut något i stil med det här.
Men jag antar att du menar en ensam residentstad utan några kopplingar.
Antar jag också.
Sim city var aldrig tänkt att spela i så stor skala att du har mer än max några 100k invånare dock, får man ju hoppas i alla fall då dom inte kan ha testat städer som haft mer än 200k invånare;)
Men du har helt rätt, motorvägarna in kan vara en sjuk flaskhals. Har ju aldrig spelat med en större stad än några 100k invånare. Har ju sett folk med mindre städer än så klaga dock, ganska ofta beror det på städet där de har något slags rutnät av avenyer, och så skulle ingen stor stad i världen direkt funka bra heller:)
HalbyStarcraft har gjort ett par helt reko guider till SimCity. Hjälper oerhört att bygga på det sättet men det förstör alla roliga funktioner som skulle göra SimCity till "best SC EVAH!1!" genom att alla städer byggs på stort sett samma sätt. En infart via väg är totalt jävla funtat.