Webhallen köps upp av Komplett

Medlem

Hatar komplett och älskar webbhallen.. aja får bli ebay nu om jag vill köpa xbox360 spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Webhallen är för mig den helt klart överlägsna franchisen, trist att dem ska besudlas av kompletts inflytande.
Den som lever får se hur det blir med "självständigheten".

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Med tanke på att Webhallen är dotterbolag till Pixmania som de flesta vet inte är det bästa företaget att handla från direkt så ser jag positivt på detta köpet av Komplett.

Hoppas det blir bra. Dock är Inet fortfarande bäst.

Även om nu Pixmania är skit (aldrig köpt något från dem) så har jag aldrig haft problem med Webhallen.

Medlem

Om jag ska jämföra mina erfarenheter med andra datorbutiker som Inet och misco så är jag ingen fan av komplett, skulle nog vilja gå så långt att säga att jag aktivt undviker butiken pga krånglig RMA, begränsade betalningsmöjligheter och som jag upplevt, oärliga kampanjer där efter en vecka det visar sig att den bra dealen du trodde du gjorde är en ren förlust, har hänt varje gång jag handlat där i stort sett.

Så nä, blir väl att undvika webbhallen också då, inte för att jag kan komma ihåg att jag köpt något där även om jag kikat på sidan ett par gånger.

Medlem

Sålänge allt kommer att vara likadant på webhallen kommer jag att fortsätta handla där. Har aldrig haft några problem med webhallen.

Medlem

jag som gillat att jämföra priser. men nu kommer de inte vara konkurenter längre...
får mig att tänka på den här gamla godingen:
http://youtu.be/n9dYiBiDGhc?t=5m24s

Medlem

Har de så mycket pengar? Trodde de var skuttar i samanhanget. Men de blev väl rika på mig, jag har ju köpt mycket på komplett


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

...ni tror alltså att det som kommer hända nu när Webhallen blivit uppköpt är att alla varor blir dyrare och servicen blir sämre? Varför i hela fridens namn skulle Komplett köpa ett företag och sedan medvetet köra det i botten? Det låter som en jävligt dyr affär i mina öron men vad vet jag...

Medlem

köper från både web och komplett så förutom att det blir mindre konk så är allt bra för min del.

Medlem

Inet > Komplett

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av FunnX:

Hoppas dem sänker priserna så det matchar kompletts, just nu är priserna overpriced som bara den.

...vad är det för fasansfulla ockerpriser du hittat? Man blir ju rätt nyfiken med tanke på att differansen mellan branschens olika aktörer är snudd på minimala, mycket tack vare sidor som prisjakt.

Själv tycker jag Webhallens priser i 90 % av fallen är synnerligen attraktiva och därtill har Webhallen kunnig personal (håller med ovanstående talare om att Inet fortfarande är snäppet bättre tho).

Värre är det med butiker som Gamestop och Game vars kassapersonal har kunskaper på nivån "pracka-på-mormor-ett-Wii-till-barnbarnen" och vars priser är rena skämtet.

Vilket GameStop har du varit på ???

Medlem

Fatta svärden, landsbröder! Den vilde norsken skola slås till undan!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Som så många andra är jag ledsen över detta. Handlade mycket på Komplett tidigare, men slutade då deras kundservice var helt värdelös och gränsfall på provocerande.

Webhallen har jag varit mycket nöjd med, och dom är alltid trevliga och hjälpsamma om man har problem.
Hoppas verkligen inte det förändras.

Medlem

Gillar komplett, men deras frakt är ett skämt. Nu är det iofs några år sedan, men då skulle jag köpa ett usbminne för ca 300 kr och dom ville ha 95 kr i frakt...

Medlem

Märkligt vad man kan uppfatta ett företag olika. Jag skriver det här på ett hemmabygge - alla delar är från Komplett. Har inte varit några problem för mig. Grafikkortet grillades efter 3 månader, men Komplett fixade ett nytt. De var berädda att ersätta moderkortet när jag hade blåskärm, men jag lyckades fixa det. Det handlar om hur man som kund beskriver felen man har. (Kanske också hur mycket pengar man köpt för )
TV:n funkar bra fortfarande.

12
Skriv svar