Nionde faktionen i TW: Rome II avslöjad! Släpps som dlc

Medlem
Skrivet av Jonny:

Dom testar väl lite innan det ärdags att ta betalt för nya fraktioner. Sen kan jag inte fatta hur ni orkar spela ett spel som sett likadant ut i snart 15 år!?

sant, jag menar de e ju SAMMA grafik och motorn har dem inte ändrat alls...

Medlem

Suck.. Så mycket gnäll för att det blev ett gratis DLC.
Vissa blir aldrig nöjda...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Jonny:

Dom testar väl lite innan det ärdags att ta betalt för nya fraktioner. Sen kan jag inte fatta hur ni orkar spela ett spel som sett likadant ut i snart 15 år!?

Det är ingen som begär att du ska fatta det
Det visar att vi spelare tycker olika och det bara är så.
Vissa saker måste inte förändras/utvecklas hela tiden de funkar bra som de är.
Tips: släpp det och gå vidare i livet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av XxshadowxX:

Har jag missförståt eller kommer det bara att finnas nio faktions? :s

SPELBARA faktioner från dag ett. Sen tillkommer det ett X antal icke-spelbara faktioner.

Jo jag fattar att det kommer att finnas fler icke spelbara men är förvånad att man inte kommer få spela som typ Grekland

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av XxshadowxX:

Har jag missförståt eller kommer det bara att finnas nio faktions? :s

SPELBARA faktioner från dag ett. Sen tillkommer det ett X antal icke-spelbara faktioner.

Jo jag fattar att det kommer att finnas fler icke spelbara men är förvånad att man inte kommer få spela som typ Grekland

Makedonien är en del av ett splittrat Grekland om jag inte missförstått det hela.

Någon som är lite mer insatt i ämnet får gärna kliva in och rätta mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av jucke8:
Skrivet av ubn87:

Det kan vara så att spelet blev klart till utgivarna och under tiden de väntade på att spelet ska bli godkänt skapades denna dlc?

Det hade jag kunnat köpt, men spelet ska inte släppas förs i höst/vinter.

Så därför kan inte spelet var klart för herrn? De sista 6 månaderna innan lansering så brukar oftast själva spelet vara klart och därför spenderas de sista månaderna på administrering och andra saker kring lanseringen tex. vilka butiker som ska få X antal kopior. Olika event etc.

Skrivet av Jonny:

Dom testar väl lite innan det ärdags att ta betalt för nya fraktioner. Sen kan jag inte fatta hur ni orkar spela ett spel som sett likadant ut i snart 15 år!?

Exakt.. Därför ser spelet EXAKT likadant ut som det första Shogunspelet. Har du ens spelat SPELET!? Det enda som alla spel har gemensamt är att det är ett strategispel. Sedan om du inte fattar hur jag orkar vara ett stort fan av ett spel bryr jag mig inte direkt om. Däremot borde du ta och prova spelet innan du uttalar dig.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av XxshadowxX:

Har jag missförståt eller kommer det bara att finnas nio faktions? :s

SPELBARA faktioner från dag ett. Sen tillkommer det ett X antal icke-spelbara faktioner.

Jo jag fattar att det kommer att finnas fler icke spelbara men är förvånad att man inte kommer få spela som typ Grekland

Makedonien är en del av ett splittrat Grekland om jag inte missförstått det hela.

Någon som är lite mer insatt i ämnet får gärna kliva in och rätta mig.

Så kan man ju uttrycka sig. Antikens Greker såg sig inte som en stat utan som en drös med små stadsstater som delade kultur och historia men de hade alla sitt eget styre och sin egen politik. Athens hade tex. något som kan kallas demokrati (även om det inte var ren demokrati) medan Sparta hade två kungar. Makedonien var en Grekisk stadsstat och ansågs vara Greker av de andra Grekerna även om de även ansåg att Makedonierna inte var långt ifrån Barbarer.

Medlem
Skrivet av Draug:

Till alla som undrar varför man släpper DLC första dagen:

När ett spel "goes gold" kommer en period som sträcker sig över ett antal veckor där betatestning och buggstädning pågår. Under den här tiden har bland annat concept artists och många programmerare ingenting att göra (men de får ändå betalt). Det smartaste är att ge dem något att göra som inte kräver en lång betatestning - exempelvis göra nya texturer för en redan fungerande fraktion och byta namn på den...

Jo, men har det gått guld då? Det ska ju inte komma förens till hösten?

Medlem
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Draug:

Till alla som undrar varför man släpper DLC första dagen:

När ett spel "goes gold" kommer en period som sträcker sig över ett antal veckor där betatestning och buggstädning pågår. Under den här tiden har bland annat concept artists och många programmerare ingenting att göra (men de får ändå betalt). Det smartaste är att ge dem något att göra som inte kräver en lång betatestning - exempelvis göra nya texturer för en redan fungerande fraktion och byta namn på den...

Jo, men har det gått guld då? Det ska ju inte komma förens till hösten?

De kommer troligen inte lägga något krut på fraktionens utveckling innan slutfasen. annars had edet inte funnits något som helst skäl att släppa det som DLC.

Medlem
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Draug:

Till alla som undrar varför man släpper DLC första dagen:

När ett spel "goes gold" kommer en period som sträcker sig över ett antal veckor där betatestning och buggstädning pågår. Under den här tiden har bland annat concept artists och många programmerare ingenting att göra (men de får ändå betalt). Det smartaste är att ge dem något att göra som inte kräver en lång betatestning - exempelvis göra nya texturer för en redan fungerande fraktion och byta namn på den...

Jo, men har det gått guld då? Det ska ju inte komma förens till hösten?

Det har jag svårt att tro, angående guld.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Draug:

Till alla som undrar varför man släpper DLC första dagen:

När ett spel "goes gold" kommer en period som sträcker sig över ett antal veckor där betatestning och buggstädning pågår. Under den här tiden har bland annat concept artists och många programmerare ingenting att göra (men de får ändå betalt). Det smartaste är att ge dem något att göra som inte kräver en lång betatestning - exempelvis göra nya texturer för en redan fungerande fraktion och byta namn på den...

Jo, men har det gått guld då? Det ska ju inte komma förens till hösten?

Det har jag svårt att tro, angående guld.

Jag väljer att citera Pete Hines, på Bethesda (företaget som gjort elder scrolls-serien)

"I don't think [gamers] quite understand the development process and the point at which you have to stop making the game and you have to finish the game," Hines states. "So, the content people stop making new content a fair amount of time before it ships; it's not like in the old days when it was like the day before or a week before."

Eftersom de anställda fortfarande får betalt efter "crunch time" kan de lika gärna göra något vettigt. Detta behöver inte vara när spelet "går guld", det kan vara andra perioder också.

Jag är lärare men jag får fortfarande betalt när eleverna är på lov så min skola väljer ofta att hitta på obligatoriska aktiviteter för oss lärare, bara så att vi inte ska få betalt av att sitta hemma och pilla naveln.

Medlem

Väldigt dåligt. De gör detta så folk inte ska köpa begagnade spel. Troligtvist kommer spelet med en dlc kod som funkar 1 gång. De startar med detta dlc och kommer snart att röra sig mot att multiplayern snart laddas ned enskilt. Tänker inte köpa detta spel pga detta.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Väldigt dåligt. De gör detta så folk inte ska köpa begagnade spel. Troligtvist kommer spelet med en dlc kod som funkar 1 gång. De startar med detta dlc och kommer snart att röra sig mot att multiplayern snart laddas ned enskilt. Tänker inte köpa detta spel pga detta.

Fast vem köper begagnade PC-spel överhuvudtaget?
De flesta spel till PC är limiterade till en dator/person p.g.a. CD-nycklar som förbrukas när man installerar spelet. Det är inte precis någon nyhet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av kill455:

Väldigt dåligt. De gör detta så folk inte ska köpa begagnade spel. Troligtvist kommer spelet med en dlc kod som funkar 1 gång. De startar med detta dlc och kommer snart att röra sig mot att multiplayern snart laddas ned enskilt. Tänker inte köpa detta spel pga detta.

Fast vem köper begagnade PC-spel överhuvudtaget?
De flesta spel till PC är limiterade till en dator/person p.g.a. CD-nycklar som förbrukas när man installerar spelet. Det är inte precis någon nyhet.

Sega lanserar spel till konsoler också som du hade vetat om du lagt ned en minut på google istället för en minut på din trögtänkta kommentar.
Detta är antagligen deras påhitt för att se hur folk tar emot idéen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av kill455:

Väldigt dåligt. De gör detta så folk inte ska köpa begagnade spel. Troligtvist kommer spelet med en dlc kod som funkar 1 gång. De startar med detta dlc och kommer snart att röra sig mot att multiplayern snart laddas ned enskilt. Tänker inte köpa detta spel pga detta.

Fast vem köper begagnade PC-spel överhuvudtaget?
De flesta spel till PC är limiterade till en dator/person p.g.a. CD-nycklar som förbrukas när man installerar spelet. Det är inte precis någon nyhet.

Sega lanserar spel till konsoler också som du hade vetat om du lagt ned en minut på google istället för en minut på din trögtänkta kommentar.
Detta är antagligen deras påhitt för att se hur folk tar emot idéen.

Nu tycker jag att du ska ta och lugna ner dig lite.
Jag antog att vi diskuterade Total War: Rome II eftersom det är det nyhetstråden handlar om. (Total War: Rome II som f.ö. bara finns tillgängligt till PC)
Jag är mycket väl medveten om att SEGA ger ut spel till konsol såväl som till PC.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av kill455:

Väldigt dåligt. De gör detta så folk inte ska köpa begagnade spel. Troligtvist kommer spelet med en dlc kod som funkar 1 gång. De startar med detta dlc och kommer snart att röra sig mot att multiplayern snart laddas ned enskilt. Tänker inte köpa detta spel pga detta.

Så med andra ord så kommer du inte köpa ett spel för att du får gratis content?

Haha.. den logiken. Vissa ska allt gnälla på DLC när det kostar men när de får det gratis så ska det även då gnällas för att det är gratis. Vad vill folk egentligen? Låter mer som de gnäller för att gnälla och du min herre tillför bara ännu mer gnäll. Om en sådan liten sak får dig att välja bort ett ev. riktigt bra spel så var du inte direkt intresserad från början.

Medlem
Skrivet av jucke8:

Vafan sysslar dom med? Detta bådar inte alltför gott. Vad mer för dlc's kommer att släppas som egentligen borde vara i spelet från början tro? Och sen att det låter som att dem gör oss världens björntjänst genom att plocka ut något ur spelet och sedan kalla det för en gratis dlc .

En björntjänst är inte en stor tjänst utan en björntjänst är en tjänst man gör någon som i slutändan gör mer skada än nytta. Kan ha missförstått dig.

Medlem

detta spelet kommer bli så jävla bra

Medlem

Ordet björntjänst kommer enligt vissa källor från att; för länge sedan fick björnarna för sig att bättra på sitt rykte genom att börja hjälpa människor i alldagliga situationer, t ex knyta någons skonsören, pilla bort flugor i grillen på bilen, öppna burklock o dyl. Vad björnarna inte hade räknat medvar att deraz kroppar inte var anpassade till det mänskliga sammhället och således slet av skosnörena och dreglade på skorna, repade lacken med klorna och glasburkarna gick oftast sönder. Dessutom saknade björnana någon som helst social komp. och deras aktioner bestod allra oftast i att bara stå och brumma ovetandes om vad de igentligen skulle göra. Det var en svår tid för våra förfäder. Detta om detta, tillbska till tråden: Jag hade hoppats på Romulans.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Kan inte detta vara ett knep för att folk att köpa spelet istället för att tanka ner det illegalt?
Antagligen måste ju spelet vara aktiverat korrekt på steam för att dlc:n ska vara tillgänglig.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av kill455:

Väldigt dåligt. De gör detta så folk inte ska köpa begagnade spel. Troligtvist kommer spelet med en dlc kod som funkar 1 gång. De startar med detta dlc och kommer snart att röra sig mot att multiplayern snart laddas ned enskilt. Tänker inte köpa detta spel pga detta.

Så med andra ord så kommer du inte köpa ett spel för att du får gratis content?

Haha.. den logiken. Vissa ska allt gnälla på DLC när det kostar men när de får det gratis så ska det även då gnällas för att det är gratis. Vad vill folk egentligen? Låter mer som de gnäller för att gnälla och du min herre tillför bara ännu mer gnäll. Om en sådan liten sak får dig att välja bort ett ev. riktigt bra spel så var du inte direkt intresserad från början.

Har klarat kampanjen flertal gånger på orginal Rome, Medieval samt Shogun 2. Online kör jag nästan varje dag på shogun 2.
Men när dom gör något såhär äckligt på Rome 2 som jag väntat på i flera månader så tänker jag inte ens röra spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av kill455:

Väldigt dåligt. De gör detta så folk inte ska köpa begagnade spel. Troligtvist kommer spelet med en dlc kod som funkar 1 gång. De startar med detta dlc och kommer snart att röra sig mot att multiplayern snart laddas ned enskilt. Tänker inte köpa detta spel pga detta.

Så med andra ord så kommer du inte köpa ett spel för att du får gratis content?

Haha.. den logiken. Vissa ska allt gnälla på DLC när det kostar men när de får det gratis så ska det även då gnällas för att det är gratis. Vad vill folk egentligen? Låter mer som de gnäller för att gnälla och du min herre tillför bara ännu mer gnäll. Om en sådan liten sak får dig att välja bort ett ev. riktigt bra spel så var du inte direkt intresserad från början.

Har klarat kampanjen flertal gånger på orginal Rome, Medieval samt Shogun 2. Online kör jag nästan varje dag på shogun 2.
Men när dom gör något såhär äckligt på Rome 2 som jag väntat på i flera månader så tänker jag inte ens röra spelet.

jag förstår verkligen inte vad du menar.

Du säger att eftersom det släpps ett gratis dlc till ett nytt spel i en serie du uppenbart gillar så tänker du inte köpa det?!

jag trodde inte man kunde köpa begagnade steam-spel oavsett om det har dlc eller inte. Har jag fel?

Men om du nu inte vill ha dlc:et så varför skiter du inte bara i det. Det lär ju inte tvingas ner i halsen på dig.

Jag är helt på Dizzz sida här.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar