Fuskare i War Z hängs ut av utvecklaren

Robot
Fuskare i War Z hängs ut av utvecklaren

Hammerpoint Interactive är trötta på fuskare som förstör och tänker få dem att skämmas rejält.

#nyhetstips, #hammerpoint-interactive, #the-war-z


Geeks Gaming
Fuskare i War Z hängs ut av utvecklaren

Detta är ju dock inte rätt sätt att göra detta på, att hänga ut någon (och speciellt på ett socialt media som twitter, där miljoner människor kan se vem du är) är inte rätt lösning, men är dessutom fel ur ett individuellt synsätt.

Jag tycker att man skall göra en lösning för fuskare då de inte har något i ett sådant spel att göra (fuskar server var ett bra sätt, kanske även banna IP-adressen) men att se til att de hängs ut är inte rätt sätt att gå på.

Hoppas de tar bort detta samt att de kommer på en bättre lösning än vad denna är.

Medlem
Skrivet av ANO2k7:

Detta är ju dock inte rätt sätt att göra detta på, att hänga ut någon (och speciellt på ett socialt media som twitter, där miljoner människor kan se vem du är) är inte rätt lösning, men är dessutom fel ur ett individuellt synsätt.

Jag tycker att man skall göra en lösning för fuskare då de inte har något i ett sådant spel att göra (fuskar server var ett bra sätt, kanske även banna IP-adressen) men att se til att de hängs ut är inte rätt sätt att gå på.

Hoppas de tar bort detta samt att de kommer på en bättre lösning än vad denna är.

Banna ip är ett otroligt dåligt sätt att spärra åtkomst. De flesta har inte fasta ipn och om man spärrar ipn riskerar folk som inte fuskat bli spärrade.
Det är också möjligt att byta ip.

Medlem

Eller också kanske det är helt rätt sätt att få folk att förstå att anonymitet inte alltid går att gömma sig bakom, och att saker man säger och gör kan få efterverkningar.

Medlem

Hammerpoint är också kända för att banna oskyldiga för fusk så detta är ett extremt dåligt sätt att lösa problemet med fuskare för deras egen del.

Medlem

Sweet, jag lär ju börja köra och fuska järnet så jag blir internetkändis i 5 minuter!

Medlem

Vad hjälper det att hänga ut fuskarna på twitter? Är inte det mest logiska att bara banna kontot som använts till fusk? så vill dom fortsätta fuska får dom köpa en ny kod och förhoppningsvis bli bannade igen. Eller så gör man ett bra spel helt enkelt som det inte går att fuska i. Visst finns det väl fusk eller exploits i de flesta spelen men tycker ändå det funkar i de flesta mmo. Gör nåt åt problemet istället.

Geeks Gaming
Skrivet av Zappa:
Skrivet av ANO2k7:

Detta är ju dock inte rätt sätt att göra detta på, att hänga ut någon (och speciellt på ett socialt media som twitter, där miljoner människor kan se vem du är) är inte rätt lösning, men är dessutom fel ur ett individuellt synsätt.

Jag tycker att man skall göra en lösning för fuskare då de inte har något i ett sådant spel att göra (fuskar server var ett bra sätt, kanske även banna IP-adressen) men att se til att de hängs ut är inte rätt sätt att gå på.

Hoppas de tar bort detta samt att de kommer på en bättre lösning än vad denna är.

Banna ip är ett otroligt dåligt sätt att spärra åtkomst. De flesta har inte fasta ipn och om man spärrar ipn riskerar folk som inte fuskat bli spärrade.
Det är också möjligt att byta ip.

Att ta fast fuskare är lite som med att straffa folk i verkligheten, det finns inget sätt som fungerar till etthundra procent, och oskyldiga kommer alltid att komma i kläm.

Dock anser jag att se till att de inte kan spela, ev. att de bara kan spela på en specifik server är det rätta att göra. Detta då de som är skyldiga blir straffade i att de inte kan spela/spela med spelare av samma kaliber (fuskare)

Medlem

Jag tycker det är bra. Jag fuskar ej. Jag har inget att oroa mig över. Fuskar du i ett spel där det står i policyn att fusk inte får göras. Det du faktiskt gör är ett regelbrott. Det är ju inte som om rånare och mördare inte hängs ute. Almännheten har rätten att veta vem som tror den kan leva utanför laget. TACK!

Medlem
Skrivet av Rentah:

Jag tycker det är bra. Jag fuskar ej. Jag har inget att oroa mig över. Fuskar du i ett spel där det står i policyn att fusk inte får göras. Det du faktiskt gör är ett regelbrott. Det är ju inte som om rånare och mördare inte hängs ute. Almännheten har rätten att veta vem som tror den kan leva utanför laget. TACK!

För användarnamnen "12456262" eller "The Rape Train" är ju så hemskt väldigt informativa. Twitterkontot är i princip fyllt med random teckenkombinationer, jidder och obsceniteter. Så hemskt onödigt.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Jag tycker det är bra. Jag fuskar ej. Jag har inget att oroa mig över. Fuskar du i ett spel där det står i policyn att fusk inte får göras. Det du faktiskt gör är ett regelbrott. Det är ju inte som om rånare och mördare inte hängs ute. Almännheten har rätten att veta vem som tror den kan leva utanför laget. TACK!

Ja, tänk om det ändå vore så lätt. Vet du hur anti-fuskprogram fungerar? Som anti-virusprogram. Det scannar minnet och filer efter misstänksamma saker och sedan kickar och bannar folk som blir upptäckta.

Problemet är att bägge typer av program inte alltid har rätt. Du har säkert själv råkat ut för anti-virusprogram som tar fel och varnar att filer som är helt rena innehåller virus. Samma kan ske med anti-hackingprogram som kickar och bannar folk för att de feltolkar program som hacks, t.ex. SweetFX som är ett helt oskyldigt program som många kör.

Du som är så hederlig och riskerar att bli oskyldigt uthängd borde inte vara så snabb att se WarZ-utvecklarnas handlingar som något positivt. Speciellt med WarZ-utvecklarna är det lite som att de kastar sten i glashus.

Medlem

stackars fuskare som blir uthängda på Twitter detta är helt rätt tycker jag, det ska inte gullas med fuskarna i något spel.. låt de köpa en ny key och är de dumma nog att fuska igen så får de göra om samma sak. att skapa en egen server för fuskare visar ju att det är "ok" om du gör det korrekt, lite som att "på denna gata får du inte skjuta med vapen men du får det nästa"

Inaktiv

Vem litar på att dom som hängs ut faktiskt är fuskare och inte bara folk som varit negativa mot Hammerpoint Interactive? Tidigare så bannade och censurerade dom kritiker på forumet, samt marknadsförde sitt spel helt felakigt, och en miljon andra grejer. Men nu så tar dom sig friheten att banna "fuskare"?

Känns ju som att man borde vara väldigt tveksam till vad dom faktiskt håller på med?

Valve bode sparka ut dom för gott från sin store.

Medlem

Är inte detta olagligt? Hänga ut folk offentligt å shizzle.

Geeks Gaming
Skrivet av baggso:

stackars fuskare som blir uthängda på Twitter detta är helt rätt tycker jag, det ska inte gullas med fuskarna i något spel.. låt de köpa en ny key och är de dumma nog att fuska igen så får de göra om samma sak. att skapa en egen server för fuskare visar ju att det är "ok" om du gör det korrekt, lite som att "på denna gata får du inte skjuta med vapen men du får det nästa"

Det är ju inte riktigt samma sak det där du, att säga att någon skall skjutas på en gata, men inte en annan, är en dålig jämförelse, but i see your point.

Problemet är ju dock att ha en separat server för fuskare är snarare ett sätt att medla att ni får fuska, men då ska ni spela mot spelare med samma förutsättningar inte mot ärliga icke fuskare.

Att dela upp dem är helt rätt, jag vill inte spela mot fuskare, utan låt de som vill spela så, spela så, får de troligen nog efter ett tag och lämnar.

Skrivet av Ztreek:

Är inte detta olagligt? Hänga ut folk offentligt å shizzle.

Det är lite av ett gränsfall eftersom att de inte lägger ut uppgifter om personen i sig utan bara vad de heter in-game.

Tycker dock personligen att det är helt fel då jag använder samma nick till många av mina spel och om jag blir uthängd som fuskare på twitter så kommer man kunna veta vem jag är på andra spel också, och troligen bli utnämnd fuskare där med (vilket jag varken är eller vill bli kallad)

Inaktiv

På min tid då spelade man spel på privata servrar som så gott som alltid hade en admin inloggad som kunde banna alla fuskare och griefers.

back in the good ol' dayz

Var ett väldigt dåligt system, vad ska det vara bra för? Ge internet-fame i några minuter för en hacker, medans dom som blir felaktigt bannade (temporärt) blir uthängda.

Det här ger ju absolut ingenting förutom att få idioter tro att det gör något. När hacker "CoolBoyTurbo" blir bannad och sen skapar ett nytt konto, kommer han heta "CoolBoyTurbo2"? Nej, förmodligen nåt helt annat förutom om han jobbar på att få ännu mer internet-fame och bli kändis tack vare announce-systemet dom har vid bans nu.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Rentah:

Jag tycker det är bra. Jag fuskar ej. Jag har inget att oroa mig över. Fuskar du i ett spel där det står i policyn att fusk inte får göras. Det du faktiskt gör är ett regelbrott. Det är ju inte som om rånare och mördare inte hängs ute. Almännheten har rätten att veta vem som tror den kan leva utanför laget. TACK!

Ja, tänk om det ändå vore så lätt. Vet du hur anti-fuskprogram fungerar? Som anti-virusprogram. Det scannar minnet och filer efter misstänksamma saker och sedan kickar och bannar folk som blir upptäckta.

Problemet är att bägge typer av program inte alltid har rätt. Du har säkert själv råkat ut för anti-virusprogram som tar fel och varnar att filer som är helt rena innehåller virus. Samma kan ske med anti-hackingprogram som kickar och bannar folk för att de feltolkar program som hacks, t.ex. SweetFX som är ett helt oskyldigt program som många kör.

Du som är så hederlig och riskerar att bli oskyldigt uthängd borde inte vara så snabb att se WarZ-utvecklarnas handlingar som något positivt. Speciellt med WarZ-utvecklarna är det lite som att de kastar sten i glashus.

Det håller jag med om. Jag vet inte hur antifusk går till. Men det är irrelevant. Problemet är att fuskare fuskar. Att dem får sota för sina handlingar är bra. Det finns inget tvivel om att det är fel.

Medlem

Tycker det varken gör till eller från - Jaha, vi skriver ut bannade spelares nicknames. Det är bara att ta en titt på namnen bland de som bannats (som redan påpekats), man inser rätt snabbt att det fortfarande är tämligen anonymt. Det enda syfte det tjänar, kan jag tycka, är att aktivt visa att det bannas. Sen har det varit osedvanligt mycket diskussioner kring felaktiga bans vad gäller WarZ, så det är klart att personer kan "hängas ut" felaktigt.

Medlem

Jag trodde utvecklarna av The WarZ fick fängelse? Är dessa scammers fortfarande ute?

Medlem
Skrivet av ANO2k7:
Skrivet av baggso:

stackars fuskare som blir uthängda på Twitter detta är helt rätt tycker jag, det ska inte gullas med fuskarna i något spel.. låt de köpa en ny key och är de dumma nog att fuska igen så får de göra om samma sak. att skapa en egen server för fuskare visar ju att det är "ok" om du gör det korrekt, lite som att "på denna gata får du inte skjuta med vapen men du får det nästa"

Det är ju inte riktigt samma sak det där du, att säga att någon skall skjutas på en gata, men inte en annan, är en dålig jämförelse, but i see your point.

Problemet är ju dock att ha en separat server för fuskare är snarare ett sätt att medla att ni får fuska, men då ska ni spela mot spelare med samma förutsättningar inte mot ärliga icke fuskare.

Att dela upp dem är helt rätt, jag vill inte spela mot fuskare, utan låt de som vill spela så, spela så, får de troligen nog efter ett tag och lämnar.

Skrivet av Ztreek:

Är inte detta olagligt? Hänga ut folk offentligt å shizzle.

Det är lite av ett gränsfall eftersom att de inte lägger ut uppgifter om personen i sig utan bara vad de heter in-game.

Tycker dock personligen att det är helt fel då jag använder samma nick till många av mina spel och om jag blir uthängd som fuskare på twitter så kommer man kunna veta vem jag är på andra spel också, och troligen bli utnämnd fuskare där med (vilket jag varken är eller vill bli kallad)

sa aldrig att någon skulle skjutas du.. men förstår vad du menar.
fortfarande så går man med på att inte fuska när man loggar in för första gången så ditt resonemang håller inte. Antingen är fusk inbyggt i spelet eller så fuskar man inte, är inte svårare än så.
och hur många fuskare spelar med fusk för att spela med andra fuskare? då kan man ju lika gärna spela utan.....

Medlem

Vore bättre om Hammerpoint lade den tiden på att fixa buggarna som gör att folk kan fuska istället.

Medlem

Ser inte meningen med detta, vad tror dom ska hända?

Risken att bli uthängd på twitter är ju knappast något som stoppar fuskare, snarare tvärt om?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag tycker fuskare=flänsost(smegma, sekret som avsöndras från talgkörtlar innanför förhuden på penis hos män, eller i området kring vulvan på kvinnor), finns inget värre. BF3 är nästintill förstört pga av fuskare, och alla som tror att man fuskar bara för att man äger då och då. Jag tycker det är bra det dom gör, tyvärr att dom inte kan skriva deras riktiga namn och address m.m, det hade varit ännu bättre. Fuskare förstör allt som är roligt med MP spel. Däremot håller jag med om att utvecklarna måste bli bättre på utrota fusken, och sluta använda Punkbuster till sina spel som är helt bortkastat med tid och pengar. Jag hoppas DICE är smarta nog att inte använda PB till BF4, men det lär ju dom göra ändå, mao inte smarta nog.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Wartex:

Sweet, jag lär ju börja köra och fuska järnet så jag blir internetkändis i 5 minuter!

Hah.. Och ha nån URL som nick typ?

Medlem

Dom är ju inte direkt dom första som gör detta.
Sen så är det ju inte direkt som att man blir uthängd.. Det är ju förfan bara ett nick, inte ens ett riktigt namn

AW8
Medlem
Skrivet av Rentah:

Jag tycker det är bra. Jag fuskar ej. Jag har inget att oroa mig över. Fuskar du i ett spel där det står i policyn att fusk inte får göras. Det du faktiskt gör är ett regelbrott. Det är ju inte som om rånare och mördare inte hängs ute. Almännheten har rätten att veta vem som tror den kan leva utanför laget. TACK!

Skrivet av Izgard:

Eller också kanske det är helt rätt sätt att få folk att förstå att anonymitet inte alltid går att gömma sig bakom, och att saker man säger och gör kan få efterverkningar.

Spelarna BIGTIMEHACKER123, batmaaaaaanN och olssonsrövhål skakar av rädsla nu när vi i allmänheten fått reda på vilka de är och de inte kan gömma sig bakom anonymitet längre!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av Rentah:

Jag tycker det är bra. Jag fuskar ej. Jag har inget att oroa mig över. Fuskar du i ett spel där det står i policyn att fusk inte får göras. Det du faktiskt gör är ett regelbrott. Det är ju inte som om rånare och mördare inte hängs ute. Almännheten har rätten att veta vem som tror den kan leva utanför laget. TACK!

Skrivet av Izgard:

Eller också kanske det är helt rätt sätt att få folk att förstå att anonymitet inte alltid går att gömma sig bakom, och att saker man säger och gör kan få efterverkningar.

Spelarna BIGTIMEHACKER123, batmaaaaaanN och olssonsrövhål skakar av rädsla nu när vi i allmänheten fått reda på vilka de är och de inte kan gömma sig bakom anonymitet längre!

Kanske inte? men det känns rätt. Det är typ som att sätta en mobbare på plats. det är skönt att få bort dåliga människor som fuskar och förstör. sluta försvara dem -.-

1
Skriv svar