Läckt information om Google Play Games

Robot
Läckt information om Google Play Games

Apple och deras Game Center verkar få hård konkurrens.

#apple


Medlem
Läckt information om Google Play Games

Kanske är dags och byta ut min gamla iPhone 3G mot en Android telefon snart då ra x)
Aldrig riktigt känt för att byta ut den då den har överlevt i ca 5 år

Skribent
Skrivet av MrPeters:

Kanske är dags och byta ut min gamla iPhone 3G mot en Android telefon snart då ra x)
Aldrig riktigt känt för att byta ut den då den har överlevt i ca 5 år

Jisses! Mina telefoner går mirakulöst sönder när det är dags att byta abonnemang efter två år. Är dock rätt sugen på en Android nu.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Att denna lilla förändring får folk här på FZ att vilja byta över från iOs till android visar hur smarta de är. Kolla på specs, hur mobilen ser ut, vilka funktioner den har osv innan ni vill byta över.
Har förövrigt själv en iphone och två android mobiler och att Game center finns på iphone bryr jag mig inte om.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av kill455:

Att denna lilla förändring får folk här på FZ att vilja byta över från iOs till android visar hur smarta de är. Kolla på specs, hur mobilen ser ut, vilka funktioner den har osv innan ni vill byta över.
Har förövrigt själv en iphone och två android mobiler och att Game center finns på iphone bryr jag mig inte om.

Nu är det väl MrPeters som tänkte högt, men tror ingen baserar ett köp på EN funktion. Du får gärna guida mig genom Android-träsket, om det nu blir aktuellt


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Att denna lilla förändring får folk här på FZ att vilja byta över från iOs till android visar hur smarta de är. Kolla på specs, hur mobilen ser ut, vilka funktioner den har osv innan ni vill byta över.
Har förövrigt själv en iphone och två android mobiler och att Game center finns på iphone bryr jag mig inte om.

Nu är det väl MrPeters som tänkte högt, men tror ingen baserar ett köp på EN funktion. Du får gärna guida mig genom Android-träsket, om det nu blir aktuellt

Det har Johan rätt i, har länge funderat över om jag ska skaffa en Android telefon eller en iOS telefon och med tiden har vågen tippat mer på Android än iOS.
Detta är en av många saker som får mig att överväga en Android telefon över iOS

Medlem

Går absolut att klaga på android om man har en gammal mob med äldre hårdvara o mjukvara de är faktiskt inte så bra.
Själv gick jag från ios iphone 4 till en HTC one X och woow det var skillnad. Visst gillar jag ios men det är lite vad man ska ha mob till som avgör.

Men game center känns inte viktigt för mig då jag inte gilla spela på mob. Men visst är det utveckling åt rätt håll. O det blir den nya Nexus plattan när den kommer.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

När jag hade iPhone så jailbreakade jag såklart den och tog typ bort allt som game center, lagom intresserad av en liknande tjänst av google. Får väl se vad som bjuds men jag kan ju säga att efter jag gick över till android kunde jag äntligen använda en smartphone på smart och intuitivt sätt. Slapp jailbreaka/roota för de mest självklara funktioner som iOS inte ger (eller rättare sagt kommer med en light fake version av långt efter).

iOS är påväg ut, vilket bara känns bra för mig då deras sätt att göra produkter inte tilltalar mig alls.

Hoppas bara nu att denna appen visar sig användbar och lyfter upplevelsen på ett sätt som gör appen självklar del i app biblioteket. Ett steamliknande program för android spel vore ju kul.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av MrPeters:

Kanske är dags och byta ut min gamla iPhone 3G mot en Android telefon snart då ra x)
Aldrig riktigt känt för att byta ut den då den har överlevt i ca 5 år

Jisses! Mina telefoner går mirakulöst sönder när det är dags att byta abonnemang efter två år. Är dock rätt sugen på en Android nu.

Haha ja dom måste ju gå "sönder" mirakulöst för att man ska ha en anledning att skaffa ny mobil, när en ny modell släpps

Medlem

Molnsparning.är gud till telefoner då man kanske byter ofta eller har döligt med utrymme,

Medlem

Kan inte förstå hur folk kan skaffa en appletelefon där man inte ens kommer åt sitt eget filsystem, utan att jailbreaka den.


signatur

IDKFA

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kan inte förstå hur folk kan skaffa en appletelefon där man inte ens kommer åt sitt eget filsystem, utan att jailbreaka den.

Jag kan förstå varför folk inte köper en appletelefon om man än idag tror att det inte går att komma åt filsystemet på en iphone utan jailbreak.

Ser för övrigt inte behovet av att komma åt filsystemet heller, varken på min iPhone 5:a eller på min S3:a.

Men berätta gärna varför det är så viktigt och vad som gör att "folk" (antar att du menar vanliga användare och inte tekniknördar) har ett så stort behov av det.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Kan inte förstå hur folk kan skaffa en appletelefon där man inte ens kommer åt sitt eget filsystem, utan att jailbreaka den.

Jag kan förstå varför folk inte köper en appletelefon om man än idag tror att det inte går att komma åt filsystemet på en iphone utan jailbreak.

Ser för övrigt inte behovet av att komma åt filsystemet heller, varken på min iPhone 5:a eller på min S3:a.

Men berätta gärna varför det är så viktigt och vad som gör att "folk" (antar att du menar vanliga användare och inte tekniknördar) har ett så stort behov av det.

Olk vill ha kontroll över sin egendom dats why

Medlem

Är inte mycket för achievments men kan förhoppningsvis ge positiva effekter för mobil-spelandet.

Min första tanke är dock att det kommer kännas helt meningslöst med alla pay-to-win-spel som kryllar på smartphone-marknaderna

phi
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Kan inte förstå hur folk kan skaffa en appletelefon där man inte ens kommer åt sitt eget filsystem, utan att jailbreaka den.

Jag kan förstå varför folk inte köper en appletelefon om man än idag tror att det inte går att komma åt filsystemet på en iphone utan jailbreak.

Ser för övrigt inte behovet av att komma åt filsystemet heller, varken på min iPhone 5:a eller på min S3:a.

Men berätta gärna varför det är så viktigt och vad som gör att "folk" (antar att du menar vanliga användare och inte tekniknördar) har ett så stort behov av det.

Olk vill ha kontroll över sin egendom dats why

Nej, folk är vill att saker ska fungera som förväntat och helst snabbt och enkelt. Därför köper folk en iphone och struntar i jailbreak.

Vad jag menar är att om någon som jag, som är teknikintresserad och som använder mina smartphones (mestadels iPhone 5 eftersom att jag inte gillar Samsungs plastiga skräp) på garanterat fler sätt än vad en genomsnittsanvändare gör och ändå inte känner något behov av att vara inne och mecka i filsystemet, så ser jag inte hur Bengt 57 år eller Anna 22 år skulle ha ett behov av det heller. Så folk som har behovet av att vara inne och mecka i filsystemet på deras smartphones måste tillhöra en väldigt liten och nischad målgrupp.

Jag är däremot genuint intresserad av att veta vad folk som har behovet av det gör med sina smartphones. Jag kanske har missat något som skulle kunna vara intressant.

Medlem

Jag hatar min Android-lur av hela mitt hjärta. Men tyvärr håller ekonomin mig i koppel så kan ännu inte byta ut denna värdelösa bit av plast, ful design och onödiga jävla "widgets". Nej, nästa lur blir nog en AjFån, då allt ändå släpps tidigare på iOS.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Kan inte förstå hur folk kan skaffa en appletelefon där man inte ens kommer åt sitt eget filsystem, utan att jailbreaka den.

Jag kan förstå varför folk inte köper en appletelefon om man än idag tror att det inte går att komma åt filsystemet på en iphone utan jailbreak.

Ser för övrigt inte behovet av att komma åt filsystemet heller, varken på min iPhone 5:a eller på min S3:a.

Men berätta gärna varför det är så viktigt och vad som gör att "folk" (antar att du menar vanliga användare och inte tekniknördar) har ett så stort behov av det.

Fast det går väl inte att tex ladda hem en pdf på din iphone utan att använda itunes/dropbox/mail? Jag skulle iofs inte kalla det att ladda hem något när man måste använda sig utav någon av desa tjänster. Jag kan inte komma på en enda anledning varför man inte skulme vilja ha den friheten i sin egen telefon. Tror apple tror att sina användare är dummare än vad de är.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Xzander:

Jag hatar min Android-lur av hela mitt hjärta. Men tyvärr håller ekonomin mig i koppel så kan ännu inte byta ut denna värdelösa bit av plast, ful design och onödiga jävla "widgets". Nej, nästa lur blir nog en AjFån, då allt ändå släpps tidigare på iOS.

Designen kan jag inte säga något emot eftersom smaken är som baken. Tips är att avinstallera de widgets du inte gillar. Iphone var nog bäst förr, hatten av för det. Men i dagens telefonträsk så ska du kanske kolla en gång till på konkurenterna, då de kan vara både bättre och billigare.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Xzander:

Jag hatar min Android-lur av hela mitt hjärta. Men tyvärr håller ekonomin mig i koppel så kan ännu inte byta ut denna värdelösa bit av plast, ful design och onödiga jävla "widgets". Nej, nästa lur blir nog en AjFån, då allt ändå släpps tidigare på iOS.

Designen kan jag inte säga något emot eftersom smaken är som baken. Tips är att avinstallera de widgets du inte gillar. Iphone var nog bäst förr, hatten av för det. Men i dagens telefonträsk så ska du kanske kolla en gång till på konkurenterna, då de kan vara både bättre och billigare.

Visserligen har jag inte erfarenhet utav alla android-lurar i världen, inte andra konkurrenter heller (windows/metro typ), men hälften av mina bekanta har android, häften har iphone. Den förstnämnda halvan är den som alltid klagar på sina telefoner. Och jag kan ju inte annat än att hålla med dem, på de grunder jag själv kommit fram till med min lur. Sedan ska väl sägas att den har 2 år på nacken, och är en Sony Ericsson. Har dock blivit så trött på att laggig navigation, os som kraschar m.m. att jag bara vill ha något som funkar vare sig jag har "kontroll" över det eller inte. Antar att det är lite så Apples målgrupp ser ut idag. Sedan vet jag inte hur mycket "frihet" är värt på Googles os när de verkar registrera mer och mer av ens aktivitet i all sin programvara. Apple kanske får in lika mycket info om mig som användare som Google gör, men som sagt, är smått trött på min lur nu så det är magkänslan som får tala vad gäller just det.

Sen arbetar jag i mac-miljö, vilket inte alltid är optimalt med en android lur, särskilt inte en äldre sådan. Men som du säger, smaken är som baken, och som det är just nu känner jag lite bajssmak när jag tänker på Android.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Xzander:

Jag hatar min Android-lur av hela mitt hjärta. Men tyvärr håller ekonomin mig i koppel så kan ännu inte byta ut denna värdelösa bit av plast, ful design och onödiga jävla "widgets". Nej, nästa lur blir nog en AjFån, då allt ändå släpps tidigare på iOS.

Designen kan jag inte säga något emot eftersom smaken är som baken. Tips är att avinstallera de widgets du inte gillar. Iphone var nog bäst förr, hatten av för det. Men i dagens telefonträsk så ska du kanske kolla en gång till på konkurenterna, då de kan vara både bättre och billigare.

Visserligen har jag inte erfarenhet utav alla android-lurar i världen, inte andra konkurrenter heller (windows/metro typ), men hälften av mina bekanta har android, häften har iphone. Den förstnämnda halvan är den som alltid klagar på sina telefoner. Och jag kan ju inte annat än att hålla med dem, på de grunder jag själv kommit fram till med min lur. Sedan ska väl sägas att den har 2 år på nacken, och är en Sony Ericsson. Har dock blivit så trött på att laggig navigation, os som kraschar m.m. att jag bara vill ha något som funkar vare sig jag har "kontroll" över det eller inte. Antar att det är lite så Apples målgrupp ser ut idag. Sedan vet jag inte hur mycket "frihet" är värt på Googles os när de verkar registrera mer och mer av ens aktivitet i all sin programvara. Apple kanske får in lika mycket info om mig som användare som Google gör, men som sagt, är smått trött på min lur nu så det är magkänslan som får tala vad gäller just det.

Sen arbetar jag i mac-miljö, vilket inte alltid är optimalt med en android lur, särskilt inte en äldre sådan. Men som du säger, smaken är som baken, och som det är just nu känner jag lite bajssmak när jag tänker på Android.

Stackars dig som måste jobba i macmiljö!

Jag tror nästan hälften av mina kompisar som har iphone har en sprucken skärm. Så prisa plasten!

(Det var ett skämt om macmiljö, måste skriva detta eftersom skämt inte alltid framgår på internet).


signatur

IDKFA

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Kan inte förstå hur folk kan skaffa en appletelefon där man inte ens kommer åt sitt eget filsystem, utan att jailbreaka den.

Jag kan förstå varför folk inte köper en appletelefon om man än idag tror att det inte går att komma åt filsystemet på en iphone utan jailbreak.

Ser för övrigt inte behovet av att komma åt filsystemet heller, varken på min iPhone 5:a eller på min S3:a.

Men berätta gärna varför det är så viktigt och vad som gör att "folk" (antar att du menar vanliga användare och inte tekniknördar) har ett så stort behov av det.

Fast det går väl inte att tex ladda hem en pdf på din iphone utan att använda itunes/dropbox/mail? Jag skulle iofs inte kalla det att ladda hem något när man måste använda sig utav någon av desa tjänster. Jag kan inte komma på en enda anledning varför man inte skulme vilja ha den friheten i sin egen telefon. Tror apple tror att sina användare är dummare än vad de är.

Klart att det går men varför skulle jag vilja använda mig av ett filsystem när jag mycket snabbare och enklare bara kan öppna pdf-filen direkt i en app som t.ex Bluefire Reader med ett par klick? Filen sparas i appens bibliotek, lokalt på iPhonen. Dropbox används däremot för att exportera filer från iPhonen. Klockrent och inget svammel med att koppla in telefonen i datorn, synka med itunes etc.

Jag har all frihet jag vill ha och behöver med min iPhone. Så jag vet inte riktigt var alla argument från androidsidan om "inlåsning" och "ingen frihet" kommer ifrån eftersom att jag aldrig har upplevt att jag känt mig begränsad eller låst i iOS.

Det verkar mest som att det argumentet är taget ur arslet på folk i brist på något annat. När man sedan frågar vad androidanvändaren använder sin telefon till så visar det sig att det är knappt någon skillnad på min eller hans dagliga användning och ironiskt nog så har han i de flesta fallen inte ens rootat sin telefon eller vet hur man gör eller vad det innebär. Det är ganska kul att som "ajfåntönt" lära en androidanvändare vad vitsen med att roota är och vad fördelarna kan vara och sen få svaret "jaha men det lär jag inte behöva göra".

No shit. Vad jag dessutom har märkt hos många androidanvändare är att ni verkar vilja använda era smartphones och tablets som om det vore en PC. Vilket enligt mig inte bara är dumt och bakåsträvande utan även slöseri med tid när det finns mycket enklare och snabbare lösningar.

Med det sagt så har jag både en iPhone och androidlur men den senare används väldigt sällan och endast i jobbet. Vi får lyckligtvis använda våra egna saker, så jag slipper använda min Samsung Galaxy S3:a mer än nödvändigt. Jag säger inte att det är en dålig telefon, det är bara att den känns väldigt "billig", plastig, tråkig och seg att använda jämfört med iPhone 5. Ja, den är rootat och flashad.

Jag har även klämt och känt på en S4:a men det finns ingenting med den som får mig att känna "den vill jag ha!". Känslan av att hålla i den och pilla på den är precis som med S3:an, väldigt billig och plastig. Skärmen är däremot riktigt nice om jag ska vara ärlig, så hatten av till Samsung att ha lyckats med något i alla fall.

Medlem

Har sett fram emot nåt sånt här. Varit så jäkla trist när olika spel har haft femtielva olika "achievement" tjänster. Och att spara mot molnet är helt klart en bonus (men då gäller det att spelen nyttjar det) för att göra backup på saker och ting funkar ju inget vidare om man inte rootar luren.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Xzander:

Jag hatar min Android-lur av hela mitt hjärta. Men tyvärr håller ekonomin mig i koppel så kan ännu inte byta ut denna värdelösa bit av plast, ful design och onödiga jävla "widgets". Nej, nästa lur blir nog en AjFån, då allt ändå släpps tidigare på iOS.

Designen kan jag inte säga något emot eftersom smaken är som baken. Tips är att avinstallera de widgets du inte gillar. Iphone var nog bäst förr, hatten av för det. Men i dagens telefonträsk så ska du kanske kolla en gång till på konkurenterna, då de kan vara både bättre och billigare.

Visserligen har jag inte erfarenhet utav alla android-lurar i världen, inte andra konkurrenter heller (windows/metro typ), men hälften av mina bekanta har android, häften har iphone. Den förstnämnda halvan är den som alltid klagar på sina telefoner. Och jag kan ju inte annat än att hålla med dem, på de grunder jag själv kommit fram till med min lur. Sedan ska väl sägas att den har 2 år på nacken, och är en Sony Ericsson. Har dock blivit så trött på att laggig navigation, os som kraschar m.m. att jag bara vill ha något som funkar vare sig jag har "kontroll" över det eller inte. Antar att det är lite så Apples målgrupp ser ut idag. Sedan vet jag inte hur mycket "frihet" är värt på Googles os när de verkar registrera mer och mer av ens aktivitet i all sin programvara. Apple kanske får in lika mycket info om mig som användare som Google gör, men som sagt, är smått trött på min lur nu så det är magkänslan som får tala vad gäller just det.

Sen arbetar jag i mac-miljö, vilket inte alltid är optimalt med en android lur, särskilt inte en äldre sådan. Men som du säger, smaken är som baken, och som det är just nu känner jag lite bajssmak när jag tänker på Android.

Stackars dig som måste jobba i macmiljö!

Jag tror nästan hälften av mina kompisar som har iphone har en sprucken skärm. Så prisa plasten!

(Det var ett skämt om macmiljö, måste skriva detta eftersom skämt inte alltid framgår på internet).

Spruckna skärmar och Iphone är tyvärr synonymt, ja. Det är det som fått mig att avstå förr, men jag brukar vara varsam mot min teknik så förhoppningsvis kommer man inte behöva ställa in sig i det ledet.

Mac-miljö är underbart, iaf som grafiker och webbdesigner. Hade fått krupp om jag tvingats sitta med Windows under arbetet.

1
Skriv svar