Microsoft om Xbox-avslöjandet – en tvåstegsplan

Robot
Microsoft om Xbox-avslöjandet – en tvåstegsplan

Morgondagen handlar om konsolen och människorna bakom dem. Först på E3 kommer spelen hamna i fokus, enligt Microsoft. Och vi kan räkna med många exklusiva titlar.

#microsoft


Medlem
Microsoft om Xbox-avslöjandet – en tvåstegsplan

Låter som en plan!

Medlem

Ok Bill, fullt ös medvetslös!

Inaktiv

Det är bra! E3 behöver gå tillbaka till rötterna. Blir mera hype! Bara positivt för mässan och oss kunder.

Medlem

Trevligt, Ska bli kul att se vad dom har hittat på. Har ju ett ps3 idag men kommer bli nice o se vad dom skapat för "monster".

Medlem

Själv är jag bara intresserad av de tekniska bitarna.

-Kommer konsolen att 'facebookas sönder'?
-Kommer vi få se DRM skydd(eller mer troligt: något som kan bli DRM skydd i framtiden om M$ vill slå på det?)
-Bakåtkompabilitet?
-Kommer man kunna spela begagnade spel på konsolen?

Finns mycket mer.

När dessa frågor och mer är besvarade så kommer resten att lösa sig självt. Det är sällan man ser storspel vara exklusiva till en konsol numera. GTA V a case in point.

Inaktiv

"Det kommer många exklusiva titlar och världspremiärer."

Ska bli kul att se lite nytt och som är utvecklat med nästa generation i fokus. Inga kompromisser i spelutvecklandet pga begränsningar.

Medlem

*hype delux*!

Medlem
Skrivet av pubisboy:

*hype delux*!

Jag är hype delux inför detta. Kommer bli awesoooome.....

Inaktiv

Kommer sitta och krama min PC

Medlem

E3 kan för en gångs skull bli riktigt intressant

Medlem

"många exklusiva titlar" Halo, Gears och forza eller?

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

"många exklusiva titlar" Halo, Gears och forza eller?

öhöhöh, så orginell man kan vara =P

Medlem

Ska bli intressant vad dem menar med att berätta en historia under två olika events.

Inaktiv
Skrivet av M_R_X5432:

"många exklusiva titlar" Halo, Gears och forza eller?

Ja varför inte? Vad ser vi för nya spel till Playstation, Nintendo och PC? Samma skit där också som pumpas ut.

PC = MMO, Moba, Cod, BF, Sims
Nintendo = Zelda, Mario
Sony = Killzone, GT, God of War,

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ja varför inte? Vad ser vi för nya spel till Playstation, Nintendo och PC? Samma skit där också som pumpas ut.

PC = MMO, Moba, Cod, BF, Sims
Nintendo = Zelda, Mario
Sony = Killzone, GT, God of War,

Tja, Sony har i år NYA titlar som Last of Us, Beyond: Two Souls, Puppeteer och Rain till PS3. Man visade häromdagen upp Panopticon vad det nu är. Till PS4 har man utannonserat nya IP i form av Knack och Drive Club.

Det känns som att Sony faktiskt satsar lite mer än MS och Nintendo på nya koncept och lite fler varierade genrer.

Medlem

Behöver man fortfarande betala en månadsavgift för att få spela online så blir det inget köp.

Medlem

v

Skrivet av showerguy:
Skrivet av M_R_X5432:

"många exklusiva titlar" Halo, Gears och forza eller?

Ja varför inte? Vad ser vi för nya spel till Playstation, Nintendo och PC? Samma skit där också som pumpas ut.

PC = MMO, Moba, Cod, BF, Sims
Nintendo = Zelda, Mario
Sony = Killzone, GT, God of War,

så är det men playstation har helt klart bättre titlar och fler exklusiva. Samt så är det bra många nya på gång The last of us, beyond two souls, Panopticon, Knack, Drive club, Puppeteer, Agent pratas det om att det ska vara exklusiv. Och ja xbox har många men då är det väll mer än hälften av spelen som är kinect spel om inte jag har fel. och dom är inte nån direkt höjdare

Medlem
Skrivet av s3ng:

Behöver man fortfarande betala en månadsavgift för att få spela online så blir det inget köp.

Är det garanterat, det kostar en hel del att hålla igång och det är garanterat ingen smäll dom vill ta.
Rätt mig om jag har fel men vi har inte hört något angående PSN till PS4 av Sony?
Skulle tro att även dom kommer införa detta, alltså att man behöver PSN+ för att spela online.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av s3ng:

Behöver man fortfarande betala en månadsavgift för att få spela online så blir det inget köp.

Är det garanterat, det kostar en hel del att hålla igång och det är garanterat ingen smäll dom vill ta.
Rätt mig om jag har fel men vi har inte hört något angående PSN till PS4 av Sony?
Skulle tro att även dom kommer införa detta, alltså att man behöver PSN+ för att spela online.

hur kommer det sig att det är iprincip altid gratis multiplayer på pc och ps3/4 ?

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av s3ng:

Behöver man fortfarande betala en månadsavgift för att få spela online så blir det inget köp.

Är det garanterat, det kostar en hel del att hålla igång och det är garanterat ingen smäll dom vill ta.
Rätt mig om jag har fel men vi har inte hört något angående PSN till PS4 av Sony?
Skulle tro att även dom kommer införa detta, alltså att man behöver PSN+ för att spela online.

Tvivlar jag starkt på, det är ett väldigt starkt försäljningsargument och enligt mig är det skrattretande att kräva guld för en sådan sak som att spela sitt inköpta spel på nätet eller se på till exempel Netflix.

Medlem

För att ge störst tryck och hype tror jag att det vore läge att visa spelen först och tekniken sen.

Visa hur konsolen kommer se ut, sen gläns med spelen och grafiken etc.

Därefter, tekniken, sociala bös skiten som alla sysslar med.
Sony gjorde i fel ände, dom tjöta så man var så uttråkad på eventet när spelen visades upp, att de gjorde inte de där stora intrycket på mig. Specs och bös i all ära, men det är spelen som säljer konsolen.


signatur

Nämen!

Medlem

själv är jag nyfiken på huruvida det fortfarande kommer vara betydligt färre spelare online i t.ex. BF-spelen på Xbox än mot pc, i denna nya konsollgeneration? Tjejen här hemma spelar BF3 på Xbox och 24 spelare är direkt larvigt om man jämför med Pc där de kör som mest 64...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

själv är jag nyfiken på huruvida det fortfarande kommer vara betydligt färre spelare online i t.ex. BF-spelen på Xbox än mot pc, i denna nya konsollgeneration? Tjejen här hemma spelar BF3 på Xbox och 24 spelare är direkt larvigt om man jämför med Pc där de kör som mest 64...

Det är rätt stor skillnad mellan 24 och 62 ja, men med ny teknik borde detta rättas, fast å andra sidan är 64 spelare inte speciell många heller :/

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

"många exklusiva titlar" Halo, Gears och forza eller?

Alan Wake kan man nog räkna med, säkert ska de släppa ytterligare ett mediokert (sent to die) Crackdown med 6 månaders utvecklingstid :/
Men, för att värna om sina trogna hardcore fans så finns gott om heta, Kinect exklusiva upplevelser som Ryse, Kinect sports 2 eller varför inte Star Wars Dance 2. Lägg till (tids)exklusiv DLC i CoD och BF samt i bästa fall (tids) exklusiva spel från EA. Battlefail 4 låter som en god CoD klon att förenkla lite till, gärna med Kinect kommandon och Facebook stöd

Medlem
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av JohnnyGreed:

själv är jag nyfiken på huruvida det fortfarande kommer vara betydligt färre spelare online i t.ex. BF-spelen på Xbox än mot pc, i denna nya konsollgeneration? Tjejen här hemma spelar BF3 på Xbox och 24 spelare är direkt larvigt om man jämför med Pc där de kör som mest 64...

Det är rätt stor skillnad mellan 24 och 62 ja, men med ny teknik borde detta rättas, fast å andra sidan är 64 spelare inte speciell många heller :/

Jösses, det beror ju verkligen på många parametrar om 64 spelare är många eller inte. Vilken karta, vilket spelläge, vilket spel framförallt.

Hade dock vart dunder skoj med ett FPS Hockey spel med 32 snubbar i varje lag.


signatur

Nämen!

ZF
Medlem

lol på att den andra nyheten fortfarande länkas, jag trodde red skämtade vidare på trolleriets bekostnad bara... o:

Skrivet av Satheus:

Ska bli intressant vad dem menar med att berätta en historia under två olika events.

desinformation och nedtoningar om maskinens prestanda nu, bortförklaringar och kin..spelfokus på E3.

Skrivet av Lepr:
Skrivet av s3ng:

Behöver man fortfarande betala en månadsavgift för att få spela online så blir det inget köp.

Är det garanterat, det kostar en hel del att hålla igång och det är garanterat ingen smäll dom vill ta.
Rätt mig om jag har fel men vi har inte hört något angående PSN till PS4 av Sony?
Skulle tro att även dom kommer införa detta, alltså att man behöver PSN+ för att spela online.

knappast troligt. då skulle det innebära också att alla som spelar online får spel och kanske köper ännu mindre, vilket de mest frekventa onlineharvarna ändå redan gör, så det vill de antagligen inte.

jag tror vanligt spelande blir fortsatt fritt för de flesta spel. däremot är det troligare att den här fjärrspelsservicen kommer bli en prenumerationsmodell utöver plus, eller möjligen erbjudas i paket med den.

1
Skriv svar