Robot
Dust 514

Dust 514 är CCP:s försök att åstadkomma spelindustrins heliga graal: det virtuella slagfältet. När dammet har lagt sig återstår däremot inte mycket av Eve Onlines storhet.

#world-war-2-online, #planetside-2, #eve-online, #ccp, #dust-514


MEG
Medlem
Dust 514

Jaha, ännu ett spel där suget efter dollar går före förnuftet. Hoppas att vi snart få se ett slut på detta...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Efter att ha läst det här så inser jag att jag gladeligen kan fortsätta att njuta av mitt underbara Planetside 2. Men jag gillar potentialet i Dust 514.

Vanu Sovereignty - Technology is might!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag håller mig till Eve Online istället:) I do the flying, they do the dying.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag håller mig till Eve Online istället:) I do the flying, they do the dying.

Cred för att du tog dig tiden och lärde dig EVE! Blev snurrig när jag försökte...

Medlem

Jag har länge misstänkt att detta inget blir något vidare, men mina EVE-polare lyssnar inte :P. Ett spel som släpps precis när denna konsolgeneration ska dö ut, utvecklat av ett MMO-team som egentligen inte har någon erfarenhet av FPS-spel, och dessutom exklusivt till PS3.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Aldrig spelat Eve, men testade detta för många månader sedan när betan var PS Plus exklusiv och jag håller helt med. Det var rent utsagt jobbigt att spela ibland då det kändes som ett timprojekt att skaffa utrustning. Spelet var inte heller speciellt bra, det flyter väldigt dåligt.

Det fick mig dock att bli lite sugen på att prova riktiga Eve för första gången, men på grund av tidsbrist och osäkerhet har det inte blivit av. Är det så bra som det verkar? är det värt 100-150 kronor i månaden?

Inte spelat något som kräver månadskostnad sedan Wrath of the Lich King expansionen i WoW. Älskar GW2 för att det inte har någon, även om jag bara lagt ett par timmar där en så länge.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Efter att ha läst det här så inser jag att jag gladeligen kan fortsätta att njuta av mitt underbara Planetside 2. Men jag gillar potentialet i Dust 514.

Vanu Sovereignty - Technology is might!

Pff, like hell it is! Federation ftw


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hade varit mer intresserad av det ifall det var på PC, inte för att låta som en fanboy men FPS/Battlefield-stilen är inte riktigt min grej på konsol helt enkelt.

Hoppas det utvecklas mer med tiden helt enkelt. Får väl se vad som sker.

Medlem

Fattar inte Eve skaparna, antar de att alla äger en PS3? Jag menar om spelet påverkar Eve universumet så borde väll alla deras fans kunna köra detta spel? T.om. de som inte har en PS3? Med tanke på att Eve är på PC..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Inget för mig med andra ord.

Meh, inget för mig med andra ord.

Hm. Undrar varför sidan berättar för mig att jag måste vara inloggad för att dela min åsikt när jag är inloggad...

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Jag håller mig till Eve Online istället:) I do the flying, they do the dying.

asg .. eve online är extremt förvirrande och svårt .. fick hålla på fem timmar igår med openoffice calc och skapa kalkylblad med formler och krafs , bara för att se hur mkt man gör i vinst på att skapa reactive metals från en planet .. skitkul;)
http://postimg.org/image/wgbsn3zo9/

Medlem

Dom skulle ha gjort det till en launchtitel för PS4 i stället.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Aldrig spelat Eve, men testade detta för många månader sedan när betan var PS Plus exklusiv och jag håller helt med. Det var rent utsagt jobbigt att spela ibland då det kändes som ett timprojekt att skaffa utrustning. Spelet var inte heller speciellt bra, det flyter väldigt dåligt.

Det fick mig dock att bli lite sugen på att prova riktiga Eve för första gången, men på grund av tidsbrist och osäkerhet har det inte blivit av. Är det så bra som det verkar? är det värt 100-150 kronor i månaden?

Inte spelat något som kräver månadskostnad sedan Wrath of the Lich King expansionen i WoW. Älskar GW2 för att det inte har någon, även om jag bara lagt ett par timmar där en så länge.

Spelar själv eve till och från, inte haft så mkt tid på senaste tiden pga av studier och körkort. Det är ett förbannat kul spel, men endast om du gillar komplicerade spel, som inte håller dig i handen och är extremt oförlåtande ifall du gör misstag.
Det går även att betala sin månads kostnad med In-game valuta. Själv tog jag en 14days trail, upgraderade för 50kr till riktigt konto (Steam rea) spelade en månad, köpte två månader till och sen satt jag och betalade med in-game valuta ist (Så har lagt typ 250kr)

Om du vill kan du få en 21-days trial. Helt klart värt att testa ifall man inte gillar dagens casual spel.

Viktigt och tänka på dock är att spela igenom tutorialen, och sedan sätta sina egna mål för vad man vill göra.
Detta är inget, grinda quest till max lvl och sedan köra raids mmo.

Det finns även mängder med noob friendly corps som lär upp och ofta hjälper nybörjare ekonomiskt.


signatur

Rwa?

Medlem

Ang vrf Dust bara är på PS3 så finns det en del anledningar man sätt dyka upp här och där.

Det kom inte till xbox, då MS inte lätt dem ha deras egna server (för att kombinera Eve och Dust) och dem ville få in nytt folk i eve universumet, och därför gjorde dem ett konsol spel, att det blev ett fps var bara för dem tyckte det skulle funka bäst.

Det snackas även om att dem inte ville dela på eve spelarna och att Planetside2 redan fanns som F2P på pc, så marknaden skulle vara mindre.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Tootzi:
Skrivet av Redstar:

Jag håller mig till Eve Online istället:) I do the flying, they do the dying.

Cred för att du tog dig tiden och lärde dig EVE! Blev snurrig när jag försökte...

Jo, det var snurrigt i början, men nu när jag tog upp kampen igen så började jag köra mining, och då blev det mindre komplicerat:)

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av joonsson:

Aldrig spelat Eve, men testade detta för många månader sedan när betan var PS Plus exklusiv och jag håller helt med. Det var rent utsagt jobbigt att spela ibland då det kändes som ett timprojekt att skaffa utrustning. Spelet var inte heller speciellt bra, det flyter väldigt dåligt.

Det fick mig dock att bli lite sugen på att prova riktiga Eve för första gången, men på grund av tidsbrist och osäkerhet har det inte blivit av. Är det så bra som det verkar? är det värt 100-150 kronor i månaden?

Inte spelat något som kräver månadskostnad sedan Wrath of the Lich King expansionen i WoW. Älskar GW2 för att det inte har någon, även om jag bara lagt ett par timmar där en så länge.

Spelar själv eve till och från, inte haft så mkt tid på senaste tiden pga av studier och körkort. Det är ett förbannat kul spel, men endast om du gillar komplicerade spel, som inte håller dig i handen och är extremt oförlåtande ifall du gör misstag.
Det går även att betala sin månads kostnad med In-game valuta. Själv tog jag en 14days trail, upgraderade för 50kr till riktigt konto (Steam rea) spelade en månad, köpte två månader till och sen satt jag och betalade med in-game valuta ist (Så har lagt typ 250kr)

Om du vill kan du få en 21-days trial. Helt klart värt att testa ifall man inte gillar dagens casual spel.

Viktigt och tänka på dock är att spela igenom tutorialen, och sedan sätta sina egna mål för vad man vill göra.
Detta är inget, grinda quest till max lvl och sedan köra raids mmo.

Det finns även mängder med noob friendly corps som lär upp och ofta hjälper nybörjare ekonomiskt.

Det är lite det jag är sugen på. Ett universum som styrs av spelare, inte som i andra spel där man är en hjälte av 100 000 som räddar samma by. Gillar klassiska MMO:n med, men vore kul att prova.

Medlem

Håller inte med det minsta när det kommer till utlåtandet om att pengar mer eller mindre måste skjutas in.

Däremot måste du uppnå en viss mängd SP innan du kan räkna med att göra någon skillnad i det stora hela. Dock bör det åtgärdas när de implementerar matchmaking.

Samtidigt gör du helt fel om du ser det som en linjär shooter och bara strävar efter att upprätthålla din KDR.

Dust är inte felfritt, men det har en enorm potential och erbjuder en enorm frihet i hur du vill spela dina karaktärer.

Som någon nämner ovan, så är PS4:an något de absolut kommer släppa det till. Kanske inte som en releasetitel, men ett spel med fantastisk potential som dessutom då bör ha skakat av sig barnsjukdomarna.

Medlem

Dom skulle gjort det till PC.
Det verkar vara Planetside's onda kusin.

Medlem

Tanken med att skaffa pansarvagnar är ju att man ska göra det som ett team, inte för sig själv, det är ju därför de är lite dyrare

Men jag kan hålla med dig om resten, spelade betan några ggr och tyckte det lät konstigt när de bestämde sig för att kalla det release-redo.

Inaktiv

Imponerande betyg för ett sånt stolpskott till spel - som dessutom inte finns till PC.

Medlem

Planetside 2 duger gott och väl. NC ftw!!! Hehe.

Dust 514 borde läggas ner, ta det ev bra med det och använd till något vettigt. Riktigt sömnpiller denna ursäkt till spel.

Medlem
Skrivet av MEG:

Jaha, ännu ett spel där suget efter dollar går före förnuftet. Hoppas att vi snart få se ett slut på detta...

Ändå halvnaivt statement känner jag. Det känns troligare att utvecklarna var sugen på konceptet, och för att få till konceptet växte budgeten, tills att man behövde ta betalt på det här viset för att gå runt. Det är nog rätt vanligt att utvecklare faktiskt tänker "får vi bara till ett bra spel kommer det bli bra". Då släpper man det inte tills man får till ett bra spel, och då har man gått så mycket över budget när man till slut tvingas släppa spelet så en massa knas-betalningar framtvingas. Ett dåligt spel som är dyrt vittnar om trubbel i utvecklingen. Ett ointressant spel med generiskt koncept som är dyrt vittnar om sug efter dollar. Dom här provar ju något helt nytt. Så kanske sluta gnäll "pengakåta jävlar" på allt som får under 3/5 och kostar pengar. Dom här skall ändå ha en klapp på axeln för dom hade Cojonés, samt en tårta glacerad med "bättre lycka nästa gång". Inget annat.


signatur

subterranean homesick alien

MEG
Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av MEG:

Jaha, ännu ett spel där suget efter dollar går före förnuftet. Hoppas att vi snart få se ett slut på detta...

Ändå halvnaivt statement känner jag. Det känns troligare att utvecklarna var sugen på konceptet, och för att få till konceptet växte budgeten, tills att man behövde ta betalt på det här viset för att gå runt. Det är nog rätt vanligt att utvecklare faktiskt tänker "får vi bara till ett bra spel kommer det bli bra". Då släpper man det inte tills man får till ett bra spel, och då har man gått så mycket över budget när man till slut tvingas släppa spelet så en massa knas-betalningar framtvingas. Ett dåligt spel som är dyrt vittnar om trubbel i utvecklingen. Ett ointressant spel med generiskt koncept som är dyrt vittnar om sug efter dollar. Dom här provar ju något helt nytt. Så kanske sluta gnäll "pengakåta jävlar" på allt som får under 3/5 och kostar pengar. Dom här skall ändå ha en klapp på axeln för dom hade Cojonés, samt en tårta glacerad med "bättre lycka nästa gång". Inget annat.

Vi som varit med på den gamla goda tiden vet att detta är ett relativt nytt fenomen, på den tiden kunde spelen visst innehålla en del buggar men som inte störde spelandet. Att spelutvecklarna tidigare skyllde på att ett spel till PC innehöll buggar (grova sådana) berodde på de många olika hårdvarorna i datorerna. Vips när konsolerna nu är uppkopplade inträffar samma sak för dessa.
Nu förstår jag att detta är företag som vill tjäna pengar (det är nu ett företags främsta uppgift), men bara därför så behöver man inte tycka att det är rätt att det släpps halvfärdiga spel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

men bara därför så behöver man inte tycka att det är rätt att det släpps halvfärdiga spel.

Jag kanske inte tycker det är rätt, och absolut inte att det är bra. Jag säger bara att det inte är på grund av att dom är "dollarsugna", nödvändigtvis. Nice "vi som varit med på den gamla goda tiden"-försvar. Btw


signatur

subterranean homesick alien

MEG
Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av MEG:

men bara därför så behöver man inte tycka att det är rätt att det släpps halvfärdiga spel.

Jag kanske inte tycker det är rätt, och absolut inte att det är bra. Jag säger bara att det inte är på grund av att dom är "dollarsugna", nödvändigtvis. Nice "vi som varit med på den gamla goda tiden"-försvar. Btw

Hehehe det var skrivet med ironi, allt var inte bättre förr (även om man minns det som så)


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kanske ett rättvist betyg men en hel del misinformation. Dust 514 har definitivt problem med den grundläggande fps-mekaniken, prestandan och det har inte kommit många features än, men till skillnad från de flesta andra spelutvecklare så slutar inte CCP att utveckla spelet bara för att de kallar det för "release". Ser gärna att FZ gör ett återbesök i Dust 514 om något år eller så när spelet kanske har kommit ur den här beta-liknande fasen.

Vad det är för innehåll som herr Nylund påstår att spelet håller tillbaka har jag ingen aning om. Alla vapen i spelet går att köpa för ISK och det finns både billiga och dyra versioner med marginell skillnad i prestationsförmåga. Att beskriva de billiga vapnenversionerna som att de inte ens kan göra en fluga förnär är en överdrift. Skillnaden i skada mellan den bästa automatkarbinen och standardversionen är 37,4 jämfört med 34 skada per skott.
Det kan dock bli ensidiga matcher när slumpmässiga grupper av nybörjare som inte kommunicerar med varandra får möta erfarna trupper med de allra bästa grejorna. Match-makingen i spelet är under all kritik och jag hoppas CCP har det högt prioriterat att förbättra den.

Vad gäller priset på stridsvagnar så kanske det inte är meningen att man ska finansiera dem helt själv. En stridsvagn på fältet är ju trots allt en betydande tillgång för hela laget. Om man inte vill vara med i ett företag eller om ens företag är för fattigt för att köpa den allra dyraste stridsvagnen i spelet så kan man ju pröva den billigare varianten istället som kostar ungefär en normal spelvinst.

Medlem

"Fult, segt, hackigt och trasigt"
- Det är vad jag säger om den här artikeln.

1
Skriv svar