Beslutet att göra Ghosts istället för MW4 tog sin tid

Robot
Beslutet att göra Ghosts istället för MW4 tog sin tid

Mark Rubin har pratat mer om varför de skippade Modern Warfare-upplägget för en dystopisk framtid.

#call-of-duty-ghosts, #infinity-ward


Medlem
Beslutet att göra Ghosts istället för MW4 tog sin tid

"Vi alla var på det säkra med att vi ville fortsätta göra Call of Duty. Vi kunde ha gjort något annat, men vi ville göra Call of Duty"

Hur torra måste de vara om de fick chansen att göra någonting nytt och fräscht men ändå valde att copy pasta skit serien.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

^^ Spelar nog ingen större roll vad utvecklarna vill eller inte vill göra när producenterna som håller i budgeten har en egen vision av framtiden.... :/

Geeks Gaming

Detta måste vara riktigt jobbit för dom. I stället för bara behöva radera en siffra och skriva dit en ny så måste dom skriva om jätte mycket.
Jag antar deras ctl+v inte funka längre

Medlem

Dom själva borde vara less på COD vid det här laget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Dom ville göra ett Call of Duty, men ändrade sig och gjorde ett Call of Duty. Briljant.

Skribent

Jag tänker inte ställa upp i hatkören mot COD. Det är en stabil serie som inte överraskar, och det är dess största brist. Annars är det väl ett rätt roligt tidsfördriv.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

"Vi alla var på det säkra med att vi ville fortsätta göra Call of Duty. Vi kunde ha gjort något annat, men vi ville göra Call of Duty"

Hur torra måste de vara om de fick chansen att göra någonting nytt och fräscht men ändå valde att copy pasta skit serien.

De är inte dumma i huvudet. Fortsätter skapar något som garanterar stora pengar. Torrt val men smart :l

Medlem

IIMMMM AAAA DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGGGGGGGG

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag tänker inte ställa upp i hatkören mot COD. Det är en stabil serie som inte överraskar, och det är dess största brist. Annars är det väl ett rätt roligt tidsfördriv.

Typ som Polis Skolan filmerna då = )

Har väl heller inget emot COD spelen, sluta helt enkelt bry mig efter MW1 och World at War. Lite synd bara att så många ska apa efter spelen :/.

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

"Vi alla var på det säkra med att vi ville fortsätta göra Call of Duty. Vi kunde ha gjort något annat, men vi ville göra Call of Duty"

Hur torra måste de vara om de fick chansen att göra någonting nytt och fräscht men ändå valde att copy pasta skit serien.

Lätt att säga för dig som inte står med valet.

Tänk dig själv att välja mellan en månadslön på säg närmare 50 000kr (har ingen aning, men känns rimligt) jämfört med en potentiellt på 20 000kr för "samma" jobb.

Jag är övertygad om att Activision ger jättebonusar till alla anställda för spelen.

Lätt att vifta bort pengar av åsiktsskäl när du bor hemma och äter mammas mat. Annat är det när du ska försörja ungar, betala för hus, bil och allt annat som ingår i vuxenlivet.

Inaktiv
Skrivet av Nicke9494:

"Vi alla var på det säkra med att vi ville fortsätta göra Call of Duty. Vi kunde ha gjort något annat, men vi ville göra Call of Duty"

Hur torra måste de vara om de fick chansen att göra någonting nytt och fräscht men ändå valde att copy pasta skit serien.

mhm och det blir inte bättre för att dem endast valde att "förfina" sin nuvarande grafikmotor från 2005.

Medlem

Tänk så mycket kod de kan återanvända- Det gör ju jobbet med ett nytt COD intressant antar jag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Bobby Kotick kom in i rummet när de satt och brainstorma.
"Mina vänner, jag har just gått igenom kvartalsrapporten, och ni vill definitivt fortsätta göra Call of Duty!".

Finns inga seriösa utvecklare som inte hade velat göra något helt nytt vid det här laget, om inte kraven (eller ska vi kalla det incitamenten) kommit uppifrån.
Jag tror endast "brainstormingen" handlade om hur de skulle kunna fräscha upp varumärket CoD något.
Tror det blir samma sak som vanligt med en lite uppiffad grafikmotor.

Medlem
Medlem

Läs: "Därför vi var rädda att skada varumärket" ^^


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det är så ytterst löjligt med detta tomma snack från IW om att de gör något nytt och hur de dumpade serien för att gå nya vägar. Faktum kvarstår att Ghosts i princip är mw4 med ett annat namn och i precis samma motor men "lite" mer uppgraderad.

Man blir bara less att de orkar.. tycker synd om individerna där, då det säkerligen lär finnas en hel del som tyckte seriens ursprung var bra mkt bättre än det generiska konsolskräpet det är idag.

Medlem

"kommer använda en lite uppgraderad grafikmotor." så hete det inte under xbox eventet....då jävlar var det ju en sprillans ny motor som dom ville få en att faktiskt tro på med en extremt avancerad AI fisk som rör sig om du kommer för nära truly next gem skit det där alltså.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Nicke9494:

"Vi alla var på det säkra med att vi ville fortsätta göra Call of Duty. Vi kunde ha gjort något annat, men vi ville göra Call of Duty"

Hur torra måste de vara om de fick chansen att göra någonting nytt och fräscht men ändå valde att copy pasta skit serien.

De är inte dumma i huvudet. Fortsätter skapar något som garanterar stora pengar. Torrt val men smart :l

Men nu är väl spelbranschen mer än bara en jäkla sedelpress...eller?

Det är väl det jag stör mig på med dom stora spelhusen dvs att dom sitter med de ekonomiska resurserna för att driva utvecklingen framåt, att ta de risker som krävs för att vara nytänkande.

Men likt förbannat kör dom på i sina gamla hjulspår, mjölkar sina gamla mainstream kor och låter de mindre spelföretagen riskera sin existens med nishade riskprojekt bara för att det helt enkelt inte går att matcha Activision och EA:s pr maskiner.

Varför fortsätter vi att kasta pengar på företag som uppenbarligen inte bryr sig ett skit om spelbranschen utan bara är där för att dra in snabba cash?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag tänker inte ställa upp i hatkören mot COD. Det är en stabil serie som inte överraskar, och det är dess största brist. Annars är det väl ett rätt roligt tidsfördriv.

Största brist eller största styrka?

Medlem

Jag spelar inte Call of Duty för att bli överraskad. Jag spelar det för att jag tycker det är så förbannat roligt med snabba och adrenalinstinna FPS-spel i multiplayer som funkar vare sig man kör "lone wolf" eller i ett samarbetande lag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Man brainstormade i flera veckor och det man kom fram till var alltså att göra samma spel som innan fast något mer förskjutet till framtiden... Wow, kreativiteten flödar.

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

"Vi alla var på det säkra med att vi ville fortsätta göra Call of Duty. Vi kunde ha gjort något annat, men vi ville göra Call of Duty"

Hur torra måste de vara om de fick chansen att göra någonting nytt och fräscht men ändå valde att copy pasta skit serien.

"Vi alla" = Bossen/investerarna

Medlem

Men satan vad folk gnäller om allt! CoD är en bra spelserie annars skulle dom inte sälja så bra som dom gör.
Folk som gnäller är sånna som testar spela multiplayer och får stryk av 12-åringarna,
Sen lämnar dom komentarer att spelet buggar,det är trasigt,obalanserat osv.
Det är inte Infinity Wards fel att ni är kassa.
Gillar ni inte spelet så spela inte då men sluta gnäll för helvette.
Härligt med ett nytt CoD och att det är Infinity Ward som gör det!

Medlem

Call of "random sunbeams" duty: Ghost

dmn
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag tänker inte ställa upp i hatkören mot COD. Det är en stabil serie som inte överraskar, och det är dess största brist.

Det är dessutom dess starkaste kort.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Call of "random sunbeams" duty: Ghost
http://i.imgur.com/2ZLk0CV.jpg

Det är ju en searchlight till vänster, use your imagination!

1
Skriv svar