Mängder av bilder från Warhammer Quest
Nu kan du bejaka strategen i dig och spela det turordningsbaserade spelet på din IOS-enhet.
Vad är det här med att allt bra bara släpps till iOS helt plötsligt?!
Detta, Kotor, blizzards kortspel... Google, gör något!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Vad är det här med att allt bra bara släpps till iOS helt plötsligt?!
Detta, Kotor, blizzards kortspel... Google, gör något!
Plötsligt? Det har ju alltid varit så för ingen vill utveckla till Android.
Cliffy B hävdade att de hade mycket med piratkopiering att göra. Samtidigt är det väl betydligt lättare att utveckla till IOS, då det inte släpps särskilt många varianter av hårdvaran. Snille spekulerar etc...
I am the black wizards.
Vad är det här med att allt bra bara släpps till iOS helt plötsligt?!
Detta, Kotor, blizzards kortspel... Google, gör något!
Plötsligt? Det har ju alltid varit så för ingen vill utveckla till Android.
Cliffy B hävdade att de hade mycket med piratkopiering att göra. Samtidigt är det väl betydligt lättare att utveckla till IOS, då det inte släpps särskilt många varianter av hårdvaran. Snille spekulerar etc...
Helt riktigt. Androidanvändare är tyvärr inte särskilt sugna att betala för sig när det gäller appar och spel vilket då leder till att uvecklarna inte vill utveckla till Android. Sen är det precis som med PC vs konsolmarknaden att det är mycket lättare att utveckla till iOS eftersom att det är i princip samma hårdvara.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Jag tror knappast det är bortkastad tid då det förmodligen skulle sälja en del. Men som tidigare sagts så är marknaden större och som utvecklar slipper man hantera olika typer av hårdvara. Det är synd dock, jag är sugen på spelet men jag skulle aldrig få för mig att skaffa en apple-produkt.
Vad är det här med att allt bra bara släpps till iOS helt plötsligt?!
Detta, Kotor, blizzards kortspel... Google, gör något!
Plötsligt? Det har ju alltid varit så för ingen vill utveckla till Android.
Cliffy B hävdade att de hade mycket med piratkopiering att göra. Samtidigt är det väl betydligt lättare att utveckla till IOS, då det inte släpps särskilt många varianter av hårdvaran. Snille spekulerar etc...
Helt riktigt. Androidanvändare är tyvärr inte särskilt sugna att betala för sig när det gäller appar och spel vilket då leder till att uvecklarna inte vill utveckla till Android. Sen är det precis som med PC vs konsolmarknaden att det är mycket lättare att utveckla till iOS eftersom att det är i princip samma hårdvara.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
Vänta nu, menar du att det är en myt att det säljs mer appar på till iOS än android? Har du någon källa på det? T.ex. denna sida anger 74% iOS / 20% android i download revenue.
EDIT: Länk
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
Vänta nu, menar du att det är en myt att det säljs mer appar på till iOS än android? Har du någon källa på det? T.ex. denna sida anger 74% iOS / 20% android i download revenue.
EDIT: Länk
Härligt. Det börjar snart bli dags att säga "alla har en samsuck" eftersom att det finns uppenbarligen fler samsung-telefoner därute än iPhones.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
Vänta nu, menar du att det är en myt att det säljs mer appar på till iOS än android? Har du någon källa på det? T.ex. denna sida anger 74% iOS / 20% android i download revenue.
EDIT: Länk
Nej, det har jag inte sagt. Det hävdades dock att det beror på att androidanvändare piratkopierar så pass mycket att utveckling till Android inte är värt det.
Detta är en myt som man redan slagit hål på, precis som man gjort för utveckling utav PC-spel. Utvecklar man bra spel så kommer folk köpa det, oberoende av plattform.
EDIT: Sen hade i alla fall inte jag litat på en artikel där författaren inte har en aning om hur siffrorna togs fram... Det är även väldigt klent med källhänvisningar.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
Vänta nu, menar du att det är en myt att det säljs mer appar på till iOS än android? Har du någon källa på det? T.ex. denna sida anger 74% iOS / 20% android i download revenue.
EDIT: Länk
Man kan ju också tolka den statistiken att det finns grymt många fler gratisappar för android än för apple?
Har haft min SE-Mini i snart tre år nu och inte haft behovet att köpa en ända app till den då jag hittat gratisappar som varit bra nog för det behov jag haft.
Men det är ju lättare att hitta väderapp alternativ, tex gratis SMHI vs amerikansk betalapp etc än att hitta ett alternativt spel till Warhammer Quest om det fanns i androidmarket.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
Vänta nu, menar du att det är en myt att det säljs mer appar på till iOS än android? Har du någon källa på det? T.ex. denna sida anger 74% iOS / 20% android i download revenue.
EDIT: Länk
Man kan ju också tolka den statistiken att det finns grymt många fler gratisappar för android än för apple?
Har haft min SE-Mini i snart tre år nu och inte haft behovet att köpa en ända app till den då jag hittat gratisappar som varit bra nog för det behov jag haft.
Men det är ju lättare att hitta väderapp alternativ, tex gratis SMHI vs amerikansk betalapp etc än att hitta ett alternativt spel till Warhammer Quest om det fanns i androidmarket.
De skriver inte heller om de inkluderar in-app köp, vilket är en stor del av free-to-play-marknaden.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
De skriver inte heller om de inkluderar in-app köp, vilket är en stor del av free-to-play-marknaden.
Top In-App Purchases
Warrior Priest$2.99
Archmage$2.99
Dwarf Trollslayer$2.99
The Hidden Threat$4.99
4,000 Gold Pack$2.99
18,000 Gold Pack$9.99
60,000 Gold Pack$29.99
De skriver inte heller om de inkluderar in-app köp, vilket är en stor del av free-to-play-marknaden.
Top In-App Purchases
Warrior Priest$2.99
Archmage$2.99
Dwarf Trollslayer$2.99
The Hidden Threat$4.99
4,000 Gold Pack$2.99
18,000 Gold Pack$9.99
60,000 Gold Pack$29.99
Jag tänkte på den artikeln som jämförde android vs iOS som citerades
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
Vänta nu, menar du att det är en myt att det säljs mer appar på till iOS än android? Har du någon källa på det? T.ex. denna sida anger 74% iOS / 20% android i download revenue.
EDIT: Länk
Nej, det har jag inte sagt. Det hävdades dock att det beror på att androidanvändare piratkopierar så pass mycket att utveckling till Android inte är värt det.
Detta är en myt som man redan slagit hål på, precis som man gjort för utveckling utav PC-spel. Utvecklar man bra spel så kommer folk köpa det, oberoende av plattform.
EDIT: Sen hade i alla fall inte jag litat på en artikel där författaren inte har en aning om hur siffrorna togs fram... Det är även väldigt klent med källhänvisningar.
Ah, så du håller med om att det säljs mindre appar till Android, bara att det inte beror på piratkopiering? Jag har personligen svårt att se att någon skulle orka göra sig besväret* att piratkopiera en app för 7kr, tror snarare det beror på att Google inte tvingar sina kunder/produkter att ange ett betalkort vid registrering (inte gör de det numera?).
Sen vill jag verkligen inte lyfta fram länken jag postade som något bevis för att iOS säljer mer. Men jag har aldrig hört någon säga motsatsen tidigare.
*Jag har ingen aning om hur mycket besvär det är.
Så för indieutvecklare så är det då enligt mig helt bortkastat med tid, pengar och energi att utveckla till Android.
Fast spel som Bard's tale och liknande har slått död på den myten för länge sedan...
Riktigt dåligt är det.
Vänta nu, menar du att det är en myt att det säljs mer appar på till iOS än android? Har du någon källa på det? T.ex. denna sida anger 74% iOS / 20% android i download revenue.
EDIT: Länk
Nej, det har jag inte sagt. Det hävdades dock att det beror på att androidanvändare piratkopierar så pass mycket att utveckling till Android inte är värt det.
Detta är en myt som man redan slagit hål på, precis som man gjort för utveckling utav PC-spel. Utvecklar man bra spel så kommer folk köpa det, oberoende av plattform.
EDIT: Sen hade i alla fall inte jag litat på en artikel där författaren inte har en aning om hur siffrorna togs fram... Det är även väldigt klent med källhänvisningar.
Ah, så du håller med om att det säljs mindre appar till Android, bara att det inte beror på piratkopiering? Jag har personligen svårt att se att någon skulle orka göra sig besväret* att piratkopiera en app för 7kr, tror snarare det beror på att Google inte tvingar sina kunder/produkter att ange ett betalkort vid registrering (inte gör de det numera?).
Sen vill jag verkligen inte lyfta fram länken jag postade som något bevis för att iOS säljer mer. Men jag har aldrig hört någon säga motsatsen tidigare.
*Jag har ingen aning om hur mycket besvär det är.
Jag säger inte att någon av de säljer mer då jag inte har sett några riktiga siffror på det, men enligt den länken leder ju Android i flest nedladdade appar... Det står inget om på vilken plattform det säljs flest appar.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.