Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Robot
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Trots ett decennium på nacken svingar Jedi Academy fortfarande ljussabeln med imponerande precision. Och vi har ännu inte sett en värdig uppföljare.

#raven-software, #star-wars-jedi-knight-ii-jedi-outcast, #lucasarts, #star-wars-the-force-unleashed


Medlem
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Hoppas fortfarande på ett KOTOR 3 snart

Jedi Academy är ett bra spel men KOTOR har alltid funnits i mitt hjärta som DET Star Wars spelet alla ska spela

Skrivet av MrPeters:

Hoppas fortfarande på ett KOTOR 3 snart

Jedi Academy är ett bra spel men KOTOR har alltid funnits i mitt hjärta som DET Star Wars spelet alla ska spela

Kan tyvärr inte tänka mig att de skulle göra en uppföljare till kotor nu när de har swtor....
Men vem vet? När swtor stänger ner kanske bioware kan få tillåtelse av EA?


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Åh vilket grymt spel. Kommer ihåg när man spelade igenom Jedi outcast och jedi acadamy för första gången. Skulle gärna ha ett nytt liknande spel, men det lär ju inte hända på ett tag. Får ta och köra igenom de gamla igen istället!

Medlem

Jag spelade faktiskt igenom Jedi Academy för första gången på ett par år härom veckan. Jag håller inte med dig om att Star Wars-oket är för tungt att bära. Jedi Academy vinner inga priser för sitt mediokra manus, men det som gör det så förbaskat roligt är inte Star Wars-universumet, det är hur kul man har med sin ljussabel. Det är fantastiskt roligt att känna att man har full kontroll (nåja) över sitt svärd och sin karaktär.

Force Unleashed lyckades aldrig föra över samma känsla till spelaren utan man upplevde det mer som ett button-mashing-race.

Medlem

bästa spelet inom Star Wars imo

Medlem

Slänga iväg fiender till höger och vänster så de störtar till sin död <3

Medlem

Jedi Knight 2 och Jedi Knight: Jedi Academy är bland mina favoritspel än idag.

Moderator | Testpilot

Helt sjukt vad jag spelet det här spelet.

Var med i JAWA Klanen under dess storhetstid och var "dual wield light saber master" som visade hur man på bästa sätt använde just dessa. Väldigt roligt med alla tävlingar mot andra klaner osv (även om allt bara var på skojj).

Synd bara att jag tappat bort mina skills och ärligt talat inte orkar bli bra på det igen :/ Men spelet är ju väldigt modbart och roligaste måste nog vara att jag aldrig spelat spelets "vanliga" multiplayer". Utan bara att man hoppar runt på banan som att det är en "hub" medans folk klickar säg "k" för att utmana någon 1v1 så man inte störs.

GOOD TIMES AND A GOOD FUCKING GAME!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Helt sjukt vad jag spelet det här spelet.

Var med i JAWA Klanen under dess storhetstid och var "dual wield light saber master" som visade hur man på bästa sätt använde just dessa. Väldigt roligt med alla tävlingar mot andra klaner osv (även om allt bara var på skojj).

När jag spelade så var man noobstämplad om man körde något annat än 1h svärd

Kom ihåg hur kul de va att hosta egna servrar...

lite commands hit och dit, sen "dedicated 0" ENTER

BAM sen startade spelet

Medlem

"En intressant detalj är att Jedi Academy inte lägger någon värdering i vilka krafter du väljer att använda eller uppgradera."

Stämmer väl inte riktigt? Var ett tag sen jag spelade det nu men jag är nästan säker på att Luke anmärker på att man bara valt att uppgradera mörka krafter efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Ermus:

"En intressant detalj är att Jedi Academy inte lägger någon värdering i vilka krafter du väljer att använda eller uppgradera."

Stämmer väl inte riktigt? Var ett tag sen jag spelade det nu men jag är nästan säker på att Luke anmärker på att man bara valt att uppgradera mörka krafter efter ett tag.

Ja, och sista biten av spelet påverkades ju ganska rejält av vilken väg du tog.

Kyle Katarn, din skäggiga ljustomte! Lite sugen på att hugga huvudet av dig en gång till!

Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel!

Medlem

Kan tänka mig en uppföljare av denna gjord av Dice..
Tror faktiskt att det hade varit riktigt ball att springa omkring och rasa hus med hjälp av force push.. ^^

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Ermus:

"En intressant detalj är att Jedi Academy inte lägger någon värdering i vilka krafter du väljer att använda eller uppgradera."

Stämmer väl inte riktigt? Var ett tag sen jag spelade det nu men jag är nästan säker på att Luke anmärker på att man bara valt att uppgradera mörka krafter efter ett tag.

Ja, och sista biten av spelet påverkades ju ganska rejält av vilken väg du tog.

Kyle Katarn, din skäggiga ljustomte! Lite sugen på att hugga huvudet av dig en gång till!

Det är sant att Luke kommenterar de val man gör, men det spelar ändå ingen roll då det enda som avgör om man blir mörk eller ljus är huruvida man dödar Rosh eller inte.

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Ermus:

"En intressant detalj är att Jedi Academy inte lägger någon värdering i vilka krafter du väljer att använda eller uppgradera."

Stämmer väl inte riktigt? Var ett tag sen jag spelade det nu men jag är nästan säker på att Luke anmärker på att man bara valt att uppgradera mörka krafter efter ett tag.

Ja, och sista biten av spelet påverkades ju ganska rejält av vilken väg du tog.

Kyle Katarn, din skäggiga ljustomte! Lite sugen på att hugga huvudet av dig en gång till!

Det är sant att Luke kommenterar de val man gör, men det spelar ändå ingen roll då det enda som avgör om man blir mörk eller ljus är huruvida man dödar Rosh eller inte.

Hrm, till mitt försvar var det längesen man spelade Jedi Academy

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Helt sjukt vad jag spelet det här spelet.

Var med i JAWA Klanen under dess storhetstid och var "dual wield light saber master" som visade hur man på bästa sätt använde just dessa. Väldigt roligt med alla tävlingar mot andra klaner osv (även om allt bara var på skojj).

När jag spelade så var man noobstämplad om man körde något annat än 1h svärd

Kom ihåg hur kul de va att hosta egna servrar...

lite commands hit och dit, sen "dedicated 0" ENTER

BAM sen startade spelet

Var samma för mig också men jag gillade inte att köra 1h. Enda effektiva var att göra strongstyle så du kunde onehitta folk. Men det var så segt.... Passade inte en lightsaber user imo så jag körde bara dual wield som man ändå kunde fixa till 1h fast style om man så behagade.

Väldigt ovanligt att inte 1h strong, men jag och ett fåtal fick det att stanna kvar i alla fall 1h strong var bara för bra, lätt att använda och effektiv så det många gånger inte fans någon anledning att använda det andra..

Tills man kom på att, oj jävlar. Den slår skit segt så använder jag något som slår snabbt men gör mindre damage så har vi en "counter". Vet inte när du spelade (spelade från release till dryga 2009) och det var bara det första åren folk BARA använda 1h. Sedan beror det väl på vilka server och sådant man satt på men

GOOD TIMES!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer ihåg man körde stav och att BF hade ungefär samma ryckte som camping i CS. Dock var en kombination av BF och trippelslaget enda effektiva countern mot bra spelare med strong style.

Strong style var för övrigt det lamaste då man så länge man inte gjorde några misstag aldrig kunde ta emot mer skada än man delade ut. Därför var det bara att vänta på misstagen...om man körde mot en bra strong style spelare.

Medlem

Haha, laddade faktiskt ner demot för någon dag sedan och tyckte det var riktigt kul. Det verkar inte vara några butiker som säljer det nuförtiden dock vilket är lite tråkigt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av rayzorz:

Haha, laddade faktiskt ner demot för någon dag sedan och tyckte det var riktigt kul. Det verkar inte vara några butiker som säljer det nuförtiden dock vilket är lite tråkigt.

Kan köpa spelet online.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av rayzorz:

Haha, laddade faktiskt ner demot för någon dag sedan och tyckte det var riktigt kul. Det verkar inte vara några butiker som säljer det nuförtiden dock vilket är lite tråkigt.

Steam har det dock, har för mig att de brukar rea ut spelet under deras sommar rea.

http://store.steampowered.com/app/6020/?l=swedish (priset när det skrivs är 8,99€)

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Ermus:

"En intressant detalj är att Jedi Academy inte lägger någon värdering i vilka krafter du väljer att använda eller uppgradera."

Stämmer väl inte riktigt? Var ett tag sen jag spelade det nu men jag är nästan säker på att Luke anmärker på att man bara valt att uppgradera mörka krafter efter ett tag.

Ja, och sista biten av spelet påverkades ju ganska rejält av vilken väg du tog.

Kyle Katarn, din skäggiga ljustomte! Lite sugen på att hugga huvudet av dig en gång till!

Det är sant att Luke kommenterar de val man gör, men det spelar ändå ingen roll då det enda som avgör om man blir mörk eller ljus är huruvida man dödar Rosh eller inte.

Bra med spoilers..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Förmodligen det bästa spelet någonsin för min del.... Hoppas på att ett nytt Jedi Knight utannoseras snart.

Medlem

Om det blir ett nytt KOTOR 3 så blir det völ något crapigt F2P variant. Så då kan de lika gärna strunta i det.

Litar inte på att dagens utgivare gör något vettigt av licensen utan släpper det som F2P med tramsiga micro avgifter o annat crap.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rayzorz:

Haha, laddade faktiskt ner demot för någon dag sedan och tyckte det var riktigt kul. Det verkar inte vara några butiker som säljer det nuförtiden dock vilket är lite tråkigt.

Steam har det dock, har för mig att de brukar rea ut spelet under deras sommar rea.

http://store.steampowered.com/app/6020/?l=swedish (priset när det skrivs är 8,99€)

Jo, har sett att det finns där men jag avskyr steam och köper det mycket hellre på skiva. Mycket svårt att hitta någon som säljer det dock, t.o.m. begagnat.

Medlem
Skrivet av rayzorz:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rayzorz:

Haha, laddade faktiskt ner demot för någon dag sedan och tyckte det var riktigt kul. Det verkar inte vara några butiker som säljer det nuförtiden dock vilket är lite tråkigt.

Steam har det dock, har för mig att de brukar rea ut spelet under deras sommar rea.

http://store.steampowered.com/app/6020/?l=swedish (priset när det skrivs är 8,99€)

Jo, har sett att det finns där men jag avskyr steam och köper det mycket hellre på skiva. Mycket svårt att hitta någon som säljer det dock, t.o.m. begagnat.

Ja då blir det svårare, man kan ju alltid hoppas på att Activision bestämmer sig för att även låta spelet säljas via GoG=).

Medlem

Håller med om posterna som lyfter kontrollen, det gör hela spelet och är verkligen något så oerhört få utvecklare får till i uppsjön av konstiga rörelsemönster & gränssnitt.

Man liksom lägger åt sidan att allt är Starwars 101 och har kul i striderna istället.

Medlem

Ett av världens bästa spel!

AW8
Medlem

Absolut ingen värdig uppföljare ännu, vilket är riktigt tråkigt.

Gameplayet, kontrollerna och banorna är så jävla sköna i Jedi Academy. Sen är all customization en välkommen bonus.

Visst håller det än idag. Vill man svinga ljussabel är detta spelet man startar.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Ett av mina absoluta favorit spel.Undra vad som hände med Raven Software,dom som gjorde spelet?

12
Skriv svar