Äter du frukost?

Releasehästryttare
Äter du frukost?

Såg denna på reddit och ville ställa frågan här.

Själv slutade jag med frukost för nu 10 månader sen, visst man är lite mer hungrig när man enbart äter 2 gånger per dag men jag mår bättre och det har inte varit samma problem med att hålla vikten sen dess.

Medlem

Mår sämre av frukost. Dessutom är det dyrt samt bökigt och omständigt att plocka fram. I många fall rent av vidrigt.

signatur

Burn in the light.

Backloggens befriare

Jag äter när jag blir hungrig.

Oftast mellan 2-6h efter att jag vaknat.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Självklart. Macka med ost och hästkött. Måste ta en drös mediciner varje morgon och mår hemskt om jag tar dem utan att äta något.

Medlem

När det är helg, så ja, då blir det frukost.
Vardagar? Nej.

Medlem

brukade köra rätt avancerade frukostar som tog onödigt mycket tid varje kväll / morgon att fixa i ordning.

har på senare år upptäckt att en liten skål yoghurt och 1dl granola är mer än tillräckligt. + kaffe.

Medlem

Jag äter ett russin.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Omad

Själv kör jag just nu med en diet som heter ”OMAD”, vilket betyder One Meal A Day. Ett mål mat om dagen… har gått ner ca 10 kg på tre månader.med den här dieten, och har snart nått min målvikt. (Har fuskat lite men går åt rätt håll.)

signatur

I Regret Nothing

Medlem

Kör havregrynsgröt med frysta blåbär på vardagar. Enkelt i micron 2min och de frysta blåbären kyler gröten så att man snabbare kan äta. Perfekt för vardagar.

Helg blir det ibland barnens corn flakes istället.

Medlem

Nä men herrkost äter jag!

Medlem

Köper en macka eller två påväg till jobbet. Kan inte äta precis när jag vaknat, men måste få i mig nått senare annars blir jag väldigt hungrig och sur,

Medlem

Varierar lite. På träningsdagar så äter jag frukost efter passet då jag kör på morgonen. När jag inte tränar så hoppar jag över den och tar en stadigare lunch istället!

Medlem

Förr brukade det bli kaffe å snus till frukost, men jag har lyckats hålla mig snusfri i ett par år nu.

signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

FM-guru
F.d. Sisyr

Nä, mat innan lunch går bort.

Medlem

Jobbar jag hemma så brukar jag köra proteingröt eller rester från middagen dagen innan runt 10-snåret så jag kan träna på lunchrasten och sen nån mellis vid 2-3. Är jag på kontoret så blir det lunchmat vid 11.30 eller så.

Kan inte äta direkt när jag vaknat, mår bara illa då och tycker mest att jag blir trött och seg. Upplever att jag är piggare och alertare innan första målet mat. Dricker ett par koppar kaffe dock.

1
Skriv svar