Fram med spypåsen – nöjesparker kommer till Simcity

Medlem

Man kunde ju önska att INGEN köpte något DLC till spel.

Bojkott av DLC som kostar.

Medlem

Alltså det är ju helt vidrigt vilka jävla priser dom sätter, dom pumpar ut DLC för hundralappen styck, och alla DLC som finns än så länge till Simcity har mindre innehåll tillsammans än ETT 100-kronors DLC till vilket annat spel som helst.

Dom sitter alltså och designar 3 karuseller, till en motor och AI som redan finns, så dom ställer bara in hur många sims som ska besöka den och vad den ska generera i intäkter, sen tar dom 100:- för det.

Och allt detta till ett jävla spel som man kan tro fortfarande är i Alpha-stadiet då det inte går att bygga en fungerande storstad utan att hela staden havererar pga dom små banorna och den värdelösa "online-AI'n".

Både Maxis och EA är bajskorvsföretag av episka proportioner, och fick jag möjlighet skulle jag fista upp blodiglar och krossat glas i röven på varenda anställd på dom företagen.

Medlem

Spelet i helhet har fortfarande stora brister som borde lösas, men dom väljer att släppa ett DLC för 100 kr ist?

Tur att dom inte är ute efter pengar iaf!!!!

Medlem
Skrivet av Hydraah:

DLC är en engångskostnad och komms åt 24/7.

Inaktiv

Ett spel stämplat med EA förbokar man aldrig, utan man lutar sig tillbaka och njuter av att läsa såna här "nyheter". Jag tycker dock synd om er som råkat köpa det.

Medlem

Det ska bli intressant att se förbokningssiffrorna för BF4, undrar hur många katastroflanseringar det ska till innan folk börjar hålla i plånboken.

Medlem

Är så sjukt sugen på att testa spelet, det är ju trots allt SimCity! Men jag pröjsar inte nå 599:- som dom vill ha på Origin, kikar på Kinguin och väntar på att priset ska gå ner under 200:-.

Medlem
Skrivet av Mack:

Är så sjukt sugen på att testa spelet, det är ju trots allt SimCity! Men jag pröjsar inte nå 599:- som dom vill ha på Origin, kikar på Kinguin och väntar på att priset ska gå ner under 200:-.

Det är faktist roligt en stund, men man inser sen att det är som många säger.Efter man har spelat ett tag inser man att de är för små barnor och man blir generellt besviken över spelet.. jag rekommendar du väntar tills åtminstone dom har större maps.

Medlem

Jag är väldigt besviken på SimCity. För små ytor att bygga på, en drös med ljudbuggar, bristande logik (recycling center som inte fungerar pga ingen återvinning när staden har 8000 otömmda återvinningskärl och man har 16 lastbilar som är parkerade.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Haha
FYF'** vad de mjölkar pengar:
Kollade vad man kan skaffa på Origin
99:- EIfelltornet.

Teliabutik
"Skaffa Teliabutiker gratis till dina företagszoner så sprider sig snabbt lycka. När staden växer öppnar det här svenska företaget butiker som bidrar till stadens unika stil. De extra simdaler som kommer in i skatteintäkter ger stadskassan en skjuts och de simmar som handlar i butikerna blir nöjda och glada. Glädje och pengar, precis vad en borgmästare behöver!"

"Att köra elbil har aldrig varit så enkelt för dina simmar som nu, med en gratis laddningsstation från Nissan! Skaffa som mest fem laddningsstationer till din stad och se hur simmarna börjar åka omkring i den 100 % elektriska Nissan LEAF®.

Det är inte bara simmar som kan köra på el. Ta reda på mer om den till 100 % elektriska Nissan LEAF®."

Inaktiv
Skrivet av elPresidente:

Spelet i helhet har fortfarande stora brister som borde lösas, men dom väljer att släppa ett DLC för 100 kr ist?

Tur att dom inte är ute efter pengar iaf!!!!

Det är inte som att de kan jobba på endast en sak åt gången. De personer av utvecklingsteamet som blir över eller inte har kompetensen att hjälpa till med patcher, exempelvis grafikerna, börjar jobba med DLC.

Medlem

Jag är så lycklig ända in i själen att jag inte köpte det här spelet.. Åh.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag har börjat spela Simcity igen. Gillar det nu när det går att starta. En hel värld öppnar sig. Sedan är det ju inte perfekt någonstans.

Därav EAs motto. "Good enough games"


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av muscle:

Haha
FYF'** vad de mjölkar pengar:
Kollade vad man kan skaffa på Origin
99:- EIfelltornet.

Teliabutik
"Skaffa Teliabutiker gratis till dina företagszoner så sprider sig snabbt lycka. När staden växer öppnar det här svenska företaget butiker som bidrar till stadens unika stil. De extra simdaler som kommer in i skatteintäkter ger stadskassan en skjuts och de simmar som handlar i butikerna blir nöjda och glada. Glädje och pengar, precis vad en borgmästare behöver!"

"Att köra elbil har aldrig varit så enkelt för dina simmar som nu, med en gratis laddningsstation från Nissan! Skaffa som mest fem laddningsstationer till din stad och se hur simmarna börjar åka omkring i den 100 % elektriska Nissan LEAF®.

Det är inte bara simmar som kan köra på el. Ta reda på mer om den till 100 % elektriska Nissan LEAF®."

Tycker dock det inte är något fel på teliabutiker och nissan stationer i sig, det är ju ganska realistiskt. Så länge man inte måste köpa reklamen.

Medlem

Kan inte låta bli att känna en del skadeglädje mot alla som köpte det här spelet. Förhoppningsvis tar en del lärdom av det och går med oss andra som bojkottar EA.

Medlem
Skrivet av jooster:

Kan inte låta bli att känna en del skadeglädje mot alla som köpte det här spelet. Förhoppningsvis tar en del lärdom av det och går med oss andra som bojkottar EA.

Jag var en av dom som AVBRÖT min bojkott mot EA för att köpa SimCity. Jag tänkte "SimCity kan dom väl ändå inte förstöra?"...

Läxan lärd.

Medlem

" om de får plats." <- bäst

Medlem

Spelet har blivit bättre men det brister fortfarande på ett gäng områden. För liten yta att bygga på är ett stort problem för mig, och "commuting" mellan städer är oerhört kasst.

Vet inte varför men misstänker bara att det är dålig kod - men mina invånare, eller invånare från andra städer vägrar åka till en annan stad för att få jobb eller utbildning. Det sker ibland men då är det ungefär 10 personer som åker, sen avbryts det och så går det bara fram och tillbaka.

Städer blir oerhört ineffektiva pga det. Min industristad fungerar inte för det finns inte folk som arbetar trots att den är placerad precis bredvid en stad med över 100'000 invånare utan jobb. Det finns buss, tåg, flyg, även båtar att ta sig omkring med. De bara skiter i det. :\

Tråkigt...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Spelet har blivit bättre men det brister fortfarande på ett gäng områden. För liten yta att bygga på är ett stort problem för mig, och "commuting" mellan städer är oerhört kasst.

Vet inte varför men misstänker bara att det är dålig kod - men mina invånare, eller invånare från andra städer vägrar åka till en annan stad för att få jobb eller utbildning. Det sker ibland men då är det ungefär 10 personer som åker, sen avbryts det och så går det bara fram och tillbaka.

Städer blir oerhört ineffektiva pga det. Min industristad fungerar inte för det finns inte folk som arbetar trots att den är placerad precis bredvid en stad med över 100&#039;000 invånare utan jobb. Det finns buss, tåg, flyg, även båtar att ta sig omkring med. De bara skiter i det. :\

Tråkigt...

Inte glömt någon inställning då, eller skall dom åka automatiskt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Luciphear:

Spelet har blivit bättre men det brister fortfarande på ett gäng områden. För liten yta att bygga på är ett stort problem för mig, och "commuting" mellan städer är oerhört kasst.

Vet inte varför men misstänker bara att det är dålig kod - men mina invånare, eller invånare från andra städer vägrar åka till en annan stad för att få jobb eller utbildning. Det sker ibland men då är det ungefär 10 personer som åker, sen avbryts det och så går det bara fram och tillbaka.

Städer blir oerhört ineffektiva pga det. Min industristad fungerar inte för det finns inte folk som arbetar trots att den är placerad precis bredvid en stad med över 100&amp;#039;000 invånare utan jobb. Det finns buss, tåg, flyg, även båtar att ta sig omkring med. De bara skiter i det. :\

Tråkigt...

Inte glömt någon inställning då, eller skall dom åka automatiskt?

Har läst på forumen och fler upplever samma problem. En vän hoppade in i min värld och upplevde liknande eventuellt också. Hans ekonomi gick från 15'000 i timmen till -300 i timmen, fram och tillbaka beroende på om de ville åka eller ej. :\

Medlem

Har inte SimCity men skulle vara kul att testa, dock är ju fan EA det företag som mjölkar sina spel mest, 100kr för bara nöjesparker?! Hade det varit 40kr eller liknande så hade man kanske inte sagt något.

Tror jag håller mig ifrån det här spelet tills allt är släppt och det finns nån typ av ultimate edition för 75% på Steam, och till dess kanske alla buggar man läser om blivit fixade :).

Medlem

Fram med spypåsen, EA släpper nytt.

Medlem
Skrivet av bionicman:

hehe som Barca fan kan jag intyga att Sim City (2013) är en större katastrof än 0-7 torsken i cl semin mot Bayern

Var ju den skönaste 8-dagarsperiod detta året!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker också att priser på sådant här är helt absurdt satta. Titta även på kosmetiska föremål till mmo:s - varför inte det nya riddjuret till WoW. 20 Euro är ett helt sjukt pris för något sådant. Likaså det här.

Det värsta är ju att det skulle vara helt okej att köpa en expansion av det mindre slaget för ett sådant pris. Men då vill man ju känna att valutan motsvarar det man får.

Medlem

Hemskt.. överdrivet girigt! Förr i tiden släppte företag färdiga spel! Folk blev glada. Idag släpps valva spel. Folk gnälller och får höra -lugn! Du kan köpa det hät dlc å detta å sen detta och så klart det här så kommer du få det roligt med spelet!! Helt bä la stört! EA jag har avskytt er sedan ni dödade Westwood. Och jag har än för min avsky imot er.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

And so it begins

k3m
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Sa bestämt att jag inte skulle köpa detta spelet pga av dessa anledningar (dlc). Men föll för hypen och det kommer då aldrig hända igen när det står EA på produkten......

Spelade några dagar efter release sen har det bara skräpat på datorn.

Snart kommer väl större ytor för endast 100kr ( som moderna datorer inte klarade av när det släpptes )

Skrivet av jimbow1234:

Snart kommer väl större ytor för endast 100kr ( som moderna datorer inte klarade av när det släpptes )

Jag vet, så uppenbar lögn alltså. Och med den ursäkten har de idiotförklarat sig själva livet ut. Synd bara att de verkar vara för korkade att förstå det

12
Skriv svar