Enorm reklamskylt avslöjar – då släpps Dark Souls II

Robot
Enorm reklamskylt avslöjar – då släpps Dark Souls II

Inför E3 nästa vecka ståtar en stor reklambanner av Dark Souls II i Los Angeles – där releaseramen avslöjas.

#dark-souls-ii, #namco-bandai, #dark-souls


Moderator | Testpilot
Enorm reklamskylt avslöjar – då släpps Dark Souls II

Synd det inte blev tidigare T__T Men ju mer tid det går åt spelet desto bättre borde det ju bli


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd det inte blev tidigare T__T Men ju mer tid det går åt spelet desto bättre borde det ju bli

Vill gärna tro så jag med men dessvärre tycks fansen överhypa spelen om det tar längre tid och sedan sitta och grina över att det inte levt upp till deras förväntningar.

Oavsett så tror jag detta blir bra, längtar något enormt.

Medlem

Så länge kvar...

Hade varit trevligt om de släppte det till de nya konsollerna också.

Medlem

Hoppas From inte hoppar över och tar ut delar för att det har för lite tid på sig som med DaS.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Sa dem om dark souls också, men det blev förenklat gentemot Demon's souls.

Själv tror jag definitivt Dark souls 2 kommer vara mkt enklare och flashigare.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Haha ja som när dom sa att Dark souls skulle vara svårare än Demons Souls Så jag tror vad jag vill ^^ Men så länge det fortfarande har sin charm så köper jag det direkt

Inaktiv

Ser Dark Souls som det bästa spelet till denna/förra generations tv-spel. Extremt peppad på uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Sa dem om dark souls också, men det blev förenklat gentemot Demon's souls.

Själv tror jag definitivt Dark souls 2 kommer vara mkt enklare och flashigare.

Exakt vad tycker du är enklare med Dark Souls gentemot Demon's Souls? Skadan man tar är markant ökad, för att rulla snabbt måste man ha väldigt lite rustning och det finns överlag en massa jobbig skit såsom curse och spöken som inte tar skada av vanliga attacker.

Katakomberna och Tomb of Giants är likaså vidriga första genomspelningen. Vilken nivå i Demon's Souls tycker du ens kommer i närheten av dem? Främsta nomineringen blir ju 5-2 men då själarna är så mycket långsammare än skeletten blir inte det ett så stort hot heller.

Souls-serien tycker jag dock inte är mycket svårare än någon annan titel på hard, det finns bara färre checkpoints och taskigare level design.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd det inte blev tidigare T__T Men ju mer tid det går åt spelet desto bättre borde det ju bli

Inte för att vara negativ men, Duke Nukem Forever

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Haha ja som när dom sa att Dark souls skulle vara svårare än Demons Souls Så jag tror vad jag vill ^^ Men så länge det fortfarande har sin charm så köper jag det direkt

Alltså jag körde Dark Souls före Demon's Souls och jag tyckte Demon's Souls var lättare än Dark Souls. Svårigheten i Souls spelen ligger i att lära sig systemet, få en känsla för vapnena, fiendernas animationer och att tänka efter innan man gör vad som helst egentligen. När man satt de bitarna så är spelen inte svåra längre. Och det är förmodligen därför du upplevde att Dark Souls var lättare än Demon's Souls.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Sa dem om dark souls också, men det blev förenklat gentemot Demon's souls.

Själv tror jag definitivt Dark souls 2 kommer vara mkt enklare och flashigare.

Exakt vad tycker du är enklare med Dark Souls gentemot Demon's Souls? Skadan man tar är markant ökad, för att rulla snabbt måste man ha väldigt lite rustning och det finns överlag en massa jobbig skit såsom curse och spöken som inte tar skada av vanliga attacker.

Katakomberna och Tomb of Giants är likaså vidriga första genomspelningen. Vilken nivå i Demon's Souls tycker du ens kommer i närheten av dem? Främsta nomineringen blir ju 5-2 men då själarna är så mycket långsammare än skeletten blir inte det ett så stort hot heller.

Souls-serien tycker jag dock inte är mycket svårare än någon annan titel på hard, det finns bara färre checkpoints och taskigare level design.

Dessutom har Demon's Souls bara två utmanande bossar, Maneaters och Flamelurker. Resten är nästan som skämt ingen skrattar åt.

Medlem

Dark Souls II prepar too die even more edition :).

Medlem

Aftonbladet-rubrik?

"Då..."

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Haha ja som när dom sa att Dark souls skulle vara svårare än Demons Souls Så jag tror vad jag vill ^^ Men så länge det fortfarande har sin charm så köper jag det direkt

Alltså jag körde Dark Souls före Demon's Souls och jag tyckte Demon's Souls var lättare än Dark Souls. Svårigheten i Souls spelen ligger i att lära sig systemet, få en känsla för vapnena, fiendernas animationer och att tänka efter innan man gör vad som helst egentligen. När man satt de bitarna så är spelen inte svåra längre. Och det är förmodligen därför du upplevde att Dark Souls var lättare än Demon's Souls.

Min egna erfarenhet är att Demons Souls är svårare, körde först DeS, och sen DaS, sen körde jag DeS igen och kontrollerna flyter lite bättre på DaS Men jag vet inte, jag har iaf svårare att överleva på DeS än DaS

Medlem
Skrivet av Susurrous:
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Sa dem om dark souls också, men det blev förenklat gentemot Demon's souls.

Själv tror jag definitivt Dark souls 2 kommer vara mkt enklare och flashigare.

Exakt vad tycker du är enklare med Dark Souls gentemot Demon's Souls? Skadan man tar är markant ökad, för att rulla snabbt måste man ha väldigt lite rustning och det finns överlag en massa jobbig skit såsom curse och spöken som inte tar skada av vanliga attacker.

Katakomberna och Tomb of Giants är likaså vidriga första genomspelningen. Vilken nivå i Demon's Souls tycker du ens kommer i närheten av dem? Främsta nomineringen blir ju 5-2 men då själarna är så mycket långsammare än skeletten blir inte det ett så stort hot heller.

Souls-serien tycker jag dock inte är mycket svårare än någon annan titel på hard, det finns bara färre checkpoints och taskigare level design.

Dessutom har Demon's Souls bara två utmanande bossar, Maneaters och Flamelurker. Resten är nästan som skämt ingen skrattar åt.

Jag tycker False King är jäkla svår om man har melee karaktär Även Tower knight kan vara jävligt dryg om man går på honom efter Phalanx på en gång Maneater har jag aldrig förstått varför folk tycker han/hon/dom är svårt/svåra (beroende på om du hinner döda första innan andra ens hinner landa Isf blir det ju bara en och en. Jag brukar iaf inte ha några problem att hålla dom på rätt ställe nästan hela tiden, man måste bara lära sig använda plattformen och bryggorna på rätt sätt Inte stressa för mkt om man får slåss mot båda

edit: det jag egentligen tycker är svårt, det är banorna innan man lärt sig dom, inte bossarna (flamelurker är undantaget) och 5-2 Det #!%&/( skit stället som kan brinna i helvetet!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Disturbedcows:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd det inte blev tidigare T__T Men ju mer tid det går åt spelet desto bättre borde det ju bli

Inte för att vara negativ men, Duke Nukem Forever

Jo antog någon skulle säga det spelet men det är väl ändå ett UNDANTAG. Bytte ju speluvecklare, startade om från noll och shit ton of things T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Haha ja som när dom sa att Dark souls skulle vara svårare än Demons Souls Så jag tror vad jag vill ^^ Men så länge det fortfarande har sin charm så köper jag det direkt

Alltså jag körde Dark Souls före Demon's Souls och jag tyckte Demon's Souls var lättare än Dark Souls. Svårigheten i Souls spelen ligger i att lära sig systemet, få en känsla för vapnena, fiendernas animationer och att tänka efter innan man gör vad som helst egentligen. När man satt de bitarna så är spelen inte svåra längre. Och det är förmodligen därför du upplevde att Dark Souls var lättare än Demon's Souls.

Min egna erfarenhet är att Demons Souls är svårare, körde först DeS, och sen DaS, sen körde jag DeS igen och kontrollerna flyter lite bättre på DaS Men jag vet inte, jag har iaf svårare att överleva på DeS än DaS

Själv tycker jag Dark Souls är ett sådant spel som att om man spelat det en gång så är det lätt andra gången. Tycker egentligen inget är utmanade i det spelet annat än när jag spelade det första gångne och inte förstog allting.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Sa dem om dark souls också, men det blev förenklat gentemot Demon&amp;#039;s souls.

Själv tror jag definitivt Dark souls 2 kommer vara mkt enklare och flashigare.

Exakt vad tycker du är enklare med Dark Souls gentemot Demon&#039;s Souls? Skadan man tar är markant ökad, för att rulla snabbt måste man ha väldigt lite rustning och det finns överlag en massa jobbig skit såsom curse och spöken som inte tar skada av vanliga attacker.

Katakomberna och Tomb of Giants är likaså vidriga första genomspelningen. Vilken nivå i Demon&#039;s Souls tycker du ens kommer i närheten av dem? Främsta nomineringen blir ju 5-2 men då själarna är så mycket långsammare än skeletten blir inte det ett så stort hot heller.

Souls-serien tycker jag dock inte är mycket svårare än någon annan titel på hard, det finns bara färre checkpoints och taskigare level design.

Det finns ingen Item burden, så man kan loota allt.
Alla vapen kostar exakt lika mkt att uppgradera, så det finns ingen mening med att uppgradera ett shortsword ifall man har ett longsword.
Långsammare Stamina reg vid användning av tunga vapen finns inte kvar i dark souls.
Du hamnar inte på 50% max hp om du är i hollowed form (Dock lite mindre defense)
Om en fiende slår bort din stamina, så hinner du regga upp igen för en roll/Block, innan fienden hinner slå.
(I Demon's souls så tog du stryck om du fick slut på stamina)
Magic/Faith build blev ännu mer op. (Döda en "Four king" per attack :I)
Upgrade systemet blev simplifierat som uti helvete.
osv

Generellt tycker jag spelet är lite mer orättvist, men det gör upp för det genom att hålla spelaren lite i handen. Något som jag iaf inte tyckte Demon's souls gjorde.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Disturbedcows:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd det inte blev tidigare T__T Men ju mer tid det går åt spelet desto bättre borde det ju bli

Inte för att vara negativ men, Duke Nukem Forever

Jo antog någon skulle säga det spelet men det är väl ändå ett UNDANTAG. Bytte ju speluvecklare, startade om från noll och shit ton of things T__T

Ja det är sant i och för sig! Men jag vågar tyvärr inte längre hypa för det skär verkligen i gamer-hjärtat när det slutar med en tragedi till uppföljare, men man kan inte annat än att älska Demons och Dark Souls!

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Susurrous:
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Sa dem om dark souls också, men det blev förenklat gentemot Demon's souls.

Själv tror jag definitivt Dark souls 2 kommer vara mkt enklare och flashigare.

Exakt vad tycker du är enklare med Dark Souls gentemot Demon's Souls? Skadan man tar är markant ökad, för att rulla snabbt måste man ha väldigt lite rustning och det finns överlag en massa jobbig skit såsom curse och spöken som inte tar skada av vanliga attacker.

Katakomberna och Tomb of Giants är likaså vidriga första genomspelningen. Vilken nivå i Demon's Souls tycker du ens kommer i närheten av dem? Främsta nomineringen blir ju 5-2 men då själarna är så mycket långsammare än skeletten blir inte det ett så stort hot heller.

Souls-serien tycker jag dock inte är mycket svårare än någon annan titel på hard, det finns bara färre checkpoints och taskigare level design.

Dessutom har Demon's Souls bara två utmanande bossar, Maneaters och Flamelurker. Resten är nästan som skämt ingen skrattar åt.

Jag tycker False King är jäkla svår om man har melee karaktär Även Tower knight kan vara jävligt dryg om man går på honom efter Phalanx på en gång Maneater har jag aldrig förstått varför folk tycker han/hon/dom är svårt/svåra (beroende på om du hinner döda första innan andra ens hinner landa Isf blir det ju bara en och en. Jag brukar iaf inte ha några problem att hålla dom på rätt ställe nästan hela tiden, man måste bara lära sig använda plattformen och bryggorna på rätt sätt Inte stressa för mkt om man får slåss mot båda

edit: det jag egentligen tycker är svårt, det är banorna innan man lärt sig dom, inte bossarna (flamelurker är undantaget) och 5-2 Det #!%&/( skit stället som kan brinna i helvetet!

Körde Wanderer med light weapon och mycket stamina. Dock kunde nästan allt döda mig på ett slag eftersom jag aldrig satte något i vitality. xD (varför ha mer health när man kan dodga?) Anledningen till att Maneaters var svåra för mig var på grund av att den första alltid flög runt och fegade till den andra kom... =/

Inaktiv

Jag vill inte låta dryg eller framställa mig som en 1337 pr0 gamer för det ÄR jag inte. Men Dark Souls var faktiskt inte ett svårt spel utan snarare tidskrävande. Mötte man något som dödade en på ett par slag var det bara att ta ett par steg bakåt, levla upp och sedan var saken biff.

Kallar man det svårt kan man lika gärna säga att world of warcraft är svårt också, om man går på överlevlade monster som dödar en på en träff?

Det som var så lysande med Dark Souls var att det inte håller spelaren i handen utan man får lista ut allt själv i princip. Men dagens gamers är så styrda och vana vid tutorials att får de inte lysande pilar som visar åt vilket håll det ska gå så är det "extremt svårt".

Hoppas DS2 verkligen blir SVÅRT. Som Ninja Gaiden-svårt eller liknande.

Medlem
Skrivet av Susurrous:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Susurrous:
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas att de tänkt om angående detta spel och inte förenklar det för att tilltala en större massa. Visserligen har de sagt att de inte tänker göra spelet enklare men det har man hört förut.

Sa dem om dark souls också, men det blev förenklat gentemot Demon&#039;s souls.

Själv tror jag definitivt Dark souls 2 kommer vara mkt enklare och flashigare.

Exakt vad tycker du är enklare med Dark Souls gentemot Demon&#039;s Souls? Skadan man tar är markant ökad, för att rulla snabbt måste man ha väldigt lite rustning och det finns överlag en massa jobbig skit såsom curse och spöken som inte tar skada av vanliga attacker.

Katakomberna och Tomb of Giants är likaså vidriga första genomspelningen. Vilken nivå i Demon&#039;s Souls tycker du ens kommer i närheten av dem? Främsta nomineringen blir ju 5-2 men då själarna är så mycket långsammare än skeletten blir inte det ett så stort hot heller.

Souls-serien tycker jag dock inte är mycket svårare än någon annan titel på hard, det finns bara färre checkpoints och taskigare level design.

Dessutom har Demon&#039;s Souls bara två utmanande bossar, Maneaters och Flamelurker. Resten är nästan som skämt ingen skrattar åt.

Jag tycker False King är jäkla svår om man har melee karaktär Även Tower knight kan vara jävligt dryg om man går på honom efter Phalanx på en gång Maneater har jag aldrig förstått varför folk tycker han/hon/dom är svårt/svåra (beroende på om du hinner döda första innan andra ens hinner landa Isf blir det ju bara en och en. Jag brukar iaf inte ha några problem att hålla dom på rätt ställe nästan hela tiden, man måste bara lära sig använda plattformen och bryggorna på rätt sätt Inte stressa för mkt om man får slåss mot båda

edit: det jag egentligen tycker är svårt, det är banorna innan man lärt sig dom, inte bossarna (flamelurker är undantaget) och 5-2 Det #!%&amp;/( skit stället som kan brinna i helvetet!

Körde Wanderer med light weapon och mycket stamina. Dock kunde nästan allt döda mig på ett slag eftersom jag aldrig satte något i vitality. xD (varför ha mer health när man kan dodga?) Anledningen till att Maneaters var svåra för mig var på grund av att den första alltid flög runt och fegade till den andra kom... =/

Gjejen är väll den att bannorna/bossarna i varken demons eller dark souls är svåra, snarare bara att Dark souls håller en mer i handen, och är mer förlåtande.


signatur

Rwa?

Medlem

Körde lite Demons souls igen nu idag, eftersom jag var tvungen att ta ner det då det var gratis för ps+-användare. Och vilket jävla bra spel det är, får nästan påstå att det är bättre än Dark Souls, om man inte räknar med de nya finesserna som kom i Dark Souls, som att hoppa, sparka m.m.

Hoppas verkligen att dom har sneglat mer på vad man gick ifrån när man gjorde Dark Souls och fixar det så att det blir bättre stämning i 2an..

Next-gen kommer det till eller är det endast till ps3/xbox360 ?


signatur
Medlem
Skrivet av eatem:

Jag vill inte låta dryg eller framställa mig som en 1337 pr0 gamer för det ÄR jag inte. Men Dark Souls var faktiskt inte ett svårt spel utan snarare tidskrävande. Mötte man något som dödade en på ett par slag var det bara att ta ett par steg bakåt, levla upp och sedan var saken biff.

Eller så skippar man det där med att levla upp. Bara att springa på ju...

https://www.youtube.com/watch?v=fWTf0LdCtAo#!

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Det finns ingen Item burden, så man kan loota allt.
Alla vapen kostar exakt lika mkt att uppgradera, så det finns ingen mening med att uppgradera ett shortsword ifall man har ett longsword.
Långsammare Stamina reg vid användning av tunga vapen finns inte kvar i dark souls.
Du hamnar inte på 50% max hp om du är i hollowed form (Dock lite mindre defense)
Om en fiende slår bort din stamina, så hinner du regga upp igen för en roll/Block, innan fienden hinner slå.
(I Demon&#039;s souls så tog du stryck om du fick slut på stamina)
Magic/Faith build blev ännu mer op. (Döda en "Four king" per attack :I)
Upgrade systemet blev simplifierat som uti helvete.
osv

Generellt tycker jag spelet är lite mer orättvist, men det gör upp för det genom att hålla spelaren lite i handen. Något som jag iaf inte tyckte Demon&#039;s souls gjorde.

Men det som vägde mest var ju sten som man ändå lade in i stashen. Jag tycker bara det var jobbigt och inget som jag räknar till svårighetsgrad, annat än att man inte kunde bära flera armor sets, något som vägdes upp i att man inte ens behövde armor ens som tank.

Uppgraderingssystemet har jag ingen koll på i något av spelen. Brukar köra upp ett standardvapen så högt jag kan och nöja mig. Tror det blev en Claymore +9 till slut i DeS.

Själaformen är väl kanske inte så rolig att vara i heller, nej. Men med Cling Ring blev det ju 75% hälsa iallafall.

Det du nämner i övrigt märkte jag inte av då jag körde en melee fighter i DeS med hög vitality och abusade faktumet att man kunde springa runt med flera hundra gräs i fickan.
Men det finns säkert olika saker som är olika svårt i båda spelen.

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Brukar köra upp ett standardvapen så högt jag kan och nöja mig. Tror det blev en Claymore +9 till slut i DeS.

Förlåt men...du gav mig just dagens skratt. xD

Medlem
Skrivet av Susurrous:
Skrivet av Tokimba:

Brukar köra upp ett standardvapen så högt jag kan och nöja mig. Tror det blev en Claymore +9 till slut i DeS.

Förlåt men...du gav mig just dagens skratt. xD

Orkade inte leta/farma material i ett spel jag spelade för första gången och som jag redan då tog alla bossar på första försöket på.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Susurrous:
Skrivet av Tokimba:

Brukar köra upp ett standardvapen så högt jag kan och nöja mig. Tror det blev en Claymore +9 till slut i DeS.

Förlåt men...du gav mig just dagens skratt. xD

Orkade inte leta/farma material i ett spel jag spelade för första gången och som jag redan då tog alla bossar på första försöket på.

Det var inte menat som ett hånfullt skratt. Tror att du missförstod mig.

12
Skriv svar