Här är svenska priset för Playstation 4

Medlem

personligen skiter jag fullständigt i DRM och online krav..hoppas bara PS4:an handkontrollen är lite större den här gången


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Folk är ju så barnsliga jävla idioter. För det första ANTAL EXKLUSIVA TITLAR är en URKASS mätstock. Jag har ägt/äger en Xbox 360 och har nyligen blivit en PS3 ägare. Jag råkade ha inget intresse för Forza, Halo, Gears of War och annat skit lika lite som intresse för Drake-serien och God of War.

Däremot så älskade jag Limbo, Rock Band 3(bättre på X360) och Super Meat Boy respektive Heavy Rain och Journey. Ni kan citera och spotta ut listor med titelnamn som jag inte bryr mig ett dugg om, det för inte framåt diskussionen.

Ni kan få sympatiskt medhåll om ni säger "Jag skaffar Xbox One för att jag älskar Halo-serien", men kom för fan inte och säg att det gör Xbox One till en bättre konsol! Det är fullständigt idiotiskt. Det är ett subjektivt sätt att värdera olika saker och hör inte hemma i en objektiv diskussion.

Själv så kan jag erkänna att jag tycker att Wii är undermålig rent tekniskt och bygger för mycket på en gimmick, men jag är fortfarande sugen på att köpa en pga att jag gillar Zelda-spelen och Super Smash Bros.

Att jämföra Super Smash, Mario Kart och Zelda med Halo, Gears of War och Forza fungerar liksom inte. DET ÄR INTE OBJEKTIVT.

Om man saknar sentimentala värden till specifika spel, då får man fråga sig om man t.ex. vill köpa Assasin's Creed 4 till next gen - vilken konsol kommer min upplevelse vara bättre på? Själv så verkar PS4:an vara det självklara valet, då jag slipper obligatorisk Kinnect(jag tänker inte möblera om för en ny spelkonsol), jag kan spela på min konsol när min internetleverantör strular(händer rätt så ofta), jag har alltid föredragit dual shock-dosorna(rent objektivt så är Xbox-dosan bättre ur handikappsynpunkt) och det blir billigare.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

"det enda som kan hålla för evigt"

Är Pirater som hela tiden ser till att inte spel och program glöms bort eller försvinner!

Skiva, hårdiskar mm glöm det!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Vem fan behöver en ny konsol när det är såhär underhållande att bara läsa kommentarer om prissättningen?

Herregud, vissa som skriver i denna tråd är ungefär lika välformulerade som en schackturnering mellan Peter Griffin och Homer Simpson skulle vara intellektuellt stimulerande.

Har ägt i stort sett alla stora konsoller som funnits de senaste 10 åren iaf, alla har de haft sina bra och dåliga sidor.
Som det ser ut nu så blir det en PS4 först, mest pga MS idiotier med DRM och onlineverifieringar. Sen kommer jag nog köpa en Xb1 någon gång i framtiden när det kommer mer roliga spel till den med.

Nuvarande generationen vann IMHO ps3 med bättre exklusiva spel än x360. Crackdown och Gears of War är i mitt tycke de bästa exklusiva 360-spelen, men t.ex. God of War, inFamous och Demon's Souls slår de med hästlängden... men det är bara min åsikt, ni andra får gärna tycka annorlunda

Ps4 har Deep Down, The Order 1886, inFamous: Second Son som ser riktigt bra ut i dagsläget och mycket mer i min smak än de spel som bara finns till xb1. Därav kommer jag köpa en ps4 först.

Och är jävligt nöjd med priset på under 4000kr, jämfört med de senaste 2 konsolgenerationerna så är det jävligt billigt. Xbox 1 (den gamla innan 360) kostade väl runt 5000kr när den kom ut år 2001. Räknar med men 12 års inflation på det enligt procenttalen på wikipedias sida om inflation i sverige så skulle den ha kostat ca 5900kr idag... så ett pris på runt 3900kr är helt ok

Medlem

Blir köp från england med andra ord!

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

den dagen den sorgen...men fram tills dess så har jag ett större utbud av spel..exklusiva spel, bättre spel, bättre online, skönare handkontroll ja du för dom fördelarna så tar jag hellre risken o är always online än har en konsol hemma som inte har nåt speciellt o erbjuda

Intressant! Game trailers kom fram till att PS4 hade 67 titlar under E3 och Xbone hade 51. Så jag vet inte hur du får det till fler spel......

Medlem

Jämförelsevis helt ok pris. Från Amazon blir det 3680 spänn inklusive frakt.


signatur
Medlem

ihärdigaste forumtrollet pålänge, frågan är om han får betalt från MS eller Sony, för då han skriver för MS så får han alla likes på Sonys sida.. lol.. skitsamma..

NextGen konsoller kan endå inte tävla mot PC, oavsett hur "skön" konsollen än är så kan du ändå aldrig sikta så snabbt & pricksäkert som med mus&tangentbord.. Lite besviket att man i denna nya generation av konsoller ändå inte kan mötas online med PCspelarna.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

ihärdigaste forumtrollet pålänge, frågan är om han får betalt från MS eller Sony, för då han skriver för MS så får han alla likes på Sonys sida.. lol.. skitsamma..

NextGen konsoller kan endå inte tävla mot PC, oavsett hur "skön" konsollen än är så kan du ändå aldrig sikta så snabbt & pricksäkert som med mus&tangentbord.. Lite besviket att man i denna nya generation av konsoller ändå inte kan mötas online med PCspelarna.

Ja det hade varit nåt. Om man kunde sätta ihop PC, Sony och Microsofts servrar så man kunde spela t.ex Elder Scrolls online eller nåt tillsammans.

Medlem

Ivamos, det är jättebra att Xbox One passar dig bra. Kör på det, du blir säkert nöjd. Förstår inte varför du är så förbannat envis med att försvara konsolen om du ändå redan bestämt dig. Det är inte någon annan som köper den för din skull.

Alla gör sitt val. De flesta föredrar Playstation 4, precis som du föredrar Xbox One. Sluta gnäll nu. Det är precis lika drygt att se dig hålla på med ditt skitsnack angående Xbone som folk som hyllar PS4 innan någon av konsolerna ens är släppta. Vad som är mest frustrerande är att du tycks avvika allt som Microsoft gått ut med på senaste tiden.

Din självsäkerhet betyder inte ett dugg. Om du är ute efter bekräftelse så får du den enbart från dig själv. Recensioner och så vidare är åsikter, inte fakta.

Medlem

Haha här skulle man bara ta en snabb titt i kommentarsfältet på lördagsmorgonen och så hamnar man i det här. Hell Johan Olander den store uppviglaren. man undrar ju om Ivamos kommer från Microsofts pr-avdelning.

Nåväl, här har vi väl ytterligare ett argument som talat för ps4 när det är dags att uppgradera sig. Dock så håller min gamla 3:a ett tag till

Inaktiv

Oj. Vilka nötter vissa här är.
PS4 kommer att ha dem motsvarande idag - dvs fysiskt skivbyte kommer krävas för spelbyte när man handlar över disk.
ingen konsoltilverkare kan frångå dem, då är de rökta direkt.
MS lösning för branschen framåt - kul med ett företag som vågar vara innovativa jämfört med Sony som försöker spela safe och hacka på konkurrenterna. Tänk om MS hade hållit på att håna sånny när PSN var nere i över en månad? Cheap shots är för loosers. Live spelar i en helt egen division jämfört med PSN som är skräp tyvärr (äger både PS3 och 360 så jag vet vad jag pratar om).
360 har ett betydligt mer modernt spelutbud, medans ps3 försöker fortsätta i gamla spår med enkla enspelartitlar.
10 "familje medlemmar/kompisar" kan dela på ett spel påXone men bara en i taget kan spela(ge eller ta den där timmen).

PS 4s pris är på tok för mycket om man ska jämföra vad man får för pengarna med One.
Att One har fler exklusiva titlar första året är ingen hemlighet, Sony visade ju nästan bara multiplattfornstitlar. Dessutom (lite oroväckande) så verkade PS titlarna vara mindre färdiga än vad de borde vid detta laget 6mån före release vilket kan innebära många förseningar, sämre grafik mm.
Att som någon här tidigare förkasta titlar som Forza Motorsport, Halo, Gears och crackdown är ju ren idioti. Att sedan det bästa god OF war liknande spelet till nästa gen är Ryse -exklusivt till x1 borde ju få dn del nötter att vakna.
innan e3 hade Sony försökt tuta i folk att deras hårdvara skulle vara överlägsen, av demona på E3 så verkar det tvärtom - MS döljer något(förmodligen av marknadsstrategiska skäl) om X1s grafiska möjligheter.

Medlem

Själv spenderar jag 600kr mer på en Xone där Kinect ingår jämfört med PS4 där eyetoy inte ingår vilket gör att man får mer för pengarna för Xone. Samt att det är många spel på Xone som verkar roligare sen så är jag lite mer för online spel och gillar kontrollen på Xone

Medlem

Jag vill bara gratulera alla trångsynta Xbox-användare som dömer PS4ns "magra" exklusivitet efter release-titlarna.

För övrigt så är det oftast ändå multiplatformspelen som är bäst enligt den stora massan och med mer krut under huven, kommer saker och ting se lite annorlunda ut till PS4 jämfört med Xboxen.

Ni kan fortsätta intala er själva om att Kinect är så fantastiskt, har det själv till Xbox360 och speciellt imponerad är jag inte.
Lägger gärna ut extra på eyetoy som någon nämnde, om det nu skulle vara så att det kommer något intressant till det.
Åtminstone har jag alternativet och behöver inte betala extra för något jag inte önskar att ha.

Medlem

Det här kan inte vara sant... Måste vara troll.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av farasen:

dock så har inte nughty dog visat vad dom gör inte eller Media Molecule och det fanns inget bättre exklusiva spel en uncharted, last of us

forza4...horizon...plus Halo 4.....snälla

Du nämner samma tre franchises hela tiden. Kan det vara för att det bara finns tre franchises som är ens värda att nämna? Gears of War är ett skitspel och lika innovativt som en skolåda. Halo, jadu lite samma där. Om till och med originalutvecklaren tröttnade och gick vidare kanske du också borde göra det. Forza ett bra bilspel, i paritet med GT kanske som är förmodligen den mest etablerade racing franchisen.

Sluta trolla, sluta ge mig huvudvärk och gå till skolan din mupp.

Inaktiv

Ni har inget att vinna på att argumentera mot någon som inte har det i sig att ändra åsikt när han tar del av ny information. Inte heller när det gäller sånna subjektiva saker som vilka spel man tycker är roliga.

edit: Det är ju också ett tag kvar till releasen av dessa konsoler. Många spel har inte utannonserat än. Skippa att välja sida redan nu och vänta på mer info

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Ja det hade varit nåt. Om man kunde sätta ihop PC, Sony och Microsofts servrar så man kunde spela t.ex Elder Scrolls online eller nåt tillsammans.

Ja och likaså med systemöverskridande molnsparfiler, När man är flera i ett hushåll som delar på maskinerna (läs har fru & barn) så skulle man önska att man kunde nå samma sparningar och ta vid där man slutat ovasett var & vid vad man suttit och spelat, kommer aldrig att ske, men vore grymt bra!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Ni har inget att vinna på att argumentera mot någon som inte har det i sig att ändra åsikt när han tar del av ny information. Inte heller när det gäller sånna subjektiva saker som vilka spel man tycker är roliga.

edit: Det är ju också ett tag kvar till releasen av dessa konsoler. Många spel har inte utannonserat än. Skippa att välja sida redan nu och vänta på mer info

Eller så väljer man inte konsolen på grund av vilka spel som kommer vara exklusiva. Alla vet att dom största titlarna alltid kommer vara multi, att Sony kommer ha grymma exklusiva och att Microsoft kommer köra på Halo, Forza och Gears of War.

Anledningen att välja PS4 är för att visa att vi spelare inte ställer upp på vilken jävla skit som helst som begränsar vår konsumenträtt.

Medlem

Halo 4 = Skitspel, hare inte utvecklats alls sedan Halo 1. Storyn är askass, när man är mitt i en eldstrid så berättas det story-element så att man inte hör dem över alla granater, så vid slutet av dagen så vet man inte varför man springer om kring och skjuter på teleporterande robotar.
Gears of War = Visst första spelet var coolt det med, men sedan är det bara mer av samma.
Killzone 2 = Extrem skillnad mot Killzone 1
Killzone 3 = Lite mindre skillnad mellan 2 och 3 än 1 & 2 men har ändå utvecklats mer än Halo.
Uncharted 1-3 = Snyggaste spelet denna generationen?
Forza = Har jag inte spelat men det verkar ju vinna i bilspelskategorin.
Witcher 2 = Bäst på PC.
Wichter 3 = Kommer till PS4, Xbox och PC,.
Last of Us = Coolt som faan, grym story.
Heavy Rain = Innovativt sätt att berätta en story på, finns inget liknande på Xboxen.
DUST 514 = MMO-Shooter där din roll potentiellt kan påverka ekonomin i ett annat MMO (EVE Online). Finns inget liknande på Xboxen.

PS3:an stödjer installation av spel på hårddisken och det lär PS4:an också göra. Det är bara upp till speltillverkarna att stödja det. Xboxen har inget på PS4:an där.
Xboxen har en fast hårddisk och måste expanderas med extern hårddisk. PS4:ans hårddisk går att byta ut lika som PS3:ans. Har en 1TB disk i min PS3 nu och sätter nästan aldrig i en skiva mer.

Det enda som Microsoft gjort bättre än Sony i denna generation är Cross-Game chatt och att de skickade med en mikrofon till alla.

Medlem

Jisses vilken nivå på diskussionen... det verkar som alla moderatorer har semester


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Har ingen aning om vem fan som kommit på priset, men matematik är inte deras starkaste sida, skall inte priserna vara jämförliga?

$399 = 2507kr
e399 = 3550kr
£399 = 3958kr

Det är ingen rimlig prissättning, det är diskriminering på hög nivå!

Som vanligt

Nej jag väntar, jag har inte bråttom, köper när priserna sjunkit rejält! och all hype lagt sig


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

$100 är 650kr. Varför finns det folk som tror att PS4 skulle vara 1000kr billigare?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Funderar på att köpa ett PS4, går det att spela upp .mkv filer genom USB sticka?

vad finns det för spel som man ska försöka skaffa?

Det fungerar på ett PS3. Svårt att veta om det fungerar på ett PS4, men jag gissar på: ja.

Medlem

Tittade div större spelsidor som säljer PS4 och Xbox1.

Båda har priset 4490.
Så verkar bli samma pris.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Tittade div större spelsidor som säljer PS4 och Xbox1.

Båda har priset 4490.
Så verkar bli samma pris.

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_... 3888kr. Kommer nog stanna där. Komplett har sitt pris på 3890kr.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Tittade div större spelsidor som säljer PS4 och Xbox1.

Båda har priset 4490.
Så verkar bli samma pris.

Är du full eller? Det är 6 månader kvar innan release. Det är långt ifrån ett satt pris.

Medlem

Vänta ett år.
Priserna sjunker med 50%.
Köper en PC.

Medlem

$100~650 spänn så ja, så farligt är det inte.

Skriv svar