Bli FZ-supporter!

Medlem

Hur ser det ut med annonsintäkterna för er? Räcker de inte till eller vill ni expandera? Jag har adblock men självklart har jag 'unblockat' er sida.

Medlem

Finns ingen som kan övertyga mig att köpa något som erbjuds gratis. Och behövs det?

http://www.allabolag.se/5560257502/bokslut

Njea, mycket tveksamt. Klart det är skönt med lite extra utdelning för bossarna och säkert en fin bonus till nyckelpersonenerna, det finns ju lite att ta igen sen Torget.se tiden. Jag betalar nu in 365kr till barncancerfonden, eftersom de används på något mer allmännyttigt sätt.

Frilansare
Skrivet av Miindz:

Hur ser det ut med annonsintäkterna för er? Räcker de inte till eller vill ni expandera? Jag har adblock men självklart har jag 'unblockat' er sida.

Annonser utgör så klart fortsatt den allra största delen av våra intäkter, men för att kunna göra det där lilla extra (som Fragzone) och erbjuda de som vill ett bannerfritt alternativ, tog vi fram Supporterprogrammet. Vi gillar valfrihet!

Och tack för din unblock!

Medlem

Bra idée. Störs dok inte av reklamen, men vem vet kanske bidrar med en krona eller 5.

Bra försök att få Gamers att betala för sig, allt ska ju vara gratis och ingå egentligen (Iallafall när de är EA eller andra)? Så ni borde ju egentligen jobba gratis enligt dessa?

Medlem

Kanon , stödjer självklart FZ.
1 års prenumeration no questions asked.

Medlem

Har ni möjligheten att lägga till Paypal som betalningsalternativ?

Frilansare

Hej alla!

Vi är nu redan halvvägs till målet, 300 betalande helårssupporters! På bara 8 timmar. Helt fantastiskt!

Inaktiv

Har ni ingen youtube kanal ?

Antalet subscribers och klick på diverse klipp ger väl en del inkomster ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Spännande initiativ, får se huruvida det bidrar till något gott eller bara Pay-Per-News. Själv är jag belåten med gratisalternativet och hoppas att det fortskrider på så vis. Reklamen är så pass subtil att den inte stör, FragZone(?) kollar jag inte på, kanske skulle doldisarna vara av intresse.

Det enda som förhindrar mig från att hosta upp pengar på en gång, är så pass enkelt att den röda texten bredvid var namn irriterar mig. En subtil ikon under avatar?

Ni gör ett fantastiskt jobb och har läst dagligen sedan många år tillbaka, det lär inte förändras.

Kämpa på!

Inaktiv

Fz är en av de sidor jag dagligen följer med ro, självklart ska jag stödja detta, så fort jag kommer hem!

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej alla!

Vi är nu redan halvvägs till målet, 300 betalande helårssupporters! På bara 8 timmar. Helt fantastiskt!

Får passa på att fråga, har inte hunnit kolla. Om man väljer att betala 300 kr, helårsprenumerera, betalar man hela på en gång, eller dras det X kr / månad?

Medlem
Skrivet av Bassepojken:
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej alla!

Vi är nu redan halvvägs till målet, 300 betalande helårssupporters! På bara 8 timmar. Helt fantastiskt!

Får passa på att fråga, har inte hunnit kolla. Om man väljer att betala 300 kr, helårsprenumerera, betalar man hela på en gång, eller dras det X kr / månad?

Det dras bara engång, det är ett helår!

Medlem
Skrivet av blohm:

Finns ingen som kan övertyga mig att köpa något som erbjuds gratis. Och behövs det?

http://www.allabolag.se/5560257502/bokslut

Njea, mycket tveksamt. Klart det är skönt med lite extra utdelning för bossarna och säkert en fin bonus till nyckelpersonenerna, det finns ju lite att ta igen sen Torget.se tiden. Jag betalar nu in 365kr till barncancerfonden, eftersom de används på något mer allmännyttigt sätt.

Det där säger absolut ingenting. Det kan likaväl vara Hemmets Journal som drar in kulorna och PCG/FZ.se som blöder och är ett föremål för en eventuell nedläggning, då hjälper dina pengar till Barncancerfonden föga (även om det i sig förstås är ett nobelt initiativ och hjälper på ett annat sätt).

Tack FZ, det var precis det här jag efterfrågade när jag skrev i tråden där ni bad oss överväga Adblock! Jag kom på mig själv att jag implicit började kalkylera i huvudet hur mycket jag max jag skulle kunna tänka mig att betala medan sidan laddades, och mitt tak på 500 kr klarade ni med råge, dessutom med en bonus med musmattan och några nummer av PCG - snyggt!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Tack för en bra sajt, klart jag tar 1år

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej alla!

Vi är nu redan halvvägs till målet, 300 betalande helårssupporters! På bara 8 timmar. Helt fantastiskt!

När skickas musmattorna ut?

Inaktiv
Skrivet av Greenz:
Skrivet av Bassepojken:
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej alla!

Vi är nu redan halvvägs till målet, 300 betalande helårssupporters! På bara 8 timmar. Helt fantastiskt!

Får passa på att fråga, har inte hunnit kolla. Om man väljer att betala 300 kr, helårsprenumerera, betalar man hela på en gång, eller dras det X kr / månad?

Det dras bara engång, det är ett helår!

Bra, gillar det mycket mer än att det delas upp!

Medlem

Kan ni inte ta fram en variant där man INTE måste betala för en papperstidning, utan bidrar till FZ allena och som då kan ha ett lägra pris per år typ...
Om det kostar 300 per år och man får PC gamer, kan man inte ha en variant som slopar PC gamer och kostar typ 150kr/år?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Fanken vad fina ni är allihop! Tack för supporten!

Du är också fin. Fortsätt med det strålande jobbet!! Det gäller hela FZ!

Medlem

"...och testa ännu ej utgivna spel!"
Innebär det att man måste komma på plats hos FZ redaktionen eller innebär detta nyvklar/inbjudan till stängda alpha/betor?
Inte för att jag har något emot lite hångel på redaktionen


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skribent

Fasiken vad svårt det är att vara gammal, cynisk och bitter när man hänger här. Nu fortsätter vi den här positiva andan så löser vi världsfreden nästa år


signatur

I am the black wizards.

Medlem

FZ är den enda svenska spelsidan som jag kollar minst ett par gånger varje dag, givetvis blir jag FZ-supporter!
300 spänn för ett år är ju ingenting!

Skägg.
10 Chambers

Redan över halvvägs upp till 300. Jag tror att jag är kär i er alla!


signatur
Medlem

Blir jättesugen på att supporta direkt. Har en fråga dock. Flickvännen prenumererar dock redan på pcg. Skulle det på något sett senarelägga min prenumenation tills hennes tagit slut? Tack för snabbt svar och Sveriges mest intelligenta spelsite!

Medlem

Blir man även av med denna text? "Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss. Klicka för att läsa mer."
Eller ligger den inne som standard när man kör AdBlock?

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Blir man även av med denna text? "Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss. Klicka för att läsa mer."
Eller ligger den inne som standard när man kör AdBlock?

Varför inte bara "undanta denna domän" i adblock?:)

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Bra idé. Lägg gärna upp lite fler betalningsalternativ dock. Eftersom jag är en paranoid konspirationsteoretiker betalar jag sällan med kort på nätet, utan föredrar internetbank eller ännu hellre pg-inbetalningar

Jag önskar också lite fler betalningsalternativ, såsom internetbank, då blir jag FZ supporter nästan på momangen.

Dock hoppas jag inte att detta kommer betyda att man som betalare får läsa vissa artiklar, recensioner eller någon sorts tidsexklusivitet. Vill inte se det även fast jag (kommer bli) är FZ supporter. Ett exempel är aftonbladet, jag ogillar den tidningen på många olika sätt men en av anledningarna är att deras "Plus"-tjänst. Där man måste vara medlem i denna tjänst för att läsa vissa artiklar. Sådant kommer bara gör att jag besöker hemsidan mycket mindre om ens alls.

Edit - Gäller alltså även utöver artiklar också "Fragzone" och liknande TV-inslag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av timmyyeah:

Så att använda sidan som den är (med reklam) är inte att stödja er?
Vill inte vara VIP, vill ge allt åt alla.

Självklart är det det, men när vi gick ut med informationen om hur annonsblockering skadar var det många av dem som också uttryckte en önskan att istället få betala för att slippa reklamen. Det här är den lösningen, med lite extra sugar on top.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan man inte få musmattan signerad? Det skulle vara kul.

Det borde vi kunna ordna!

Åh om det går att ordna till mig också så lovar jag att jag kommer vara supporter i minst 5år


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av meat4u:

Jag betalar gladeligen om jag slipper 17 sekunder reklam framför filmerna och börja för guds skull länka till 1080p klippen på Youtube!

Tyvärr så hade jag ett reklamklipp nu innan min video visades när jag testade. Dock står det ju enbart "Banner fritt, ingen reklam tack". Så det är bara banners som man slipper och inte reklamen innan videoklippen?

Inaktiv

Sådär, klart!

Medlem

Hade nog gett er 300 utan att få så mycket tillbaka, vore hemskt om ni inte skulle ha råd att driva sidan vidare. Men musmattan och PCG var en fin bonus!

Skriv svar