Klarar din dator Total War: Rome II?

Robot
Klarar din dator Total War: Rome II?

Systemkraven för ett av årets mest efterlängtade strategispel har nått allmänhetens ögon.

#total-war-rome-ii


Skribent
Klarar din dator Total War: Rome II?

Gött att man har Ivy Bridge då. Verkar inte bli några som helst problem.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Utan problem


signatur

The King is Back

Medlem

Sitter fortfarande med i7 930 på ASUS P6T Deluxe V2 med 6GB RAM sedan 3 år tillbaka. Still going strong tillsammans med 670!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Det kanske bara är min reflektion, men känns inte systemkraven relativt låga? Visst lär det väl krävas en del för höga upplösningar, men tycker ändå de kan anses som låga.


signatur

Balthazar

Skribent
Skrivet av Balthazar:

Det kanske bara är min reflektion, men känns inte systemkraven relativt låga? Visst lär det väl krävas en del för höga upplösningar, men tycker ändå de kan anses som låga.

Fast, detta är för att spela det med bra inställningar. Antar att det lär sugen kraften ur datorn med alla reglage på max.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fucking 35GB HDD?

Ughhhhhhhhhhh

Medlem
Skrivet av Insanity:

Sitter fortfarande med i7 930 på ASUS P6T Deluxe V2 med 6GB RAM sedan 3 år tillbaka. Still going strong tillsammans med 670!

YAY, sitter på samma saker (OC från 2.8Ghz till 3.5GHz, DU?), förutom att det är ett 660Ti för mig.

Men min kommentar blir ändå, jag har en PC, självklart ska PC spel funka på den *lol* ;P ;P


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Så länge de verkligen optimerat spelet att använda fler än två kärnor bör det gå bra. Det var alltid ett problem speciellt i Shogun 2 där man hade mer kraft men motorn använde det inte.

Medlem
Skrivet av Balthazar:

Det kanske bara är min reflektion, men känns inte systemkraven relativt låga? Visst lär det väl krävas en del för höga upplösningar, men tycker ändå de kan anses som låga.

Håller med. Kört tidigare TW med spec+ å det har en tendens att hacka. Kanske beror på grafikmotor etc.
Vad vet jag, kanske kocken som är mördaren..?
Ser fram emot det iaf.

Inaktiv

det här gäller nog för inställningarna på medium ..skulle tro mitt gtx680 är ägt på ultra iaf:)

Medlem

min 3 år gamla skrotdator klarar av dom speccsen och mycket mer ...

Medlem

I5-3570k 3.4 Ghz. 8 GB RAM. GeForce GTX 670.

Sitter jag säkert?

Medlem

Jag skulle vilja se systemkraven för att spelet ska bli något sånär spelbart... jag vaknar fortfarande kallsvettig på natten p.g.a. alla laddningstider i Shamefur Dispray 2 och Empire.

Medlem

i5 2500k 3.7ghz, gtx 560 , 4 gig RAM.

Medlem

Någon som vet varför Total War-spelen är så stora? Har nog aldrig sett något större än 35 GB. Skyrim tar ju mindre än 6 GB på min dator.

Medlem
Skrivet av Balthazar:

Det kanske bara är min reflektion, men känns inte systemkraven relativt låga? Visst lär det väl krävas en del för höga upplösningar, men tycker ändå de kan anses som låga.

Kraven verkar vara det samma som för *insert any multiplatform title here*
Bara disk kraven som avslöjar att det kan vara något mer.

Och ni som postar era pc specs i kommentarerna, kompenserar ni för något?

Medlem
Skrivet av Cardaminer:

I5-3570k 3.4 Ghz. 8 GB RAM. GeForce GTX 670.

Sitter jag säkert?

Ja... med stor marginal

Inaktiv
Skrivet av Cardaminer:

I5-3570k 3.4 Ghz. 8 GB RAM. GeForce GTX 670.

Sitter jag säkert?

ja, för high med låga aa-inställningar och bloom avstängt

Medlem

Recommended = Minimum, brukar jag räkna med, lägre än det så brukar det inte ens vara värt att spela. Men 2500k @ 4.4ghz 8 GB Ram, GTX 670 lär väl klara runt High, vid hyfsat stora battles.

Medlem

Hoppas coop funkar ordentligt då.

Medlem

Det kommer rulla på fint!


signatur

Meep!

Medlem

Barnlek för min Aspire One!!

Intel Atom 1.6ghz Dual-core

2Gb DDR2-ram

Intel GMA 950 256mb (motsvarar ca 64mb dedikerat).

Inaktiv
Skrivet av RonJeremy:
Skrivet av Cardaminer:

I5-3570k 3.4 Ghz. 8 GB RAM. GeForce GTX 670.

Sitter jag säkert?

ja, för high med låga aa-inställningar och bloom avstängt

Kör folk fortfarande med AA?

Medlem

Jag har en ny 2a gen i3, 2gb grafik, 8 i minne. Kommer det att funka?

Medlem

660 grafik,glomde jag tillgga

Medlem
Skrivet av Insanity:

Sitter fortfarande med i7 930 på ASUS P6T Deluxe V2 med 6GB RAM sedan 3 år tillbaka. Still going strong tillsammans med 670!

Har liknande burk själv, bara det att jag bytte från 480 till 770 för knappt en vecka sen :9

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Balthazar:

Det kanske bara är min reflektion, men känns inte systemkraven relativt låga? Visst lär det väl krävas en del för höga upplösningar, men tycker ändå de kan anses som låga.

Fast, detta är för att spela det med bra inställningar. Antar att det lär sugen kraften ur datorn med alla reglage på max.

Miniumum lär vara att på spelet ens startar.

Realistitskt minimum lär vara det rekomenderade systemet.

Riktigt spelbart är säkert mycket mer.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

tror ni mitt grafikkort klarar max inställningarna?
har ett Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II

Medlem
Skrivet av Insanity:

Sitter fortfarande med i7 930 på ASUS P6T Deluxe V2 med 6GB RAM sedan 3 år tillbaka. Still going strong tillsammans med 670!

Den prolle/moboserien duger fortfarande, men gkortet köpte du inte samtidigt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

123
Skriv svar