Klarar din dator Total War: Rome II?
Systemkraven för ett av årets mest efterlängtade strategispel har nått allmänhetens ögon.
Det kanske bara är min reflektion, men känns inte systemkraven relativt låga? Visst lär det väl krävas en del för höga upplösningar, men tycker ändå de kan anses som låga.
Fast, detta är för att spela det med bra inställningar. Antar att det lär sugen kraften ur datorn med alla reglage på max.
I am the black wizards.
Sitter fortfarande med i7 930 på ASUS P6T Deluxe V2 med 6GB RAM sedan 3 år tillbaka. Still going strong tillsammans med 670!
YAY, sitter på samma saker (OC från 2.8Ghz till 3.5GHz, DU?), förutom att det är ett 660Ti för mig.
Men min kommentar blir ändå, jag har en PC, självklart ska PC spel funka på den *lol* ;P ;P
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Det kanske bara är min reflektion, men känns inte systemkraven relativt låga? Visst lär det väl krävas en del för höga upplösningar, men tycker ändå de kan anses som låga.
Håller med. Kört tidigare TW med spec+ å det har en tendens att hacka. Kanske beror på grafikmotor etc.
Vad vet jag, kanske kocken som är mördaren..?
Ser fram emot det iaf.
Kraven verkar vara det samma som för *insert any multiplatform title here*
Bara disk kraven som avslöjar att det kan vara något mer.
Och ni som postar era pc specs i kommentarerna, kompenserar ni för något?
Fast, detta är för att spela det med bra inställningar. Antar att det lär sugen kraften ur datorn med alla reglage på max.
Miniumum lär vara att på spelet ens startar.
Realistitskt minimum lär vara det rekomenderade systemet.
Riktigt spelbart är säkert mycket mer.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Sitter fortfarande med i7 930 på ASUS P6T Deluxe V2 med 6GB RAM sedan 3 år tillbaka. Still going strong tillsammans med 670!
Den prolle/moboserien duger fortfarande, men gkortet köpte du inte samtidigt.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.