Nimble Quest
Nimblebits senaste bravad är ett Snake för 2010-talet. Det belönar den som gräver djupast i plånboken, men vi kan ändå inte låta bli att tycka om äventyret.
Bra recension, det här verkar intressant! Kul twist på Snake-konceptet, kan tänka mig att pröva det här. Liten anmärkning är dock att det kostar hela 7 kronor på iOS för tillfället, men det är väl en relativt låg kostnad, även om jag inte är ett fan av pay-more-to-play-more-metoden när det redan finns ett ingångspris.
They went shopping, now they're rotten.
Dödstraktor. Sveriges hårdaste radioprogram. Måndagar 20 - 21.
Borde finnas ett riktigt fullpris på denna form av produkter, så att vi som vill ha allt får det direkt från början.
O snackar då inte något Streetfighter pris (hur var det? $60 för spelet, o ytterligare $60 för att låsa upp alla fighters)
För första gången ser jag framför mig en märkning på produkter som kan fungera (viss ironi här såklart), likt det finns åldersmärkning och våldsmärkning, borde vi även ha en märkning i form av p2w/pay2play/free4real osv. Så att man tydligt direkt kan ta avstånd från det man inte gillar.
Måste jag betala mer än en gång? Hur många gånger? Vad betalar jag egentligen för osv? Vapen, framgång, skins, musik, menyer, svårighetsgrader, inställningar?
Tänk när implementeringen i nästa Sims, C&C eller CoD och BF4 kommer. Skulle ju förstöra alltsammans.
oh wait...
du kan betala för att snabbare låsa upp karaktärer eller uppgradera karaktärer och föremål.
men om man betalar för att låsa upp allt försvinner hela poängen med spelet i min mening. man ska ju långsamt samla ihop tillräckligt med gems för nästa uppgradering. så att man i sin tur kan klara av en ny bana för att låsa upp en ny karaktär.
jag har inte lagt ett öre på spelet och har bara två karaktärer kvar att låsa upp
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall
Bra recension, det här verkar intressant! Kul twist på Snake-konceptet, kan tänka mig att pröva det här. Liten anmärkning är dock att det kostar hela 7 kronor på iOS för tillfället, men det är väl en relativt låg kostnad, även om jag inte är ett fan av pay-more-to-play-more-metoden när det redan finns ett ingångspris.
Yes, det kostar numera pengar. Recensionen skrevs för ganska så länge sedan, och spelet var gratis inledningsvis. Tack för påpekandet i alla fall. Texten är korrigerad!
älskar spelet och har aldrig betalat en krona! Det enda är att de sista nivåerna för karaktärerna tar lång tid att låsa upp pga. pengabrist. Men de andra "sällsynta" mynten det snackas om är inte så sällsynta faktiskt. Det här är ett spel som går att avnjuta helt utan så kallade "pay-to-win"-kostnader. Lite överdriven reaktion på det i recensionen men annars kul att såna här spel får uppmärksamhet