Pachter: "Wii U blir en avhängd trea i konsolkriget"

Medlem
Skrivet av Exxo:
Citat:

Han förstår inte varför någon ska köpa Wii när PS4 blott är 50 dollar dyrare.

Eftersom t.ex. Mario- och Zelda-spelen tyvärr inte finns till PS4 så måste man skaffa Wii ifall man nu vill spela dem.

Dessutom så är väl prestandan det sista jag bryr mig om när man väljer konsol. Spelen är vad JAG kollar på först och främst då mitt syfte med konsolen är att spela på den.

Fast det hänger ju faktiskt ihop lite. Vissa spel fungerar ej lika bra utan rätt prestanda.

Medlem

Men Nintendo kommer väl sälja mest i Asien som vanligt, medan de tar tredjeplatsen i Europa och Amerikat? Wiin sålde ju mest i hela världen pga Asienmarknaden.

Medlem

Har Wii U och älskar konsolen! Givetvis kommer det bli en Xbox One för mig i vinter men är inte orolig över Nintendo, dom lyckas alltid leverera oftast. Ska bli intressant att se Ninty lite pressade som dom tyvärr är i dagsläget när det gäller Wii U (det kan inte förnekas).

Sen får vi inte glömma att varken PS4 eller XBO har släppts ännu, förra "generationen" så vann ju Wii om man tittar på siffror (som förövrigt är sjukt trist).

Medlem

Han har nog mer rätt än normalt den här gången. Det är inte riktigt samma nyhetsvärde på Wii U i jämförelse med när det begav sig senast.

Däremot tvivlar jag på att den är en förlust för Nintendo.

Medlem

Hah ja det behövs ju ingen spåkula direkt för att förutse Nintendo's misslyckande...

Medlem

Varför herr "Michael Pachter" dyker upp så ofta på spelsidor är för mig en gåta. Han har väl bevisats vara en bluff? Han är en korrumperad herre som ljuger för pengar.

Det kvittar om han har rätt i denna saken, han "gissar fel oftast."

Jag tycker man borde låta riktiga analytiker, som faktiskt spelar, komma till tals, inte oengagerade fjantar som är till högstbjudande.

Usch, för falska människor! ( Att han kanske har rätt i detta fallet är irrelevant )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

k3m
Medlem
Skrivet av nicbex:

Det trista är väl att Wii U ändå kommer att vara en betydligt större succé än Dreamcast, trots att Dreamcast vid sin tid var en klart bättre konsol.

Helt klart super trist Det finns för många korkade fans nu för tiden.

Medlem
Medlem
Skrivet av Banjo:

Men han analyserar den amerikanska marknaden (eller snarare världsmarknaden, i förlängningen) och Wii U har kanske ej fallit i pris på samma sätt där.

Korrekt, tydligen har priserna på Wii U inte sänkts lika mycket i USA som runtom i Europa.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Nog för att wiiu må bli en flopp, men å andra sidan är pachter bara en jävla kostymnisse som bryr sig om allt som sålts .
Det är inte direkt orginalitet, eller spelvärde han sitter och promotar.

Samma snubbe som satt och sa att ingen PC kunde matcha ps3's styrka vid release, vilket var BS.
Samma snubbe som satt och sa att real time strategy var turn based

Ursäkta, men pachter kan dra tillbaka till sitt jävla wallstreet kontor och ge fan i gaming.

Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Varför herr "Michael Pachter" dyker upp så ofta på spelsidor är för mig en gåta. Han har väl bevisats vara en bluff? Han är en korrumperad herre som ljuger för pengar.

Det kvittar om han har rätt i denna saken, han "gissar fel oftast."

Jag tycker man borde låta riktiga analytiker, som faktiskt spelar, komma till tals, inte oengagerade fjantar som är till högstbjudande.

Usch, för falska människor! ( Att han kanske har rätt i detta fallet är irrelevant )

Han är ingen korrumperad människa vad jag vet, men grejen är den att han är analytiker för gubbar och kostymnissar som jobbar på börsen, d.v.s folk som har väldigt lite koll på spelvärlden, så de har inte så mycket koll heller om det han säger stämmer eller inte.

Inaktiv

Gud vad många det är som är krittiska mot Nintendos nya Maskin

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av TryNotDo:

Varför herr "Michael Pachter" dyker upp så ofta på spelsidor är för mig en gåta. Han har väl bevisats vara en bluff? Han är en korrumperad herre som ljuger för pengar.

Det kvittar om han har rätt i denna saken, han "gissar fel oftast."

Jag tycker man borde låta riktiga analytiker, som faktiskt spelar, komma till tals, inte oengagerade fjantar som är till högstbjudande.

Usch, för falska människor! ( Att han kanske har rätt i detta fallet är irrelevant )

Han är ingen korrumperad människa vad jag vet, men grejen är den att han är analytiker för gubbar och kostymnissar som jobbar på börsen, d.v.s folk som har väldigt lite koll på spelvärlden, så de har inte så mycket koll heller om det han säger stämmer eller inte.

Han har ju setat och hävt ur sig saker som inte stämmer hur länge som helst.
Touhatsu myntade det i sin länk. http://www.youtube.com/watch?v=TE7kXJe0PUs
Bevis nog, sluta försvara honom.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av TryNotDo:

Varför herr "Michael Pachter" dyker upp så ofta på spelsidor är för mig en gåta. Han har väl bevisats vara en bluff? Han är en korrumperad herre som ljuger för pengar.

Det kvittar om han har rätt i denna saken, han "gissar fel oftast."

Jag tycker man borde låta riktiga analytiker, som faktiskt spelar, komma till tals, inte oengagerade fjantar som är till högstbjudande.

Usch, för falska människor! ( Att han kanske har rätt i detta fallet är irrelevant )

Han är ingen korrumperad människa vad jag vet, men grejen är den att han är analytiker för gubbar och kostymnissar som jobbar på börsen, d.v.s folk som har väldigt lite koll på spelvärlden, så de har inte så mycket koll heller om det han säger stämmer eller inte.

Han har ju setat och hävt ur sig saker som inte stämmer hur länge som helst.
Touhatsu myntade det i sin länk. http://www.youtube.com/watch?v=TE7kXJe0PUs
Bevis nog, sluta försvara honom.

Att anklaga någon för att vara korrumperad är dock en väldigt stor anklagelse.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av TryNotDo:

Varför herr "Michael Pachter" dyker upp så ofta på spelsidor är för mig en gåta. Han har väl bevisats vara en bluff? Han är en korrumperad herre som ljuger för pengar.

Det kvittar om han har rätt i denna saken, han "gissar fel oftast."

Jag tycker man borde låta riktiga analytiker, som faktiskt spelar, komma till tals, inte oengagerade fjantar som är till högstbjudande.

Usch, för falska människor! ( Att han kanske har rätt i detta fallet är irrelevant )

Han är ingen korrumperad människa vad jag vet, men grejen är den att han är analytiker för gubbar och kostymnissar som jobbar på börsen, d.v.s folk som har väldigt lite koll på spelvärlden, så de har inte så mycket koll heller om det han säger stämmer eller inte.

Han har ju setat och hävt ur sig saker som inte stämmer hur länge som helst.
Touhatsu myntade det i sin länk. http://www.youtube.com/watch?v=TE7kXJe0PUs
Bevis nog, sluta försvara honom.

Att anklaga någon för att vara korrumperad är dock en väldigt stor anklagelse.

Och du menar att börsen i usa inte är korrumperad ? Jag tycker i vilket fall, att lögner inte är långt ifrån korruption. Lögner med pengar involverat = korruption.

Medlem

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av Loltron:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av TryNotDo:

Varför herr "Michael Pachter" dyker upp så ofta på spelsidor är för mig en gåta. Han har väl bevisats vara en bluff? Han är en korrumperad herre som ljuger för pengar.

Det kvittar om han har rätt i denna saken, han "gissar fel oftast."

Jag tycker man borde låta riktiga analytiker, som faktiskt spelar, komma till tals, inte oengagerade fjantar som är till högstbjudande.

Usch, för falska människor! ( Att han kanske har rätt i detta fallet är irrelevant )

Han är ingen korrumperad människa vad jag vet, men grejen är den att han är analytiker för gubbar och kostymnissar som jobbar på börsen, d.v.s folk som har väldigt lite koll på spelvärlden, så de har inte så mycket koll heller om det han säger stämmer eller inte.

Han har ju setat och hävt ur sig saker som inte stämmer hur länge som helst.
Touhatsu myntade det i sin länk. http://www.youtube.com/watch?v=TE7kXJe0PUs
Bevis nog, sluta försvara honom.

Att anklaga någon för att vara korrumperad är dock en väldigt stor anklagelse.

Och du menar att börsen i usa inte är korrumperad ? Jag tycker i vilket fall, att lögner inte är långt ifrån korruption. Lögner med pengar involverat = korruption.

Fast att han har fel innebär ju ej nödvändigtvis att han ljuger.

Vad har börsen med saken att göra?

Medlem
Skrivet av Loltron:

Det är inte direkt orginalitet, eller spelvärde han sitter och promotar.

Hans jobb är inte att promota saker, det är att säga vad han tror kommer sälja mest och det är ju knappast originalitet som säljer mest i dagens spelklimat.

Herr rygg

Kommer det ett Pokemon MMORPG säljer jag min njure till Nintendo;-)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Håller med obitwice. Wii U är det sämsta köpet jag gjort,
Konsolen har inga titlar, den är så grymt seg, att ett mer passande namn på konsolen borde varit "Please Wait"

Sen har den sjunkit typ 2000kr sen den släpptes Det är tacken för att man är är first day byer.

Medlem

Ingen bör ta Pachter seriöst. Att han har ett jobb överhuvudtaget är ett rent mysterium.

Medlem
Skrivet av Magadovski:

Sen har den sjunkit typ 2000kr sen den släpptes Det är tacken för att man är är first day byer.

HAH. Men vad fasiken. Alla elektroniska varor sänks i pris med tiden. Tycker du inte att det är minst lika svinigt av spelbutiker som sålde Skyrim för 600 spänn när det var nytt för att sedan sälja det för runt 200 idag?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Allvarligt! Tycker du det är ok med sån stor prissänkning efter typ 5-6 månader på En ny konsol?

Då lär du ta dig en funderare!

Medlem
Skrivet av Magadovski:

Allvarligt! Tycker du det är ok med sån stor prissänkning efter typ 5-6 månader på En ny konsol?

Då lär du ta dig en funderare!

Jag förstår inte vad där är att fundera över. Att saker blir billigare är ju bara bra för oss kunder. Sen att du köper konsolen för ett pris och det sänks efter ett par månader handlar la snarare bara om otur.

Nu börjar till och med folk klaga på att spelföretagen SÄNKER priserna. Vad i helsike...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

= ett sänkt andrahands värde, det är jättebra för konsumenterna...

Medlem

Hade dom haft ett lägre pris från start. så hade vi som köpt från början inte känt oss bedragna,
och det hade säkerligen lett till fler sålde konsoler, vilket i sin tur innebär ett större stöd från tredjepartstillverkare,

Då har vi en konsol som är attraktiv på marknaden och därmed ett bättre andrahandsvärde.

Medlem
Skrivet av Magadovski:

Hade dom haft ett lägre pris från start. så hade vi som köpt från början inte känt oss bedragna,
och det hade säkerligen lett till fler sålde konsoler, vilket i sin tur innebär ett större stöd från tredjepartstillverkare,

Då har vi en konsol som är attraktiv på marknaden och därmed ett bättre andrahandsvärde.

Enda anledning till att de sänkte priset var ju för att den sålde så dåligt. Och är det då inte föreståligt varför de sänker? Det var precis likadant med 3DS. Och kolla på den nu.


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar