LAN-cafe-LAN i Stockholm, men var?

Flakmonkey
LAN-cafe-LAN i Stockholm, men var?

Titt som tätt kommer tankarna om en svunnen tid då jag tillsammans med ett gäng underbara människor var en del av Unreal Tournament-communityn. Det fyller mig alltid med en härlig värme när jag minns alla träningspass, turnering, ligamatcher, adminpillande och inte minst alla de timmar man spenderat pratandes med både kända och okända människor. Det var några år där jag växte som människa mycket faktiskt tack vare spelandet och det kommer jag alltid vara tacksam för.

Hur mycket jag än vill så kommer jag aldrig få uppleva den känslan igen, men när en kollega på jobbet som även råkar vare en gammal klankamrat postade en länk till vår gamla klan på Clanbase så började vi tala om att försöka återskapa en gnutta av det. Att få spela samma banor, tajma spawns, walldodga och sätta shockcombos som på den gamla goda tiden. Nu kommer det väl knappast gå så bra att göra just det, skillsen har nog försämrats rejält, men att bara spela tillsammans med goda vänner och ha skojigt skulle räcka otroligt långt.

Så hur skulle man då göra detta på bästa sätt? Att spela online går ju, men ska man spela UT ska man göra det korrekt och då är det LAN som gäller. Då kommer frågan kring hur det ska gå för ett gäng vuxna människor att dels ta sig tiden för ett traditionellt LAN och sen orka kånka datorer? Nej det finns ju inte så då kom vi in på att helt enkelt försöka ordna så att vi kan samlas på ett LAN-cafe i Stockholm och spela en kväll. Alla kan kanske inte vara med, men några är ju från hufvudstaden och då borde det ju fungera.

Sagt och gjort så har jag börjat leta lite efter platser att spela på men jag har insett att det antingen är jag som är helt sopkass på att söka reda på just detta eller så finns det inga ställen förutom Matrix och Inferno Online. Är det verkligen som så? De känns ju inte så mysiga och frågan är väl om de skulle ordna så att man ens kan lira UT. Det är ju knappast modernt och något som kidsen spelar, hur hemskt det faktumet än är.

Så någon som har tips?

#blogg

Medlem
LAN-cafe-LAN i Stockholm, men var?

Skulle precis nämna Matrix där, har bara varit där en gång dock, för länge sedan.

Jag tror inte det är några problem att ordna UT? Även om det är gammalt, man kan gissa att de har "alla" spel, det kan kanske vara jobbigare att få "modda" spelet om de installerar det, så det funkar bra på Win8 eller vad man gissa körs.

Spenderade väldigt mycket tid (typ all tid) på Nine back in the days, fast med Quake då så klart, CTF och 1v1, sjukt kul hade vi, det är ju också ett bättre spel, så vi hade nog lite roligare


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:

Skulle precis nämna Matrix där, har bara varit där en gång dock, för länge sedan.

Jag tror inte det är några problem att ordna UT? Även om det är gammalt, man kan gissa att de har "alla" spel, det kan kanske vara jobbigare att få "modda" spelet om de installerar det, så det funkar bra på Win8 eller vad man gissa körs.

Spenderade väldigt mycket tid (typ all tid) på Nine back in the days, fast med Quake då så klart, CTF och 1v1, sjukt kul hade vi, det är ju också ett bättre spel, så vi hade nog lite roligare

Haha Quake är ju skoj det också och det kommer väl alltid finnas en rivalitet där men jag har alltid föredragit UT av någon anledning. Mycket har med vapnen att göra som jag tyckte var betydligt mer varierande och movementen som jag också föredrog (speciellt i 2003 och 2004) jämfört med strafehoppandet. Kom ju in på scenen först vid UT vs Q3-tiden så antar att det då var lättare att börja föredra UT jämfört med om man lirat Quake sedan 96. Men men, jag spelar fortfarande quake hellre än moderna "realistiska" FPS.

Och jag ska nog kolla Matrix ändå, se om de inte kan installera UT2004 med UTcomp-mutatorn så att man får lite ordning på prylarna

Medlem

Nu finns ju Steam och Origin som lär vara tjänster som Matrix och Inferno har på sina datorer.
Förutsatt att de använder W7 så borde UT-GOTY fungera bra

http://store.steampowered.com/app/13240/?snr=1_7_15__13

1
Skriv svar