Witcher 3-utvecklare tror inte på att sälja DLC

Robot
Witcher 3-utvecklare tror inte på att sälja DLC
Medlem
Witcher 3-utvecklare tror inte på att sälja DLC

Just så!

Medlem

Mycket bra det här. Ge oss tillbaka expansionerna från gamla tider. Ner med DLC.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det gillar vi, ge oss gamla hederliga expansioner!

Medlem

Försöker komma ihåg vilket spel man sist köpte äkta expansioner till. Måste varit BF1942 med Total Rome & Secret Weapons eller Medal of Honor Allied Assault med Spearhead. Eller ja de senaste var nog föresten faktiskt Cod: United Offensive

Medlem

Länge leve CD Projekt!

Medlem

Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.

De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.

Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).

Medlem

Älskar deras attityd!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.

De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.

Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).

fast skillnaden är ju att moddar kan vara helt nya spel. de flesta DLC är ju bara en bana eller tre extra. typ som expansionspaketen förr i tiden.

håller med om att det är dumsnålt att inte stödja moddning. särskilt när man tänker på DICE. Det bästa för EA borde väl vara att man gör utvecklingsverktygen tillgängliga för folk utanför sina egna studior? de kan tillomed ta en licens för utvecklingsverktygen, även om jag tror att gratis och royalties för kommersiella produkter som utvecklas med hjälp av dem skulle varit smartast. På så sätt skulle de verktyg som EA utvecklar med vara känd teknologi för fler, det skulle bli lättare och billigare för dem att rekrytera. Frostbite är ju den teknik som EA satsar på i princip över hela koncernen. Dessutom driver moddar försäljningen av originalprodukten (hur många hade köpt arma2 om inte för dayz)

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.

De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.

Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).

Mentaliteten är PENGAR NU , de skiter i att spel LEVER kvar och annat trams som rktiga spel älskare bryr sig om.

1999 var nästan 15 år sen.... dags att vakna och känna doften av: DLC DRM , PAY2WIN , TABLETSPEL , Alpha spel till löjliga priser Ala Minecraft modellen, Våldtagning av spel serier vi älskade och allt annat som gjorde att vi fortfarande spelar spel idag.

.

Skrivet av PsyX:
Skrivet av Sviskon:

Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.

De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.

Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).

Mentaliteten är PENGAR NU , de skiter i att spel LEVER kvar och annat trams som rktiga spel älskare bryr sig om.

1999 var nästan 15 år sen.... dags att vakna och känna doften av: DLC DRM , PAY2WIN , TABLETSPEL , Alpha spel till löjliga priser Ala Minecraft modellen, Våldtagning av spel serier vi älskade och allt annat som gjorde att vi fortfarande spelar spel idag.

.

Lugn och fin nu. Alphan till Minecraft kostade 90 spänn och sen behövde man inte köpa det färdiga spelet, utan det fick man. Jag ser inte riktigt det dåliga i det. DLC's däremot gör mig kluven. Om ett spel är helt färdigt så ser jag inget problem med DLC. Skyrim är ett bra exempel. Dåliga exempel är när man väljer att inte ta med färdigt material för att istället släppa det som DLC straxt efter releasen.

Medlem

Uttalanden från CD Projekt är ALLTID positiva, deras tankebanor är vad spelvärlden behöver.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag är kanske i minoritet här men jag har inga problem alls med DLC OM och bara OM det är bra hanterat. Enda sorten DLC jag slänger pengar på är extrakampanjer. DLC som Knife of Dunwall eller de större till ME2 och 3 som Shadow Broker, leviathan och Citadel var jag bara glad att lägga vantarna på. Fast självklart, stod valet mellan en expansion eller ett DLC är det ju ingen större debatt.

Medlem

CD Project är det mitt favorit spelföretag och mitt gillande blir bara starkare och starkare.

Medlem

Dom gör ju ta mig fan ALLT rätt. Det är som att dom kan läsa våra tankar och verkar bry sig om oss, och det gör mig lite mörkrädd.

Medlem

köpte 2.an nu på steam rean och ångrar så mycket att jag inte köpt spelet tidigare just nu ett av mina favoritspel kommer lätt köpa 3.an till fullpris när det kommer

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Sviskon:

Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.

De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.

Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).

Mentaliteten är PENGAR NU , de skiter i att spel LEVER kvar och annat trams som rktiga spel älskare bryr sig om.

1999 var nästan 15 år sen.... dags att vakna och känna doften av: DLC DRM , PAY2WIN , TABLETSPEL , Alpha spel till löjliga priser Ala Minecraft modellen, Våldtagning av spel serier vi älskade och allt annat som gjorde att vi fortfarande spelar spel idag.

.

I fallet Minecraft så ökade priset ju mer de utvecklat spelet, ju tidigare man "köpte" det ju mindre pengar behövde man betala för att få tillgång till det. Detta är inte alls jämförbart med s.k Early Access program på Steam där man kommer få betala lika mycket oavsett när man köper spelet. Sedan så har Kickstarter lett till att vi nu börjar se en del genrers som utgivare sett som döda och så har vi ju de utvecklare som är oberoende som bara blir mer och mer intressanta.

Medlem
Skrivet av jooster:

Mycket bra det här. Ge oss tillbaka expansionerna från gamla tider. Ner med DLC.

In the name of Kane! att CD Projekt Red är som änglar i en storm, blir glad av deras utalande och jag håller med Cabal's kommentar, give us expansionerna från gamla tider tillbaks och ner med DLC!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Mentaliteten är PENGAR NU, de skiter i att spel LEVER kvar...

100%. Pengar spelar för stor roll. Få utgivare går in med inställningen att publicera ett så bra spel som det går, de har inställningen att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Medlem

Bröd och skådespel...

CD Projekt kommer ta över världen.

Medlem

Undrar hur många spelstudios som skulle vilja haka på den här filosofin. Den enda dlc jag köpt utanför 75% rea måste nog vara shogun 2 blod dlc. Det betalade jag ta mig fan gladeligen 20 spän för Väl investerat.

Dlc på release dag luktar Bosse Donken CEO goldman sachs morale represent imo. He bara att inkludera det i releasen och ge fan att kalla det för dlc.

Medlem

DLC är en bra ide ifall man får matrial värt pengarna, dock är detta någon som inte händer på 99% av alla dlcs enligt mig

Medlem

Lirade tvåan som va superbra, längtar till trean:)

Medlem

Var väl ingen nyhet direkt? De har sagt såhär hela tiden nämligen. Samtidigt har de inte släppt någon expansion till något av deras tidigare spel heller, men deras Enhanced Edition -patchar är fan inte nådiga.

Medlem

Jag gråter lite när jag tänker på att jag inte köpt ett enda CD Projekt-spel. Jag tror inte riktigt att The Witcher är min stil, men utvecklarna verkar ju vara så härliga.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag gråter lite när jag tänker på att jag inte köpt ett enda CD Projekt-spel. Jag tror inte riktigt att The Witcher är min stil, men utvecklarna verkar ju vara så härliga.

jag kände lika dant i början men sen när man gick totorial så man fattade kontrollerna du kommer nog älska storyn det enda spel en så länge som jag inte skippar filmsekvenserna och inte skippar när man pratar om uppdrag osv på spelet allt e så himla bra gjort

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av v1lle3:

Jag gråter lite när jag tänker på att jag inte köpt ett enda CD Projekt-spel. Jag tror inte riktigt att The Witcher är min stil, men utvecklarna verkar ju vara så härliga.

Fret not, de håller ju för närvarande på med sitt första spel som inte är en del av Witcher-serien. Cyberpunk 2077 är namnet.

Medlem

Vad hade Stalker SOC varit utan mods.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Varje gång dom öppnar käften så får man höra deras underbara profetior och funderingar.

Någon som har tänkt starta en religion med cdpr?

12
Skriv svar