Witcher 3-utvecklare tror inte på att sälja DLC
Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.
De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.
Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).
Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.
De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.
Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).
fast skillnaden är ju att moddar kan vara helt nya spel. de flesta DLC är ju bara en bana eller tre extra. typ som expansionspaketen förr i tiden.
håller med om att det är dumsnålt att inte stödja moddning. särskilt när man tänker på DICE. Det bästa för EA borde väl vara att man gör utvecklingsverktygen tillgängliga för folk utanför sina egna studior? de kan tillomed ta en licens för utvecklingsverktygen, även om jag tror att gratis och royalties för kommersiella produkter som utvecklas med hjälp av dem skulle varit smartast. På så sätt skulle de verktyg som EA utvecklar med vara känd teknologi för fler, det skulle bli lättare och billigare för dem att rekrytera. Frostbite är ju den teknik som EA satsar på i princip över hela koncernen. Dessutom driver moddar försäljningen av originalprodukten (hur många hade köpt arma2 om inte för dayz)
Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.
De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.
Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).
Mentaliteten är PENGAR NU , de skiter i att spel LEVER kvar och annat trams som rktiga spel älskare bryr sig om.
1999 var nästan 15 år sen.... dags att vakna och känna doften av: DLC DRM , PAY2WIN , TABLETSPEL , Alpha spel till löjliga priser Ala Minecraft modellen, Våldtagning av spel serier vi älskade och allt annat som gjorde att vi fortfarande spelar spel idag.
.
Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.
De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.
Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).
Mentaliteten är PENGAR NU , de skiter i att spel LEVER kvar och annat trams som rktiga spel älskare bryr sig om.
1999 var nästan 15 år sen.... dags att vakna och känna doften av: DLC DRM , PAY2WIN , TABLETSPEL , Alpha spel till löjliga priser Ala Minecraft modellen, Våldtagning av spel serier vi älskade och allt annat som gjorde att vi fortfarande spelar spel idag.
.
Lugn och fin nu. Alphan till Minecraft kostade 90 spänn och sen behövde man inte köpa det färdiga spelet, utan det fick man. Jag ser inte riktigt det dåliga i det. DLC's däremot gör mig kluven. Om ett spel är helt färdigt så ser jag inget problem med DLC. Skyrim är ett bra exempel. Dåliga exempel är när man väljer att inte ta med färdigt material för att istället släppa det som DLC straxt efter releasen.
Jag är kanske i minoritet här men jag har inga problem alls med DLC OM och bara OM det är bra hanterat. Enda sorten DLC jag slänger pengar på är extrakampanjer. DLC som Knife of Dunwall eller de större till ME2 och 3 som Shadow Broker, leviathan och Citadel var jag bara glad att lägga vantarna på. Fast självklart, stod valet mellan en expansion eller ett DLC är det ju ingen större debatt.
Jag tror att DLC är utgivarnas sätt att "ta över" och kontrollera mod-scenen.
De låser möjligheten till att modda sina spel, att ens ha möjlighet till att hosta sina egna spelservrar är i dagsläget en raritet, speciellt i spel från de stora utgivarna.
Sedan ges order till utvecklarna att skapa "mods" som hade liknat de typiska populära mods som nu ej längre kommer skapas, i from av DLC.
Detta är kortsiktigt och dumsnålt i många fall, då det ofta är mods som gör att spelen lever kvar.
Titta bara på Warcraft 3 och Arma 2 (DayZ).
Mentaliteten är PENGAR NU , de skiter i att spel LEVER kvar och annat trams som rktiga spel älskare bryr sig om.
1999 var nästan 15 år sen.... dags att vakna och känna doften av: DLC DRM , PAY2WIN , TABLETSPEL , Alpha spel till löjliga priser Ala Minecraft modellen, Våldtagning av spel serier vi älskade och allt annat som gjorde att vi fortfarande spelar spel idag.
.
I fallet Minecraft så ökade priset ju mer de utvecklat spelet, ju tidigare man "köpte" det ju mindre pengar behövde man betala för att få tillgång till det. Detta är inte alls jämförbart med s.k Early Access program på Steam där man kommer få betala lika mycket oavsett när man köper spelet. Sedan så har Kickstarter lett till att vi nu börjar se en del genrers som utgivare sett som döda och så har vi ju de utvecklare som är oberoende som bara blir mer och mer intressanta.
Mycket bra det här. Ge oss tillbaka expansionerna från gamla tider. Ner med DLC.
In the name of Kane! att CD Projekt Red är som änglar i en storm, blir glad av deras utalande och jag håller med Cabal's kommentar, give us expansionerna från gamla tider tillbaks och ner med DLC!
Undrar hur många spelstudios som skulle vilja haka på den här filosofin. Den enda dlc jag köpt utanför 75% rea måste nog vara shogun 2 blod dlc. Det betalade jag ta mig fan gladeligen 20 spän för Väl investerat.
Dlc på release dag luktar Bosse Donken CEO goldman sachs morale represent imo. He bara att inkludera det i releasen och ge fan att kalla det för dlc.
Jag gråter lite när jag tänker på att jag inte köpt ett enda CD Projekt-spel. Jag tror inte riktigt att The Witcher är min stil, men utvecklarna verkar ju vara så härliga.
Jag gråter lite när jag tänker på att jag inte köpt ett enda CD Projekt-spel. Jag tror inte riktigt att The Witcher är min stil, men utvecklarna verkar ju vara så härliga.
jag kände lika dant i början men sen när man gick totorial så man fattade kontrollerna du kommer nog älska storyn det enda spel en så länge som jag inte skippar filmsekvenserna och inte skippar när man pratar om uppdrag osv på spelet allt e så himla bra gjort
Jag gråter lite när jag tänker på att jag inte köpt ett enda CD Projekt-spel. Jag tror inte riktigt att The Witcher är min stil, men utvecklarna verkar ju vara så härliga.
Fret not, de håller ju för närvarande på med sitt första spel som inte är en del av Witcher-serien. Cyberpunk 2077 är namnet.