12 minuter från zombieparkouren i Dying Light
Mirror's Edge med en rejäl skopa Romero-skräck visas upp för första gången.
Vet inte vad det är, och ja, det är alpha. Men känns som ett långt scriptat event på något sätt :/
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Även fast det här inte är "Zombie överlevaren" jag och många söker efter så tror jag spelet kan bli roligt ändå. Verkar ganska fett att man kan springa och hoppa runt så mycket för att undvika zombies, och att de sedan kan jaga dig på samma sätt.
Undrar bara om det här spelet har levels och loot som Dead Island? Då är jag såld
Verkar lockande. Me like. Som sagt, är det oscriptat till stor del känns det ännu mer lovande. Men tidigt att döma i alpha dock.
Lovely
Från vad jag såg så skulle det funka bättre som linjärt och skriptat (bra såklart)
Det verkar inte finnas någon inventory (ingen gathering)
Inga övriga mechanics än att slå, springa och öppna dörrar mm,
ingen interaktiv miljö mer än öppna specefika dörrar mm.
Det är inte receptet för lyckad open world exploration.
Skulle bli väldigt repetativt och tråkigt, kolla på Far cry 3.
Skulle hellre se ett 15-20 timmar väl skriptat löp isf.
Såg ju mer eller mindre ut som ett snyggare Dead Island med lite parkour. Trist med "nya" spel som känns som att man spelar ett gammalt då det är samma utvecklare.
Och varför har dom hela tiden massa usla jävla Australienare som röstskådespelare?! Dead island hade jävlat dom sämsta karaktärerna ja spelat på länge och det här verka då inte bättre!
Verkar lockande. Me like. Som sagt, är det oscriptat till stor del känns det ännu mer lovande. Men tidigt att döma i alpha dock.
Lovely
Från vad jag såg så skulle det funka bättre som linjärt och skriptat (bra såklart)
Det verkar inte finnas någon inventory (ingen gathering)
Inga övriga mechanics än att slå, springa och öppna dörrar mm,
ingen interaktiv miljö mer än öppna specefika dörrar mm.
Det är inte receptet för lyckad open world exploration.
Skulle bli väldigt repetativt och tråkigt, kolla på Far cry 3.
Skulle hellre se ett 15-20 timmar väl skriptat löp isf.
Har du ju faktiskt rätt i, men det är ju bara alpha än sålänge. Man kam ju hoppas mer kommer till, men antagligen mest önsketänkande.
Såg ju kul ut, men som du säger kanske försöker vara open world samtidigt som det är on rails. Såg ju bra ut, men kanske känns sådär.
Tycker inte det ser scriptat ut? Mer än ett fåtal grejer som uppenbarligen har med uppdraget att göra, då.
Något jag gillade var den där blicken man kan kasta över axeln när man kubbar, och tiden saktas ner så man faktiskt hinner se något.
Det verkar inte finnas någon inventory (ingen gathering)
Inga övriga mechanics än att slå, springa och öppna dörrar mm,
ingen interaktiv miljö mer än öppna specefika dörrar mm.
Det är inte receptet för lyckad open world exploration.
Skulle bli väldigt repetativt och tråkigt, kolla på Far cry 3.
Skulle hellre se ett 15-20 timmar väl skriptat löp isf.
Nu drar du väl ändå väldigt förhastade slutsatser? Killen som spelade följde ju enbart handlingen samt en liten side quest. Hur vet du att det inte finns fler funktioner än att "slå, springa och öppna dörrar mm"? Miljön var ju oerhört interaktiv, hela spelet bygger ju på det?!
Vidare har man garanterat ett inventory, som därtill tycks påminna om Dead Island. Du såg väl de olika vapnen, not to mention den hemgjorda, elförande macheten? Crafting kommer ha en del även i detta spel, det är redan bekräftat, liksom att man ska samla resurser. Så jo, även "gathering" är en bekräftad del av spelet.
lyssnar man noga under den första minuten så är det ganska givet att det kommer finnas ett inventory samt crafting... "salvage the world for supplies" och finns ingen mening med att samla saker om du inte kan stoppa dom i en bag eller göra något med dem
Ser för övrigt ut att bli jäääääkligt nice! inte kommit en bra zombie pangare sen l4d serien..