Nya Windows 8 släpps den 18 oktober

Medlem

"bättre stöd för mus & tangentbord."

Det ska fanimej vara Microsoft högsta prioritet.
När det står "bättre stöd" så är det ju bara "meh... kan funka med dem mesta tangentborden"

Nä fyfan, håller mig till 7an. Funkar bra.

Medlem

Det jag stör mig mest på på min win8burk (suface pro) är utseendet på fönstren, jag gillar win7's genomskinliga, med BRA scrollbars, win8's är bara fula och har asläbbiga scrollbars.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag förstår inte hatet mot win 8! För mig fungerar allt utmärkt, surfande, samtliga spel och dessutom är det fräschare än win 7, har snyggare layout och kraschar i princip aldrig.

Vill man använda klassiska, fula och plottriga startmenyn, går det alldeles utmärkt om man laddar ner extra program.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Varför ska jag byta från Win 7 till Win 8? Hjälp en stackars bakåtsträvare.

Tjaaa, Windows 8 är snabbare, katalogiserar nya genvägar vid varje reboot så när du söker genom hårddisken så ploppar det upp direkt istället för att söka i 3 år. Det är multitaskvänligt, UI´t är modernare, det tar några dagar att vänja sig vid metro menyn men sen jäklar, så är den smidigt.

Men grejen är att om du måste köpa till dig windows 8, dvs inte får det gratis om du t ex köper ny dator eller fultankar som somliga gör, så kan du gott stanna på Windows 7 om du vill...det är tillräckligt bra än idag för att ha kvar. Men W8 har som sagt sina fördelar som Windows 7 inte har


signatur

Game long and prosper

ELF
Medlem
Skrivet av Zymac:

Det jag stör mig mest på på min win8burk (suface pro) är utseendet på fönstren, jag gillar win7's genomskinliga, med BRA scrollbars, win8's är bara fula och har asläbbiga scrollbars.

Gillar inte heller temat i Win8. Det är så platt och själlöst. Aero som du menar är där emot snyggt. Men kan även tycka att det kan vara snyggt med Aero avstängt i Win7.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Mosfet:

Jag är nöjd med 7an, spelen flyter klockrent, mus och tangentbord funkar. Ser ingen anledning att upgradera. Kanske blir Win 9 när jag köper ny burk, who knows.

Snabbare, bättre multimonitor stöd är väl de främsta nyheterna från Win7. Generellt så är i princip allt lite bättre i Win 8 och start menyn som alla grinar över är en extremt liten del av Win 8 som dessutom går att ta bort enkelt. Vänder man på frågan finns där ingen anledning överhuvudtaget att stanna på Win 7 förutom pengarna då. Speciellt nu när Win8 är fullpris, gick ju att få tag i för 400:- tidigare.

Edit: Also nya start menyn + Pin Steam from Windows Store = win. Man kan lägga dit alla sina steam spel med valfri banner och få extra info direkt på dessa tiles om t.ex. någon på vänner listan spelar det spelet. Blir riktigt snyggt och användbart.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( <- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Hahaha...suck!

Kan en ipad eller Android-platta köra 8 appar samtidigt på 2 skärmar? Nej, exakt! Det kan du däremot göra med en Windows-platta när den uppdaterar till 8.1. Om du kör i skrivbordsläge så kan du starta så många appar som din processor orkar med, precis som det alltid har varit.

Men det är klart. Du var tvungen att skriva nåt dåligt om MS så att du kan få några tummar upp av dina löjliga internetkompisar. Fick du din lilla bekräftelse nu eller?

Medlem

Valde under releasen av Win-8 att gå över till Ubuntu i ren bojkottaranda.
Börjar det bli dags att slita av sig hipster-mustaschen och leta efter ljuset i slutet av tunneln? Trotsa Gabe Newells vision av ett linux-samhälle? Kasta in handduken, så att säga.

Medlem

Användargränssnitt är allt, och Window 8'as är skit.

Kör det på min Asus G75vw, men skulle aldrig få för mig att installera skräpet på min stationära speldator.

Den största anledningen till att folk hatar Windows 8 är att microsoft försöker tvinga sin vilja på kunderna och ta bort valfrihet.
Det fanns ingen som helst teknisk anledninga att inte ha kvar den gamla start menyn som ett val för dom som ville ha det.
Istället så fanns koden kvar och plockades bort i sista stund innan Windows 8 släpptes, då folk hade klurat ut hur man kunde återställa den gammla start menyn via Regedit.

Men det gick ju inte för sig, valfrihet är ju djävulens verk, och alla måste tillbe Microsofts nya heliga Metro UI.

Medlem
Skrivet av Achtung:

Åååh Gabe!

Version 8.1

8 + 1 = 9

9 / 3 = 3.

HL3 confirmed.

Eller nått sånt.

K0nsp1rat10nste0ret1kerN^ är numera ditt nya nick.

Medlem

Är det bara jag som hatar att "Program" numera heter "Appar" ?

Ser förövrigt inga fördelar med windows 8.

Medlem

Win8 har jag aldrig gillat det är skit. Linux borde få mer utrymme istället.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Mosfet:

Jag är nöjd med 7an, spelen flyter klockrent, mus och tangentbord funkar. Ser ingen anledning att upgradera. Kanske blir Win 9 när jag köper ny burk, who knows.

Snabbare, bättre multimonitor stöd är väl de främsta nyheterna från Win7. Generellt så är i princip allt lite bättre i Win 8 och start menyn som alla grinar över är en extremt liten del av Win 8 som dessutom går att ta bort enkelt. Vänder man på frågan finns där ingen anledning överhuvudtaget att stanna på Win 7 förutom pengarna då. Speciellt nu när Win8 är fullpris, gick ju att få tag i för 400:- tidigare.

Edit: Also nya start menyn + Pin Steam from Windows Store = win. Man kan lägga dit alla sina steam spel med valfri banner och få extra info direkt på dessa tiles om t.ex. någon på vänner listan spelar det spelet. Blir riktigt snyggt och användbart.

Jag har inte märkt bättre stöd för multimonitor. Snarare åt andra hållet när det gäller nvidia surround.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bästa jag gjorde sen jag installerade Windows 8 var att byta tillbaka till Windows 7!

Skulle inte tro att W8 uppdateringen gör systemet nämnvärt mycket bättre.

Medlem

Vad menas med 4 appar samtidigt? Är appar MS egna program så som MS paint? För det kan väl inte vara så sjukt att de menar program?!?!?! Att de begränsat antal processer som kan köras simultant? Det låter ju helt rubbat om så är fallet. Själv har jag minst 20 program igång samtidigt när jag sitter vid datorn. Förresten tror jag det är fler användare som klamrar sig fast vid Windows XP

PS
Kan tillägga att jag kör nVidia surround på 3 monitorer så jag har rätt mycket desktop-yta. De program som är igång nu: Mumble, mIRC, Chrome, ESET NOD 32, µTorrent, Steam, Origin, Bigfoot Network Manager, Total Commander, FlashFXP, Winamp, Miranda samt MSI Afterburner. *Pust* OK det var bara 14 men ni hajar.
DS


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vad menas med 4 appar samtidigt? Är appar MS egna program så som MS paint? För det kan väl inte vara så sjukt att de menar program?!?!?! Att de begränsat antal processer som kan köras simultant? Det låter ju helt rubbat om så är fallet. Själv har jag minst 20 program igång samtidigt när jag sitter vid datorn. Förresten tror jag det är fler användare som klamrar sig fast vid Windows XP

PS
Kan tillägga att jag kör nVidia surround på 3 monitorer så jag har rätt mycket desktop-yta. De program som är igång nu: Mumble, mIRC, Chrome, ESET NOD 32, µTorrent, Steam, Origin, Bigfoot Network Manager, Total Commander, FlashFXP, Winamp, Miranda samt MSI Afterburner. *Pust* OK det var bara 14 men ni hajar.
DS

PS igen då!
Fick förklarat av polarn vad appar är i Windows 8. Förutom ett steg närmare graven ligger det tydligen till så här.

[11:58:36] <@MOD|> inte riktigt samma nej, det är xhtml och javascript om jag inte missminnner mig
[11:59:00] <@MOD|> och ett nytt filformat för dessa typer av "exekverbara" filer
[11:59:19] <@MOD|> dvs. de körs i sandlåda i IE 11 typ
[11:59:13] <@hangloose> herrelol
DS


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Win8 har jag aldrig gillat det är skit. Linux borde få mer utrymme istället.

Och du förstår skillnaden hoppas jag!

Linux är inte så användarvänligt så det kan matcha win än. När det blir det så kan vi ta det snacket.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Så jag skall ta Windows 7 igen alltså verkar det som.

Skit meny och ostabilt os låter inte bra.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vad menas med 4 appar samtidigt? Är appar MS egna program så som MS paint? För det kan väl inte vara så sjukt att de menar program?!?!?! Att de begränsat antal processer som kan köras simultant? Det låter ju helt rubbat om så är fallet. Själv har jag minst 20 program igång samtidigt när jag sitter vid datorn. Förresten tror jag det är fler användare som klamrar sig fast vid Windows XP

PS
Kan tillägga att jag kör nVidia surround på 3 monitorer så jag har rätt mycket desktop-yta. De program som är igång nu: Mumble, mIRC, Chrome, ESET NOD 32, µTorrent, Steam, Origin, Bigfoot Network Manager, Total Commander, FlashFXP, Winamp, Miranda samt MSI Afterburner. *Pust* OK det var bara 14 men ni hajar.
DS

Förstår behovet att att ha tillgång till något/några program men detta låter lite overkill. Men viss finns det många processer igång i win.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Eisenhart73:

Vad menas med 4 appar samtidigt? Är appar MS egna program så som MS paint? För det kan väl inte vara så sjukt att de menar program?!?!?! Att de begränsat antal processer som kan köras simultant? Det låter ju helt rubbat om så är fallet. Själv har jag minst 20 program igång samtidigt när jag sitter vid datorn. Förresten tror jag det är fler användare som klamrar sig fast vid Windows XP

PS
Kan tillägga att jag kör nVidia surround på 3 monitorer så jag har rätt mycket desktop-yta. De program som är igång nu: Mumble, mIRC, Chrome, ESET NOD 32, µTorrent, Steam, Origin, Bigfoot Network Manager, Total Commander, FlashFXP, Winamp, Miranda samt MSI Afterburner. *Pust* OK det var bara 14 men ni hajar.
DS

Förstår behovet att att ha tillgång till något/några program men detta låter lite overkill. Men viss finns det många processer igång i win.

Största delen av program i hans lista är något många har igång men inte använder aktivt. Därför inga program man riktigt räknar som att man har igång.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Achtung:

Åååh Gabe!

Version 8.1

8 + 1 = 9

9 / 3 = 3.

HL3 confirmed.

Eller nått sånt.

9 är ett magiskt nummer...

1 x 9 = 9
2 x 9 = 18 (1+8=9)
3 x 9 = 27 (2+7=9)

12345 x 9 = 111105 (1+1+1+1+0+5=9)
54321 x 9 = 488889 (4+8+8+8+8+9=45) (4+5=9)

allt slutar på 9!.... Muuahahahhahahah!!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Mosfet:

Jag är nöjd med 7an, spelen flyter klockrent, mus och tangentbord funkar. Ser ingen anledning att upgradera. Kanske blir Win 9 när jag köper ny burk, who knows.

Snabbare, bättre multimonitor stöd är väl de främsta nyheterna från Win7. Generellt så är i princip allt lite bättre i Win 8 och start menyn som alla grinar över är en extremt liten del av Win 8 som dessutom går att ta bort enkelt. Vänder man på frågan finns där ingen anledning överhuvudtaget att stanna på Win 7 förutom pengarna då. Speciellt nu när Win8 är fullpris, gick ju att få tag i för 400:- tidigare.

Edit: Also nya start menyn + Pin Steam from Windows Store = win. Man kan lägga dit alla sina steam spel med valfri banner och få extra info direkt på dessa tiles om t.ex. någon på vänner listan spelar det spelet. Blir riktigt snyggt och användbart.

Jag har inte märkt bättre stöd för multimonitor. Snarare åt andra hållet när det gäller nvidia surround.

Slippa ha third party mjukvara för att kunna ha olika dekstops på olika skärmar, taskbar på alla skärmar osv är ju några av uppdateringarna för win8 mot 7an t.ex.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Mosfet:

Jag är nöjd med 7an, spelen flyter klockrent, mus och tangentbord funkar. Ser ingen anledning att upgradera. Kanske blir Win 9 när jag köper ny burk, who knows.

Snabbare, bättre multimonitor stöd är väl de främsta nyheterna från Win7. Generellt så är i princip allt lite bättre i Win 8 och start menyn som alla grinar över är en extremt liten del av Win 8 som dessutom går att ta bort enkelt. Vänder man på frågan finns där ingen anledning överhuvudtaget att stanna på Win 7 förutom pengarna då. Speciellt nu när Win8 är fullpris, gick ju att få tag i för 400:- tidigare.

Edit: Also nya start menyn + Pin Steam from Windows Store = win. Man kan lägga dit alla sina steam spel med valfri banner och få extra info direkt på dessa tiles om t.ex. någon på vänner listan spelar det spelet. Blir riktigt snyggt och användbart.

Jag har inte märkt bättre stöd för multimonitor. Snarare åt andra hållet när det gäller nvidia surround.

Slippa ha third party mjukvara för att kunna ha olika dekstops på olika skärmar, taskbar på alla skärmar osv är ju några av uppdateringarna för win8 mot 7an t.ex.

Men då mer eller mindre kräver det att jag stänger av nvidia surround vilket i sin tur leder till att drivrutinerna till korten kan krasha och ta hus i helvete. För att fixa sånt måste man starta om datorn och installera om drivrutinerna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( <- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Ja va fan är det om liksom?
Och ja stor suck på appar..

Men för i helvete, har du levt under en sten eller? Om du inte vet vad du pratar om, så kanske du ska bilda dig i ämnet innan du beter dig som en drönare och klagar på saker som du inte förstår dig på. I skrivbordsläget kan du göra allt du kan i Win7 och mycket mer.

De 4 apparna som nämns här, är hur många metro-appar du kan visa sida vid sida på skärmen samtidigt, och har du fler skärmar så kan du ha upp till 4 metro-appar vardera på dem också (det varierar lite på din skärmupplösning ska tilläggas). Du kan ha fler metro-appar igång, men detta handlar alltså om hur många som kan visas sida vid sida samtidigt på varje skärm.

En ipad eller Android-platta är isåfall det du ska sucka och stöna över om du tycker detta är så jävla dåligt, för på dem kan du bara visa EN app åt gången.

Du verkar göra ett medvetet val att dra felaktiga slutsatser när det gäller MS, vilket betyder att du är extremt partisk och inte har någon somhelst trovärdighet.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( <- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Ja va fan är det om liksom?
Och ja stor suck på appar..

Men för i helvete, har du levt under en sten eller? Om du inte vet vad du pratar om, så kanske du ska bilda dig i ämnet innan du beter dig som en drönare och klagar på saker som du inte förstår dig på. I skrivbordsläget kan du göra allt du kan i Win7 och mycket mer.

De 4 apparna som nämns här, är hur många metro-appar du kan visa sida vid sida på skärmen samtidigt, och har du fler skärmar så kan du ha upp till 4 metro-appar vardera på dem också (det varierar lite på din skärmupplösning ska tilläggas). Du kan ha fler metro-appar igång, men detta handlar alltså om hur många som kan visas sida vid sida samtidigt på varje skärm.

En ipad eller Android-platta är isåfall det du ska sucka och stöna över om du tycker detta är så jävla dåligt, för på dem kan du bara visa EN app åt gången.

Du verkar göra ett medvetet val att dra felaktiga slutsatser när det gäller MS, vilket betyder att du är extremt partisk och inte har någon somhelst trovärdighet.

Gäsp


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( <- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Ja va fan är det om liksom?
Och ja stor suck på appar..

Men för i helvete, har du levt under en sten eller? Om du inte vet vad du pratar om, så kanske du ska bilda dig i ämnet innan du beter dig som en drönare och klagar på saker som du inte förstår dig på. I skrivbordsläget kan du göra allt du kan i Win7 och mycket mer.

De 4 apparna som nämns här, är hur många metro-appar du kan visa sida vid sida på skärmen samtidigt, och har du fler skärmar så kan du ha upp till 4 metro-appar vardera på dem också (det varierar lite på din skärmupplösning ska tilläggas). Du kan ha fler metro-appar igång, men detta handlar alltså om hur många som kan visas sida vid sida samtidigt på varje skärm.

En ipad eller Android-platta är isåfall det du ska sucka och stöna över om du tycker detta är så jävla dåligt, för på dem kan du bara visa EN app åt gången.

Du verkar göra ett medvetet val att dra felaktiga slutsatser när det gäller MS, vilket betyder att du är extremt partisk och inte har någon somhelst trovärdighet.

Gäsp

Nej nej...gäsp på dig.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( &lt;- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Ja va fan är det om liksom?
Och ja stor suck på appar..

Men för i helvete, har du levt under en sten eller? Om du inte vet vad du pratar om, så kanske du ska bilda dig i ämnet innan du beter dig som en drönare och klagar på saker som du inte förstår dig på. I skrivbordsläget kan du göra allt du kan i Win7 och mycket mer.

De 4 apparna som nämns här, är hur många metro-appar du kan visa sida vid sida på skärmen samtidigt, och har du fler skärmar så kan du ha upp till 4 metro-appar vardera på dem också (det varierar lite på din skärmupplösning ska tilläggas). Du kan ha fler metro-appar igång, men detta handlar alltså om hur många som kan visas sida vid sida samtidigt på varje skärm.

En ipad eller Android-platta är isåfall det du ska sucka och stöna över om du tycker detta är så jävla dåligt, för på dem kan du bara visa EN app åt gången.

Du verkar göra ett medvetet val att dra felaktiga slutsatser när det gäller MS, vilket betyder att du är extremt partisk och inte har någon somhelst trovärdighet.

Med Samsung Galaxy Note telefon och surfplatta kan du ha flera program igång samtidigt sida vid sida och jobba med båda som med Windows.
Vilka program det funkar med är begränsat men det funkar!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag har kört Windows 8 länge nu, och bara först i början hade jag svårt att vänja mig vid det nya Metro. Nu är det lugnt, Windows 8 är bättre på alla sätt, även om en del saker sticker ut. I Metro, du kan högerklicka på en icon och lägga till den på aktivitetsfältet, alltid redo.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( &lt;- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Ja va fan är det om liksom?
Och ja stor suck på appar..

Men för i helvete, har du levt under en sten eller? Om du inte vet vad du pratar om, så kanske du ska bilda dig i ämnet innan du beter dig som en drönare och klagar på saker som du inte förstår dig på. I skrivbordsläget kan du göra allt du kan i Win7 och mycket mer.

De 4 apparna som nämns här, är hur många metro-appar du kan visa sida vid sida på skärmen samtidigt, och har du fler skärmar så kan du ha upp till 4 metro-appar vardera på dem också (det varierar lite på din skärmupplösning ska tilläggas). Du kan ha fler metro-appar igång, men detta handlar alltså om hur många som kan visas sida vid sida samtidigt på varje skärm.

En ipad eller Android-platta är isåfall det du ska sucka och stöna över om du tycker detta är så jävla dåligt, för på dem kan du bara visa EN app åt gången.

Du verkar göra ett medvetet val att dra felaktiga slutsatser när det gäller MS, vilket betyder att du är extremt partisk och inte har någon somhelst trovärdighet.

Med Samsung Galaxy Note telefon och surfplatta kan du ha flera program igång samtidigt sida vid sida och jobba med båda som med Windows.
Vilka program det funkar med är begränsat men det funkar!

Jo, jag tänkte först göra en parantes om det, men eftersom det är så begränsat och inte en del av OS:et i sig, så skippade jag den biten. Mitt utlägg handlade mest om min irritation på bristen av objektivitet och bristen på kunskap när man bildar sig en åsikt.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stowl:
Skrivet av nilfisk:

Lägg av med HL3 skämten, Så jävla roliga är dom inte, och HL2 var inte ens bättre än ettan. Så jag förstår inte varför det är sån jävla hype.

Gå och lägg dig, du är trött och gnällig.

Nilfisk har rätt. HL2 är ett mediokert spel, däremot så ägde ettan.

Ge plats gott folk! Smakpolisen har anlänt.

123
Skriv svar