The Bureau: Xcom Declassified

Medlem

Detta var riktigt trist att läsa, verkade vara en vettig titel.

Men jag tycker inte Permadöd är så farligt, det är ett spelutförande så det borde inte vara ett minus. Usel AI är däremot riktigt tråkigt och förtjänar lägre betyg pga det!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av blohm:

Detta var riktigt trist att läsa, verkade vara en vettig titel.

Men jag tycker inte Permadöd är så farligt, det är ett spelutförande så det borde inte vara ett minus. Usel AI är däremot riktigt tråkigt och förtjänar lägre betyg pga det!

Det är inte permadöden i sig som fått minus, utan dess existens i kombination med en värdelös AI.

Medlem

Spelet för mig var så sjukt lätt att jag knappt kände för att spela igenom det men tog mig i kragen och gjorde det ändå. Hört från utvecklarna att man skulle spela på veteran för att det var så det var tänkt så jag spelade på svåraste vilket jag normalt sätt aldrig brukar göra.

Förlorade aldrig en ända agent och nej jag laddade aldrig en checkpoint förutom två gånger då jag fick game over. En gång i starten när min gubbe vägrade ta skydd och i slutet när jag blödde ut på grund av mina agenter sprang runt i cirklar runt mig istället för att hela mig. Storyn är okej upp till halva spelet är spelat. Sen blir det som om en fem åring har skrivit den eftersom det bara är ett massa ihop slängt för att göra storyn längre och mer dramatisk samtidigt som nästan allt motsäger sig själv. Som att man direkt får en laser turret och laser bombning för att sedan 5 minuter sedan bli till sagd att vi har ingen av deras teknologi och vi har aldrig förut sett deras vapen så nu ska vi ta deras teknologi så vi kan utveckla och tillverka deras typ av vapen!

Dessutom ska mina val påverka hur storyn utvecklas och slutar men nej inga av dina val gör någonting förutom någon enstaka kommentar på något du har gjort och slutet det får du välja genom 3 olika val som du inte har någon anning om hur de kommer att utspela sig.

Finns så många fel med spelet att jag ville ha pengarna tillbacka trots att jag spelade hos en kompis.

Medlem

Kommer försöka ha kul med det här spelet ändå.

Testpilot
Skrivet av jonis:
Skrivet av Harakiri:

Fasen också , de första recensionerna som kom såg ju positiva ut så jag slog till o köpte men nu ser det ju surare o surare ut.

Jeje det var ju inga större pengar via GMG så det räcker att det e småroligt några timmar för att täcka utgiften

Tidiga recensioner ser ofta positiva ut, vilket i slutändan ofta framstår som extremt missvisande. De som tidigt får recensionsex är ofta måna om sin relation till distributören/tillverkaren. Dessa recensioner är sällan värda ens en genomläsning.

Ja man lär så länge man lever , får se i helgen om jag blir jättebesviken eller om det är dugligt!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av LordVaakos:

Skulle gärna vilja spela föregångaren Xcom UFO defense som verkar så jäkla bra! Synd att det kostar 4.99 euro på steam trots sin ålder :/...

Prova gog.com!

Det är bra spel, men tidskrävande och frustrerande.
Man kan ha upp till 20 (?) soldater på fältet t.ex. Det kan finnas en alien som trycker i ett rum och man måste hitta denna sista fiende etc.
Spelen är väldigt bra och spänningen är olidlig emellanåt. Precis som det skall vara i X-com.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Harakiri:

Fasen också , de första recensionerna som kom såg ju positiva ut så jag slog till o köpte men nu ser det ju surare o surare ut.

Jeje det var ju inga större pengar via GMG så det räcker att det e småroligt några timmar för att täcka utgiften

Tidiga recensioner ser ofta positiva ut, vilket i slutändan ofta framstår som extremt missvisande. De som tidigt får recensionsex är ofta måna om sin relation till distributören/tillverkaren. Dessa recensioner är sällan värda ens en genomläsning.

Ja man lär så länge man lever , får se i helgen om jag blir jättebesviken eller om det är dugligt!

Hoppas du gillar det!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Har precis spelat 50 minuter... det är väl inte fruktansvärt dåligt men jag är besviken, hade väntat mig mer. Får se om jag startar det igen

Medlem

Tycker det är helt ok. Stabilt spel.

Medlem

Nu har man spelat i ca 2 timmar, och än har jag inte tappat intresset iaf, jag må säga att jag aldrig haft några större förhoppningar på att det skulle vara nått genombrytande i X-Com serien, att göra en FPS av X-Com har ju som aldrig gått något bra, men det lever upp till mina förväntningar än sålänge.

Vad man verkligen skulle vilja ha är nått som ger en samma känsla som X-Com: Terror from the deep. Som jag förstår det är det väl inte den största favoriten av X-Com spelen, men för mig har det varit det absolut bästa, just atmosfären av att jakta utomjordingar runt planetens djupaste vatten gav det där extra och titeln har jag återkommit till från och till genom åren.

X-Com: Enemy Unknown (det nya) blev ett riktigt bra spel, dock inte lika bra som TFTD när det kommer till just atmosfär, och det blev ju tyvär lite väl linjärt, man känner hela tiden att man blir driven framåt, inte alls samma frihetskänsla som de gamla spelen gav, men som sagt, det blev nått att krama om medans man hoppas på det där riktiga X-Com liret.

Då har vi tillslut Xenonauts som man var med att alpha fundade för lääänge sedan, utvecklingen går trögt men tydligen stadigt framåt, och nu ligger det på Steam som Beta, dock vill jag vänta med att spela det tills en riktig release kommer ut, utvecklarna tar sig verkligen tid att göra det dom planerade, att skapa en själslig uppföljare till det originella X-Com, och med lite tur så hittar dom det där extra som bara de gamla varianterna lyckades nypa åt!

Men nu skall jag se till att avnjuta The Bureau så mycket jag bara kan, och vänta innerligt tills DLC expansionen till X-Com (nyare) kommer ut! Det finns mycket mumsigt i dessa titlar som ändock kittlar rätt för oss old-school X-Com älskare!

Medlem

Jag hinner aldrig sätta mig och spela! Men jag gillade stämningen i spelets intro, som jag har hunnit titta på...

12
Skriv svar