Så stor är världen i Arma 3
Bohemia jämför sitt slagfält med andra spels relativt trånga omgivningar.
#bohemica-interactive, #far-cry-3, #red-dead-redemption, #counter-strike
Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.
Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.
Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.
Jag tror inte det är möjligt att proppa alla funktioner i en liten Dual Shock 4...
I want to play a game.
Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.
Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.
Om jag minns rätt så hade Just Cause 2 över 600 km², eller är jag helt tokig?
Men i dom spelen är iaf inte allt tråkig grek ö.. Är faktiskt lite besviken på Altis. Mestadels som en större Stratis med enformig och tråkig vegetation.
Har du ens besökt ön? Eller vad hade du för förväntningar? Själv har jag spenderat runt en timme på att bara flyga runt, landa här och var och utforska. det är enorma miljöer och således finns utrymme för böljande landskap mellan städerna. Om det är det du tycker är tråkigt så är det väl bara att hålla sig borta därifrån. Personligen fick jag en känsla av äkthet och trovärdighet när jag bara åkte omkring.
Visst, man kunde önska att det fanns inredning i hus etc. Men städerna är ju helt otroliga i storlek och variation, samt små gårdar och lantbruk utspridda över alla de stora ytor som ligger utanför.
Nu är det bara och hoppas att det kommer lite roliga uppdrag. Men med den nyligen integrerade Workshopen så lär det knappast vara några problem.
Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.
Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.
Om jag minns rätt så hade Just Cause 2 över 600 km², eller är jag helt tokig?
JC2 (och JC1!) har en världskarta på 32*32 km, dvs 1024 km². En snabb analys i photoshop (av jc2-kartan) säger att den ungefär är 50% land och 50% vatten...
Jag gillar bara att terrängen är "enformig", känns mer storslaget och trovärdigt än i många andra spel där klimatet verkar skifta totalt var 100e meter eller så. Altis är en av de mest realistiska landskapen jag någonsin sett i ett spel, trevligt trevligt. Sen föredrar jag väl egentligen öken och berg i stil med Takistan i förra spelet, men man kan ju inte få allt! Förhoppningsvis kommer det någon högkvalitativ mod som lägger till lite sånt, och om man mixtrar lite kan man ju få in gamla landskap (från ArmA 2) i spelet också.
Altis har inte gjort mig besviken, dock är jag lite av en Cherno-fanboy. Men tror Altis kommer leva väldigt länge... iaf till Swedish Forces Pack updaterar sin ö "Wamako"
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Varför inte släppa detta till nextgen konsol de borde klara av det utan problem, speciellt till ps4 som ska va enkel att jobba med och ganska lik en dator i sin konstruktion.
Just Cause på ps2 hade lika stor spelvärld som detta. Tror det handlar mer om vilja än om faktiska tekniska begränsningar.
Fast vi vet ju alla att kvantitet inte är bättre än kvalite. Arma är som alltid fantastiskt men även fantastiskt buggigt och ingen vidare pvp-upplevelse alls.
Den största spelvärlden har Fuel.
ööh? Fuel är 14,400 km², men Guild Wars 1 är 38,849 km² stort.
Och Lords of the Rings online är nog ännu större, det dubbla skulle jag tro.
Sen om man räknar med Daggerfall, som är autogenererade banor (om jag minns rätt) är det största.
Ingen har påstått att arma 3 är största kartan gjorde, men värt att tänka på är att dom har ett skarpt sinne för detaljer. Det kan tänkas kartmässigt som mindre byar, hamnar, små skiften i terräng mm. Inte bara en stor kluns skog på ena hörnet, och en jäkla massa sand i andra. Tyvär är det lite så i just cause, det är riktigt stort, men terrängen blir lätt väldigt enformig
Det är ju bra att man kan förstora bilden här på FZ.
Det går ju inte!
Det går fint att förstora bilderna på FZ.
Klicka på bilden så du kommer till albumläget, sedan kollar du uppe i högra hörnet på bilden så ser du "Fullskärm / Information". Jag håller dock med om att FZ borde göra det lättare att hitta.
Life is too short to remove USB safely.
Fast vi vet ju alla att kvantitet inte är bättre än kvalite. Arma är som alltid fantastiskt men även fantastiskt buggigt och ingen vidare pvp-upplevelse alls.
Fast det har väl inte så mycket med kartans storlek att göra?
Kanske inte nödvändigtvis men i Armas fall har det nog ganska stor påverkan.
De har ju alltid haft strul med nätkod och spelet är ju inte direkt känt för att vara "smooth" varken
via nätkod eller inladdning av texturer m.m
Den största spelvärlden har Fuel.
ööh? Fuel är 14,400 km², men Guild Wars 1 är 38,849 km² stort.
Och Lords of the Rings online är nog ännu större, det dubbla skulle jag tro.
Sen om man räknar med Daggerfall, som är autogenererade banor (om jag minns rätt) är det största.
Eftersom man sömnlöst kan vandra mellan "världarna" (genom att använda proceduruppbyggd mekanik) så är den större.
I came here to ruin your day. God sent me.