Battlefield 4 har väldigt många vapenmodifikationer

Medlem

Mera farming för folket!

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Petah:

Tja, om man inkluderar alla variationer av samma typ av sikte, varför inte.

Har hittills sett att det finns ca 3 RDS sikten, 4 olika Suppression typer, osv, på ett och samma vapen.

Är det ens någon märkbar skillnad mellan de 3+ olika varianter av samma typ av vapenmodifikation?

Högst otydligt vilken skillnaden är på de olika ljuddämparna. de olika rds har dock olika former av "punkt" vilket gör att rätt stor skillnad. Om jag minns rätt så har det kinesiska sikter en sjukt liten med nästan inget skymmande runtom vilket gör att du får en öppen vy av hela skärmen när du siktar in medans de andra har lite större punkter men även en ram runtom.

Så inte bara onödigt mycket, men också obalanserat mao.

Medlem

Alltså alla tycker inte likadant, det kan vi ju alla medge. Själv gillar jag att man kan själva modda vapnen så mycket man bara kan och vill. Inte för att det är någon större skillnad eller fördel med det, men för att det är kul att kunna testa, välja och hitta sin egna favorit kombo, som sen kanske ändras med tiden. Jag tröttnar på spel, där det är bara samma skit hela tiden. Jag vill ha lite variation, plus att spelet är kul och balanserat, vilket jag vet BF4 kommer bli. Dice är bästa företaget på leverera kvalite spel, det är bara gnälliga 1337 spelare som aldrig är nöjda med något! Det är ett spel, ha kul, det handlar inte om hur många HS du får eller K/D ration. DET SKA VARA KUL, teamwork är det som gör BF spelen som bäst, när teamwork finns. Tyvärr är det för många Rambo spelare, som bara bryr sig om sina egna stats, tyvärr. Dom fattar inte att BF är som bäst när man samarbetar.

Däremot hatar jag själv alla "Bad Luck" buggar i BF3 och hit detection kan suga ibland, när man skjuter nån 10 gånger från 2meters håll och ändå lyckas dom kniva en? Hur realistiskt är det?

Så jag hoppas BF4, är en perfekt version av vad BF3 borde ha varit. (Jag gillar BF3, men visst kunde ha varit ännu bättre). Vi får hoppas DICE lyssnat och fixat dom allvarligaste problemen, men jag skiter fullständigt i alla 1337 klans spelares gnäll och önskemål, för oftast är dom inte viktiga eller bra för standard spelaren!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Petah:

Tja, om man inkluderar alla variationer av samma typ av sikte, varför inte.

Har hittills sett att det finns ca 3 RDS sikten, 4 olika Suppression typer, osv, på ett och samma vapen.

Är det ens någon märkbar skillnad mellan de 3+ olika varianter av samma typ av vapenmodifikation?

Högst otydligt vilken skillnaden är på de olika ljuddämparna. de olika rds har dock olika former av "punkt" vilket gör att rätt stor skillnad. Om jag minns rätt så har det kinesiska sikter en sjukt liten med nästan inget skymmande runtom vilket gör att du får en öppen vy av hela skärmen när du siktar in medans de andra har lite större punkter men även en ram runtom.

Så inte bara onödigt mycket, men också obalanserat mao.

Obalanserat på vilket sätt? den lilla punkten syns inte lika bra som de större men du har en bättre vy över skärmen... tradeoffs i båda fallen ifall du frågar mig

Medlem

Hoppas Sniper blir roligare att spela, supertråkigt på 3an.

Medlem

Måste erkänna att den här videon fick mig att bli lite mer sugen på ett BF4 köp. Har annars inte tänkt att införskaffa men om det fortsätter i den här riktningen så blir det garanterat köp.

Medlem

Bara det inte blir en massa "unlocks" av det hela.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Alltså bryr sig folk på riktigt om BF4? Är inte folk trötta på att öppna plånboken och röven för EA/DICE?

Medlem

Hoppas de har fixat så att man inte måste välja om camo på gubben varje gång.

Medlem

De flesta spelarna kommer ändå använda just det som betraktas som bäst och fördelaktigast tills det nerfats för "balansen" och nån ny blir bäst och så kör alla det tills... Rinse and repeat.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ett par timmar innan man tänker "yaaawn!" och lägger det i spelhyllan för att aldrig spela det igen.

När de gjorde BF-serien till en Japansk Gameshow tröttnade jag... sorry fanbois era argument är inte värda något då

[Virgin] + [Argument] = [Invalid Agrument]

Holographic sight FTW!!!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ELF
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Bara det inte blir en massa "unlocks" av det hela.

Tror det blir det blir som i BF3. Om det nu blir det och jag köper BF 4 så får det banne mig bli meatgrinder 24/7 tills jag låst upp allt. Trots den tiden jag lagt ned på BF 3 så har jag ändå mycket kvar. Jag vill inte känna att det är något arbete innan jag kan använda alla saker, utan jag vill ha allt från början och bara kunna njuta av spelet.
Om jag någon gång kulle få ett ryck och dra igång BF 3 så känner jag bara att jag måste låsa upp mer istället för att bara spela för att det är skoj.
Nä, usch för player progression i en modern fps shooter.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Shrudder:

12-åriga jag hade jublat. Känns som Call of Duty: Battlefield

Man får modifiera sina vapen! Valfrihet?! Nej, detta är Call of Duty. Skitsamma i om det finns flygplan, helikoptrar, 64 spelare, storskaliga maps, "levolution" och allt det där.

Detta är nu Call of Duty.

Hade Battlefield 2 släppts idag hade det också varit Call of Duty...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Shrudder:

12-åriga jag hade jublat. Känns som Call of Duty: Battlefield

Man får modifiera sina vapen! Valfrihet?! Nej, detta är Call of Duty. Skitsamma i om det finns flygplan, helikoptrar, 64 spelare, storskaliga maps, "levolution" och allt det där.

Detta är nu Call of Duty.

Hade Battlefield 2 släppts idag hade det också varit Call of Duty...

Jag vill ha ett FPS där det handlar om att sikta och röra sig bäst utan en massa krims krams och annat lull lull. Battlefield har gått från flygplan, helikoptrar och stridsvagnar till flygplan+landningställ(lvl3)+kulspruta(lvl13)+nvsikte(lvl5), helikopter+specopscamouflage(lvl33)+skottsäkertglas(lvl20) och stridsvagn+robotben(lvl1338onestepahead).

Det är uppenbart att målgruppen för Battlefield idag är casuals som vill ha Call of Duty med fordon. Inget negativt med att vara casual, men jag har ingen lust att välja mellan sjuttioelva olika modifikationer. Tycker hellre att det ska avgöras in-game om vem som är bäst och inte vem som har låst upp och valt flest och bäst saker.

F.ö. kan jag tillägga att jag inte menar att det är 12-åringar som spelar Battlefield när jag säger att 12-åriga jag hade jublat. Det är det att jag minns hur jag tyckte att sånt var hur ballt som helst då.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Roligt att dom lägger in mer modifikationer men menysystemet och sättet att välja vapen, fordom och modifikationer borde anpassas bättre för mus och tangentbord på pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Shrudder:

12-åriga jag hade jublat. Känns som Call of Duty: Battlefield

Man får modifiera sina vapen! Valfrihet?! Nej, detta är Call of Duty. Skitsamma i om det finns flygplan, helikoptrar, 64 spelare, storskaliga maps, "levolution" och allt det där.

Detta är nu Call of Duty.

Hade Battlefield 2 släppts idag hade det också varit Call of Duty...

Jag vill ha ett FPS där det handlar om att sikta och röra sig bäst utan en massa krims krams och annat lull lull. Battlefield har gått från flygplan, helikoptrar och stridsvagnar till flygplan+landningställ(lvl3)+kulspruta(lvl13)+nvsikte(lvl5), helikopter+specopscamouflage(lvl33)+skottsäkertglas(lvl20) och stridsvagn+robotben(lvl1338onestepahead).

Det är uppenbart att målgruppen för Battlefield idag är casuals som vill ha Call of Duty med fordon. Inget negativt med att vara casual, men jag har ingen lust att välja mellan sjuttioelva olika modifikationer. Tycker hellre att det ska avgöras in-game om vem som är bäst och inte vem som har låst upp och valt flest och bäst saker.

F.ö. kan jag tillägga att jag inte menar att det är 12-åringar som spelar Battlefield när jag säger att 12-åriga jag hade jublat. Det är det att jag minns hur jag tyckte att sånt var hur ballt som helst då.

Tja, jag vore blind att säga att du har fel. Det är sant att det har utvecklats i den riktningen fast jag anser inte det nödvändigtvis 'dåligt'. Upplåsningsbara saker och ting behöver inte vara en dålig grej så länge det inte plötsligt blir något som är klart och tydligt farligare än det andra, men istället där för att ge dig personligen en bättre känsla. Alla gillar olika, kanske någon gillar det där siktet du avskyr, men det ger ingen direkt bättre "benefit" förutom just att du föredrar det. (Åtminstone inte mer än något annat typ av sikte.)

Nightvision detsamma, ska du använda det så måste du också förstå vad du behöver göra för att kunna dra nytta utav det. Det är inte något för alla. Jag anser inte det något dåligt överhuvudtaget men snarare en utmaning. Fast jag förstår dock vad du menar med det. Jag anser dock att det är så det går till med allt, saker och ting utvecklas. Det är inte kul för utvecklare eller spelare att skapa om samma spel utan att få lägga till lite nya och roliga funktioner.

Det finns betydligt fler spelare idag i världen och kostnaderna för att utveckla ett spel tror jag nog har ökat rätt så rejält också, det är ganska stora förväntningar på en så stor utvecklare som Dice. Tror det handlar lite om att de måste tillfredsställa alla, inte bara en grupp som föredrar Battlefield 2 stilen. Du MÅSTE ju inte låsa upp alla saker och ting för att bli bäst, du kan säkerligen spöa skiten ur någon med alla uppgraderingar och skit utan en enda grej på ditt fordon eller vapen så länge du vet vad du håller på med.

(Snorungarna som tror att de är bättre än dig för att de har fler dogtags kommer du nog aldrig undan oavsett spel, tyvärr. )

Medlem

Bara en tanke, den dagen då kamouflage på vapen gör skillnad i spel. Är det då grafiken nått sin pik?

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Shrudder:

12-åriga jag hade jublat. Känns som Call of Duty: Battlefield

Man får modifiera sina vapen! Valfrihet?! Nej, detta är Call of Duty. Skitsamma i om det finns flygplan, helikoptrar, 64 spelare, storskaliga maps, "levolution" och allt det där.

Detta är nu Call of Duty.

Hade Battlefield 2 släppts idag hade det också varit Call of Duty...

Jag vill ha ett FPS där det handlar om att sikta och röra sig bäst utan en massa krims krams och annat lull lull. Battlefield har gått från flygplan, helikoptrar och stridsvagnar till flygplan+landningställ(lvl3)+kulspruta(lvl13)+nvsikte(lvl5), helikopter+specopscamouflage(lvl33)+skottsäkertglas(lvl20) och stridsvagn+robotben(lvl1338onestepahead).

Det är uppenbart att målgruppen för Battlefield idag är casuals som vill ha Call of Duty med fordon. Inget negativt med att vara casual, men jag har ingen lust att välja mellan sjuttioelva olika modifikationer. Tycker hellre att det ska avgöras in-game om vem som är bäst och inte vem som har låst upp och valt flest och bäst saker.

F.ö. kan jag tillägga att jag inte menar att det är 12-åringar som spelar Battlefield när jag säger att 12-åriga jag hade jublat. Det är det att jag minns hur jag tyckte att sånt var hur ballt som helst då.

Tja, jag vore blind att säga att du har fel. Det är sant att det har utvecklats i den riktningen fast jag anser inte det nödvändigtvis 'dåligt'. Upplåsningsbara saker och ting behöver inte vara en dålig grej så länge det inte plötsligt blir något som är klart och tydligt farligare än det andra, men istället där för att ge dig personligen en bättre känsla. Alla gillar olika, kanske någon gillar det där siktet du avskyr, men det ger ingen direkt bättre "benefit" förutom just att du föredrar det. (Åtminstone inte mer än något annat typ av sikte.)

Nightvision detsamma, ska du använda det så måste du också förstå vad du behöver göra för att kunna dra nytta utav det. Det är inte något för alla. Jag anser inte det något dåligt överhuvudtaget men snarare en utmaning. Fast jag förstår dock vad du menar med det. Jag anser dock att det är så det går till med allt, saker och ting utvecklas. Det är inte kul för utvecklare eller spelare att skapa om samma spel utan att få lägga till lite nya och roliga funktioner.

Det finns betydligt fler spelare idag i världen och kostnaderna för att utveckla ett spel tror jag nog har ökat rätt så rejält också, det är ganska stora förväntningar på en så stor utvecklare som Dice. Tror det handlar lite om att de måste tillfredsställa alla, inte bara en grupp som föredrar Battlefield 2 stilen. Du MÅSTE ju inte låsa upp alla saker och ting för att bli bäst, du kan säkerligen spöa skiten ur någon med alla uppgraderingar och skit utan en enda grej på ditt fordon eller vapen så länge du vet vad du håller på med.

(Snorungarna som tror att de är bättre än dig för att de har fler dogtags kommer du nog aldrig undan oavsett spel, tyvärr. )

Skillnaden är lite i att förr så hade man redan missiler, smoke screen och diverse andra hjälpmedel som standard. Tycker inte om att utvecklingen gått till att man ska "grinda" i 10h för att få ett vapen som man kanske gillar. Customization i all ära, men det går mig på nerverna att FPS-spel tar efter MMORPGs.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Hatar alla att man måste använda ett vapen för att få unlocks?

Själv tycker jag det är kul. Lite grejen att man får mer saker ju mer man spelar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hatar alla att man måste använda ett vapen för att få unlocks?

Själv tycker jag det är kul. Lite grejen att man får mer saker ju mer man spelar

Det gillar jag och många andra. Men hade varit bättre om man tex. med tanks och flyg får alla slots med basic vapen så man inte flyger runt utan alternativ fire osv. när alla andra har allt möjligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Shrudder:

12-åriga jag hade jublat. Känns som Call of Duty: Battlefield

Man får modifiera sina vapen! Valfrihet?! Nej, detta är Call of Duty. Skitsamma i om det finns flygplan, helikoptrar, 64 spelare, storskaliga maps, "levolution" och allt det där.

Detta är nu Call of Duty.

Hade Battlefield 2 släppts idag hade det också varit Call of Duty...

Jag vill ha ett FPS där det handlar om att sikta och röra sig bäst utan en massa krims krams och annat lull lull. Battlefield har gått från flygplan, helikoptrar och stridsvagnar till flygplan+landningställ(lvl3)+kulspruta(lvl13)+nvsikte(lvl5), helikopter+specopscamouflage(lvl33)+skottsäkertglas(lvl20) och stridsvagn+robotben(lvl1338onestepahead).

Det är uppenbart att målgruppen för Battlefield idag är casuals som vill ha Call of Duty med fordon. Inget negativt med att vara casual, men jag har ingen lust att välja mellan sjuttioelva olika modifikationer. Tycker hellre att det ska avgöras in-game om vem som är bäst och inte vem som har låst upp och valt flest och bäst saker.

F.ö. kan jag tillägga att jag inte menar att det är 12-åringar som spelar Battlefield när jag säger att 12-åriga jag hade jublat. Det är det att jag minns hur jag tyckte att sånt var hur ballt som helst då.

Tja, jag vore blind att säga att du har fel. Det är sant att det har utvecklats i den riktningen fast jag anser inte det nödvändigtvis 'dåligt'. Upplåsningsbara saker och ting behöver inte vara en dålig grej så länge det inte plötsligt blir något som är klart och tydligt farligare än det andra, men istället där för att ge dig personligen en bättre känsla. Alla gillar olika, kanske någon gillar det där siktet du avskyr, men det ger ingen direkt bättre "benefit" förutom just att du föredrar det. (Åtminstone inte mer än något annat typ av sikte.)

Nightvision detsamma, ska du använda det så måste du också förstå vad du behöver göra för att kunna dra nytta utav det. Det är inte något för alla. Jag anser inte det något dåligt överhuvudtaget men snarare en utmaning. Fast jag förstår dock vad du menar med det. Jag anser dock att det är så det går till med allt, saker och ting utvecklas. Det är inte kul för utvecklare eller spelare att skapa om samma spel utan att få lägga till lite nya och roliga funktioner.

Det finns betydligt fler spelare idag i världen och kostnaderna för att utveckla ett spel tror jag nog har ökat rätt så rejält också, det är ganska stora förväntningar på en så stor utvecklare som Dice. Tror det handlar lite om att de måste tillfredsställa alla, inte bara en grupp som föredrar Battlefield 2 stilen. Du MÅSTE ju inte låsa upp alla saker och ting för att bli bäst, du kan säkerligen spöa skiten ur någon med alla uppgraderingar och skit utan en enda grej på ditt fordon eller vapen så länge du vet vad du håller på med.

(Snorungarna som tror att de är bättre än dig för att de har fler dogtags kommer du nog aldrig undan oavsett spel, tyvärr. )

Skillnaden är lite i att förr så hade man redan missiler, smoke screen och diverse andra hjälpmedel som standard. Tycker inte om att utvecklingen gått till att man ska "grinda" i 10h för att få ett vapen som man kanske gillar. Customization i all ära, men det går mig på nerverna att FPS-spel tar efter MMORPGs.

Den biten håller jag med om. Standard-saker som missiler och smoke screens borde alla börja med.

Medlem

http://postimg.org/image/8985m1cal/

Så ska det se ut! kunde inte hålla mig från att köpa premium med Dom ändrade ju rotationen från 2 till 3 år för ett tag sen. Så nu har man betalt för allt BF material 3år frammåt. Hoppas dom 1200kronorna för Digital Deluxe och Premium blir väl spenderade

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Ett par timmar innan man tänker "yaaawn!" och lägger det i spelhyllan för att aldrig spela det igen.

När de gjorde BF-serien till en Japansk Gameshow tröttnade jag... sorry fanbois era argument är inte värda något då

[Virgin] + [Argument] = [Invalid Agrument]

Hahaha.

12
Skriv svar