Uwe Bolls Postal 2-film på Kickstarter

Medlem
Skrivet av Dimuman:

Verkar finnas många haters här. Klart att hans filmer speglar hans budget, oftas B filmer med dåliga effekter. Tror dock inte han varken är bättre eller sämre än andra hollywood regissörer utan att han har mindre pengar att röra sig med....
men jag tycker ändå att hans signum i hans filmer är Ironi, skruvad humor etc. Vissa gillar det andra inte.

En film som jag verkligen rekommenderar och faktiskt är jävligt bra
http://www.imdb.com/title/tt1337057/

Ajo, finns gått om riktigt bra filmer på låg budget som Clerks, Fucking åmål, Another Earth, Once, Bronson, Open waters, Paranormal Activity, super size me, Catfish, The Blair witch project och det pins många fler.

Låg budget betyder inte dålig film. The Blair witch project har 7,6 i betyg på imdb och kostade 22500 dollar att göra. Postal fick 4,3 på imdb och kostade 15 miljoner dollar.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Dimuman:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av chrillemeter:

Går sin egen väg och skiter i andra.

Går sin egen väg och gör skit.. skulle det vara.

Alltså, jag bryr mig inte om Boll. Men att idioter gång efter annan förser honom med pengar för att producera filmer som borde ha FN-resolutioner mot sig och klassas som brott mot mänskligheten.. är fantastiskt.. med brist på annat ord.

Du verkar nästan upprörd, menar du att det inte finns utrymme för B filmer? Eller är det just bolls filmer som du vill cencurera?
Att folk ger han pengar för att producera filmer kanske är för att dom oftas går + att det finns folk som gillar hans filmer. vad vet jag.
Hur många av hans filmer har du sett?

Upprörd? Inte alls. Det krävs mer än Uwe Boll för att göra mig upprörd. Och jag tittar mer än gärna på indiefilmer, B-filmer och andra underground produktioner. Några av mina favoriter är till och med klassade som lågbudgetfilmer. Och jag vill inte cencurera dem heller.. var fick du det ifrån? Min poäng är att det är usla och billiga (med billig som ett nedsättande adjektiv) med rasistisk smörja och så retarderade och dåliga skämt att bara efterblivna apor kan tycka det är roligt. Så, svar, Nej! Jag tycker inte de skall göras för de har inget som helst värde, varken artisktiskt eller underhållsmässigt.

Ok du lät upprörd, Minoritetspåhopp" brott mot mänskligheten, pungsparkar att efterblivna apor kan gilla hans filmer etc vette fan och hans moster vad du gaggar om : ) men ta och tagga ner lite.
På nåt sätt känns det som du tillhör kategorin av folk som gärna anväder ordet "RASIIIIST "kränkande tid och otid så fort man skämtar om andra etniciteter.
Det är möjligt att bollen har skämtat om "minoriteter" men och det är han långtifrån ensam om i hollywood . Etc tarantino. Vad anser du om han?

Eller så har du sett nåt hemligt igenom gående tema i bollens filmer, som inte jag har gjort, kanske nåt hemligt SS budskap kanske?. Vilka filmer hade du sett sadu?

why so serious"

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Dimuman:

Verkar finnas många haters här. Klart att hans filmer speglar hans budget, oftas B filmer med dåliga effekter. Tror dock inte han varken är bättre eller sämre än andra hollywood regissörer utan att han har mindre pengar att röra sig med....
men jag tycker ändå att hans signum i hans filmer är Ironi, skruvad humor etc. Vissa gillar det andra inte.

En film som jag verkligen rekommenderar och faktiskt är jävligt bra
http://www.imdb.com/title/tt1337057/

Ajo, finns gått om riktigt bra filmer på låg budget som Clerks, Fucking åmål, Another Earth, Once, Bronson, Open waters, Paranormal Activity, super size me, Catfish, The Blair witch project och det pins många fler.

Låg budget betyder inte dålig film. The Blair witch project har 7,6 i betyg på imdb och kostade 22500 dollar att göra. Postal fick 4,3 på imdb och kostade 15 miljoner dollar.

Vänta nu, har jag sagt att lågbudget betyder dålig film?

Medlem

Även om han vanligtvis har en starkt begränsad budget att jobba med så tycker jag inte alls att Uwe Boll är en helt misslyckad filmskapare.
Jag har sett flera filmer av honom som är ganska bra och som aldrig hade sett dagens ljus om han inte tagit sig an projektet utan skämmas.

Och om man inte ser självironin i klippet så vet man nog inte heller tillräckligt om Uwe Boll för att kritisera honom.

Medlem

Nu måste jag nog kolla på Bloodrayne igen, Kristanna Loken...

Blev faktiskt förvånad över hur bra Bloodrayne var när jag såg den första gången. Förväntningarna var så låga de kunde bli men det är ju en helt klart sevärd film och man får ju ta det för vad det är, underhållning!

Moderator | Testpilot
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Brunell55:
Skrivet av Boomer:

Lovade inte han att aldrig mer göra film?

Nu hänger jag inte med här.

Han sa, nog lite skämtsamt, att om han fick in 100000 (?) namnunderskrifter så lovade han att sluta göra film. Han fick listan, men det är tveksamt om han kommer att göra allvar av sitt löfte.

"In April 2008, The Guardian ran an article claiming Boll had promised to retire if an online petition at PetitionOnline.com asking him to do so received 1,000,000 signatures"

"As of July 22, 2012, there are around 353,835 signatures.[41] In an interview with Mike Gencarelli of the Movie Mikes website on March 22, 2010, Boll stated that he would not retire, should the petition receive one million signatures, commenting:"

I think no, it has been too long. If they would have made it to a million in like 2 months, then they would have had something. They even got sponsored by that gum factory. I felt like it's three years later, forget it. I also felt that people signed numerous times on the petition so it is probably only like 150,000 people that actually signed it


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ELF
Medlem

Är han hög eller?
Har backat projektet och får de sedvanliga projektmejlen. Men det HAN skriver känns lite lätt pårökta.
Trots att han är filmproducent så skriver han med halvknacklig engelska och precis nyligen så var jag tvungen att köra ett mejl i Google translate då det var skrivet på tyska. Fattade dock fortfarande inte vad det betydde...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Dimuman:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Dimuman:

Verkar finnas många haters här. Klart att hans filmer speglar hans budget, oftas B filmer med dåliga effekter. Tror dock inte han varken är bättre eller sämre än andra hollywood regissörer utan att han har mindre pengar att röra sig med....
men jag tycker ändå att hans signum i hans filmer är Ironi, skruvad humor etc. Vissa gillar det andra inte.

En film som jag verkligen rekommenderar och faktiskt är jävligt bra
http://www.imdb.com/title/tt1337057/

Ajo, finns gått om riktigt bra filmer på låg budget som Clerks, Fucking åmål, Another Earth, Once, Bronson, Open waters, Paranormal Activity, super size me, Catfish, The Blair witch project och det pins många fler.

Låg budget betyder inte dålig film. The Blair witch project har 7,6 i betyg på imdb och kostade 22500 dollar att göra. Postal fick 4,3 på imdb och kostade 15 miljoner dollar.

Vänta nu, har jag sagt att lågbudget betyder dålig film?

Nej men du sa "Klart att hans filmer speglar hans budget, oftas B filmer med dåliga effekter. Tror dock inte han varken är bättre eller sämre än andra hollywood regissörer utan att han har mindre pengar att röra sig med...."

Det jag menade var att hans filmer har relativt hög budget jämfört med andra lågbudget filmer och att det inte är budgeten som gör att hans filmer får dåliga betyg.

Medlem

På vilket sätt skulle "In the Name of The King" vara sämre än en standard Hollywood-rulle?
http://www.imdb.com/title/tt0460780/?ref_=tt_rec_tti
Ser man den som ren underhållning och gillar fantasy så varför inte?
Burt Reynolds är kung (och inte bara när han kör en svart Trans Am)!

123
Skriv svar