Grand Theft Auto V

Medlem
Skrivet av SierraKhaar:

Om du älskar GTA lär detta vara en 5/5, det här är bara FZs/författarens åsikt (vilket han påpekar väldigt bra).

Och ärligt talat är det bra för oss som konsumenter att FZ inte delar ut fullpoäng höger och vänster.

Om något så är ju IGN några som inte delar ut fullpoäng ofta.

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag börjar känna att det var bra att jag inte hypade detta för mig själv. Gjorde det med Rome och blev lite besviken. Det här kommer nog bli kul!

Har bara skummat recensionen, ska läsa mer sen, men hur är grafiken jämfört med gta IV? visst grafik är inte allt, men gta iv ser så gammalt ut numera.

Jag har glott lite på GTA V gameplay (youtube.com / sök GTA 5 / filtrera till, lagts upp senaste timmen/dagen).

Efter det var jag såld, jag älskade GTA IV och detta verkar vara allt man vill ha.
Större karta med större variation, combat ska vara något mellan red dead och max 3 (tacka fan för det), sportbilar/motorcyklar ska ha mycket tightare kontroll och inte slirra runt, pfffft ALLT är bättre, så gör som mig. Se på gameplay (INTE STORY DOCK!) där spelaren bara går runt och bestäm dig därefter (alternativt något liknande som "WTF is/let's play").

För jag kände efter några minuter att det var ett KÖP.


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Vi har en fiffig länk vid sidan av betyget som förklarar de olika stegen. Vi ställer oss tveksamma till varför en 10-gradis skala skulle vara bättre där allt under en sjua idag är skräp. Så i princip är det en skala med ju grader av skräp, och tre grader av bra.

Och är det verkligen så märkligt att förvänta sig något mer av ett spel som varit så dyrt att utveckla?


signatur
Medlem

Victor har alltid varit en favorit för mig i spelvärlden. Visst jag håller inte alltid med honom, men respekterar hans åsikt.

Inte alla som gillar GTA-receptet. GTA IV var för mig en stor besvikelse. Rätt trista karaktärer och monotona uppdrag. Sedan kom Chinatown Wars och blev en stor personlig favorit. Det hade allt som IV saknade.

V ser ut att bli det spel jag hoppades IV skulle bli.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Jo man kan ju tycka att en 1-10 skala är bättre, men man kan inte ta igns reviews seriöst.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:

Jaha, då får vi som vill ha det till PC vänta drygt 6 månader.

Vill du hellre att Rockstar släpper en dålig version på PC, istället för att utveckla spelet ett halvår till och göra det bra?

Nja, en PC version direkt, som det var från 1an innan konsolerna dök upp hade ju varit acceptabelt, o konsol i andra hand. Men men wth. Konsol säljer mer spel.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Det blir inte bättre om det är 1-10 istället för 1-5. Låt oss säga att det finns två recensenter som recenserar ett spel. Båda gillar spelet lika mycket, men de har inte koll på hur mycket man ska gilla spelet för att ge det 4/5 eller 5/5.

Då blir det lite ojämnt, när båda gillar spelet lika mycket men en kanske ger spelet 3/5 medan den andra ger spelet 5/5. Detta blir bara värre när det är fler tal inblandat. Då kanske den ena ger en sjua medan den andra ger en tia?

En annan sak är att i en 1-10 skala tappar siffrorna 1-6 betydelse. Dessa siffror används inte ofta, förutom när ett spel totalsågas. Så istället känns det som att många hemsidor har en tiogradig skala, men sedan betyder siffrorna 1-6: värdelöst, 7: okej, 8: bra, 9: väldigt bra, 10: oerhört bra.

Så det blir egentligen bara fem betyg i en tiogradig skala. Dåligt, okej, bra, väldigt bra och oerhört bra...

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:

Jaha, då får vi som vill ha det till PC vänta drygt 6 månader.

Vill du hellre att Rockstar släpper en dålig version på PC, istället för att utveckla spelet ett halvår till och göra det bra?

Nja, en PC version direkt, som det var från 1an innan konsolerna dök upp hade ju varit acceptabelt, o konsol i andra hand. Men men wth. Konsol säljer mer spel.

Tycker ni ska vara glada över att ni (troligen) får detta grymma spel istället. Tiderna ändras, ibland släpps saker och ting till andra plattformar än till de plattformar man vill.

Medlem

Trevlig recension. Tyvärr är jag rätt upptagen med allt annat som släppts senaste månaden >,<.

Medlem
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av SierraKhaar:

Om du älskar GTA lär detta vara en 5/5, det här är bara FZs/författarens åsikt (vilket han påpekar väldigt bra).

Och ärligt talat är det bra för oss som konsumenter att FZ inte delar ut fullpoäng höger och vänster.

Om något så är ju IGN några som inte delar ut fullpoäng ofta.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Finns det någon anledning till att ingen spelbar karaktär är kvinna?

Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Ganska löjligt att stirra sig blind på betygsskalor. "HOLY SHIT TVÅ PERSONER TYCKTE INTE PRECIS SAMMA SAK OM EN SAK, FAN ÄR DET SOM HÄNDER!?".

Liksom, jag förstår inte ens om du är seriös?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vad jag hört så är bilstyrningen förändrad radikalt jämfört med GTA IV. Åt det lite mer "overkliga" hållet. Jag hoppas det inte stämmer...

Moderator | Testpilot
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Och när ska du lära dig att recensioner är människors egna uppfatting om hur bra spelet är? Bara för IGN ger spelet 10/10 betyder det inte att alla andra ska göra det samma. Även om 99% skulle tycka spelet är bra så kommer det fortfarande inte falla alla i smaken och allihopa ska väl få ha rätten att säga sitt antar jag?

Själv brukar jag gå med filosofin att man inte ska recensera en genre man inte tycker om (men så verkar inte fallet vara här), men folk har ändå sin egna åsikt så snälla.. Sluta det här gnället om "vad andra gör".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:

Jaha, då får vi som vill ha det till PC vänta drygt 6 månader.

Vill du hellre att Rockstar släpper en dålig version på PC, istället för att utveckla spelet ett halvår till och göra det bra?

Jag ville ha en bra PC-version för ett halvår sedan. Då hade rockstar haft tid på sig att göra vettiga konsolversioner som kunde släppas i morgon.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

00.01 TRYCKER JAG PÅ PLAY!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Och när ska du lära dig att recensioner är människors egna uppfatting om hur bra spelet är? Bara för IGN ger spelet 10/10 betyder det inte att alla andra ska göra det samma. Även om 99% skulle tycka spelet är bra så kommer det fortfarande inte falla alla i smaken och allihopa ska väl få ha rätten att säga sitt antar jag?

Själv brukar jag gå med filosofin att man inte ska recensera en genre man inte tycker om (men så verkar inte fallet vara här), men folk har ändå sin egna åsikt så snälla.. Sluta det här gnället om "vad andra gör".

Ja alla ska få säga sitt även jag hoppas ja?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Finns det någon anledning till att ingen spelbar karaktär är kvinna?

www.justfuckinggoogleit.com

Blir det en separat recession på Gta Online??


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Medlem
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av SierraKhaar:

Om du älskar GTA lär detta vara en 5/5, det här är bara FZs/författarens åsikt (vilket han påpekar väldigt bra).

Och ärligt talat är det bra för oss som konsumenter att FZ inte delar ut fullpoäng höger och vänster.

Om något så är ju IGN några som inte delar ut fullpoäng ofta.

Sense? This makes none.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Finns det någon anledning till att ingen spelbar karaktär är kvinna?

Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Ganska löjligt att stirra sig blind på betygsskalor. "HOLY SHIT TVÅ PERSONER TYCKTE INTE PRECIS SAMMA SAK OM EN SAK, FAN ÄR DET SOM HÄNDER!?".

Liksom, jag förstår inte ens om du är seriös?

MP-läget kommer ha kvinnor som spelbara karaktärer.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Hittade bara nån forumtråd när någon svarar på frågan genom att säga "Why can't we play like elves?". Var det det svarat du menade?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Haha, skulle aldrig någonsin kunnat gissa att det blev en 4:a istället för en perfekt femma. Rättvist och bra betyg.

Medlem

Efter gta 2 gick det utför


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

så hur var det med matte på gymnasiet ? om du kan inte konvertera 4/5 till 8/10 ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av bleak:

MP-läget kommer ha kvinnor som spelbara karaktärer.

Så anledningen till att det inte finns några kvinnor med karaktärsutveckling, story och är "levande" är att de finns som "skins" i multiplayer? Som du förstår så frågar jag vad för anledning till att inte någon av huvudkaraktärerna är kvinna?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av bleak:

MP-läget kommer ha kvinnor som spelbara karaktärer.

HIttade!

"Rockstar's decision to only feature playable male characters in Grand Theft Auto 5 was necessary for the story of the game..."

Då är alltså frågan, vad är det i storyn som gör att alla måste vara män? Måste man ha en biologisk penis och knulla med horor för att storyn ska hålla?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Och när ska du lära dig att recensioner är människors egna uppfatting om hur bra spelet är? Bara för IGN ger spelet 10/10 betyder det inte att alla andra ska göra det samma. Även om 99% skulle tycka spelet är bra så kommer det fortfarande inte falla alla i smaken och allihopa ska väl få ha rätten att säga sitt antar jag?

Själv brukar jag gå med filosofin att man inte ska recensera en genre man inte tycker om (men så verkar inte fallet vara här), men folk har ändå sin egna åsikt så snälla.. Sluta det här gnället om "vad andra gör".

Ja alla ska få säga sitt även jag hoppas ja?

Självklart, varför skulle det inte vara så? Tog du åt dig av något?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

kommer inte kunna njuta av det alls om det svajar runt 30 fps och betydligt under i vissa delar =_= faaaaan

Spelet fps droppar inte, steady och låst på 30

Medlem
Skriv svar