Alla är så J*vla bittra.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker ändå stämningen har blivit bättre senaste åren, antalet anmälningar och personangrepp har minskat drastiskt och kikar man på en Arnroth-krönika om sexism är inte alla neggo, som för ett år sedan.

Det enda man kan göra är att inte gå i klinch med bittra kommentarer, skriva konstruktivt själv och strunta i personerna man inte kommer överrens med.

Jag tycker verkligen man ska gå in i klinch med bittra kommentarer, fast inte använda deras språk bara. Arnroths krönika är min nya hobby på söndagar, att sitta och kommentera när man är bakis.

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Arnroths krönika är min nya hobby på söndagar, att sitta och kommentera när man är bakis.

Så det är därför kommentarerna blir som dom blir...

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av mrFluffy:

Arnroths krönika är min nya hobby på söndagar, att sitta och kommentera när man är bakis.

Så det är därför kommentarerna blir som dom blir...

Jo ibland vissa blir som dom blir, ses på söndag eller?

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av fall:

Jag blir så less på människorna på den här sidan, varje dag så kommer jag och in läser lite spelnyheter och så går man ner till kommentarerna och oavsett vad det är för nyhet så är det alltid fler som gnäller än säger något positivt.

Jag som sitter inne på fler sidor än FZ så måste jag säga att FZ är nog värst bland bittra människor.

Fanboys hit och dit, vi alla sitter här för att vi älskar spel men vi gnäller på alla andra som föredrar Call of Duty istället för Battlefield. Jag är riktigt less på skiten.

Nu vet jag att inget kommer hända för att försöka förbättra stämmningen eftersom människor är patetiska.

Aja, det var vad jag hade på tanken.

inb4 Jag tänker inte skaffa en blogg.

Jovars och det inlägget var väl inte direkt anti-bittert heller får jag lov och säga så välkommen med ditt bitter bidrag

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Vet att jag själv ofta kan vara negativ i kommentarsfält, det är inte för att trolla eller att göra folk upprörda, men det är svårt att vara positivt när de flesta nyheter är dåliga (EA stänger ned spelstudios, titel X har 15 DLC dag 1, Titel Y har Alltid-Online DRM, Titel Z blir exklusiv till xbox one osv ..)

Medlem
Skrivet av User:

Vet att jag själv ofta kan vara negativ i kommentarsfält, det är inte för att trolla eller att göra folk upprörda, men det är svårt att vara positivt när de flesta nyheter är dåliga (EA stänger ned spelstudios, titel X har 15 DLC dag 1, Titel Y har Alltid-Online DRM, Titel Z blir exklusiv till xbox one osv ..)

Du får börja kika in indie och den härliga underground spel kulturen. Det finns jättemånga roliga bra spel att som vill bli spelade med minimalt med störningsobjekt

Experiment 12 är ett sådant projekt väl värt att kika närmare på. 12 st personer har gjort varisin level i spelet. Så en person gjorde en bana och skickade det sedan vidare till nästa person som fortsatte och tills man kommit igenom alla 12. Helt whacko är det men ack så beroendeframkallande. Man vill så gärna komma vidare för att se vad nästa person har åstadkommit. Och tillade jag att spelet är helt whacko. Det är som en weird psykadelisk trip

http://www.geocities.ws/experimenttwelve/

Och här har du lite mer information kring spelet. Då själva download sidan inte har något mer än själva spelet till windows eller mac.

http://www.edge-online.com/features/experiment-12-what-happen...

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

För protokollet: Jag har både en PC och en PS3. Spelar på bägge.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Mitt lag är bättre än ditt lag. Mitt band är bättre än ditt band. Min spelserie är bättre än din spelserie. Min pappa är bättre än din pappa. Osv osv.

Det är ju just den typen av attityd/tankesätt/jargong som barn och ungdomar som fortfarande går i skolan använder. Det är väl en hel del av dom här på FZ. Lite tröttsamt att höra på, men vad finns att göra?

Bevisen är tydliga!
Det är alltid de yngre som ligger bakom allt

Men när anser ni åldringar att någon gått från barn / ungdom till vuxen då? Själv får jag uppfattningen av att de flesta här är runt 20 och uppåt. Är de ungdomar?

signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

80% av alla artikelkommentarer, inte bara här på FZ, utan överallt där det går att skriva artikelkommentarer verkar bestå av antingen fanboys, whiners och haters.
Värst av alla här på FZ är alla dessa PC fanboys som inte kan undvika att sprida sin skit så fort en konsollnyhet publicerats. Möjligen med undantag för alla de som känner att de måste trolla varje gång en diablo3 nyhet publiceras.

Väx upp.

Undrar om det finns en PC sekt? I alla fall så håller jag med fullständigt. Gissar dock på att det är yngre som ofta "krigar" om pc/konsol. Samt så kanske PC helt enkelt blivit en "cool" trend.

Mitt lag är bättre än ditt lag. Mitt band är bättre än ditt band. Min spelserie är bättre än din spelserie. Min pappa är bättre än din pappa. Osv osv.

Det är ju just den typen av attityd/tankesätt/jargong som barn och ungdomar som fortfarande går i skolan använder. Det är väl en hel del av dom här på FZ. Lite tröttsamt att höra på, men vad finns att göra?

Bevisen är tydliga!

Men när anser ni åldringar att någon gått från barn / ungdom till vuxen då? Själv får jag uppfattningen av att de flesta här är runt 20 och uppåt. Är de ungdomar?

Haha, åldringar. Känner mig inte speciellt gammal vid 28. Dock så kan väl vuxna vara som barn/barnsliga också.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Bevisen är tydliga!

Nja, jag sa inte att det var de yngre som låg bakom allt... jag var lite otydlig i mitt inlägg.

Jag menade att det var samma attityd som yngre har och dom (med syftning på attityderna) finns det en del av på FZ. Alltså, det kan vara folk i alla åldrar som tänker så.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av Apministern:

Biologiskt så är man ungdom (växande) till ungefär 25 då hjärnan är utvecklad fullt ut. Något år tidigare för tjejer.

Fast så ser jag det inte riktigt. Det är enklare att kalla det ung-medelålders. Jag blev medelålders vid 38, innan det passerade jag faktiskt som ung, och fick visa leg på krogen för några år sedan. Nån gång 28-38 bör man erkänna sig som inte ung längre. Jag träffade dock en a-lagare på gatan under sommaren som tyckte att jag inte är över 30 (han ville gissa min ålder). På bild kan jag variera från ung till medelålders, men känner mig inte som ung.

Enklaste är ju att använda 18-årsgränsen, myndig. Jag skulle inte kalla någon över 18 för ungdom, däremot så gjorde SJ det sist jag kollade (27) och SAS tror jag hade 25-årsgräns.

Roligt att 90-talisterna börjar bli vuxna nu, som inte är helt förstörda i huvet av internet.

signatur

Det här är när diskussionen går: Och då gjorde han det här. Nej det gjorde han inte.

Medlem

Jag brukade vara aktiv både i artikel-kommentarerna och i allmänna forumet, men på senare år har jag dratt mig ifrån att posta. Jag tror att en del av orsaken till "bitterheten" som vissa upplever egentligen har att göra med att FZ helt enkelt har blivit för stort för att man ska kunna diskutera nyheter/spel som vänner. Ju större ett community blir, desto mer ser man att det populära materialet/populära kommentarer oftast är de som tilltalar den "minsta gemensamma nämnaren".

Nu generaliserar jag, men gamers i allmänhet känns som besserwissrar och vi vet vad som händer när två av dessa ställs mot varandra.

För min del så nöjer jag mig med att endast läsa själv artiklarna på FZ, det är trots allt nyheterna jag är ute efter och FZ är fortfarande bäst när det gäller spelnyheter, särskilt om det handlar om svenska utvecklare. Gillar också att se vad alla veteraner och FZ CREW har för sig. Man har trots allt spelat, diskuterat och haft riktigt kul med många personer här !

PS:
Om OP är ute efter seriös spel-diskussion så rekommenderar jag att du kommer till http://www.reddit.com/r/games och börjar posta. En rätt hårt modererad sub-reddit där fluff är förbjudet. Där diskuteras helt enkelt spel !

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

Väx upp.

Bevisen är tydliga!

Alla under 25 betraktas som ungdomar, åtminstone av Arbetsförmedlingen.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:
Skrivet av User:

Du får börja kika in indie och den härliga underground spel kulturen. Det finns jättemånga roliga bra spel att som vill bli spelade med minimalt med störningsobjekt

Experiment 12 är ett sådant projekt väl värt att kika närmare på. 12 st personer har gjort varisin level i spelet. Så en person gjorde en bana och skickade det sedan vidare till nästa person som fortsatte och tills man kommit igenom alla 12. Helt whacko är det men ack så beroendeframkallande. Man vill så gärna komma vidare för att se vad nästa person har åstadkommit. Och tillade jag att spelet är helt whacko. Det är som en weird psykadelisk trip

http://www.geocities.ws/experimenttwelve/

Och här har du lite mer information kring spelet. Då själva download sidan inte har något mer än själva spelet till windows eller mac.

http://www.edge-online.com/features/experiment-12-what-happen...

Indiescenen är fantastisk och stödjer den helt. Storföretagen har pissat på oss så mycket så jag ger hellre mina pengar till hårt arbetande indieutvecklare

Youtube-proffs
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker ändå stämningen har blivit bättre senaste åren, antalet anmälningar och personangrepp har minskat drastiskt och kikar man på en Arnroth-krönika om sexism är inte alla neggo, som för ett år sedan.

Det enda man kan göra är att inte gå i klinch med bittra kommentarer, skriva konstruktivt själv och strunta i personerna man inte kommer överrens med.

Word. När jag anslöt mig till FZ runt 2002 så kände jag att det var en helt annan stämning på forumen. Jag var på besök för ett par år sedan och kräktes lite i min mun av all kaos och fejk-konton som skapades för att föra ett jävla liv. Jag drog mig bort från forumvärlden lite. Nu verkar det blivit bättre.

Som Carl säger så tror jag nyckeln är att låta ilskan man har komma ut via fingrarna till tangentbordet på ett konstruktiv, intelligent och smidigt sätt än att skriva att personen i fråga bör hänga sig själv och därefter kasta musen i väggen och hata världen vi lever i. Har man problem med detta så finns det alltid meditations- och yogavideos på Youtube för att förlänga den där berömda stubinen.

Att skriva smart skrämmer bort de flesta som har en dålig attityd. Go all Stephen Hawking on them, och de tröttnar.

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det som jag reagerar mest på här är väll att folk tycker det är så jävla viktigt med 60fps och Bra Grafik och skiter fullständigt i om spelet är bra eller inte. Bara det är 60fps

Inaktiv
Skrivet av M_R_X5432:

Det som jag reagerar mest på här är väll att folk tycker det är så jävla viktigt med 60fps och Bra Grafik och skiter fullständigt i om spelet är bra eller inte. Bara det är 60fps

Kan förstå att man tycker så när det gäller PC. Dock bryr jag ej mig om det gäller konsol. Visst, flyter spelet på dåligt är det surt.

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

Jag tror inte PC spelare bara bryr sig om det. Försöker du säga att vi PC spelare bara lirar PC pga bättre grafik och FPS. PC har ett stort spelutbud och har massor att erbjuda som konsoler saknar.
Att En PC ger bättre grafik och FPS är bara en trevlig bonus som gör att jag föredrar PC.

Men men alla har olika smak.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Akronym:

Väx upp.

Lirar för övrigt på allt. Pc, konsol, mobil osv.

Det här med att lira på mobil har jag aldrig riktigt fastnat för. Vad för typ av spel kör man helst på en sådan ?!

Själv kör jag Warhammer Quest, Quizkampen, Ruzzle och gamer classics (tetris och dylikt). Jag är kass på allt utom Warhammer Quest och Tetris

signatur

I drank what?

12
Skriv svar