Stora problem med GTA Online

Robot
Stora problem med GTA Online

Darrig start för multiplayerdelen av Grand Theft Auto V.

#gta-v-2, #rockstar-games


Medlem
Stora problem med GTA Online

Roligt hur dom hittade dessa stora problem EFTER dom släppte MP delen.

Redaktör

De

Skrivet av starbuckxks:

Roligt hur dom inser dessa stora problem EFTER dom släppte MP delen.

De anade nog. Men ingen klarar såna här massiva anstormningar. Antingen går det inte att ragga upp den serverkapacitet som krävs, eller så anses det inte vara värt kostnad/möda att täcka den temporära peak som blir när spelen släpps. Det dämpar sig ju alltid efter ett par dagar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

De

Skrivet av starbuckxks:

Roligt hur dom inser dessa stora problem EFTER dom släppte MP delen.

De anade nog. Men ingen klarar såna här massiva anstormningar. Antingen går det inte att ragga upp den serverkapacitet som krävs, eller så anses det inte vara värt kostnad/möda att täcka den temporära peak som blir när spelen släpps. Det dämpar sig ju alltid efter ett par dagar.

i och för sig så sålde dom crap-ton av spelet. kan nog förstå om servrarna är överbelastade osv. men buggarna?

Medlem

Har inte haft ett enda problem, vet inte hur jag lyckades undvika kaoset.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av Tompa:

De

Skrivet av starbuckxks:

Roligt hur dom inser dessa stora problem EFTER dom släppte MP delen.

De anade nog. Men ingen klarar såna här massiva anstormningar. Antingen går det inte att ragga upp den serverkapacitet som krävs, eller så anses det inte vara värt kostnad/möda att täcka den temporära peak som blir när spelen släpps. Det dämpar sig ju alltid efter ett par dagar.

i och för sig så sålde dom crap-ton av spelet. kan nog förstå om servrarna är överbelastade osv. men buggarna?

Majoriteten av buggarna listade ovan, typ timeouts och matchmaking-problem, verkar vara rent belastningsorienterade. Så fort trycket släpper så tror jag att många av dessa försvinner av sig själva. Heller inte sagt att spelet inte har buggar, men just dessa buggar verkar vara rena timeouts och denial of service-problem.

Medlem

Tur att BF4-betan släpptes idag då så man hade något att spela

Medlem

Här sitter man efter att ha varit uppe i nästan 24 timmar. svårt att tänka. men jag tror du svarade på min fråga KatOne

Medlem

Jag och min bror hade problem till en början med tutorial och de första uppdragen. Men nu har vi spelat problemfritt i några timmar med polarna

Medlem

Låter mp patchas upp innan jag ger mig in i äventyret.

Medlem

Problem är ju bara förnamnet. Blir till att vänta tills hysterin har lagt sig, för nu är det ju omöjligt att komma in.

Medlem

Har inte kommit förbi character creatorn, får bara error meddelanden varje förbannade gång


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Inaktiv

Rockstar har tagit sig vatten över huvudet det vet dom också. Jag kan förstå varför dom väntade 2 veckor på online delen, det här är större än många MMO släpp.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Inte att förglömma missions som inte fungerar och blir 'failade' direkt, mission progress som inte sparas, sjukt långa laddningstider, köpta saker som inte sparas etc... listan kan göras lång, skärp än så länge..

Medlem

Detta på minner mig om något annat; Error 37

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:

Rockstar har tagit sig vatten över huvudet det vet dom också. Jag kan förstå varför dom väntade 2 veckor på online delen, det här är större än många MMO släpp.

Hade det inte varit bättre om de släppt online delen samtidigt? Tror många som vill lira online har kört färdigt sp.

Medlem

Utöver de listade problemen har det även förstört för mig i singleplayer. T.ex; alla vapen på alla tre karaktärer är borta och jag har stött på några småbuggar i de sidouppdrag jag haft kvar (och det är första gången liknande buggar inträffat sedan jag testade online-läget).

Inaktiv
Skrivet av Skez:

Utöver de listade problemen har det även förstört för mig i singleplayer. T.ex; alla vapen på alla tre karaktärer är borta och jag har stött på några småbuggar i de sidouppdrag jag haft kvar (och det är första gången liknande buggar inträffat sedan jag testade online-läget).

Installera om spelet utan MP patchen?

Medlem

Glöm inte terraria patch 1.2 kom idag också förutom bf3 "patchen"

Medlem

Hann spela lite online i alla fall. Fattar inte hur alla PC-spelare klarar av att vänta på detta fantastiska spel.

Tittar man på när PC-versionen släppts för tidigare GTA-spel brukar det vara 6-7 månader efter konsolernas, så ni kan nog räkna med mars, april 2014

phi
Medlem

Jätteförvånande

Medlem

Förstår inte att folk rasar och blir förbannade när det blir problem när populära onlinespel lanseras.

Det är logiskt att det blir problem när alla anstormar samtidigt... och nej, det går inte att ha extra servrar och internetkapacitet för att förhindra det, det blir för stora kostnader jämfört med nyttan. Någon dag / ett par dagar senare när "peaken" jämnat ut sig så finns inte det behovet längre och jag förstår att man därför inte investerar stort i detta för att täcka 1-3 dagars problem.

Medlem

Har spelat några timmar och det enda problemet jag har haft är att ETT uppdrag inte laddade, i övrigt har allt fungerat som det ska.

Medlem

Jag gav upp efter lyckats skapa en karaktär och DC, och körde igång Netflix istället.

Tips kan vara att prova välja Solo session när man skapar karaktär o bara ska in, gick lättare för mig. Antar allt sparas ändå och man är förberedd för när det lugnar ner sig och polarna redo.

Om det nu är så svårt bara komma in i spelet så vet man att det knappast brukar bli en kontinuerlig spelsession.

Nya tag imorgon istället.

Medlem

Oväntat när typ 12-13 miljoner har köpt spelet och förmodligen försökte väl minst hälften av dom att spela Online under dagen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Finns INGENTING Rockstar kan göra i denna stund då det gäller servertrycket.. Många tycker nog "men släng in lite mer servrar och öka kapaciteten"
Detta är något som inte lönar ett företag i längden, då dessa peaks bara varar en stund och kostar då företaget mer än vad dom tjänar på det

Medlem

det bästa är att du måste kolla på ca 5min långa loadingscreens för att sen upptäcka att det inte fungerar :)(från start till online) har full förståelse för online problemen dock

Medlem

..."tittar runt"...NO SHIT.

Medlem

Ingen brådska. Finns så mycket att göra i offline-läget, att det räcker några månader.

Medlem

Hm... ska man skaffa sig en nätverkskabel till krysslådan nu? Nah... det får nog vara ett tag till.

12
Skriv svar