sökfunktionen ger alledes för många resultat

Medlem
sökfunktionen ger alledes för många resultat

om man till exempel söker på battlefield bad company, förutom battlefield bad company så får man en jäkla massa annat skit. Man bör kunna trycka i så att den bara söker efter battlefield bad company.

Den känns rätt onödig som den är nu. Den förra var bättre.

Medlem

Har för mig att den nya sökfunktionen är under utveckling(?).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nya sökfunktionen borde tas bort tills den faktiskt fungerar, oavsett vad man söker på ger den ju oftast flera tusen olika svar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

walt - ja.

men som zelaxe sa så borde man ta bort den och lägga in den gamla, eller bara inte ha någon.
Den gör mig bara förbannad då jag letar efter saker.

Inaktiv

tyckte den förra var ganska mycket bättre

nj
Medlem

Den gamla sökmotorn går tyvärr inte att återgå till då Sesam lagt ner sin verksamhet, därav övergången till den nya sökmotorn.
Den nya sökmotorn är fortfarande i betastadie så vi är medvetna om att den inte fungerar helt optimalt ännu.
Letar man specifikt efter spel så går det även att söka efter dem i spelsektionen.

Antikvitet

W2k upptäckte för en stund sedan att det fundament vi byggt vår nya sökmotor på, Lucene (som utvecklas av Apache Foundation) innehåller ett gäng buggar. Tydligen har innehåll försvunnit när vi försökt reindexera det, vilket gjort att bland annat #Battlefield: Bad Company försvunnit helt ur indexet.

Vi tittar på problemet just nu och har redan lyckats lösa det delvis - bland annat är BF: BC åter sökbart.

Ursäkta strulet, och tack för tålamodet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

det är tur att vi har dig john :heart:
vem skulle vi annars skratta åt :D?

Medlem

En liten förbättring vid visandet av sökningar kunde vara att lägga till funktionen där man hoppar mellan olika sidor i resultatet (när det är mer än en sida med resultat) även i nederdelen.
Är lite "jobbigt" att scrolla upp till toppen igen när man kollat igenom en hel sida för att hoppa till nästa.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

1
Skriv svar