Payday 2 balanseras om

Robot
Payday 2 balanseras om

Starbreeze-gänget arbetar på en rejäl uppdatering till sitt succérånarspel.

#nyhetstips, #payday-2, #starbreeze, #syndicate


Medlem
Payday 2 balanseras om

Bästa Svenska spelet just nu, följt av Brothers a tale of two sons, Shelter och sist men inte minst kommande Bf4.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Bästa Svenska spelet just nu, följt av Brothers a tale of two sons, Shelter och sist men inte minst kommande Bf4.

Glöm heller inte Europa Universalis IV.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ducci:

Bästa Svenska spelet just nu, följt av Brothers a tale of two sons, Shelter och sist men inte minst kommande Bf4.

Glöm heller inte Europa Universalis IV.

men crusader kings ii är det bästa


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ducci:

Bästa Svenska spelet just nu, följt av Brothers a tale of two sons, Shelter och sist men inte minst kommande Bf4.

Glöm heller inte Europa Universalis IV.

men crusader kings ii är det bästa

Glöm inte Minecraft också för den delen

Medlem

Bra allihop men ingen av dom är next gen ändå. Och minecraft räknas nog som last last (last?) gen.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag vet inte om jag skulle räkna BF4 som svenskt.
Min syn av EA och deras uppköp av andra spelföretag är inte helt olik min syn på Borgkollektivet...

Jag är glad för att det går bra för starbreeze dock!

Avstängd

Ett utav de sämsta spelen någonsin...

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Ett utav de sämsta spelen någonsin...

Resonera kring det tack!

Testpilot

Ja Syndicate var ju ett bottennapp även om det var snyggt så jag är glad att Payday 2 går bra för dom.

Inaktiv

öööh, tycker folk detta spelet är bra, körde ett uppdrag där man skulle borra sig in i ett kassaskåspsvalv och fick starta om borren ofta, sen väl inne i valvet stod man och öppnade bankfack och varje fack tog gööörlång tid att öppna,

det var så trist så man stängde av och byter bort spelet.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

öööh, tycker folk detta spelet är bra, körde ett uppdrag där man skulle borra sig in i ett kassaskåspsvalv och fick starta om borren ofta, sen väl inne i valvet stod man och öppnade bankfack och varje fack tog gööörlång tid att öppna,

det var så trist så man stängde av och byter bort spelet.

Kanske du borde lära dig spelet först?

Medlem

Va fan? Har jag missat något? Är det inte gamla Grin bröderna och deras Overkill studio som gjort spelet?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Va fan? Har jag missat något? Är det inte gamla Grin bröderna och deras Overkill studio som gjort spelet?

overkill tillhör starbreeze


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av bent toe:

Va fan? Har jag missat något? Är det inte gamla Grin bröderna och deras Overkill studio som gjort spelet?

overkill tillhör starbreeze

Dom har till och med flyttat in till samma kontor. Tidigare höll Overkill till vid Globen om jag minns rätt, nu sitter båda på Regeringsgatan 28 i Stockholm.

Medlem
Skrivet av Pålis:

öööh, tycker folk detta spelet är bra, körde ett uppdrag där man skulle borra sig in i ett kassaskåspsvalv och fick starta om borren ofta, sen väl inne i valvet stod man och öppnade bankfack och varje fack tog gööörlång tid att öppna,

det var så trist så man stängde av och byter bort spelet.

Ööööh, tycker folk att det där med internet är bra, såg ett troll skriva nånstans och fick leta nya sidor ofta, tog gööörlång tid att hitta en sida utan troll,

det var så trist med all satsradning och dålig grammatik att man byter bort internet och laddar ner ett annat.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Pålis:

öööh, tycker folk detta spelet är bra, körde ett uppdrag där man skulle borra sig in i ett kassaskåspsvalv och fick starta om borren ofta, sen väl inne i valvet stod man och öppnade bankfack och varje fack tog gööörlång tid att öppna,

det var så trist så man stängde av och byter bort spelet.

Kanske du borde lära dig spelet först?

haha säger desamma

Du har fått helt fel bild utav spelet kan jag tala om för dig.

Medlem

Hur är 2an i förhållande till 1an? Är det samma spel i ny förpackning eller har dom faktiskt gjort något för att ta serien till en ny nivå?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hur är 2an i förhållande till 1an? Är det samma spel i ny förpackning eller har dom faktiskt gjort något för att ta serien till en ny nivå?

Det är verkligen två helt olika spel. Ettan var som bäst mediokert. Tvåan är ett riktigt bra spel som är sjukt roligt och har bra återspelningsvärde på grund av variationen som finns i både hur man bygger sin karaktär och hur varje bana har olika element som varierar mellan varje gång.

I första spelet kunde man egentligen aldrig smyga ordentligt. Det fanns stöd för det, men det funkade ju aldrig. Och som actionspel var det därmed inte så jättemycket att ha heller. I tvåan finns det mängder av uppdrag där det i större eller mindre utsträckning går alldeles utmärkt att gå in med lätt utrustning, ljuddämpare och smyga sig genom allt. Och som actionspel är det betydligt mer kompetent.

Första spelet hade väl sex heists där allting alltid såg likadant ut varje gång. Tvåan har långt många fler kartor och heists. Vissa heists utspelar sig under flera dagar, så att man använder flera kartor innan man får slutbetalningen.
Overkill har bestämt att fem DLC ska släppas inom första året och då har de ändå varit generösa nog att släppa en helt ny heist på ett nytt ställe i förra uppdateringen. Det som alla hoppas på är att det ska släppas ett verktyg för att skapa egna banor och heists i framtiden, och troligen blir det då i så fall efter sista DLC:t har släppts (om det inte skulle vara ett DLC i sig).

Det verkar vara sjukt gnällig ton från spelarna på Steam-forumet, med tanke på att Almir på Overkill har en ganska bitter attityd till och från. Overkill är trots allt väldigt bra på att ständigt försöka balansera spelet till det bättre samt tillföra nya saker helt gratis så jag tycker att de förtjänar en hel del cred för det. Det var länge sen jag såg en utvecklare som var så engagerad i att hålla sitt nysläppta spel vid liv och uppdaterat, de flesta låter ju bara spelet vara när det väl är släppt och så får spelarna leva med de bristerna som finns (SimCity är väl fortfarande ett praktexempel på det). Den typen av overhaul som den här uppdateringen innebär är ju annars något som en eventuell mod-community brukar kunna spotta ur sig efter drygt ett år så jag är glad över att utvecklarna själva faktiskt tar sig tid att utveckla spelets element.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Pålis:

öööh, tycker folk detta spelet är bra, körde ett uppdrag där man skulle borra sig in i ett kassaskåspsvalv och fick starta om borren ofta, sen väl inne i valvet stod man och öppnade bankfack och varje fack tog gööörlång tid att öppna,

det var så trist så man stängde av och byter bort spelet.

Kanske du borde lära dig spelet först?

haha säger desamma

Du har fått helt fel bild utav spelet kan jag tala om för dig.

Oãndligt många poliser, korkade medhjälpare, råna en bank stå och titta på en slags laddningikon för att öppna bankfack i ett valv.

Kul för den som gillar sånt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Avstängd
Skrivet av Hannorden:
Skrivet av p1mm3:

Ett utav de sämsta spelen någonsin...

Resonera kring det tack!

Det är obalanserat och buggigt. Jag har spelat 1:an och 2:an. Blev lika besviken varje gång. Poliser är prickskyttar. Uppdrag buggar och svårighetsgraderna är extremt obalanserade på båda spelen. Känns mer som ett spel i alpha fas än ett fulländat spel.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Propy:
Skrivet av bent toe:

Va fan? Har jag missat något? Är det inte gamla Grin bröderna och deras Overkill studio som gjort spelet?

overkill tillhör starbreeze

Dom har till och med flyttat in till samma kontor. Tidigare höll Overkill till vid Globen om jag minns rätt, nu sitter båda på Regeringsgatan 28 i Stockholm.

Sbz låg i Uppsala de gjorde Syndicate och satte sig själva i botten, antingen tack vare EA eller inte, det spelar ingen roll. Spelet var inget bra och de som jobbade på det verkade inte så intresserade.

Overkill hade kontor på flera ställen i Sthlm, under senare tiden av utvecklingen av Payday så hade de kontor i Globen.

Sedan köpte Sbz OKS och började mer och mer flytta ner saker till OKS kontor i Sthlm, sedan efter ett tag så lades hela Uppsala ner och så flyttade alla in till Sthlm-city.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Pålis:

öööh, tycker folk detta spelet är bra, körde ett uppdrag där man skulle borra sig in i ett kassaskåspsvalv och fick starta om borren ofta, sen väl inne i valvet stod man och öppnade bankfack och varje fack tog gööörlång tid att öppna,

det var så trist så man stängde av och byter bort spelet.

Kanske du borde lära dig spelet först?

haha säger desamma

Du har fått helt fel bild utav spelet kan jag tala om för dig.

Oãndligt många poliser, korkade medhjälpare, råna en bank stå och titta på en slags laddningikon för att öppna bankfack i ett valv.

Kul för den som gillar sånt.

Är det bristande realism i spelet som får dig att ogilla antalet poliser eller? För det här med att kunna respawna i typ alla andra spel borde ju vara en deal-breaker för dig också i så fall. Det är en uppenbar arkadstilinriktning som spelet har med sin action så att du klagar på en sån här sak känns bara naivt och onödigt.

Jag har inte sett en enda person rekommendera spelet för single-player-spelande (tillsammans med AI-styrda medhjälpare). Skulle säga att det är du som är korkad om du köper ett multiplayerspel för att spela single player.

Det finns två andra direkta heists som låter dig spela banken och då kan du antingen råna den på guld eller kontanter. Det är inte särskilt många som gillar att plocka banken på värdeskåpen, men det är ändå lättare att göra det än de två andra varianterna eftersom man slipper släpa med sig en massa väskor till flyktbilen.

Du skulle ju kunna prova det där med att spela alla andra heists och inte döma ut hela spelet för en liten sak.

Medlem
Skrivet av p1mm3:
Skrivet av Hannorden:
Skrivet av p1mm3:

Ett utav de sämsta spelen någonsin...

Resonera kring det tack!

Det är obalanserat och buggigt. Jag har spelat 1:an och 2:an. Blev lika besviken varje gång. Poliser är prickskyttar. Uppdrag buggar och svårighetsgraderna är extremt obalanserade på båda spelen. Känns mer som ett spel i alpha fas än ett fulländat spel.

Konstigt, för jag tyckte att betan av spelet kändes som ett mer fullständigt spel än den skarpa versionen av första spelet.

Balanseringen jobbar de ju på med varje uppdatering så om du har något du är missnöjd med gör du bäst i att vädra dina åsikter på forumet.

Om du har problem med att du blir träffad för ofta får du kanske se över din spelstil helt enkelt. Jag spelar ofta med lite lättare armor men lyckas ändå behålla mer liv än folk med tjockaste pansarvästen. Om man rör på sig minskar risken för att bli träffad och det är enklare att röra på sig med lättare armor (vilket förtydligas ytterligare i den här uppdateringen).

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Och minecraft räknas nog som last last (last?) gen.

Räknas det som "last last (last?) gen" bara för dess grafik?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Pålis:

öööh, tycker folk detta spelet är bra, körde ett uppdrag där man skulle borra sig in i ett kassaskåspsvalv och fick starta om borren ofta, sen väl inne i valvet stod man och öppnade bankfack och varje fack tog gööörlång tid att öppna,

det var så trist så man stängde av och byter bort spelet.

Kanske du borde lära dig spelet först?

haha säger desamma

Du har fått helt fel bild utav spelet kan jag tala om för dig.

Oãndligt många poliser, korkade medhjälpare, råna en bank stå och titta på en slags laddningikon för att öppna bankfack i ett valv.

Kul för den som gillar sånt.

Korkade medhjälpare? Spelar du spelet i singel player så får du skylla dig själv. Payday är skapat med mp i fokus. Online är det enkelt att hitta randoms som är lätta att samarbeta med.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Bojkott:

Hur är 2an i förhållande till 1an? Är det samma spel i ny förpackning eller har dom faktiskt gjort något för att ta serien till en ny nivå?

Det är verkligen två helt olika spel. Ettan var som bäst mediokert. Tvåan är ett riktigt bra spel som är sjukt roligt och har bra återspelningsvärde på grund av variationen som finns i både hur man bygger sin karaktär och hur varje bana har olika element som varierar mellan varje gång.

I första spelet kunde man egentligen aldrig smyga ordentligt. Det fanns stöd för det, men det funkade ju aldrig. Och som actionspel var det därmed inte så jättemycket att ha heller. I tvåan finns det mängder av uppdrag där det i större eller mindre utsträckning går alldeles utmärkt att gå in med lätt utrustning, ljuddämpare och smyga sig genom allt. Och som actionspel är det betydligt mer kompetent.

Första spelet hade väl sex heists där allting alltid såg likadant ut varje gång. Tvåan har långt många fler kartor och heists. Vissa heists utspelar sig under flera dagar, så att man använder flera kartor innan man får slutbetalningen.
Overkill har bestämt att fem DLC ska släppas inom första året och då har de ändå varit generösa nog att släppa en helt ny heist på ett nytt ställe i förra uppdateringen. Det som alla hoppas på är att det ska släppas ett verktyg för att skapa egna banor och heists i framtiden, och troligen blir det då i så fall efter sista DLC:t har släppts (om det inte skulle vara ett DLC i sig).

Det verkar vara sjukt gnällig ton från spelarna på Steam-forumet, med tanke på att Almir på Overkill har en ganska bitter attityd till och från. Overkill är trots allt väldigt bra på att ständigt försöka balansera spelet till det bättre samt tillföra nya saker helt gratis så jag tycker att de förtjänar en hel del cred för det. Det var länge sen jag såg en utvecklare som var så engagerad i att hålla sitt nysläppta spel vid liv och uppdaterat, de flesta låter ju bara spelet vara när det väl är släppt och så får spelarna leva med de bristerna som finns (SimCity är väl fortfarande ett praktexempel på det). Den typen av overhaul som den här uppdateringen innebär är ju annars något som en eventuell mod-community brukar kunna spotta ur sig efter drygt ett år så jag är glad över att utvecklarna själva faktiskt tar sig tid att utveckla spelets element.

Kanske blir ett köp framöver då Det jag inte gillade med 1an var just det att det var väldigt enformigt. Varje heist var i stort sätt samma.

Medlem

Fortfarande inga fixar till de absolut idiotiska hitboxarna. Vägrar spela en till minut innan poliserna går att skjuta i benen och i armarna

Medlem
Skrivet av Cane:

Fortfarande inga fixar till de absolut idiotiska hitboxarna. Vägrar spela en till minut innan poliserna går att skjuta i benen och i armarna

Det var så i ettan med - att det skall fixas är sjukt lågprio.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Fortfarande inga fixar till de absolut idiotiska hitboxarna. Vägrar spela en till minut innan poliserna går att skjuta i benen och i armarna

mmm spelet är bra


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

12
Skriv svar