Färgglada filmer från Peggle 2

Robot
Medlem
Färgglada filmer från Peggle 2

Exklusiv Xbox One? Visst jag gillar Peggle, men det känns inte speciellt som en nex-gen titel, och inte skulle jag spendera 600kr för det (om man utgår från GameShop priset).

För mig är det mer något jag skulle ha spelat på en handhållen enhet (3ds,Vita eller en platta).

Medlem

Känns inte direkt som nåt stort hopp ifrån de tidigare Pegglespelen.

Det är säkert roligt, men om det är exklusivt till Xbone och för det priset som Winzi skrev så är det lite tragiskt.

Peggle 1 var ju ett xbla spel för 120 spänn. Så varför skulle det här vara annorlunda?

Det kan inte stämma


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Peggle 1 var ju ett xbla spel för 120 spänn. Så varför skulle det här vara annorlunda?

Det kan inte stämma

Jag har peggle till NDS och det är ett perfekt format för ett spel som detta. Sitter tyvärr inte och längtar till att spela ett Peggle 2 på en 42" eller större tv.

Jag är inte helt säker men då Peggle 1 kom ut till XBLA så var det innan Popcap blev uppköpta av EA, vilket kan (inte nödvändigtvis) vara skälet till att Peggle 2 nu verkar släppas som "vanliga" titlar och inte bara som ett mindre XBLA endast för Xbox One.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Exklusiv Xbox One? Visst jag gillar Peggle, men det känns inte speciellt som en nex-gen titel, och inte skulle jag spendera 600kr för det (om man utgår från GameShop priset).

För mig är det mer något jag skulle ha spelat på en handhållen enhet (3ds,Vita eller en platta).

Spelet är bara exklusivt till en början, sedan släpps det på andra plattformar.

För övrigt så tycker jag att trailersen var värdelösa, man får ju ingen förklaring till vad deras krafter innebär.

Medlem

Hade hoppats på ett mer utvecklat/expanderat gameplay... Men det är ju ändå PopCap (for good or bad).

Vi får se.

Medlem

Känns lite overkill att spela detta på 47tum på nextgen... Spelet i sig verkar härligt, speciellt skräckbanorna

Skönt att de verkar variera musiken lite, blev rätt så trött på Bjorns (hästen) signatur hela tiden i ettan
Spelet kommer att köpas in sen på Steam o liras med kaffet i ena handen


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Klarade Peggle 1, trevligt tidsfördriv. 2:an kanske inte har så mycket nytt men blir garanterat köp för min del.

1
Skriv svar