The Stig kommer till Forza Motorsport 5

Robot
Inaktiv
The Stig kommer till Forza Motorsport 5

Jag antar att det blir en ouppnåelig achievement att spöa Stigs avatar.

Medlem

Johan vi på FZ bor i Sverige.

Medlem

Den enda frågan kommer kvarstå för mig: Xbone, kommer den ha stöd för G25/G27? -_- Så överlägset Forza 4 kändes jämfört med Gran Turismo 5 så var det ju bedrövligt att spela det med gamepad..

Medlem

“Some say he never blinks, and that he roams around the woods at night foraging for wolves. All we know is he’s called the Stig.”


signatur

Nämen!

Medlem

Fanboy alert!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jupps, hur bra kan han vara på "dataspel"?

Medlem

Detta videoklipp visar innehåll från BBC Worldwide, som har blockerat det av upphovsrättsliga skäl.

Men vad fasen...

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Jupps, hur bra kan han vara på "dataspel"?

Ungefär lika bra som gamers kan vara på riktig racing kanske?

http://gotgame.com/2013/07/29/gran-turismo-gamers-dominate-re...


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Harry Coma:

Jupps, hur bra kan han vara på "dataspel"?

Ungefär lika bra som gamers kan vara på riktig racing kanske?

http://gotgame.com/2013/07/29/gran-turismo-gamers-dominate-re...

Ajdå..

Medlem

helt plötsligt får jag lust att köpa mitt första bilspel ever xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Som Top Gear fan så låter ett Xbone mer lockande nu

Medlem
Skrivet av Chrester:

Dä ni sånibögar

Får ju GT7 sen till Ps4.
Föredrar bilspel som är mer realistiska. Istället för arkad racing spel såsom Forza


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Chrester:

Dä ni sånibögar

Får ju GT7 sen till Ps4.
Föredrar bilspel som är mer realistiska. Istället för arkad racing spel såsom Forza

Vad är arcade racing i Forza 5, det är en av de största och bästa racing simulatorn på marknaden för xbox360/xboxone.

bil ljuden i forza är Världs klass bästa i sin genre utbudet av bil modeller och modnings möjlighetena med riktiga bil delar och tuning kits från kända bil fabriker.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Chrester:

Dä ni sånibögar

Får ju GT7 sen till Ps4.
Föredrar bilspel som är mer realistiska. Istället för arkad racing spel såsom Forza

Vad är arcade racing i Forza 5.

Bil fysiken. (Kan ju bara utgå ifrån Forza 4, då jag inte spelat Forza 5)
De beter sig inte väldigt realistisk ifall jag jämför med GT5


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Chrester:

Dä ni sånibögar

Får ju GT7 sen till Ps4.
Föredrar bilspel som är mer realistiska. Istället för arkad racing spel såsom Forza

Vad är arcade racing i Forza 5.

Bil fysiken. (Kan ju bara utgå ifrån Forza 4, då jag inte spelat Forza 5)
De beter sig inte väldigt realistisk ifall jag jämför med GT5

ok du är sony fan boy, synd när du kommer över det och kan se klart så testa Forza igen, det är ett mycket bättre bilspel än GT till PS.
precis som i GT måste du gå in i options ifall du inte vill spela med abs bromsar tracktion control och ställa om styrningen till simulator, för att få den riktiga känslan, testa igen och du kommer och hitta en ny favorit.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Chrester:

Dä ni sånibögar

Får ju GT7 sen till Ps4.
Föredrar bilspel som är mer realistiska. Istället för arkad racing spel såsom Forza

Vad är arcade racing i Forza 5.

Bil fysiken. (Kan ju bara utgå ifrån Forza 4, då jag inte spelat Forza 5)
De beter sig inte väldigt realistisk ifall jag jämför med GT5

ok du är sony fan boy, synd när du kommer över det och kan se klart så testa Forza igen, det är ett mycket bättre bilspel än GT till PS.
precis som i GT måste du gå in i options ifall du inte vill spela med abs bromsar tracktion control och ställa om styrningen till simulator, för att få den riktiga känslan, testa igen och du kommer och hitta en ny favorit.

Föredrar GT då det är mer realistiskt = Sony fanboy....
Orkar inte ens diskutera ifall du skall vara sådan.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Chrester:

Dä ni sånibögar

Får ju GT7 sen till Ps4.
Föredrar bilspel som är mer realistiska. Istället för arkad racing spel såsom Forza

Vad är arcade racing i Forza 5.

Bil fysiken. (Kan ju bara utgå ifrån Forza 4, då jag inte spelat Forza 5)
De beter sig inte väldigt realistisk ifall jag jämför med GT5

ok du är sony fan boy, synd när du kommer över det och kan se klart så testa Forza igen, det är ett mycket bättre bilspel än GT till PS.
precis som i GT måste du gå in i options ifall du inte vill spela med abs bromsar tracktion control och ställa om styrningen till simulator, för att få den riktiga känslan, testa igen och du kommer och hitta en ny favorit.

Föredrar GT då det är mer realistiskt = Sony fanboy....
Orkar inte ens diskutera ifall du skall vara sådan.

Jag har båda och säger detta för att jag själv trodde att GT var bäst tills jag satte mig in i Forza och förstod mitt misstag, menade inget illa med fan boy, ( men att komma med en Sony komentar på ett xbox exlusivt spel är lite fan boy/troll varning.) jag vill snarare att du skulle släppa taget om sony's GT spel, det var länge sen deras spel var bättre än forza serien.
redan vid Forza 2 så hade Forza försprång och har hållt det försprånget.

Vad är mer realistiskt i GT om jag får fråga? den handfull med hd renderade bilar eller vad?
Säg vad är mer realistiskt i din mening med GT.

Medlem

Så det är inte rallylegendaren Stig Blomqvist man avser - The Stig?

Skrivet av LariosoDog:

Så det är inte rallylegendaren Stig Blomqvist man avser - The Stig?

Jepp, och han bor under en bro och tar tull av alla som vill gå över!

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Chrester:

Dä ni sånibögar

Får ju GT7 sen till Ps4.
Föredrar bilspel som är mer realistiska. Istället för arkad racing spel såsom Forza

Vad är arcade racing i Forza 5.

Bil fysiken. (Kan ju bara utgå ifrån Forza 4, då jag inte spelat Forza 5)
De beter sig inte väldigt realistisk ifall jag jämför med GT5

ok du är sony fan boy, synd när du kommer över det och kan se klart så testa Forza igen, det är ett mycket bättre bilspel än GT till PS.
precis som i GT måste du gå in i options ifall du inte vill spela med abs bromsar tracktion control och ställa om styrningen till simulator, för att få den riktiga känslan, testa igen och du kommer och hitta en ny favorit.

Föredrar GT då det är mer realistiskt = Sony fanboy....
Orkar inte ens diskutera ifall du skall vara sådan.

Jag har båda och säger detta för att jag själv trodde att GT var bäst tills jag satte mig in i Forza och förstod mitt misstag, menade inget illa med fan boy, ( men att komma med en Sony komentar på ett xbox exlusivt spel är lite fan boy/troll varning.) jag vill snarare att du skulle släppa taget om sony's GT spel, det var länge sen deras spel var bättre än forza serien.
redan vid Forza 2 så hade Forza försprång och har hållt det försprånget.

Vad är mer realistiskt i GT om jag får fråga? den handfull med hd renderade bilar eller vad?
Säg vad är mer realistiskt i din mening med GT.

Snarare du som är en s.k. "Fanboy" Sen du likt en religion gör allt du kan för att konvertera om honom till "heliga" Forza.

För f*n, om du tvunget ska kritisera andras åsikter gör det på mogen nivå istället för att kasta skit och anklagelser som "fanboy" bara för att de inte delar samma åsikt.

Mvh
En som är trött på evigt skit om fanboyism

Medlem
Citat:

Snarare du som är en s.k. "Fanboy" Sen du likt en religion gör allt du kan för att konvertera om honom till "heliga" Forza.

För f*n, om du tvunget ska kritisera andras åsikter gör det på mogen nivå istället för att kasta skit och anklagelser som "fanboy" bara för att de inte delar samma åsikt.

Mvh
En som är trött på evigt skit om fanboyism

Jag är fanboy till alla spelkonsoler och datorer lite av en pryl bög även kallat.
Som sagt jag äger båda formaten och förskte bara öppna ögonen för en annan bilspels entusiast.

Medlem

FZ; siten som lägger upp upphovsrättsskyddade filmer som inte går att se men som skiter fullkomligt i det bilspel som födde genren. Supporter? Troligt.

Jo, jag ser fram mot Forza och jo, ska absolut testa det och jo, jag tycker fysiken I känns .. mindre skoj i GT5 i jämförelse med F4. Hrms, saknar herr Sebastian Lind.
*Slår på adblock*

Inaktiv

Mycket trevligt. Top gear + forza är underbart.
Någon här tidigare nämnde att GT skulle på något sätt vara mer realistiskt än forza - som ägare till båda och med ett antal milmumder bältet i båda samt irl (med bil som turligen finns i båda) så får jag säga att fm är klart mer realistiskt. GT saknar i mycket fartkänslan som är en väldigt viktig del när man inte har g krafter och annat (ljuden i gt är ynkliga) som referens till hastighet. Ser fram emot nästa riktiga GT spel (på,ps4) men kommer efter fadäsen med ett överhypat GT5 som fick mig att köpa en ps3a utan att ha provat innan, inte att köpa katten i säcken denna gång.

Medlem
1
Skriv svar