Därför slåss du i Killzone: Shadow Fall

Robot
Därför slåss du i Killzone: Shadow Fall
Medlem
Därför slåss du i Killzone: Shadow Fall

Den här trailern var bra mycket bättre än Battlefields och Cods SP-trailers enligt mig.

Den här får mig att vilja ge mig ut på slagfältet och slå ner Helghast en gång för alla!

Medlem

Varför krigar man i Killzone? Kollade trailern men hänger ej med riktigt. Är det inte så att det nya spelet handlar om att de två folkslagen har slutat kriga, och att de nu är åtskilda av en stor mur?

Inaktiv

Spännande story.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Varför krigar man i Killzone? Kollade trailern men hänger ej med riktigt. Är det inte så att det nya spelet handlar om att de två folkslagen har slutat kriga, och att de nu är åtskilda av en stor mur?

Jag ska försöka skriva ner en kort version av hela historien bakom Killzone.

Planeten Vekta beboddes först av folket som sedan blev Helghast, men invaderades av förbundet ISA (som man spelar som i spelen). Folket fick emigrera till planeten Helghan där de långsamt muterades till Helghast. Nu är de tilllbaka på planeten Vekta igen eftersom ISA förstörde Helghan i slutet av Kz3. Allt som delar folkslagen åt är en stor mur, vilket inte är så stabilt när det är så mycket hat mellan dem.

Så allt som allt så är ISA egentligen lika onda som Helghast när man tänker efter.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Banjo:

Varför krigar man i Killzone? Kollade trailern men hänger ej med riktigt. Är det inte så att det nya spelet handlar om att de två folkslagen har slutat kriga, och att de nu är åtskilda av en stor mur?

Jag ska försöka skriva ner en kort version av hela historien bakom Killzone.

Planeten Vekta beboddes först av folket som sedan blev Helghast, men invaderades av förbundet ISA (som man spelar som i spelen). Folket fick emigrera till planeten Helghan där de långsamt muterades till Helghast. Nu är de tilllbaka på planeten Vekta igen eftersom ISA förstörde Helghan i slutet av Kz3. Allt som delar folkslagen åt är en stor mur, vilket inte är så stabilt när det är så mycket hat mellan dem.

Så allt som allt så är ISA egentligen lika onda som Helghast när man tänker efter.

Tänkte mer på varför man ska kriga i Shadow Fall just, när det tydligen är fred (bräcklig visserligen) mellan folken. Trailern ger inte riktigt svar på det...Men det står i nyheten att den skulle göra det. Lite därför jag frågade.

Fast jag gillar ju det på ett sätt, att inte veta för mycket innan.

Kommer ihåg när jag spelade Killzone 1 att man skulle försvara en invasion på planeten eftersom Helghast invaderade och i tvåan skulle man väl invadera deras planet istället? Trean har jag ej koll på, mer än att miljöerna var väl betydligt mindre gråa i den?

Det är intressant att det finns lite gråzoner och nyanser i Killzone, om det nu gör det. Jag försöker komma på andra filmer eller spel där huvudpersonen eller personerna kämpar för något som det senare går upp för denne (eller dem) att de egentligen inte är så goda utan snarare lite lömska. Lär ju finnas ganska många exempel.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Jag ska försöka skriva ner en kort version av hela historien bakom Killzone.

Planeten Vekta beboddes först av folket som sedan blev Helghast, men invaderades av förbundet ISA (som man spelar som i spelen). Folket fick emigrera till planeten Helghan där de långsamt muterades till Helghast.

Är det verkligen en rättvis bild av vad som hände? Jag har spelat alla spelen och minns inte exkat varför man skickade folk till Helgan, men det där låter inte helt 100%...

*osäker*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar