Framtidens hetaste indiespel

Medlem
Framtidens hetaste indiespel

Hm... Super motherload anyone?

Medlem

Banished verkar se ganska intressant ut också.

Medlem

Så många intressanta spel, Broken Sword : Angel of Death har jag fortfarande inte spelat mer än demot på, ser enormt fram emot nästa spel i serien.

Medlem

Jag ser nog fram emot Hotline Miami 2: Wrong Number mest av de listade spelen. Det är alltid spännande när svenskutvecklade spel blir omtalade världen över.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

CFW
Medlem

Vet inte om de definieras som indie, men...

på plats

1-98: Star Citizen
99: Project Eternity
100: Elite 4

Medlem

Suktar efter Broken Sword: The Serpent's Curse, Broken Age och Dreamfall Chapters


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Transistor!
Om jag inte misstar mig så är väl Super Giant Games indie?

Medlem
Skrivet av CFW:

Vet inte om de definieras som indie, men...

på plats

1-98: Star Citizen
99: Project Eternity
100: Elite 4

Skrivet av Gabe:

Transistor! Om jag inte misstar mig så är väl Super Giant Games indie?

Ja, de är oberoende utvecklare, det vill säga att de inte ägs av en utgivare eller att dessa spel utvecklats tack vare en sådan.

Medlem

Finns mycket intressant på den där listan men det jag ser mest fram emot nu är Cornerstone: Songs of Tyrim, fast jag misstänker att de inte når sitt mål på Kickstarter.

/ LordDaimos

Medlem

Banished och Stardew Valley är två jag skulle viljat se med på listan men listan kan ju inte vara hur lång som helst.

Inaktiv

Ser endast fram emot XCOM: Enemy Within och Cyberpunk 2077.

Medlem

Contrast!


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

OCTODAAAAAD!

Nobody suspects a thing!

Medlem

Hotline Miami 2 såklart!

Tangentbord ska slås sönder och pixelblodet ska spruta!

Inaktiv
Medlem

Broken Sword :heart:

Medlem

Pixeljunk Inc! <3

Inaktiv

Hade velat sett Eschalon: Book III eller Avadon 2: The Corruption i den listan också.

Medlem

Grym lista, dock lite kraftig att läsa från top till botten. Mer indie på FZ!

Medlem

Starbound kommer bli najs

Medlem
Skrivet av Buio:

Rimworld kanske?
http://www.kickstarter.com/projects/tynansylvester/rimworld
(avklarad Kickstarter)

Detta! Ser ut att bli ett sjukt bra lir.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hur kan Hyper Light Drifter inte vara med på listan? Disasterpeace står för musiken, otäckt häftig lore och meganostalgisk grafik och gameplay. Nästan så man längtar lika mycket efter det som efter Dark Souls 2, the last guardian och final fantasy XV!^^

Medlem
Skrivet av Susurrous:

Hur kan Hyper Light Drifter inte vara med på listan? Disasterpeace står för musiken, otäckt häftig lore och meganostalgisk grafik och gameplay. Nästan så man längtar lika mycket efter det som efter Dark Souls 2, the last guardian och final fantasy XV!^^

Håller HELT med, Hyper Light Drifter borde varit med!

http://www.kickstarter.com/projects/1661802484/hyper-light-dr...

Medlem
Skrivet av Jozo:

OCTODAAAAAD!

Nobody suspects a thing!

Hes got a good thing goiiiiiing!


signatur

Videomupp

Medlem

Borde inte Star Citizen vara med på listan?

1: Star Citizen
2: Project Eternity
3: Broken Sword & Broken Age

Sammanfattningsvis många bra spel på antågande (potentiellt bra spel)

Medlem

Mjo Star Citizen kan man ju tycka skulle vara med på listan. Fast åh andra sidan är det verkligen indie när det ser bättre ut än typ samtliga kommande nextgen AAA-spel?

Hur som helst, många schysta titlar. Broken Age ska bli intressant att se hur det blir, hoppas på ett spel som lyckas fånga magin med äventyrspel på samma sätt som många andra tidigare Tim Schafer spel.

Medlem

Förvånande att "The Forest" inte har nämnts här. Det är det spelet jag väntar ivrigast på iaf.

Killmonday Games

Finns ju det svenskutvecklade spelet Fran Bow också som blitt omtalad runt om världen och lyckats med sin crowdfunda också, och nu även hamnat på Steam


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Jag röstade på Dreamfall Chapters men jag längtar nog minst lika mycket till The Long Dark, som jag fann märkligt inte fanns med på listan då det visar riktigt bra möjligheter till att bli ett grymt spel!

12
Skriv svar