Inga laddningstider i Killzone: Shadow Fall

Robot
Inga laddningstider i Killzone: Shadow Fall

Frågan är om det finns några hissar?

Medlem

Kanske inget argument att köpa spelet i sig, men önskar att fler tänkte på samma sätt. Att spela på konsol idag har blivit som att spela med dator för 25 år sedan.

Då var det konsolerna som startade med en knapptryckning, medan man på sin gamla trotjänare C64:an kunde tillbringa många minuter framför laddningsskärmarna (om spelet startade alls).

Medlem

Att designa utan laddningsskärmar var, om inte alls nytt, så ambitiöst.

Men just det att de tagit bort alla splash screens från när spelet startar och officiellt fått placera dem i eftertexterna? Även de som tillhör middlewareföretag?

Där har vi något som faktiskt är nyskapande.

Medlem

Kommer ni ihåg Tony Hawks American Wasteland som försökte göra samma sak?

Spelet säckade ihop totalt, drog ner på några klena fps, spelbart ja men du kunde ju i alla fall spela istället för att vänta

Medlem

Nice som f-n. Bara spela spelet direkt och ingen jobbig skit. Long overdue egentligen.

Medlem

Komprimerat till 7,5gb från 39? Lol..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fantastiskt! Faan, när jag ska hjälpa barnen med Lego-spelen på Xbox är det ett förbannat tryckande: A, start, A, A, start, B nej A!

Laddningstider är ok men allt tryckande är skit.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Istället får vi dras med 20 splashscreens som bara råkar vara onormalt långa innan spelet börjar...

Inaktiv

Att slippa vidriga splashbilder borde vara regel, inte undantag. Mitt hjärta kommer bli glatt den dagen företag inser att du inte kan tortera dig till kundernas lojalitet genom att tvinga dem att stirra på samma förhatliga logotyp varje gång de startar spelet.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Istället får vi dras med 20 splashscreens som bara råkar vara onormalt långa innan spelet börjar...

Har du ens läst nyheten?

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Att slippa vidriga splashbilder borde vara regel, inte undantag. Mitt hjärta kommer bli glatt den dagen företag inser att du inte kan tortera dig till kundernas lojalitet genom att tvinga dem att stirra på samma förhatliga logotyp varje gång de startar spelet.

Det finns några orsaker varför jag aldrig kommer spela spel som Skyrim till konsol.
Mods är första och laddningstider är den andra.

För er som inte orkar se videon är det 2 långa minuter man måste vänta tills den laddat klart.
I jämförelse med PC versionen som bara behöver några sekunder på en SSD.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

[quote=marcus8958]

Skrivet av anon_98854:

*text*

https://www.youtube.com/embed/ITXKh9rPHoE

För er som inte orkar se videon är det 2 långa minuter man måste vänta tills den laddat klart.
I jämförelse med PC versionen som bara behöver några sekunder på en SSD.

Men 2 minuter är väl ganska lagom med tanke på sträckan din karaktär måste springa på den tiden?

Hoppas att dom jobbar aktivt med att inte ha några laddningstider denna generation, jag drog mig från att starta assassins creed 3 just på grund av det
2an var kanske ännu värre iofs...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Domitianus:

Kanske inget argument att köpa spelet i sig, men önskar att fler tänkte på samma sätt. Att spela på konsol idag har blivit som att spela med dator för 25 år sedan.

Då var det konsolerna som startade med en knapptryckning, medan man på sin gamla trotjänare C64:an kunde tillbringa många minuter framför laddningsskärmarna (om spelet startade alls).

Men det var ju åtminstone vackra laddningskärmar =D

...och shyst musik =P

...och spelen var roliga då, hade en själ och varje gång något nytt kom visste man aldrig vad man kunde förvänta sig.... inte direkt som det är nu... snyft ='(

... ♫ 80-talet! var tok du väken?! ♫

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mjauv:

Att slippa vidriga splashbilder borde vara regel, inte undantag. Mitt hjärta kommer bli glatt den dagen företag inser att du inte kan tortera dig till kundernas lojalitet genom att tvinga dem att stirra på samma förhatliga logotyp varje gång de startar spelet.

Det finns några orsaker varför jag aldrig kommer spela spel som Skyrim till konsol.
Mods är första och laddningstider är den andra.

https://www.youtube.com/embed/ITXKh9rPHoE

För er som inte orkar se videon är det 2 långa minuter man måste vänta tills den laddat klart.
I jämförelse med PC versionen som bara behöver några sekunder på en SSD.

Det går ju alltid att byta ut hårddisken:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mjauv:

Att slippa vidriga splashbilder borde vara regel, inte undantag. Mitt hjärta kommer bli glatt den dagen företag inser att du inte kan tortera dig till kundernas lojalitet genom att tvinga dem att stirra på samma förhatliga logotyp varje gång de startar spelet.

Det finns några orsaker varför jag aldrig kommer spela spel som Skyrim till konsol.
Mods är första och laddningstider är den andra.

https://www.youtube.com/embed/ITXKh9rPHoE

För er som inte orkar se videon är det 2 långa minuter man måste vänta tills den laddat klart.
I jämförelse med PC versionen som bara behöver några sekunder på en SSD.

Det går ju alltid att byta ut hårddisken:

https://www.youtube.com/embed/Jb-OMi6RWpY

Jag har en SSHD i min ps3 och det är ett rejält lyft från mekanisk i spel som GTA 5 och Dragons Dogma.
Men kommer ändå hålla mig borta från konsol när det gäller spel som skyrim som ska spelas med mods.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Låter galet bra

Medlem

Härligt. Snabba laddningstider är en sak som jag verkligen saknar när jag går från min PC till att spela ett spel på Ps3.

Medlem

Spelade nyss genom Jak and Daxter på PS2:an, också ett spel utan laddningsskärmar. Slippa stirra på en stilla bild med texten "now loading" förhöjer spelupplevelsen ordentligt! Mer sådant!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Att designa utan laddningsskärmar var, om inte alls nytt, så ambitiöst.

Men just det att de tagit bort alla splash screens från när spelet startar och officiellt fått placera dem i eftertexterna? Även de som tillhör middlewareföretag?

Där har vi något som faktiskt är nyskapande.

Burnout: Paradise City hade inga titelskärmar heller från början, bara en enda laddningsskärm sedan kom man in i spelet direkt, inget "Tryck på start för att fortsätta" eller "Tryck på X för att visa att du sett att vi också automatsparar ditt spel".
Sedan när det fick DLC etc, så stoppade EA dit en Logotyp och massa annat tjafs.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mjauv:

Att slippa vidriga splashbilder borde vara regel, inte undantag. Mitt hjärta kommer bli glatt den dagen företag inser att du inte kan tortera dig till kundernas lojalitet genom att tvinga dem att stirra på samma förhatliga logotyp varje gång de startar spelet.

Det finns några orsaker varför jag aldrig kommer spela spel som Skyrim till konsol.
Mods är första och laddningstider är den andra.

https://www.youtube.com/embed/ITXKh9rPHoE

För er som inte orkar se videon är det 2 långa minuter man måste vänta tills den laddat klart.
I jämförelse med PC versionen som bara behöver några sekunder på en SSD.

Hade grymt långa laddningstider i L.A Noire också. Vet dock itne om det bara var nåt som var skit för mig.

Medlem

men... men... Alla vi som tycker om logo rutor?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

BUT DO THE FISH MOVE AWAY FROM YOU ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Lite som Lucasart gjorde med Star Wars, gick mot filmbolaget och valde att sätta Director, Writer, Cast etc efteråt och inte innan som var standard på den tiden.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Domitianus:

Kanske inget argument att köpa spelet i sig, men önskar att fler tänkte på samma sätt. Att spela på konsol idag har blivit som att spela med dator för 25 år sedan.

Då var det konsolerna som startade med en knapptryckning, medan man på sin gamla trotjänare C64:an kunde tillbringa många minuter framför laddningsskärmarna (om spelet startade alls).

Men det var ju åtminstone vackra laddningskärmar =D
http://stream1.gifsoup.com/webroot/animatedgifs4/1846937_o.gi...

...och shyst musik =P

https://www.youtube.com/embed/BYAMJtNQ9do

...och spelen var roliga då, hade en själ och varje gång något nytt kom visste man aldrig vad man kunde förvänta sig.... inte direkt som det är nu... snyft ='(

... ♫ 80-talet! var tok du väken?! ♫

kanske beror på att alla spel redan är gjorda nu . och nya spel bara är variationer av eller upprepningar av gamla .. precis som med filmer

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Lite som Lucasart gjorde med Star Wars, gick mot filmbolaget och valde att sätta Director, Writer, Cast etc efteråt och inte innan som var standard på den tiden.

Lucas Film?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Väldigt trevligt att fokus ligger på spel och en byrå spelupplevelse, inte reklam och laddnindstider...
Som att jämföra streaming via netflix/cruncyroll, bara välj avsnitt och börja se jämfört med tv med vidriga reklamavbrott och annat störande. :/

Medlem

"allt som krävs är 30 sekunder innan man hoppar in i hetluften."
Endast 30?.. ojoj.. imponerande.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
12
Skriv svar