Stabilare fps för Call of Duty på Xbox One mot PS4

Medlem

Allt handlar om pengar. De hade kunnat göra sjuka konsoler om det inte vore för det. T.ex vart är yottabyte diskarna? Tekniken finns men det är mera ekonomiskt att stega...

CoD Ghost kunde ju inte ens behålla 60 fps på TotalBiscuits Titan Kort


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tror att båda versionerna drabbas negativt av att ha utvecklats även för Xbox 360 och PS3. Så fort svårutvecklade PS3 är ute ur bilden tror jag att alla versioner blir mer jämna.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är skrämmande hur mycket bättre pc utvecklare är på göra spel, säg inte till mig att konsol utvecklare är duktiga för det är dom ta mig fan icke.

Skrämmande att trots one end system inte klarar av att optimera, jo jag vet det kmr bli bättre sen när dom lärt sig systemet det fattar jag.

Men det är ingen jävla ursäkt när du på pc har 1000000 och nya system och compabiliteter att optimera till kommer hela tiden.

Det får dena lama ursäkten att "men det är nytt" dom måste bara lära sig system osv osv listan går vidare.

Rent utsagt horseshit

sen att dom tar dyrare betalt för spelen och konsolen vid launch, borde det inte vara tvärt om?

Man fattar ju VERKLIGEN,varför pc ports blir så värdelösa, eller att vi ibland ej får ports, för det är konsol only företag med inkomptent personal verkar det som.

Jag kan starta fraps och klippa ut klipp och säga att jag är skitbra på göra en fragfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=_ykbVt1ZaJM eller http://www.youtube.com/watch?v=89Yi3IV8JXI när detta är själva verket hur man är duktig och jag är rent utsagt ett skämt

Du har ju ingen koll på vad du snackar om, för du har aldrig varit inom spelutvecklingsbranschen. Behövs ingen mer förklaring än det?

Medlem

PC utvecklare är så jättebra! *Kollar på Total war rome 2* , nja... dom är nog inte så värst bra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är skrämmande hur mycket bättre pc utvecklare är på göra spel, säg inte till mig att konsol utvecklare är duktiga för det är dom ta mig fan icke.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av FuzioN:

Det är skrämmande hur mycket bättre pc utvecklare är på göra spel, säg inte till mig att konsol utvecklare är duktiga för det är dom ta mig fan icke.

Skrämmande att trots one end system inte klarar av att optimera, jo jag vet det kmr bli bättre sen när dom lärt sig systemet det fattar jag.

Men det är ingen jävla ursäkt när du på pc har 1000000 och nya system och compabiliteter att optimera till kommer hela tiden.

Det får dena lama ursäkten att "men det är nytt" dom måste bara lära sig system osv osv listan går vidare.

Rent utsagt horseshit

sen att dom tar dyrare betalt för spelen och konsolen vid launch, borde det inte vara tvärt om?

Man fattar ju VERKLIGEN,varför pc ports blir så värdelösa, eller att vi ibland ej får ports, för det är konsol only företag med inkomptent personal verkar det som.

Jag kan starta fraps och klippa ut klipp och säga att jag är skitbra på göra en fragfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=_ykbVt1ZaJM eller http://www.youtube.com/watch?v=89Yi3IV8JXI när detta är själva verket hur man är duktig och jag är rent utsagt ett skämt

Varför hata ?... Är väl inte svårare än att man väljer bort Consolen istället? Alla vet redan att pc.n är kraftigare, och således också spelen. Men en consol är ett perfekt alternativ för dom som inte vill lägga xxxxx antal kronor är trött på diskussionen om consol vs pc. Nu vet vi vilka som vann, så lägg fokus och ork på annat istället

Det är inte vem som vann vem som är bättre som jag bryr mig om eller att peka "han vart bäst" eller pc master race.

Det jag menar är att ska du ta så hutlöst betalt, för spelen osv så ska väl utvecklarna kunna arbeta inom industrin även.

så missförstå mig inte, konsolerna kmr bli bättre det är faktumet att du betalar så mycket för konsolen och spelet vid launch, sen får du detta pga inkompetent personal, inte pga sakerna i maskinen.

Borde det inte vara mer krav på dom som jobbar om det ska vara så dyrt till förhållande du får för pengarna?

Ni måste ju hålla med något är ju helt galet fel här, jag kmr säkerligen själv köpa en ps4, men inom första 3-4 månader efter release kan man ju redan nu störtglömma.

Inte för att va sån men tror knappast att det är utvecklarnas fel utan oftast så finns det en massa krav på sig uppifrån om att leverera till en viss tid och då får man ta genvägar även om det finns massa saker man kunde gjort bättre.

Är själv utvecklare och det händer ofta att man får från en chef att det ska vara klart på måndag, sen förklarar man att det kommer dra ner kvalitén vilket dem då får godkänna.

Så det handlar om så mycket mer än att utvecklarna är kassa

Jo det har du rätt i, oftast inte dom som jobbar som det handlar om dom som sätter tidsrelease, speciellt när man tittar på tiden vissa har fått att utveckla vissa spel.

Sen har vi ju inte fått see spel med unity än jag tror den är gjord för arbeta jävligt bra med konsolen med.

jag menar inte detta som det är utvecklarnas fel, utan vissa är bättre på optimera än andra svårare än så är det inte.

och optimerings erfarenhet ibland företag som endast gjort spel till konsoler, vi kan ju säga såhär vilket du redan nu vet säkerligen svartet till, att PC centrerade utvecklare har ljusårs försprång här i erfarenhet.

borde man inte då anställa eller skicka vissa på någon specifik utbildning?
inom detta området?

Och jag är inget proffs, men jag vet hur det fungerar nog att komma med en utvärdering att problemet ligger i dumhet/girighet ibland utvecklarna som bara utvecklat mestadels konsolspel.

Speciellt nu när konsolerna börjar närma sig att fungera som en pc, det är ju fortfarande one end system.
Men programmeringen är ju bra mycket lättare men samtidigt krångligare(som pc rooten ser ut)

Så ta inte detta som jag är arg på dom som arbetar och kämpar på golvet som idioter och kliar sig i håret för dom ej fått sig en internutbildning inom ett område dom ej bemästrar så väl, hade dom bara fått chansen hade dom säkert tagit denna utbildningen.

Detta är ju inte den som arbetar på golvet som gör dessa beslut utan huvudmännen, då dessa utbildningar även är extremt dyra men gynnar sig i längden både rykte och försäljning.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av FuzioN:

Det är skrämmande hur mycket bättre pc utvecklare är på göra spel, säg inte till mig att konsol utvecklare är duktiga för det är dom ta mig fan icke.

Skrämmande att trots one end system inte klarar av att optimera, jo jag vet det kmr bli bättre sen när dom lärt sig systemet det fattar jag.

Men det är ingen jävla ursäkt när du på pc har 1000000 och nya system och compabiliteter att optimera till kommer hela tiden.

Det får dena lama ursäkten att "men det är nytt" dom måste bara lära sig system osv osv listan går vidare.

Rent utsagt horseshit

sen att dom tar dyrare betalt för spelen och konsolen vid launch, borde det inte vara tvärt om?

Man fattar ju VERKLIGEN,varför pc ports blir så värdelösa, eller att vi ibland ej får ports, för det är konsol only företag med inkomptent personal verkar det som.

Jag kan starta fraps och klippa ut klipp och säga att jag är skitbra på göra en fragfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=_ykbVt1ZaJM eller http://www.youtube.com/watch?v=89Yi3IV8JXI när detta är själva verket hur man är duktig och jag är rent utsagt ett skämt

Så mycket skitsnack som förstapost? Usch... mods... redigera tack.

vadå skitsnack?

det är färre strings att bry sig om på en konsol än en pc.

Medlem

Jag tror att konsolerna ska sluta försöka vara något det inte är. Det som konsolerna försöker uppnå är att vara bättre än den allmänna gamer pc'n.

För mig är det otroligt konstigt, då grafik för mig betyder bara sisådära många polygoner och hög upplösning, höga fps. För mig inte ett skit, eftersom att det inte alltid lyckas då de gör spel som ska konkurera ut pc spelen.

Det kommer inte lyckas, det är inte en tes utan en fullskaplig teori. Däremot vad jag hellre hade viljat se för konsolerna är spel som strävar efter estetik som är mer intressant, gameplay som är smidigt och underhållande, såklart också att tekniken ska klara av och köra spelet i konstanta 60fps.

Såklart bör PC spel också sträva efter att ha dessa egenskaper, men de har råd att köra på högre grafik krav. Datorer klarar av att uppfylla dessa krav, det gör inte konsoler.

Hellre anpassa konsolerna efter andra egenskaper som smidighet och bra prestanda i spel. Än att försöka ge oss spel med bättre grafiska egenskaper men skitig prestanda.

Jag menar inte att man ska göra fula spel eller dåligt grafiska, men hellre använda det man har och försök göra bra spel som utvecklare åt konsolerna som de klarar av. Det är en hel del om man faktiskt tänker efter, men folk är så grafik blinda.

För mig spelar inte grafiken i Battlefield 4 någon roll, det är snyggt visst, men jag tycker grafikstilen och estetiken i Warcraft 3 är 100ggr bättre.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är skrämmande hur mycket bättre pc utvecklare är på göra spel, säg inte till mig att konsol utvecklare är duktiga för det är dom ta mig fan icke.

Skrämmande att trots one end system inte klarar av att optimera, jo jag vet det kmr bli bättre sen när dom lärt sig systemet det fattar jag.

Men det är ingen jävla ursäkt när du på pc har 1000000 och nya system och compabiliteter att optimera till kommer hela tiden.

Det får dena lama ursäkten att "men det är nytt" dom måste bara lära sig system osv osv listan går vidare.

Rent utsagt horseshit

sen att dom tar dyrare betalt för spelen och konsolen vid launch, borde det inte vara tvärt om?

Man fattar ju VERKLIGEN,varför pc ports blir så värdelösa, eller att vi ibland ej får ports, för det är konsol only företag med inkomptent personal verkar det som.

Jag kan starta fraps och klippa ut klipp och säga att jag är skitbra på göra en fragfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=_ykbVt1ZaJM eller http://www.youtube.com/watch?v=89Yi3IV8JXI när detta är själva verket hur man är duktig och jag är rent utsagt ett skämt

Någon hatar verkligen konsoler här

Medlem

Om man optimerar mot en enda uppsättning hårdvara, och nöjer sig med drops ner till 15fps på en lanseringstitel till en konsol. Har man då gjort ett bra jobb?

Prestanda står och balanserar mot det visuella intrycket och hur begåvat kodat det är. 15fps drops som vi såg i preview på Dead rising 3 på Xbone igår är inte okay. Inte nånstans faktiskt. Möter man såna siffror är det läge att dra ner på det visuella intrycket för att få upp sifforna, och det finns inga som helst ursäkter här.

Kontentan av det FuzioN, och andra, försöker säga är att det finns betydligt färre ursäkter när man bara behöver optimera mot en given uppsättning hårdvara jämfört med en PC-version.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ganska så skrattretande att ett så korkat inlägg är gjort av en "FZ-supporter" och "veteran"....

Är tamejfan jävligt sorgligt för hela den här sidan...

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Ganska så skrattretande att ett så korkat inlägg är gjort av en "FZ-supporter" och "veteran"....

Är tamejfan jävligt sorgligt för hela den här sidan...

http://mashable.com/wp-content/uploads/2013/07/Dr.-Who.gif

vad jag finner intressant att det jättemånga som skriver korkat inlägg eller att jag har fel men ingen av er har något att backa upp det med.

Kom men argument varför jag har fel som jag skrivit ovan, menar ni på fullaste allvar att det finns fler strings att bry sig om på en ps eller Xbox än på en pc?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av FuzioN:

Det är skrämmande hur mycket bättre pc utvecklare är på göra spel, säg inte till mig att konsol utvecklare är duktiga för det är dom ta mig fan icke.

Skrämmande att trots one end system inte klarar av att optimera, jo jag vet det kmr bli bättre sen när dom lärt sig systemet det fattar jag.

Men det är ingen jävla ursäkt när du på pc har 1000000 och nya system och compabiliteter att optimera till kommer hela tiden.

Det får dena lama ursäkten att "men det är nytt" dom måste bara lära sig system osv osv listan går vidare.

Rent utsagt horseshit

sen att dom tar dyrare betalt för spelen och konsolen vid launch, borde det inte vara tvärt om?

Man fattar ju VERKLIGEN,varför pc ports blir så värdelösa, eller att vi ibland ej får ports, för det är konsol only företag med inkomptent personal verkar det som.

Jag kan starta fraps och klippa ut klipp och säga att jag är skitbra på göra en fragfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=_ykbVt1ZaJM eller http://www.youtube.com/watch?v=89Yi3IV8JXI när detta är själva verket hur man är duktig och jag är rent utsagt ett skämt

Så mycket skitsnack som förstapost? Usch... mods... redigera tack.

vadå skitsnack?

det är färre strings att bry sig om på en konsol än en pc.

Öh, och?

Visst PC-spelsutvecklarna kanske är duktigare... men varför visar de då inte det? Varför kommer det ut så pass mycket skit?

På senare tid så har kvalitétstitlarna kommit till konsol.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av FuzioN:

Det är skrämmande hur mycket bättre pc utvecklare är på göra spel, säg inte till mig att konsol utvecklare är duktiga för det är dom ta mig fan icke.

Skrämmande att trots one end system inte klarar av att optimera, jo jag vet det kmr bli bättre sen när dom lärt sig systemet det fattar jag.

Men det är ingen jävla ursäkt när du på pc har 1000000 och nya system och compabiliteter att optimera till kommer hela tiden.

Det får dena lama ursäkten att "men det är nytt" dom måste bara lära sig system osv osv listan går vidare.

Rent utsagt horseshit

sen att dom tar dyrare betalt för spelen och konsolen vid launch, borde det inte vara tvärt om?

Man fattar ju VERKLIGEN,varför pc ports blir så värdelösa, eller att vi ibland ej får ports, för det är konsol only företag med inkomptent personal verkar det som.

Jag kan starta fraps och klippa ut klipp och säga att jag är skitbra på göra en fragfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=_ykbVt1ZaJM eller http://www.youtube.com/watch?v=89Yi3IV8JXI när detta är själva verket hur man är duktig och jag är rent utsagt ett skämt

Så mycket skitsnack som förstapost? Usch... mods... redigera tack.

vadå skitsnack?

det är färre strings att bry sig om på en konsol än en pc.

Öh, och?

Visst PC-spelsutvecklarna kanske är duktigare... men varför visar de då inte det? Varför kommer det ut så pass mycket skit?

På senare tid så har kvalitétstitlarna kommit till konsol.

kvalitet titlar? optimering har inte att göra med story telling gameplay osv o göra eller lite men väldigt indirekt.

Jag kan kan ge mig in på diskutionen om bättre spel om jag vill, men tänker ej för det är tycke ifrån vart och en vad den tycker om för sorts spel.

Utgår du ifrån singelplayerspel så vinner konsolerna.

går du på multiplayer och esportspel, så tycker jag "själv" pc har bättre, men det har fortfarande inte med saken o göra detta är vad "jag" tycker.

och ett bra spel är något så personligt du aldrig kan säga något vem som är bäst eller bättre.

Däremot optimering det kan man diskutera då optimeringen på dom nya konsolerna är under all kritik.

Detta handlar inte om vilken plattform som är bäst utan vad som är konsument vänligt och rätt och igentligen borde vara okej eller ens "lagligt"

Du har missförståt hela poängen och på hur du svarat märker jag du är konsolfanboy, då jag inte sagt någon är bättre allt jag har sagt är att optimeringen är ett skämt och under all kritik och att man kan utesluta det är bättre utvecklare inom pc industrin.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Sabelsköld:

Ganska så skrattretande att ett så korkat inlägg är gjort av en "FZ-supporter" och "veteran"....

Är tamejfan jävligt sorgligt för hela den här sidan...

http://mashable.com/wp-content/uploads/2013/07/Dr.-Who.gif

vad jag finner intressant att det jättemånga som skriver korkat inlägg eller att jag har fel men ingen av er har något att backa upp det med.

Kom men argument varför jag har fel som jag skrivit ovan, menar ni på fullaste allvar att det finns fler strings att bry sig om på en ps eller Xbox än på en pc?

Jag anser att det är sinnessvagt att häva ur dig något så enfaldigt som att "PC-utvecklare" är så mycket bättre än de som utvecklar till konsoll.

Om du inte förstår själv att en sådan generalisering är fullständigt befängd, ja, då är du bortom räddning, min vän.

Det finns kompetenta utvecklare för både konsoll och PC, samtidigt som det finns inkompetenta. Lita på mig, jag har spelat en hel del PC-spel där med trots allt med en bra dator är omöjligt att köra med acceptabel grafik bara för att utvecklarna är allmänt kassa på att optimera (Metro 2033 ex).

Samtidigt så har jag spelat förjävligt dåliga spel till min PS3 (Ghost Recon Advanced warfighter 2) men också förjävligt bra spel som Last of us. Du bortser också ifrån utvecklare som kan pumpa ut skitsnygga spel på en så kass (hårdvarumässigt sätt) konsoll som PS3 (GTA V). Det krävs talang.

GG dawgh.

12
Skriv svar