Nvidia: pc-formatet är överlägset konsoler
De har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?
Man kan också undra hur pass utbytbara delarna i deras egen konsol är...
De har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?
De sa ju iofs samma sak med PS3 som hade en G70, men klart de nog vart lite diskretare. De 'förlorade' ju pengar då med, RSX i PS3 var ju inget high-end kort sätskilt länge, pc e ju nvidias enda hållbara marknad egentligen
De sa ju iofs samma sak med PS3 som hade en G70, men klart de nog vart lite diskretare. De 'förlorade' ju pengar då med, RSX i PS3 var ju inget high-end kort sätskilt länge, pc e ju nvidias enda hållbara marknad egentligen
Det som Nvidia tjänar mest pengar på är Tesla och Quadro, dvs superdatorer och arbetsstationer respektive, inte GeForce.
När det gäller konsolerna så har Nvidia sagt att de har bättre saker att göra än att bry sig om konsolerna p.g.a. låga vinstmarginaler på dem. Huruvida sant det är är upp till var man att bedöma.
Det har de ju föga överraskande sagt ända sedan det stod klart att ingen av konsoltillverkarna valde deras produkter. Är det någon som tror de sagt samma sak om deras chip suttit i PS4 och Xbox One?
Allt handlar ju om vem som ger lägst pris.. självklart hade både nvidia och AMD lagt ett bud till Sony och MS..
AMD var helt enkelt billigare, vilket AMD är, mer bang for the bucks, medan nvidia är ultra highend.
AMD passar med till en konsol.
Som sagt, tror väl mycket av uttalandet beror på att de inte har sina komponenter i de nya konsolerna gör en hel del, utan att det istället är AMD i både Xbox och Playstation.
Men håller med honom och att PC ligger oförtjänt lite i skymundan tyvärr. Min personliga åsikt är att spela på PC är så oerhört mycket mer smidigt på i princip alla sätt, exempelvis, du kan byta ut delarna när datorn inte presterar tillräckligt, spelen är oftast billigare och de kan bli snyggare grafiskt med modar och annat.
De som säger att man gillar att använda kontroll istället för mus och tangentbord är det bara att införskaffa en kontroll, och vips så är det bara att köra.
Att PC har mer prestanda vet alla redan, kan inte tänka mig det finns folk som trott annat.
Det enda som är synd är att vissa speltitlar utvecklas för konsoler i första hand och inte för PC eller blir dåligt portade till PC och man får inte ut prestandan.
Nu med nya Xbox One och PS4 så kommer ju spelen få ett lyft på konsolerna och PC spelen kommer i och med detta få ett lyft. Vissa speltitlar utvecklas så klart för PC i första hand men portas till konsol.
Som det varit nu har ju många speltitlar begränsats av konsolerna pga deras låga prestanda vs PC.
Det är självklart att PC är bättre och att konsol är dåligt. Att folk ändå köper konsol är för mig ett stort frågetecken. Har det att göra med marknadsföringen? Det är inte lika "coolt" att köpa en PC.
Jag spelar både på PC och konsol och för min egen del så beror det på att det finns mängder av bra spel på konsol som man aldrig ser skymten av på PC. Dessutom har en del multiplattformsspelen som faktiskt dyker upp berövats av mycket av "spelkänslan" på PC.
Vill du kunna spela bra spel i de flesta genrer behöver man både konsol och PC.
Det är självklart att PC är bättre och att konsol är dåligt. Att folk ändå köper konsol är för mig ett stort frågetecken. Har det att göra med marknadsföringen? Det är inte lika "coolt" att köpa en PC.
Jag spelar både på PC och konsol och för min egen del så beror det på att det finns mängder av bra spel på konsol som man aldrig ser skymten av på PC. Dessutom har en del multiplattformsspelen som faktiskt dyker upp berövats av mycket av "spelkänslan" på PC.
Vill du kunna spela bra spel i de flesta genrer behöver man både konsol och PC.
ÄNTLIGEN!
KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5700X3D 32GB RAM RADEON RX 6950XT "Lian li Evo Akvarium Ed chassi och en påse fläktar.
Fräls oss från dumhet och dålighet Nvidia! Tack!
Jag äger bådadera, pc när jag vill spela lite mer intensivt och konsol när jag vill spela lite mer slött. Det är inget fel på konsoler, men man ljuger för sig själv ifall man skulle säga att konsoller presterar bättre och är rent allmänt bättre än pc.
Och konsoler är mer skonsamma mot din plånbok. Och nej alla pc-fjantar som kommer att påstå att PC-spelande inte är dyrt. Eftersom PC-utvecklingen går otroligt fort, så fort så att en dator som är 4-5 år gammal kommer gå så trögt att man vill slå sönder den om man inte har bytt ut nånting.