PS3 spel för barn

Medlem
PS3 spel för barn

Tjena! För några veckor sedan skaffade jag hem en PS3, grabbarna här hemma (5 och 3 år i januari) ska också få lite spel att lira tänkte jag (God of war samt killzone är dom liiite för unga för), jag kommer nog säkerligen skaffa Little big planet karting samt Playstation move kontroller. Men vad finns det för fler spel som en 5 åring skulle gilla och kan spela?

Provat Lego marvel demot men det är för många knappar att hålla reda på för sonen... (Att skaffa tills senare kanske), så har ni några förslag på roliga spel? Är Skylanders ett alternativ möjligen, många knappar att hålla reda på etc?

PS store spel eller på skiva spelar ingen roll, bara grabbarna kan lätt komma in på det..

Med vänlig hälsning,
// Sniper_Nr1


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Tjena! För några veckor sedan skaffade jag hem en PS3, grabbarna här hemma (5 och 3 år i januari) ska också få lite spel att lira tänkte jag (God of war samt killzone är dom liiite för unga för), jag kommer nog säkerligen skaffa Little big planet karting samt Playstation move kontroller. Men vad finns det för fler spel som en 5 åring skulle gilla och kan spela?

Provat Lego marvel demot men det är för många knappar att hålla reda på för sonen... (Att skaffa tills senare kanske), så har ni några förslag på roliga spel? Är Skylanders ett alternativ möjligen, många knappar att hålla reda på etc?

PS store spel eller på skiva spelar ingen roll, bara grabbarna kan lätt komma in på det..

Med vänlig hälsning,
// Sniper_Nr1

Jag sitter lite i samma sits. Spenderade en timme i Smyths (Leksaksaffär här i Dublin) och fick tillsist ge upp. Minecraft var det enda de kunde rekommendera.
Så jag gav mig också iväg till PS Store.. men det var lika illa där. Lite märkligt tycker jag för det måste ju finnas en bra marknad för casual spel för barn under 11.

Hittar du något så pinga mig gärna.. jag skall göra likledes.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Min äldsta är ganska exakt 5 år gammal och gillar Little big planet 1 ganska mycket. Hon håller sig mest på dom första banorna och spelar dom om och om igen. Hon har också spelat igenom dom Lego demona som finns på PS store, i början var det för klurigt för henne men hon lärde sig ganska snabbt.

En grannes 5-åring har spelat sjukt mycket Motorstorm, det kanske är ett alternativ också?

Skribent

Flower, Flower, Flower och Journey, Journey, Journey.


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av Johan Olander:

Flower, Flower, Flower och Journey, Journey, Journey.

Journey + Flow + Flower till trevligt pris

Rayman Legends, pappa kan spela med och hjälpa till på de svåra bitarna.

Little big planet 1 eller 2.

Diggs Nightcrawler (Wonderbook), ett Noir doftande men barnvänligt spel som nyttjar både Move kontrollerna och Wonderbook. Detta paket följer både spelet och wonderbook med. Kräver Move kontroller.

OBS! Kräver kamera!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vill bara säga att det fina med LEGO-spelen är ju att du kan spela tillsammans med sönerna och då, till en början, göra alla de svårare sakerna som pussel och liknande, medans dom gör annat som att bekanta sig med kontollerna i spelet och plocka pengar.

Skulle nog vilja rekommendera Lego Batman 1 som säkert går att hitta för 99:- eller liknande, mycket mindre kaotiskt än nyare lego-spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Johan Olander:

Flower, Flower, Flower och Journey, Journey, Journey.

Journey + Flow + Flower till trevligt pris

Rayman Legends, pappa kan spela med och hjälpa till på de svåra bitarna.

Little big planet 1 eller 2.

Diggs Nightcrawler (Wonderbook), ett Noir doftande men barnvänligt spel som nyttjar både Move kontrollerna och Wonderbook. Detta paket följer både spelet och wonderbook med. Kräver Move kontroller.

OBS! Kräver kamera!

https://www.youtube.com/embed/0W3GuRh2KiU

Vad de här personerna redan tagit upp! Fin fina titlar för barn (och även för vuxna skall tilläggas)


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Loltron:

demon souls

Verkligen inget för barn du


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Loltron:

demon souls

Verkligen inget för barn du

fatta skillad gamer barnet som bemästrar det blir x)
många mardrömmar kanske, gotta break some eggs

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Loltron:

demon souls

Verkligen inget för barn du

fatta skillad gamer barnet som bemästrar det blir x)
många mardrömmar kanske, gotta break some eggs

haha, ja så kan man ju också se det


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag brukar spela Lego Indiana Jones 2 med syrrans barn som är ungefär samma ålder. Det är skönt just för att det inte finns några game over scenarion.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Loltron:

demon souls

Verkligen inget för barn du

fatta skillad gamer barnet som bemästrar det blir x)
många mardrömmar kanske, gotta break some eggs

Hahahahahaha...

1
Skriv svar