SD-politiker hoppas att invandrarbarn svälter till döds.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av kebbe:

Oroar mig mer över hur långt media är villiga att gå för att kränka yttrandefriheten. Ingen kritik alls mot det faktiska intrång Expressen gjort för att hänga ut dessa personer?

Om SD skall kritiseras bör det vara för vilket enfrågeparti de visat sig vara under mandatperioden, inte för att ett fåtal politiker (långt under partitoppen) är sämre på att gömma sina personliga åsikter än vad resterande partier är..

Hur kan du gå ut och försöka avleda uppmärksamheten från de extremt främlingsfientliga och otroligt grymma uttalanden som har upptäckts? I sammanhanget blir det här intrånget ingenting, det är ju för fan folk som sitter i SDs partistyrelse som hoppas att barn ska dö.

Hur kan du oroa dig mer över ett dataintrång(som avslöjar högt uppsatta politikers extremt rasistiska åsikter) än över att vi har politiker som hoppas att barn ska dö och att muslimerna ska döda av varandra?

Det är inte bara politiker "långt under partitoppen"(styrelsen knappast långt under partitoppen för övrigt).. utan något som kontinuerligt genomsyrat SD's ledning.

Dataintrång är olagligt, att hoppas att en bunt oförskämda hungerstrejkande snorvalpar ska svälta är ej olagligt.

Förövrigt ser jag inget konstigt i uttalanden. Som sagt att sitta och kräva mer och mer och mer fast man redan fått ett extremt mycket bättre liv är fruktansvärt osmakligt. Att det skulle vara en överdrift med miljarder kronor i kostnad är också en lögn eller hur var det nu men de super dyra asylboenden?

Du tycker alltså att det inte är något konstigt med att hoppas att ett ensamkommande flyktingbarn ska dö? Rasismen visar sitt rätta ansikte.

Återigen ignorerar du det viktiga men du är ju fullblodad vänsterextremist och medlem i AFA så vad kan jag förvänta mig? Givetvis är det fel att hoppas att folk ska dö men det ändrar inte faktumet att rent kriminella handlingar är åtskilliga gånger värre.

Förövrigt handlade det också inte om invandrarbarn i allmänhet utan hungerstrejkande sådana, alltså sådana som inte är tacksamma trots att de fått mer än något annat land skulle ge dem.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Varsågod, här har alla SD-sympatisörer en karamell att suga på, lycka till med att försöka argumentera för hur SDs partiledning inte består av en massa rasister. Nu har partistyrelsens suppleant avslöjats att ha skrivit bland annat:

Bäst för världen vore nog om shiiter och sunnimuslimer tog ihjäl varandra. Tänk vilken frihetskänsla som skulle infinna sig i så fall!” - Maria Stensby, suppleant i SDs partistyrelse.

Om ensamkommande flyktningbarn skriver hon: ”Hoppas de svälter sig till döds!" med motiveringen att de kostar "hur många miljarder som helst" att ta emot dom, vilket för övrigt är en extremt stor överdrift(och dåligt formulerat argument).

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/expressen-avslojar-personer...

Edit: Stavning.

TS deklarerar att alla i SD´s partiledning ÄR rasister, inte vissa, inte några, inte dom flesta utan just alla.

Känns misstänkt likt dom som säger att islam är en horribel och brutal stenåldersreligon och ALLA muslimer är därmed avskum då dom alla vill mörda sina döttrar om dom inte lyder (vilket har hänt flera gånger), dom vill alla slå sina kvinnor och mörda dom om dom inte lyder (har hänt flera gånger) m.m.

Du sänker dig till samma nivå som dom mest rarbiata rasister med ditt inlägg. Och nej, jag har aldrig röstat på SD och jag är inte rasist eller dödsnazist.
Dock anser jag att invandring inte är en helt oproblematisk fråga, och det är tyvärr bara SD som kan diskutera om det. Alla andra partier och media befinner sig så långt borta i andra änden så att dom vrålar "DÖDSNAZIST" till alla som vågar prata om invandring som något som kan medföra negativa konsekvenser.

Den dagen jag börjar rösta på SD så skall övriga partier veta att dom drivit ännu en vanlig svensk utan islamofobi eller främlingfientlighet i SD´s läger. För inga andra partier tänker ens ta i frågan. Och det är detta som gör att SD växer. Dom som tror att varenda en som röstar på SD är rasist vet inte hur verkligheten ser ut. Egentligen inget konstigt med det då dom som öppet stödjer SD kan räkna med att bli förföljda tex genom uteslutning ur fackförbund, ej anställd vid jobbsök, uthängd i media om man är någon osv.

Fin demokrati vi har i sverige; du får rösta och tycka som du vill, bara du röstar och tycker som jag vill...

EDIT: Är väl säkrast att tillägga att jag ej försvarar den horribla människan som sagt dessa saker! För nu kommer jag väl också få "rasistsstämplen"...

Medlem
Skrivet av AvalancheSWE:

TS deklarerar att alla i SD´s partiledning ÄR rasister, inte vissa, inte några, inte dom flesta utan just alla.

Han skriver:
"lycka till med att försöka argumentera för hur SDs partiledning inte består av en massa rasister."

En massa är inte samma som alla.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av kebbe:

Oroar mig mer över hur långt media är villiga att gå för att kränka yttrandefriheten. Ingen kritik alls mot det faktiska intrång Expressen gjort för att hänga ut dessa personer?

Om SD skall kritiseras bör det vara för vilket enfrågeparti de visat sig vara under mandatperioden, inte för att ett fåtal politiker (långt under partitoppen) är sämre på att gömma sina personliga åsikter än vad resterande partier är..

Hur kan du gå ut och försöka avleda uppmärksamheten från de extremt främlingsfientliga och otroligt grymma uttalanden som har upptäckts? I sammanhanget blir det här intrånget ingenting, det är ju för fan folk som sitter i SDs partistyrelse som hoppas att barn ska dö.

Hur kan du oroa dig mer över ett dataintrång(som avslöjar högt uppsatta politikers extremt rasistiska åsikter) än över att vi har politiker som hoppas att barn ska dö och att muslimerna ska döda av varandra?

Det är inte bara politiker "långt under partitoppen"(styrelsen knappast långt under partitoppen för övrigt).. utan något som kontinuerligt genomsyrat SD's ledning.

Dataintrång är olagligt, att hoppas att en bunt oförskämda hungerstrejkande snorvalpar ska svälta är ej olagligt.

Förövrigt ser jag inget konstigt i uttalanden. Som sagt att sitta och kräva mer och mer och mer fast man redan fått ett extremt mycket bättre liv är fruktansvärt osmakligt. Att det skulle vara en överdrift med miljarder kronor i kostnad är också en lögn eller hur var det nu men de super dyra asylboenden?

Du tycker alltså att det inte är något konstigt med att hoppas att ett ensamkommande flyktingbarn ska dö? Rasismen visar sitt rätta ansikte.

Återigen ignorerar du det viktiga men du är ju fullblodad vänsterextremist och medlem i AFA så vad kan jag förvänta mig? Givetvis är det fel att hoppas att folk ska dö men det ändrar inte faktumet att rent kriminella handlingar är åtskilliga gånger värre.

Förövrigt handlade det också inte om invandrarbarn i allmänhet utan hungerstrejkande sådana, alltså sådana som inte är tacksamma trots att de fått mer än något annat land skulle ge dem.

Studie: Flyktingbarn simulerade inte

Stockholm. Apatiska flyktingbarn har förändrade halter i blodet av flera hormoner som har samband med långvarig stress. När barnen tillfrisknar återgår hormonhalterna till normala nivåer. Det visar forskare vid Uppsala universitet och Karolinska Institutet i en studie, skriver Upsala Nya Tidning.
Studien publiceras i facktidskriften BMC Research Notes och omfattar elva barn som vårdats av Sachsska barnsjukhuset i Solna i samarbete med barn- och ungdomspsykiatrins mobila team i Stockholm. Under lång tid var barnen sängliggande, visade ingen kontakt med omvärlden och måste sondmatas.
Ju fler symtom barnen hade, desto större verkade hormonförändringarna vara.
– Vår studie är visserligen liten, men resultaten är ändå så tydliga att vi kan avvisa alla påståenden om att barnen simulerat sina symtom. Förändrade halter av olika så kallade steroidhormoner är inte något som kan simuleras fram, säger Jonas Bergquist, professor i analytisk kemi och neurokemi vid Uppsala universitet till UNT.

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Det undrades vart moderatorerna håller hus, nu kommer vi få sitta här, tack för den.

Är inte det ditt jobb då? Ingen undflyr politiken, inte ens FZ.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av kebbe:

Oroar mig mer över hur långt media är villiga att gå för att kränka yttrandefriheten. Ingen kritik alls mot det faktiska intrång Expressen gjort för att hänga ut dessa personer?

Om SD skall kritiseras bör det vara för vilket enfrågeparti de visat sig vara under mandatperioden, inte för att ett fåtal politiker (långt under partitoppen) är sämre på att gömma sina personliga åsikter än vad resterande partier är..

Hur kan du gå ut och försöka avleda uppmärksamheten från de extremt främlingsfientliga och otroligt grymma uttalanden som har upptäckts? I sammanhanget blir det här intrånget ingenting, det är ju för fan folk som sitter i SDs partistyrelse som hoppas att barn ska dö.

Hur kan du oroa dig mer över ett dataintrång(som avslöjar högt uppsatta politikers extremt rasistiska åsikter) än över att vi har politiker som hoppas att barn ska dö och att muslimerna ska döda av varandra?

Det är inte bara politiker "långt under partitoppen"(styrelsen knappast långt under partitoppen för övrigt).. utan något som kontinuerligt genomsyrat SD's ledning.

Dataintrång är olagligt, att hoppas att en bunt oförskämda hungerstrejkande snorvalpar ska svälta är ej olagligt.

Förövrigt ser jag inget konstigt i uttalanden. Som sagt att sitta och kräva mer och mer och mer fast man redan fått ett extremt mycket bättre liv är fruktansvärt osmakligt. Att det skulle vara en överdrift med miljarder kronor i kostnad är också en lögn eller hur var det nu men de super dyra asylboenden?

Du tycker alltså att det inte är något konstigt med att hoppas att ett ensamkommande flyktingbarn ska dö? Rasismen visar sitt rätta ansikte.

Återigen ignorerar du det viktiga men du är ju fullblodad vänsterextremist och medlem i AFA så vad kan jag förvänta mig? Givetvis är det fel att hoppas att folk ska dö men det ändrar inte faktumet att rent kriminella handlingar är åtskilliga gånger värre.

Förövrigt handlade det också inte om invandrarbarn i allmänhet utan hungerstrejkande sådana, alltså sådana som inte är tacksamma trots att de fått mer än något annat land skulle ge dem.

Vad får dig att tro att jag är medlem i någon våldsam organisation? Jag är varken medlem i AFA eller vänsterextremist. Jag är vänsterpartist, jag är inte för våld, jag förespråkar inte anti-demokratiska metoder. Vad tar du detta ifrån?

Jag kan aldrig acceptera att det skulle vara värre med dataintrång än att en människa ska dö. För övrigt så verkar det finnas tveksamheter kring om det var ett dataintrång eller inte, men det låter jag vara osagt då jag inte vet. Jag står fast vid min åsikt oavsett: Det är en värre handling att hoppas att någon (särskilt när individen i fråga faktist riskerar att dö om denna skickas tillbaka till det land den kom ifrån) ska dö än att göra ett dataintrång.

ZF
Medlem
Skrivet av Athaleos:

äpplet föll kanske inte långt från trädet.

ivf anser jag att antingen:

1. den då usla uppfostran.

2. den totala ignoransen runt säkerhet.

eller en kombination av, är skäl nog för omyndigförklarande i all reell politisk verksamhet.

Skrivet av Cane:

Förövrigt ser jag inget konstigt i uttalanden. Som sagt att sitta och kräva mer och mer och mer fast man redan fått ett extremt mycket bättre liv är fruktansvärt osmakligt. Att det skulle vara en överdrift med miljarder kronor i kostnad är också en lögn eller hur var det nu men de super dyra asylboenden?

nu är det främst inte flyktingarna i sig som orsakar den absurda kostnaden (för det är den) utan en ohelig Allians av korrupta inkompetenta politiker och fula fiskar i fastighetsmaffian som kliar varandra på ..nånting.

men vad vet jag, du kanske också anser att 35000kr månaden mitt i sommaren är helt ok pris för nån mögelskadad skidstuga i i storlek Friggebod.

Medlem

Hatar partiets ledare, men gillar frågorna dom har om invandringspolitiken.
Vad göra?

Inaktiv
Skrivet av AvalancheSWE:
Skrivet av Athaleos:

Varsågod, här har alla SD-sympatisörer en karamell att suga på, lycka till med att försöka argumentera för hur SDs partiledning inte består av en massa rasister. Nu har partistyrelsens suppleant avslöjats att ha skrivit bland annat:

Bäst för världen vore nog om shiiter och sunnimuslimer tog ihjäl varandra. Tänk vilken frihetskänsla som skulle infinna sig i så fall!” - Maria Stensby, suppleant i SDs partistyrelse.

Om ensamkommande flyktningbarn skriver hon: ”Hoppas de svälter sig till döds!" med motiveringen att de kostar "hur många miljarder som helst" att ta emot dom, vilket för övrigt är en extremt stor överdrift(och dåligt formulerat argument).

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/expressen-avslojar-personer...

Edit: Stavning.

TS deklarerar att alla i SD´s partiledning ÄR rasister, inte vissa, inte några, inte dom flesta utan just alla.

Känns misstänkt likt dom som säger att islam är en horribel och brutal stenåldersreligon och ALLA muslimer är därmed avskum då dom alla vill mörda sina döttrar om dom inte lyder (vilket har hänt flera gånger), dom vill alla slå sina kvinnor och mörda dom om dom inte lyder (har hänt flera gånger) m.m.

Du sänker dig till samma nivå som dom mest rarbiata rasister med ditt inlägg. Och nej, jag har aldrig röstat på SD och jag är inte rasist eller dödsnazist.
Dock anser jag att invandring inte är en helt oproblematisk fråga, och det är tyvärr bara SD som kan diskutera om det. Alla andra partier och media befinner sig så långt borta i andra änden så att dom vrålar "DÖDSNAZIST" till alla som vågar prata om invandring som något som kan medföra negativa konsekvenser.

Den dagen jag börjar rösta på SD så skall övriga partier veta att dom drivit ännu en vanlig svensk utan islamofobi eller främlingfientlighet i SD´s läger. För inga andra partier tänker ens ta i frågan. Och det är detta som gör att SD växer. Dom som tror att varenda en som röstar på SD är rasist vet inte hur verkligheten ser ut. Egentligen inget konstigt med det då dom som öppet stödjer SD kan räkna med att bli förföljda tex genom uteslutning ur fackförbund, ej anställd vid jobbsök, uthängd i media om man är någon osv.

Fin demokrati vi har i sverige; du får rösta och tycka som du vill, bara du röstar och tycker som jag vill...

EDIT: Är väl säkrast att tillägga att jag ej försvarar den horribla människan som sagt dessa saker! För nu kommer jag väl också få "rasistsstämplen"...

Fast du får visst diskutera invandring. Det finns två sätt att göra det på, här är ett påhittat exempel:

"Jag blir orolig över den misslyckade integrationen av invandrare i Sverige och jag undrar hur vi kan sätta människor i svindyra asylboenden som inte ens ha rent vatten, är det att ta ansvar för de människor vi ska hjälpa?"

Den här texten blir jag inte kallad rasist eller något liknande för, och jag kan uttrycka mig på detta sätt, är det ok?
Jag skulle också kunna uttrycka mig såhär (Nedanstående citat är från Expressens avslöjanden igår/idag):
"Det är bättre att beväpna oss etniska Svenskar. Helst med Glock 17 för oss herrar och Glock 19 för damerna. Så vi kan skydda oss mot berikarna"
""Breiviks tal är i det stora hela ett bra tal, innehållande många, för pk-sidan, svårsmälta sanningar.."

Du förstår därefter vilken nivå jag lägger debatten på genom att välja hur jag uttrycker mig, både anonymt och öppet. Så diskutera invandring för all del, finns ingen som hindrar dig. Uttalar man sig däremot som SDs politiker, ja då är det inte konstigt att det blir konflikter.

Du får rösta och tycka som du vill, men det innebär också att utsätta sig för risken att ta en diskussion och att ta ansvar för sina åsikter.

Sen att partiet alltid framställs som rasistiska och främlingsfientlighet är ju inte märkligt alls, och den bilden underblåser dom själva hela tiden.

Partiet har en bakgrund inom nazism och rasism, och den senaste tiden försöker dom göra allt för att tvätta bort den bilden, och det är ju bra. Men ca 60 uteslutningar de senaste tre (?tre?) åren, prat om nolltolerans och vi får fortfarande se nyhetsrubriker om hur SD missköter sig.

Till detta är dom också aktiva på sociala medier och uttrycker sig om "kulturberikare", "pk", "ta hand om såna som dig" osv. Hur ska vi andra inte se dom som rasister och främlingsfientliga? För att Åkesson har en nolltolerans som inte ens hela partiet kan stå bakom, och som bara utesluter godtyckligt? Nej, det är inte SD det är synd om, det är oss andra som får dras med deras skit. Vill partiet få allmänhetens respekt, se får dom se till att uppföra sig, säg inte en sak och gör sedan tvärtemot.

"Är man idiotbonne och rasist kanske man tror att man hör hemma i vårt parti"
Se SD kommentera avslöjanden:
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-fle...

Nu har dom iaf chansen att rensa upp rejält inom partiet, jag hoppas för Sveriges bästa att det är på riktigt. Vi vinner alla på att SD rensar ut rasisterna och fortsätter sin resa mot att försöka bli "normaliserade/accepterade". Men då måste dessa åsikter ut ur partiet, inte bara döljas.

Också intressant läsning, där SDs policy och nolltolerans ifrågasätts. Det gick ju sådär senast (järnrösgänget)
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/mattsson-d...
Artikeln avslutas med:
"Då, precis som nu, tog SD avstånd från skandalerna. Men i går skrev DN.se att Kent Ekeroth, SD-riksdagsmannen som förresten hjälper Avpixlat att samla in pengar, nu kräver Dagens Nyheter på 69 125 kronor för att man återgett stillbilder ur "järnrörsfilmen".

DN hotas också med domstol om man inte betalar nästan 70 000 kronor till Kent Ekeroth - för den film som alltså bevisar hur han och de andra SD-männen orsakar fjolårets största politiska skandal.

Ekeroth är alltså beredd att låta flera av Sveriges ledande publicister sitta edsvurna i en domstol och vittna om varför en film på fulla sverigedemokrater, som kallar en kvinna för "hora" och som planerar att lura polisen, var relevant att publicera.

Det hade jag nog inte föreställt mig, inte ens om Sverigedemokraterna

."

Suck.

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:

Vad får dig att tro att jag är medlem i någon våldsam organisation? Jag är varken medlem i AFA eller vänsterextremist. Jag är vänsterpartist, jag är inte för våld, jag förespråkar inte anti-demokratiska metoder. Vad tar du detta ifrån?

Du är säkert redan medveten om detta/van, men det är bara en del av dessa meningsförespråkares hatespeech.

Alla som säger emot dem är PK, AFA, och/eller stenkastande landsförrädare. Självklart då ställt i kontrast till deras egna ädla intentioner och självständigt genomtänkta kritiska omvärldsbild.

Det är minst sagt tröttsamt att argumentera mot. Men jag gillar inte att de börjar ta över även forum som dessa.

Precis som vanligt i krissituationer när deras koppel rycker ut till deras försvar, så ska alla kritiska punkter som riktas mot SD i stort avledas, förminskas och proponeras mot.
Deras i övrigt hyperaktiva asociationsförmåga tycks oförmögen att agera självreflekterande.

12
Skriv svar