Rankade matcher och julmys i Dota 2

Robot
Medlem
Rankade matcher och julmys i Dota 2

moar hats!

Medlem
Medlem

Skönt kan man kanske slippa komma med idioter :)?

Medlem
Skrivet av naess91:

Skönt kan man kanske slippa komma med idioter :)?

Tror det är omöjligt om man spelar MOBA xd

Medlem

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot

Det knasigaste jag tycker är att jag sett jätte många klaga över rankade matcher. "WANNABE LOL wtf we dont need this shit" och diverse varianter av det där. Tycker det bara varit tråkigt att spela Dota utan ett ranked mode.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det knasigaste jag tycker är att jag sett jätte många klaga över rankade matcher. "WANNABE LOL wtf we dont need this shit" och diverse varianter av det där. Tycker det bara varit tråkigt att spela Dota utan ett ranked mode.

Håller med. Tycker alla spel som riktar sig mot tävling bör ha ett ranked.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Slipper man ryssarna är jag nöjd.
Det verkar ju inte räcka för dem med en rysk server, en öst-europa server utan de ska äve vara på väst-europa & us servrarna.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.

Vet inte riktigt varför du tycker det då du inte ger någon som helst konstruktiv kritik. Själv känner jag att Dota 2 är det enda moba som lyckats bra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av henks:
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.

Vet inte riktigt varför du tycker det då du inte ger någon som helst konstruktiv kritik. Själv känner jag att Dota 2 är det enda moba som lyckats bra.

Dota 2 har mycket mer på sidan om än vad LoL har vilket jag tycker är något Valve fixat bra. Lite svårt att jämföra dock då Valve har så mycket mer pengar och resurser än Riot men fortfarande ett plus.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.

Vet inte riktigt varför du tycker det då du inte ger någon som helst konstruktiv kritik. Själv känner jag att Dota 2 är det enda moba som lyckats bra.

Det är fult, det är segt också. Som att spela med ständig lagg.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av henks:
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.

Vet inte riktigt varför du tycker det då du inte ger någon som helst konstruktiv kritik. Själv känner jag att Dota 2 är det enda moba som lyckats bra.

Det är fult, det är segt också. Som att spela med ständig lagg.

Du vill inte starta ett "fanboykrig" men du var ändå tvungen att gå in och provocera. Din sista kommentar e typisk för LOL-spelare så varför läser du denna nyhet om du inte gillar Dota?

En del gillar BF, en del gillar COD. Samma argument där, BF är "Segt, laggigt och utan action" (jag föredrar BF ska tilläggas). Spelar det någon roll? Varför detta ständiga behov hos folk att behöva dissa det "andra" spelet? Spela det du vill och har du inget nytt att tillföra så är det bättre o va tyst. Alla tjänar på konkurrens!

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av henks:
Skrivet av mrFluffy:

Jag vill inte starta något fanboykrig här men känns som Dota 2 floppat lite. Och det här kommer ju på tok försent, en av många faktorer till att jag slutade spela Dota 2.

Vet inte riktigt varför du tycker det då du inte ger någon som helst konstruktiv kritik. Själv känner jag att Dota 2 är det enda moba som lyckats bra.

Det är fult, det är segt också. Som att spela med ständig lagg.

Du vill inte starta ett "fanboykrig" men du var ändå tvungen att gå in och provocera. Din sista kommentar e typisk för LOL-spelare så varför läser du denna nyhet om du inte gillar Dota?

En del gillar BF, en del gillar COD. Samma argument där, BF är "Segt, laggigt och utan action" (jag föredrar BF ska tilläggas). Spelar det någon roll? Varför detta ständiga behov hos folk att behöva dissa det "andra" spelet? Spela det du vill och har du inget nytt att tillföra så är det bättre o va tyst. Alla tjänar på konkurrens!

Jag har inte nämnt lol alls.


signatur

IDKFA

Medlem

Finns det alltså inte rankade matcher idag?

Medlem
Skrivet av generalfil:
Skrivet av naess91:

Skönt kan man kanske slippa komma med idioter :)?

Tror det är omöjligt om man spelar MOBA xd

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av naess91:

Skönt kan man kanske slippa komma med idioter :)?

Tror det är omöjligt om man spelar MOBA xd

https://www.youtube.com/embed/9qbp2F-wN5M

Det där är en parodi ej verklig, men det kanske du visste. Killen är engelsk och en sann idiot. Se hans andra videos.

Medlem
Skrivet av ubn87:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av naess91:

Skönt kan man kanske slippa komma med idioter :)?

Tror det är omöjligt om man spelar MOBA xd

https://www.youtube.com/embed/9qbp2F-wN5M

Det där är en parodi ej verklig, men det kanske du visste. Killen är engelsk och en sann idiot. Se hans andra videos.

Haha, klockrent, sådär är 50% av alla games i Dota2, det absolut största problemet med det spelet.

Medlem

skönt å läsa att rankat kommer in dock missnöjd med vilka modes dom lägger in i rankat, random draft hade varit fint men man kan inte få allt man önskar.

Medlem

༼ つ ◕_◕ ༽つ GIVE LEORIC


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Dota 2 = svårare, högre skillcap (bortförklaringen = segt, laggigt)

League of Legends = simpelt, rörigt, fult och mer casualvänligt..

Tacka gudarna för att ranked äntligen kommer till Dota 2, där har iaf League of legends lyckats bättre tills nu, ska bli spännande och se vart det bär..


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem
Skrivet av godsaveme:

Dota 2 = svårare, högre skillcap (bortförklaringen = segt, laggigt)

League of Legends = simpelt, rörigt, fult och mer casualvänligt..

Tacka gudarna för att ranked äntligen kommer till Dota 2, där har iaf League of legends lyckats bättre tills nu, ska bli spännande och se vart det bär..

Eftersom jag antar att du aldrig kommer att bli skillcapped i varken dota eller lol så vad spelar det för roll då?


signatur

IDKFA

Medlem

Men hallå, det står ju fel i artikeln...

Ens rating blir inte alls synlig för alla att se.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Men hallå, det står ju fel i artikeln...

Ens rating blir inte alls synlig för alla att se.

Jag tror ni tolkar varandra fel. Rating blir synlig för alla du spelar emot i rankade matcher. Därav på ett sätt, kan man säga att rating är synlig för alla.
Men jag förstår dig, kanske ska stå lite tydligare i artikeln att rating enbart syns när du spelar rankade matcher och inte under all din vistelse i spelet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av godsaveme:

Dota 2 = svårare, högre skillcap (bortförklaringen = segt, laggigt)

League of Legends = simpelt, rörigt, fult och mer casualvänligt..

Tacka gudarna för att ranked äntligen kommer till Dota 2, där har iaf League of legends lyckats bättre tills nu, ska bli spännande och se vart det bär..

Eftersom jag antar att du aldrig kommer att bli skillcapped i varken dota eller lol så vad spelar det för roll då?

Sorgligt försök till att uppröra.

Tog verkligen lång tid för Dota2 att fixa det här. o_o

1
Skriv svar