Köp level 50-karaktär i Lord of the Rings Online
Om man redan har en karaktär i hög level så ser jag inget problem med detta alls egentligen, även om det är ett riktigt tråkigt sätt.
Däremot för nya spelare kan jag aldrig förstå detta. Det är allra roligaste, och även viktigaste är väl ändå att ta karaktären från början för att få en bra bild av spelet?
Haha, snacka om att ta bort hela syftet med karaktärskapandet.
...hur bra progression har spelet egentligen om spelare seriöst köper sig fria från halva upplevelsen?
Och visst, är man höglevlad så kan jag förstå det - men det är även i det fallet ett klart symptom på att spelmekaniken i mångt och mycket är en pina.
Att betala riktiga pengar för ett i övrigt gratis spel, inte för att spela utan för att SLIPPA spela, i sin tur så man kan få börja spela - det osar knepiga designbeslut.
Jag är en "slow learner", jag måste fan låsa upp varenda skill en efter en för att fatta vad dom ska användas till.
Skulle jag få en färdiglevlad karaktär skulle antagligen varenda fight bli en Leeroy Jenkins.
Om man redan har en karaktär i hög level så ser jag inget problem med detta alls egentligen, även om det är ett riktigt tråkigt sätt.
Däremot för nya spelare kan jag aldrig förstå detta. Det är allra roligaste, och även viktigaste är väl ändå att ta karaktären från början för att få en bra bild av spelet?
Håller med men satans vad less jag har blivit på det tidiga stadiet i Lotro då jag har haft ett flertal chars som först blev deletade under server migreringen(inklusive min CE kod, blev inte notifierad om migreringen) och sen även under f2p betan (Detta var givet då de meddelade oss om det innan betan började men var ändå lite surt)
Lär aldrig någonsin köpa mig förbi lvlar dock, det närmsta jag kommer till det är nog när jag skaffar Warlords of Draenor då det inkluderar en gratis boost till 90.
En bra idé enligt mig.
Jag hatar mmorpgs främst pga att man måste farma från låg level i tomma nybörjar-områden.
Att ge folk alternativet att börja direkt från level 50 gör att man slipper farma i tråkiga områden och att man direkt kan få göra roligare quests och döda roligare monster i områden som har många spelare.
Lorem ipsum dolor sit amet
En bra idé enligt mig.
Jag hatar mmorpgs främst pga att man måste farma från låg level i tomma nybörjar-områden.
Att ge folk alternativet att börja direkt från level 50 gör att man slipper farma i tråkiga områden och att man direkt kan få göra roligare quests och döda roligare monster i områden som har många spelare.
Yrkar du på att spelutvecklarna lägger enbart tid på att skapa bra content där man är nästintill eller är på max lvl?
I do not agree.
Visst, det krävdes att Deathwing kom för att få en total reform i WoW t ex. Men resan i det spelet, nu, är ju rätt så skoj från starten.
Max level är 95 så det tar ju ett litet tag om man tittar på ett papper och skriver 1 till 95. Men, om du är på roll med quests så kan jag tänka mig att 1 till 95 är knappt en veckas arbete.
Har du en polare som kan power lvla dig så är det 6-7 timmars jobb till 95 med exp boosts.
På gott och ont tkr jag att Gift of Valar är bra - bra för att många som sitter på mkt turbine points och inget att spendera på kan nu spendera det på giften om dom vill levla en ny char. Och ont är för att 1-50 (enligt mig) är det absolut bästa content i hela spelet, hela shadow of angmar skippar man och börjar i moria på en gång, vilket är lite synd.
Haha, snacka om att ta bort hela syftet med karaktärskapandet.
max level är ju level 90, så för dom som redan har det eller för någon som vill spela "engame" med en vän så är ju detta en rätt bra deal. Den nya wow expansion kommer du ju kunna få en level 90 char.
Haha. Vad är det då för vits med att spela?!
Det är ju att "gå sin egen väg" i rollspel som gör det till en njutbar upplevelse och som ger en lust att spela mer.
Det enda jag kan tycka e´skit är ju att vapen är nivåbaserade i vissa spel. Ett svärd hugger lika djupt som ett annat...
Acta Non Verba - Verba Non Acta